10 Ιαν 2015

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ


Αγαπητοί φίλοι Οδηγοί,

Πάντα να οδηγείτε με μια ταχύτητα που θα σας επιτρέπει να σταματήσετε εγκαίρως σε μια απόσταση ελεύθερη μπροστά σας.

Γι' αυτό θα πρέπει να αφήνετε αρκετή απόσταση από τον μπροστινό σας, ώστε, εάν φρενάρει απότομα, να μπορέσετε να σταματήσετε.

Το γράφημα που ακολουθεί παρουσιάζει το πώς, ενώ αυξάνει η ταχύτητά του οχήματος, μεγαλώνει και η τελική απόσταση ακινητοποίησής του (stopping distance), η οποία είναι ίση με το άθροισμα της απόστασης που θα διανύσει το όχημα έως ότου ξεκινήσει να αντιδρά (φρενάρει) ο οδηγός (thinking distance) και της απόστασης που θα διανύσει το όχημα φρενάροντας (breaking distance).

Έτσι, για παράδειγμα βλέπουμε ότι ένας οδηγός κινούμενος με 112 χλμ./ ώρα, θα διανύσει περίπου 21 μέτρα έως ότου αρχίσει να αντιδρά (φρενάρει) σε έναν κίνδυνο, και άλλα 75 μέτρα φρενάροντας, κάνοντας την τελική απόσταση ακινητοποίησης να φτάσει τα 96 μέτρα!

 
Συμβουλές για καλύτερο υπολογισμό της απόστασης ασφαλείας

 Χρησιμοποιήστε νοητά ένα σταθερό σημείο από το οποίο θα περάσει το προπορευόμενο όχημα (για παράδειγμα κάποια πινακίδα ή κάποιο στύλο φωτισμού) και μετρήστε δύο δευτερόλεπτα (λέγοντας από μέσα σας 1001, 1002). Θα πρέπει να περνάτε και εσείς αυτό το σταθερό σημείο εκείνη τη στιγμή. Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει να αφήνετε διάστημα τεσσάρων δευτερολέπτων, ενώ σε περίπτωση παγετού ακόμη περισσότερο.

Θυμηθείτε: τα μεγάλα οχήματα (φορτηγά) καθώς και οι μοτοσικλέτες, χρειάζονται περισσότερη απόσταση για να ακινητοποιηθούν, οπότε θα πρέπει να αφήνετε διάστημα τεσσάρων δευτερολέπτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου