Με αφορμή τον Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας (26//4) ο Δήμαρχος Αθηναίων κος Καμίνης δήλωσε:
«Τόσο ο Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας όσο και κάθε άλλη μεγάλη μαζική αθλητική διοργάνωση, σηματοδοτούν για την πόλη το πως αντιλαμβάνεται τον τρόπο να είναι βιώσιμη. Βιώσιμη για τους πολίτες της και ακόμη πιο ανθρώπινη για τους δημότες αλλά και όσους την επισκέπτονται. Το γνωρίζετε, ότι η δημοτική μας αρχή έχει ως προτεραιότητα τη βιώσιμη μετακίνηση. Όπως επίσης γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο, δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί και των νοοτροπιών που έχουν αναπτυχθεί, δεκαετίες τώρα παρόλα αυτά, η ενθάρρυνση της χρήσης του ποδηλάτου, η διευκόλυνση των πεζών, η απόδοση στους πολίτες όλο και περισσότερου δημόσιου χώρου καθώς και η αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ., αποτελούν το μεγάλο ζήτημα για την Αθήνα. Σε αυτό χρειαζόμαστε και τη βοήθεια των πολιτών αλλά κυρίως τη συνεργασία της κεντρικής διοίκησης, ώστε να αρθούν τα μεγάλα γραφειοκρατικά προβλήματα».
Προφανώς και οι μεγάλες μαζικές αθλητικές διοργανώσεις και δεν είναι το μέτρο της βιώσιμης κινητικότητας μιας πόλης για τον προφανή λόγο πως το τεχνητό κυκλοφοριακό κλίμα που δημιουργείται με την προσωρινή απαγόρευση της μηχανοκίνησης σε τίποτα δεν αλλάζει την δυνατότητες μετακίνησης των πολιτών στο πέραν των συγκεκριμένων ωρών διάστημα. Αν η πόλη αντιλαμβάνεται την βιώσιμη κινητικότητα σαν μια αρετή ή δυνατότητα που μπορεί να ισχύει 4-5 ώρες το χρόνο, έχει καλώς. Αν μιλάμε για κάτι άλλο που αφορά στον ίδιο τον τρόπο ύπαρξης των ανθρώπων στην πόλη μάλλον για διαφορετικά πράγματα μιλάμε, ίσως και αντιλαμβανόμαστε με τον κο Δήμαρχο. (Προφανώς όχι μόνο με τον συγκεκριμένο.)
Για οποιονδήποτε κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας αυτό που βιώνει είναι απλά το αντίθετο του ορισμού της βιώσιμης κινητικότητας. Για την ακρίβεια είναι η οριακή επικινδυνότητα ή η απαγόρευση αυτόνομης μετακίνησης σε τμήματα του πληθυσμού όπως τα παιδιά ή τα άτομα με αναπηρία. Και για τους υπόλοιπους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, αλλά και του πεζοδρομίου και του πεζοδρόμου (sic) η πραγματικότητα είανι πως κυκλοφορούν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη. Με υπαιτιότητα ωστόσο του Δήμου και της Κεντρικής Εξουσίας.
Μιά σύντομη βόλτα στο κέντρο της Αθήνας
Τι σημαίνει βιώσιμη κινητικότητα στον λίγων δεκάδων μέτρων «πεζόδρομο» της Θεμιστοκλέους: απλά την μετατροπή του σε δρόμο ανεξέλεγκτης διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας, parking ΙΧ και μηχανών και τραπεζοκαθισμάτων
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στους γειτονικούς συνδεόμενους πεζοδρόμους Γαμβέτα, Γλάδστωνος, Κάνιγγος και Κατακουζηνού.
Για όσους θα ισχυριστούν πως η κατάσταση αυτή προέκυψε μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας παραθέτουμε βίντεο του 2011 του «πεζόδρομου» της Θεμιστοκλέους όπου σε 40 δευτερόλεπτα διέρχονται απ αυτήν τέσσερα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις:
Δεν υπάρχει μόνο Δήμος υπάρχει και κυβέρνηση.
Από τις πρώτες δηλώσεις που έσπευσε να κάνει ο νέος υπουργός ΠΡΟ-ΠΟ κος Πανούσης ήταν αυτές περί ανάγκης μείωσης των προστίμων για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., και από τις πρώτες πράξεις οι σύμφωνη με το εθιμικό (οθωμανικό) δίκαιο επιστροφή των πινακίδων στους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. τις μέρες του Πάσχα.
Τι συμβαίνει όμως αλήθεια με τον Κ.Ο.Κ. εξακολουθεί να ισχύει; Ας πάρουμε ένα από τους κεντρικότερους δρόμους της Αθήνας, την οδό Πατησίων (28ης Οκτωβρίου).
Από το Πολυτεχνείο (Στουρνάρη) μέχρι και την Πανεπιστημιου (400 μέτρα) ο δρόμος είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ με κατεύθυνση αποκλειστικά προς Αθήνα, υπάρχει μονο μία λωρίδα αντίθετης κυκλοφορίας με σήμανση για αποκλειστική χρήση από λεωφορεία και τρόλει. Σε κανένα ενδιάμεσο κάθετο απο την Πανεπιστημίου μέχρι την Στουρνάρη δεν επιτρέπεται η στροφή άλλων οχημάτων με κατεύθυνση προς τα Πατήσια. Παραδόξως όποιος παρατηρήσει την κυκλοφορία στην Πατησιων στο ύψος της Στουρνάρη θα διαπιστώσει οτι παρά τα υπάρχοντα σήματα ο δρόμος λειτουργεί σαν δρόμος διπλής κατεύθυνσης για πάσης φύσεως οχήματα, ΙΧ, φορτηγά μηχανές κα
Το πρόβλημα βέβαια ξεκινάει αμέσως στην στροφή Πανεπιστημίου και Πατησίων με συστηματική παραβίαση της απαγόρευσης στροφής (σε μία σύντομη παρατήρηση μεσημεριανή ώρα σημειώσαμε τριάντα τέσσερις παραβιάσεις στο τρίλεπτο). Το πρόβλημα βέβαια δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη της Τροχαίας μια και φαίνεται πως τοποθετείται σε απομεμακρυσμένο σημείο της πόλης.
Η κατάσταση αυτή βέβαια έχει άμεσα να κάνει με την αυθαίρετη καταπάτηση των δικαιωμάτων των πεζών και όλων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου που οφείλουν να προσέχουν και να εφαρμόζουν όχι μόνο όσα επιτάσσει ο Κ.Ο.Κ. αλλά και όσα επιβάλει η βούληση του οδηγού του μηχανοκινήτου.
Η βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα είναι μια κατάκτηση για τους χρήστες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας στους οποίους έχουν παραδοθεί τα πάντα. Με την συναίνεση της τοπικής Αυτοδιοίκησης και με την απουσία της Κεντρικής εξουσίας. Και οι δύο μπορούν να είναι περήφανοι.
Έφτιαξαν και διαχειρίζονται μια τεράστια πόλη στην οποία δεν χωράει ένα μικρό παιδί. Απίστευτο κατόρθωμα!
Πηγή: https://sostegr
«Τόσο ο Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας όσο και κάθε άλλη μεγάλη μαζική αθλητική διοργάνωση, σηματοδοτούν για την πόλη το πως αντιλαμβάνεται τον τρόπο να είναι βιώσιμη. Βιώσιμη για τους πολίτες της και ακόμη πιο ανθρώπινη για τους δημότες αλλά και όσους την επισκέπτονται. Το γνωρίζετε, ότι η δημοτική μας αρχή έχει ως προτεραιότητα τη βιώσιμη μετακίνηση. Όπως επίσης γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο, δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί και των νοοτροπιών που έχουν αναπτυχθεί, δεκαετίες τώρα παρόλα αυτά, η ενθάρρυνση της χρήσης του ποδηλάτου, η διευκόλυνση των πεζών, η απόδοση στους πολίτες όλο και περισσότερου δημόσιου χώρου καθώς και η αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ., αποτελούν το μεγάλο ζήτημα για την Αθήνα. Σε αυτό χρειαζόμαστε και τη βοήθεια των πολιτών αλλά κυρίως τη συνεργασία της κεντρικής διοίκησης, ώστε να αρθούν τα μεγάλα γραφειοκρατικά προβλήματα».
Προφανώς και οι μεγάλες μαζικές αθλητικές διοργανώσεις και δεν είναι το μέτρο της βιώσιμης κινητικότητας μιας πόλης για τον προφανή λόγο πως το τεχνητό κυκλοφοριακό κλίμα που δημιουργείται με την προσωρινή απαγόρευση της μηχανοκίνησης σε τίποτα δεν αλλάζει την δυνατότητες μετακίνησης των πολιτών στο πέραν των συγκεκριμένων ωρών διάστημα. Αν η πόλη αντιλαμβάνεται την βιώσιμη κινητικότητα σαν μια αρετή ή δυνατότητα που μπορεί να ισχύει 4-5 ώρες το χρόνο, έχει καλώς. Αν μιλάμε για κάτι άλλο που αφορά στον ίδιο τον τρόπο ύπαρξης των ανθρώπων στην πόλη μάλλον για διαφορετικά πράγματα μιλάμε, ίσως και αντιλαμβανόμαστε με τον κο Δήμαρχο. (Προφανώς όχι μόνο με τον συγκεκριμένο.)
Για οποιονδήποτε κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας αυτό που βιώνει είναι απλά το αντίθετο του ορισμού της βιώσιμης κινητικότητας. Για την ακρίβεια είναι η οριακή επικινδυνότητα ή η απαγόρευση αυτόνομης μετακίνησης σε τμήματα του πληθυσμού όπως τα παιδιά ή τα άτομα με αναπηρία. Και για τους υπόλοιπους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, αλλά και του πεζοδρομίου και του πεζοδρόμου (sic) η πραγματικότητα είανι πως κυκλοφορούν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη. Με υπαιτιότητα ωστόσο του Δήμου και της Κεντρικής Εξουσίας.
Μιά σύντομη βόλτα στο κέντρο της Αθήνας
Τι σημαίνει βιώσιμη κινητικότητα στον λίγων δεκάδων μέτρων «πεζόδρομο» της Θεμιστοκλέους: απλά την μετατροπή του σε δρόμο ανεξέλεγκτης διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας, parking ΙΧ και μηχανών και τραπεζοκαθισμάτων
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στους γειτονικούς συνδεόμενους πεζοδρόμους Γαμβέτα, Γλάδστωνος, Κάνιγγος και Κατακουζηνού.
Για όσους θα ισχυριστούν πως η κατάσταση αυτή προέκυψε μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας παραθέτουμε βίντεο του 2011 του «πεζόδρομου» της Θεμιστοκλέους όπου σε 40 δευτερόλεπτα διέρχονται απ αυτήν τέσσερα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις:
Δεν υπάρχει μόνο Δήμος υπάρχει και κυβέρνηση.
Από τις πρώτες δηλώσεις που έσπευσε να κάνει ο νέος υπουργός ΠΡΟ-ΠΟ κος Πανούσης ήταν αυτές περί ανάγκης μείωσης των προστίμων για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., και από τις πρώτες πράξεις οι σύμφωνη με το εθιμικό (οθωμανικό) δίκαιο επιστροφή των πινακίδων στους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. τις μέρες του Πάσχα.
Τι συμβαίνει όμως αλήθεια με τον Κ.Ο.Κ. εξακολουθεί να ισχύει; Ας πάρουμε ένα από τους κεντρικότερους δρόμους της Αθήνας, την οδό Πατησίων (28ης Οκτωβρίου).
Από το Πολυτεχνείο (Στουρνάρη) μέχρι και την Πανεπιστημιου (400 μέτρα) ο δρόμος είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ με κατεύθυνση αποκλειστικά προς Αθήνα, υπάρχει μονο μία λωρίδα αντίθετης κυκλοφορίας με σήμανση για αποκλειστική χρήση από λεωφορεία και τρόλει. Σε κανένα ενδιάμεσο κάθετο απο την Πανεπιστημίου μέχρι την Στουρνάρη δεν επιτρέπεται η στροφή άλλων οχημάτων με κατεύθυνση προς τα Πατήσια. Παραδόξως όποιος παρατηρήσει την κυκλοφορία στην Πατησιων στο ύψος της Στουρνάρη θα διαπιστώσει οτι παρά τα υπάρχοντα σήματα ο δρόμος λειτουργεί σαν δρόμος διπλής κατεύθυνσης για πάσης φύσεως οχήματα, ΙΧ, φορτηγά μηχανές κα
Το πρόβλημα βέβαια ξεκινάει αμέσως στην στροφή Πανεπιστημίου και Πατησίων με συστηματική παραβίαση της απαγόρευσης στροφής (σε μία σύντομη παρατήρηση μεσημεριανή ώρα σημειώσαμε τριάντα τέσσερις παραβιάσεις στο τρίλεπτο). Το πρόβλημα βέβαια δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη της Τροχαίας μια και φαίνεται πως τοποθετείται σε απομεμακρυσμένο σημείο της πόλης.
Η κατάσταση αυτή βέβαια έχει άμεσα να κάνει με την αυθαίρετη καταπάτηση των δικαιωμάτων των πεζών και όλων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου που οφείλουν να προσέχουν και να εφαρμόζουν όχι μόνο όσα επιτάσσει ο Κ.Ο.Κ. αλλά και όσα επιβάλει η βούληση του οδηγού του μηχανοκινήτου.
Η βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα είναι μια κατάκτηση για τους χρήστες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας στους οποίους έχουν παραδοθεί τα πάντα. Με την συναίνεση της τοπικής Αυτοδιοίκησης και με την απουσία της Κεντρικής εξουσίας. Και οι δύο μπορούν να είναι περήφανοι.
Έφτιαξαν και διαχειρίζονται μια τεράστια πόλη στην οποία δεν χωράει ένα μικρό παιδί. Απίστευτο κατόρθωμα!
Πηγή: https://sostegr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου