Κάθισμα αυτοκινήτου: Ποια λάθη βάζουν τη ζωή του παιδιού σε κίνδυνο;
Όλες
οι στατιστικές οδηγούν σε ένα συμπέρασμα: το παιδικό κάθισμα σώζει
ζωές. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2009, παιδιά
ηλικίας 3-8 ετών τοποθετούνται σε ειδικό κάθισμα σε ποσοστό που
ανέρχεται μόλις στο 52%. Έχει υπολογιστεί ότι αν όλα τα παιδιά ταξίδευαν δεμένα σε παιδικά καθίσματα, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 71%
και οι τραυματισμοί κατά 67%. Η ασφάλεια μπορεί να αρχίζει απ’ την
τοποθέτηση των παιδιών σε κάθισμα αυτοκινήτου, αλλά σίγουρα δεν
τελειώνει εκεί. Δείτε τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι γονείς,
θέτοντας τη ζωή των παιδιών τους σε κίνδυνο.
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
- See more at:
http://www.mama365.gr/22766/kathisma-aftokinhtoy-poia-lathh-vazoyn-th-zoh-toy-paidioy.html#sthash.rQmckGgu.fnTKfgUx.dpufΛάθος #1: "Εγκατάσταση" του καθίσματος
Η σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο νέος γονιός. Το κάθισμα που αγοράστηκε συνοδεύεται οπωσδήποτε από οδηγίες χρήσης που αναλυτικά εξηγούν με ποιο τρόπο θα δεθεί στο αυτοκίνητό σας. Οι οδηγίες αυτές, κι όχι το ένστικτο του μπαμπά, πρέπει να είναι ο οδηγός σας. Στην περίπτωση που το manual είναι ασαφές ή περίπλοκο, ζητήστε βοήθεια από το προσωπικό του καταστήματος απ’ το οποίο αγοράσατε το κάθισμα! Σιγουρευτείτε ότι, πριν ταξιδέψετε με το νεογέννητο, το κάθισμα είναι τοποθετημένο με ασφάλεια και σε θέση που να κοιτάζει την πλάτη του πίσω καθίσματος, ούτως ώστε να προφυλάσσεται το κεφάλι του.Λάθος #2: Τοποθέτηση σε λάθος σημείο
Εξυπακούεται πως η χειρότερη θέση για να ταξιδεύει ένα παιδί, είναι στα πόδια του συνοδηγού, στο μπροστινό κάθισμα –σ’ αυτή την περίπτωση, το παιδί λειτουργεί ως αερόσακος. Η ασφαλέστερη θέση του καθίσματος είναι στο μέσο του πίσω καθίσματος. Τόσο η τοποθέτησή του στο μπροστινό κάθισμα, όσο και στα πλαϊνά του πίσω καθίσματος ενέχει τον κίνδυνο να ενεργοποιηθούν οι, συνήθως ευαίσθητοι, αερόσακοι. Ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες είναι πιθανό οι αερόσακοι να ενεργοποιηθούν με ταχύτητα που φθάνει και τα 200 μίλια την ώρα, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στον αυχένα ή τον εγκέφαλο του μωρού. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό να απενεργοποιούνται οι αερόσακοι όταν το νέο μέλος της οικογένειας γίνεται συνεπιβάτης στα μικρά ή μεγάλα ταξίδια.Λάθος #3: Τοποθέτηση του καθίσματος βρεφών με κατεύθυνση προς τα εμπρός
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
Λάθος #4: Ζώνες του καθίσματος
Κάποια απ’ τα πιο επικίνδυνα λάθη των γονιών σχετικά με τα καθίσματα αυτοκινήτου είναι τα εξής:- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
Μην παίζετε με τις πιθανότητες
Ακόμα κι αν είστε οι πιο συνεπείς και προσεκτικοί οδηγοί, ακόμα κι αν δεν έχετε τρακάρει ποτέ, όσα χρόνια κι αν οδηγείτε, ακόμα κι αν ζείτε σε μία ήσυχη, απομακρυσμένη περιοχή, πράξτε τα δέοντα! Ένα απότομο φρενάρισμα ή ένας απρόσεκτος οδηγός που θα βρεθεί στο δρόμο σας, αρκούν για να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα στα παιδιά. Εξασφαλίστε ότι θα κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας για ταξίδια οικογενειακά και ασφαλή.Κάθισμα αυτοκινήτου: Ποια λάθη βάζουν τη ζωή του παιδιού σε κίνδυνο;
Όλες
οι στατιστικές οδηγούν σε ένα συμπέρασμα: το παιδικό κάθισμα σώζει
ζωές. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2009, παιδιά
ηλικίας 3-8 ετών τοποθετούνται σε ειδικό κάθισμα σε ποσοστό που
ανέρχεται μόλις στο 52%. Έχει υπολογιστεί ότι αν όλα τα παιδιά ταξίδευαν δεμένα σε παιδικά καθίσματα, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 71%
και οι τραυματισμοί κατά 67%. Η ασφάλεια μπορεί να αρχίζει απ’ την
τοποθέτηση των παιδιών σε κάθισμα αυτοκινήτου, αλλά σίγουρα δεν
τελειώνει εκεί. Δείτε τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι γονείς,
θέτοντας τη ζωή των παιδιών τους σε κίνδυνο.
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
- See more at:
http://www.mama365.gr/22766/kathisma-aftokinhtoy-poia-lathh-vazoyn-th-zoh-toy-paidioy.html#sthash.rQmckGgu.fnTKfgUx.dpufΛάθος #1: "Εγκατάσταση" του καθίσματος
Η σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο νέος γονιός. Το κάθισμα που αγοράστηκε συνοδεύεται οπωσδήποτε από οδηγίες χρήσης που αναλυτικά εξηγούν με ποιο τρόπο θα δεθεί στο αυτοκίνητό σας. Οι οδηγίες αυτές, κι όχι το ένστικτο του μπαμπά, πρέπει να είναι ο οδηγός σας. Στην περίπτωση που το manual είναι ασαφές ή περίπλοκο, ζητήστε βοήθεια από το προσωπικό του καταστήματος απ’ το οποίο αγοράσατε το κάθισμα! Σιγουρευτείτε ότι, πριν ταξιδέψετε με το νεογέννητο, το κάθισμα είναι τοποθετημένο με ασφάλεια και σε θέση που να κοιτάζει την πλάτη του πίσω καθίσματος, ούτως ώστε να προφυλάσσεται το κεφάλι του.Λάθος #2: Τοποθέτηση σε λάθος σημείο
Εξυπακούεται πως η χειρότερη θέση για να ταξιδεύει ένα παιδί, είναι στα πόδια του συνοδηγού, στο μπροστινό κάθισμα –σ’ αυτή την περίπτωση, το παιδί λειτουργεί ως αερόσακος. Η ασφαλέστερη θέση του καθίσματος είναι στο μέσο του πίσω καθίσματος. Τόσο η τοποθέτησή του στο μπροστινό κάθισμα, όσο και στα πλαϊνά του πίσω καθίσματος ενέχει τον κίνδυνο να ενεργοποιηθούν οι, συνήθως ευαίσθητοι, αερόσακοι. Ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες είναι πιθανό οι αερόσακοι να ενεργοποιηθούν με ταχύτητα που φθάνει και τα 200 μίλια την ώρα, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στον αυχένα ή τον εγκέφαλο του μωρού. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό να απενεργοποιούνται οι αερόσακοι όταν το νέο μέλος της οικογένειας γίνεται συνεπιβάτης στα μικρά ή μεγάλα ταξίδια.Λάθος #3: Τοποθέτηση του καθίσματος βρεφών με κατεύθυνση προς τα εμπρός
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
Λάθος #4: Ζώνες του καθίσματος
Κάποια απ’ τα πιο επικίνδυνα λάθη των γονιών σχετικά με τα καθίσματα αυτοκινήτου είναι τα εξής:- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
Μην παίζετε με τις πιθανότητες
Ακόμα κι αν είστε οι πιο συνεπείς και προσεκτικοί οδηγοί, ακόμα κι αν δεν έχετε τρακάρει ποτέ, όσα χρόνια κι αν οδηγείτε, ακόμα κι αν ζείτε σε μία ήσυχη, απομακρυσμένη περιοχή, πράξτε τα δέοντα! Ένα απότομο φρενάρισμα ή ένας απρόσεκτος οδηγός που θα βρεθεί στο δρόμο σας, αρκούν για να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα στα παιδιά. Εξασφαλίστε ότι θα κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας για ταξίδια οικογενειακά και ασφαλή.Κάθισμα αυτοκινήτου: Ποια λάθη βάζουν τη ζωή του παιδιού σε κίνδυνο;
Όλες
οι στατιστικές οδηγούν σε ένα συμπέρασμα: το παιδικό κάθισμα σώζει
ζωές. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2009, παιδιά
ηλικίας 3-8 ετών τοποθετούνται σε ειδικό κάθισμα σε ποσοστό που
ανέρχεται μόλις στο 52%. Έχει υπολογιστεί ότι αν όλα τα παιδιά ταξίδευαν δεμένα σε παιδικά καθίσματα, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 71%
και οι τραυματισμοί κατά 67%. Η ασφάλεια μπορεί να αρχίζει απ’ την
τοποθέτηση των παιδιών σε κάθισμα αυτοκινήτου, αλλά σίγουρα δεν
τελειώνει εκεί. Δείτε τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι γονείς,
θέτοντας τη ζωή των παιδιών τους σε κίνδυνο.
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
- See more at:
http://www.mama365.gr/22766/kathisma-aftokinhtoy-poia-lathh-vazoyn-th-zoh-toy-paidioy.html#sthash.rQmckGgu.fnTKfgUx.dpufΛάθος #1: "Εγκατάσταση" του καθίσματος
Η σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο νέος γονιός. Το κάθισμα που αγοράστηκε συνοδεύεται οπωσδήποτε από οδηγίες χρήσης που αναλυτικά εξηγούν με ποιο τρόπο θα δεθεί στο αυτοκίνητό σας. Οι οδηγίες αυτές, κι όχι το ένστικτο του μπαμπά, πρέπει να είναι ο οδηγός σας. Στην περίπτωση που το manual είναι ασαφές ή περίπλοκο, ζητήστε βοήθεια από το προσωπικό του καταστήματος απ’ το οποίο αγοράσατε το κάθισμα! Σιγουρευτείτε ότι, πριν ταξιδέψετε με το νεογέννητο, το κάθισμα είναι τοποθετημένο με ασφάλεια και σε θέση που να κοιτάζει την πλάτη του πίσω καθίσματος, ούτως ώστε να προφυλάσσεται το κεφάλι του.Λάθος #2: Τοποθέτηση σε λάθος σημείο
Εξυπακούεται πως η χειρότερη θέση για να ταξιδεύει ένα παιδί, είναι στα πόδια του συνοδηγού, στο μπροστινό κάθισμα –σ’ αυτή την περίπτωση, το παιδί λειτουργεί ως αερόσακος. Η ασφαλέστερη θέση του καθίσματος είναι στο μέσο του πίσω καθίσματος. Τόσο η τοποθέτησή του στο μπροστινό κάθισμα, όσο και στα πλαϊνά του πίσω καθίσματος ενέχει τον κίνδυνο να ενεργοποιηθούν οι, συνήθως ευαίσθητοι, αερόσακοι. Ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες είναι πιθανό οι αερόσακοι να ενεργοποιηθούν με ταχύτητα που φθάνει και τα 200 μίλια την ώρα, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στον αυχένα ή τον εγκέφαλο του μωρού. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό να απενεργοποιούνται οι αερόσακοι όταν το νέο μέλος της οικογένειας γίνεται συνεπιβάτης στα μικρά ή μεγάλα ταξίδια.Λάθος #3: Τοποθέτηση του καθίσματος βρεφών με κατεύθυνση προς τα εμπρός
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
Λάθος #4: Ζώνες του καθίσματος
Κάποια απ’ τα πιο επικίνδυνα λάθη των γονιών σχετικά με τα καθίσματα αυτοκινήτου είναι τα εξής:- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
Μην παίζετε με τις πιθανότητες
Ακόμα κι αν είστε οι πιο συνεπείς και προσεκτικοί οδηγοί, ακόμα κι αν δεν έχετε τρακάρει ποτέ, όσα χρόνια κι αν οδηγείτε, ακόμα κι αν ζείτε σε μία ήσυχη, απομακρυσμένη περιοχή, πράξτε τα δέοντα! Ένα απότομο φρενάρισμα ή ένας απρόσεκτος οδηγός που θα βρεθεί στο δρόμο σας, αρκούν για να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα στα παιδιά. Εξασφαλίστε ότι θα κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας για ταξίδια οικογενειακά και ασφαλή.Κάθισμα αυτοκινήτου: Ποια λάθη βάζουν τη ζωή του παιδιού σε κίνδυνο;
Όλες
οι στατιστικές οδηγούν σε ένα συμπέρασμα: το παιδικό κάθισμα σώζει
ζωές. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2009, παιδιά
ηλικίας 3-8 ετών τοποθετούνται σε ειδικό κάθισμα σε ποσοστό που
ανέρχεται μόλις στο 52%. Έχει υπολογιστεί ότι αν όλα τα παιδιά ταξίδευαν δεμένα σε παιδικά καθίσματα, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 71%
και οι τραυματισμοί κατά 67%. Η ασφάλεια μπορεί να αρχίζει απ’ την
τοποθέτηση των παιδιών σε κάθισμα αυτοκινήτου, αλλά σίγουρα δεν
τελειώνει εκεί. Δείτε τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι γονείς,
θέτοντας τη ζωή των παιδιών τους σε κίνδυνο.
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
- See more at:
http://www.mama365.gr/22766/kathisma-aftokinhtoy-poia-lathh-vazoyn-th-zoh-toy-paidioy.html#sthash.rQmckGgu.fnTKfgUx.dpufΛάθος #1: "Εγκατάσταση" του καθίσματος
Η σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο νέος γονιός. Το κάθισμα που αγοράστηκε συνοδεύεται οπωσδήποτε από οδηγίες χρήσης που αναλυτικά εξηγούν με ποιο τρόπο θα δεθεί στο αυτοκίνητό σας. Οι οδηγίες αυτές, κι όχι το ένστικτο του μπαμπά, πρέπει να είναι ο οδηγός σας. Στην περίπτωση που το manual είναι ασαφές ή περίπλοκο, ζητήστε βοήθεια από το προσωπικό του καταστήματος απ’ το οποίο αγοράσατε το κάθισμα! Σιγουρευτείτε ότι, πριν ταξιδέψετε με το νεογέννητο, το κάθισμα είναι τοποθετημένο με ασφάλεια και σε θέση που να κοιτάζει την πλάτη του πίσω καθίσματος, ούτως ώστε να προφυλάσσεται το κεφάλι του.Λάθος #2: Τοποθέτηση σε λάθος σημείο
Εξυπακούεται πως η χειρότερη θέση για να ταξιδεύει ένα παιδί, είναι στα πόδια του συνοδηγού, στο μπροστινό κάθισμα –σ’ αυτή την περίπτωση, το παιδί λειτουργεί ως αερόσακος. Η ασφαλέστερη θέση του καθίσματος είναι στο μέσο του πίσω καθίσματος. Τόσο η τοποθέτησή του στο μπροστινό κάθισμα, όσο και στα πλαϊνά του πίσω καθίσματος ενέχει τον κίνδυνο να ενεργοποιηθούν οι, συνήθως ευαίσθητοι, αερόσακοι. Ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες είναι πιθανό οι αερόσακοι να ενεργοποιηθούν με ταχύτητα που φθάνει και τα 200 μίλια την ώρα, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στον αυχένα ή τον εγκέφαλο του μωρού. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό να απενεργοποιούνται οι αερόσακοι όταν το νέο μέλος της οικογένειας γίνεται συνεπιβάτης στα μικρά ή μεγάλα ταξίδια.Λάθος #3: Τοποθέτηση του καθίσματος βρεφών με κατεύθυνση προς τα εμπρός
Τα βρέφη έως 12 μηνών – ή αλλιώς: τα βρέφη με βάρος έως 10 -ίσως 15 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο του καθίσματος- πρέπει να ταξιδεύουν σε καθίσματα που τοποθετούνται με φορά αντίστροφη απ’ αυτή του οδηγού. Με πιο απλά λόγια: ένα μωρό έως ενός έτους πρέπει, όταν είναι στο αυτοκίνητο, να βλέπει προς τα πίσω. Μπορείτε να διαλέξετε τον μετατρεπόμενο τύπο παιδικού καθίσματος, που έχει και τις δύο δυνατότητες, αρκεί να επιλέξετε να το γυρίσετε προς τα εμπρός στην αρμόζουσα φάση ανάπτυξης του παιδιού.
Λάθος #4: Ζώνες του καθίσματος
Κάποια απ’ τα πιο επικίνδυνα λάθη των γονιών σχετικά με τα καθίσματα αυτοκινήτου είναι τα εξής:- Δεν μετακινούν τις ζώνες του καθίσματος στις υψηλότερες σχισμές, έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ώμων των παιδιών, ή λίγο πάνω απ’ αυτό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι η ζώνη της κοιλιάς βρίσκεται στο πάνω μέρος των μηρών και όχι στην κοιλιά του νηπίου. Στην τελευταία (λάθος) περίπτωση, η ζώνη μπορεί να δημιουργήσει εσωτερική αιμορραγία σε περίπτωση ατυχήματος.
- Βάζουν τη ζώνη ασφαλείας κάτω απ’ τη μασχάλη του παιδιού, αντί για το μέσο του ώμου, που είναι το σωστό.
- Δεν βεβαιώνονται ότι τόσο οι ζώνες του καθίσματος, όσο κι αυτές του αυτοκινήτου είναι τεντωμένες –δεν έχουν δηλαδή συστραφεί ή διπλωθεί.
-Δεν δένουν αρκετά σφιχτά τη ζώνη ασφαλείας.
-Δεν δένουν καθόλου την ζώνη!
Μην παίζετε με τις πιθανότητες
Ακόμα κι αν είστε οι πιο συνεπείς και προσεκτικοί οδηγοί, ακόμα κι αν δεν έχετε τρακάρει ποτέ, όσα χρόνια κι αν οδηγείτε, ακόμα κι αν ζείτε σε μία ήσυχη, απομακρυσμένη περιοχή, πράξτε τα δέοντα! Ένα απότομο φρενάρισμα ή ένας απρόσεκτος οδηγός που θα βρεθεί στο δρόμο σας, αρκούν για να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα στα παιδιά. Εξασφαλίστε ότι θα κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας για ταξίδια οικογενειακά και ασφαλή.Στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα
Την ανάγκη θεσμοθέτησης του Στρατηγικού Σχεδίου
για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020) επισήμανε ο
ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργος
Κανελλαΐδης, ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας
της Βουλής.
Σύμφωνα με τον κ. Κανελλαΐδη, στο στρατηγικό αυτό σχέδιο - το οποίο έχει συντάξει ομάδα ειδικών - δεν υπάρχει μόνο ο ποσοτικός στόχος να μειωθούν τα οδικά ατυχήματα κατά 50%, αλλά υπάρχει και ένας ευρύτερος σκοπός που είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας. Και τόνισε ότι ήρθε η στιγμή να θεσμοθετηθεί το στρατηγικό σχέδιο, καλώντας τους βουλευτές εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως σημείωσε, προς το παρόν εξακολουθεί να μην είναι νόμος του κράτους και έτσι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο που θα αναγκάσει τα υπουργεία να εφαρμόσουν τις συγκεκριμένες δράσεις που απαιτούνται.
Σχολιάζοντας το γιατί δεν έχει γίνει αυτό μέχρι τώρα, ο κ. Κανελλαΐδης ανέφερε ότι για αρκετά χρόνια επικρατούσε μια υποκρισία σχετικά με το θέμα, καθώς, όπως είπε, όλοι υποτίθεται ότι ενδιαφέρονταν και κανείς δεν έκανε τίποτα, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση - πριν μερικά χρόνια - διυπουργικής για το θέμα με τη συμμετοχή του αστείου, όπως είπε, νούμερου των 15 υπουργών...
Ο κ. Κανελλαΐδης πρότεινε αφού ξεπεραστεί το μεγάλο θέμα που αντιμετωπίζει η χώρα (σ.σ. εννοεί το ζήτημα της διαπραγμάτευσης) να συσταθεί διυπουργική υπό τον πρωθυπουγό που να λειτουργεί (και να μη μείνει στα χαρτιά) και να υπάρξουν προγράμματα ανά υπουργείο με τη συμμετοχή των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, δίνει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της παιδείας οδικής ασφάλειας και της εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας στο σχολείο. Μάλιστα, σε σχέση με αυτό το θέμα, ο κ. Κανελλαΐδης άσκησε κριτική στην πρωην υπουργό 'Αννα Διαμαντοπούλου, λέγοντας ότι μέσα στο ηλεκτρονικό σχολείο, που προώθησε η τότε υπουργός δεν υπάρχει τίποτα για την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας. Όπως είπε ο καθηγητής, τα πρώτα μαθήματα πρέπει να γίνονται από τους γονείς και στη συνέχεια στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο, αλλά, όπως τόνισε, με πρόγραμμα (τουλάχιστον 20 ώρες το έτος). Μετά, στο Γυμνάσιο, όπως σημείωσε ο κ. Κανελλαΐδης, χρειάζεται και η συνδρομή κάποιων καλλιτεχνών που θα προσελκύσουν τους έφηβους για το θέμα.
Επιπλέον, ο κ. Κανελλαΐδης επεσήμανε ότι σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο πρέπει να υπάρχει υποδομή που θα καθοδηγεί θετικά τον οδηγό (ειδικά τη νύχτα) για να συμπληρώσει ότι αυτός σχεδιασμός πρέπει να έχει ομοιογένεια σε όλους τους οδικούς άξονες και σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Το σχέδιο προτείνει, δε, την ίδρυση Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας (Ο.ΟΔ.ΑΣ) ανάλογου με τον ΟΑΣΠ και μόνιμη επιστημονική επιτροπή προδιαγραφών οδοποιίας.
Εξάλλου, ο καθηγητής του ΕΜΠ επισήμανε ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη, και, μάλιστα, όπως είπε, είναι «δύσκολη» επιστήμη, γιατί έχει ως μεταβλητή τον άνθρωπο και χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι αδυναμίες του. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι η πλευρική όραση των ανθρώπων μειώνεται από κάποια ηλικία και μετά, ενώ όπως είπε όταν ένας οδηγός βλέπει στο δρόμο κάποιον άλλο επιπόλαιο οδηγό που πατάει υπερβολικά το γκάζι, είναι καλύτερο να του παραχωρεί χώρο. Επιπλέον σημείωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η χρήση των κινητών τηλεφώνων, αναφέροντας ότι η χρήση του κινητού και η πληκτρολόγηση μηνυμάτων ("texting") οδηγεί σε ατυχήματα ακόμα και στην ευθεία.
Σχετικά με το συμμετοχή που μπορούν να έχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, ο κ. Κανελλαΐδης σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν σχετικά μηνύματα δωρεάν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας. Εξάλλου ανέφερε πως όταν κάποτε τόλμησε, καλεσμένος σε τηλεοπτικό σταθμό, να αναρωτηθεί γιατί δεν έχει παραιτηθεί ο υπουργός μετά από ένα πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, μπήκε στη «μαύρη λίστα» και δεν ξαναπροσκλήθηκε.
Τέλος, ανέφερε ότι για το θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να συμβάλουν με σχετικές δράσεις και οι περιφερειάρχες, όπως και οι δήμαρχοι.
Σύμφωνα με τον κ. Κανελλαΐδη, στο στρατηγικό αυτό σχέδιο - το οποίο έχει συντάξει ομάδα ειδικών - δεν υπάρχει μόνο ο ποσοτικός στόχος να μειωθούν τα οδικά ατυχήματα κατά 50%, αλλά υπάρχει και ένας ευρύτερος σκοπός που είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας. Και τόνισε ότι ήρθε η στιγμή να θεσμοθετηθεί το στρατηγικό σχέδιο, καλώντας τους βουλευτές εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως σημείωσε, προς το παρόν εξακολουθεί να μην είναι νόμος του κράτους και έτσι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο που θα αναγκάσει τα υπουργεία να εφαρμόσουν τις συγκεκριμένες δράσεις που απαιτούνται.
Σχολιάζοντας το γιατί δεν έχει γίνει αυτό μέχρι τώρα, ο κ. Κανελλαΐδης ανέφερε ότι για αρκετά χρόνια επικρατούσε μια υποκρισία σχετικά με το θέμα, καθώς, όπως είπε, όλοι υποτίθεται ότι ενδιαφέρονταν και κανείς δεν έκανε τίποτα, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση - πριν μερικά χρόνια - διυπουργικής για το θέμα με τη συμμετοχή του αστείου, όπως είπε, νούμερου των 15 υπουργών...
Ο κ. Κανελλαΐδης πρότεινε αφού ξεπεραστεί το μεγάλο θέμα που αντιμετωπίζει η χώρα (σ.σ. εννοεί το ζήτημα της διαπραγμάτευσης) να συσταθεί διυπουργική υπό τον πρωθυπουγό που να λειτουργεί (και να μη μείνει στα χαρτιά) και να υπάρξουν προγράμματα ανά υπουργείο με τη συμμετοχή των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, δίνει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της παιδείας οδικής ασφάλειας και της εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας στο σχολείο. Μάλιστα, σε σχέση με αυτό το θέμα, ο κ. Κανελλαΐδης άσκησε κριτική στην πρωην υπουργό 'Αννα Διαμαντοπούλου, λέγοντας ότι μέσα στο ηλεκτρονικό σχολείο, που προώθησε η τότε υπουργός δεν υπάρχει τίποτα για την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας. Όπως είπε ο καθηγητής, τα πρώτα μαθήματα πρέπει να γίνονται από τους γονείς και στη συνέχεια στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο, αλλά, όπως τόνισε, με πρόγραμμα (τουλάχιστον 20 ώρες το έτος). Μετά, στο Γυμνάσιο, όπως σημείωσε ο κ. Κανελλαΐδης, χρειάζεται και η συνδρομή κάποιων καλλιτεχνών που θα προσελκύσουν τους έφηβους για το θέμα.
Επιπλέον, ο κ. Κανελλαΐδης επεσήμανε ότι σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο πρέπει να υπάρχει υποδομή που θα καθοδηγεί θετικά τον οδηγό (ειδικά τη νύχτα) για να συμπληρώσει ότι αυτός σχεδιασμός πρέπει να έχει ομοιογένεια σε όλους τους οδικούς άξονες και σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Το σχέδιο προτείνει, δε, την ίδρυση Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας (Ο.ΟΔ.ΑΣ) ανάλογου με τον ΟΑΣΠ και μόνιμη επιστημονική επιτροπή προδιαγραφών οδοποιίας.
Εξάλλου, ο καθηγητής του ΕΜΠ επισήμανε ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη, και, μάλιστα, όπως είπε, είναι «δύσκολη» επιστήμη, γιατί έχει ως μεταβλητή τον άνθρωπο και χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι αδυναμίες του. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι η πλευρική όραση των ανθρώπων μειώνεται από κάποια ηλικία και μετά, ενώ όπως είπε όταν ένας οδηγός βλέπει στο δρόμο κάποιον άλλο επιπόλαιο οδηγό που πατάει υπερβολικά το γκάζι, είναι καλύτερο να του παραχωρεί χώρο. Επιπλέον σημείωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η χρήση των κινητών τηλεφώνων, αναφέροντας ότι η χρήση του κινητού και η πληκτρολόγηση μηνυμάτων ("texting") οδηγεί σε ατυχήματα ακόμα και στην ευθεία.
Σχετικά με το συμμετοχή που μπορούν να έχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, ο κ. Κανελλαΐδης σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν σχετικά μηνύματα δωρεάν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας. Εξάλλου ανέφερε πως όταν κάποτε τόλμησε, καλεσμένος σε τηλεοπτικό σταθμό, να αναρωτηθεί γιατί δεν έχει παραιτηθεί ο υπουργός μετά από ένα πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, μπήκε στη «μαύρη λίστα» και δεν ξαναπροσκλήθηκε.
Τέλος, ανέφερε ότι για το θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να συμβάλουν με σχετικές δράσεις και οι περιφερειάρχες, όπως και οι δήμαρχοι.
Πηγή: www.e-typos.vom
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου