Δελτίο Τύπου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με αφορμή την δημοσιοποίηση της Παγκόσμιας Έκθεσης του για την Οδική Ασφάλεια το 2015
«Οι ιθύνοντες πρέπει να ξανασκεφτούν τις πολιτικές μεταφορών. Η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών και η δημιουργία συνθηκών ασφαλούς περπατήματος και ποδηλασίας μας οδηγούν στο να επικεντρώσουμε εκ νέου την προσοχή μας στον τρόπο με τον οποίο οχήματα και άνθρωποι μοιράζονται το δρόμο. Η έλλειψη πολιτικών που εστιάζουν στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου σκοτώνει τους ανθρώπους και βλάπτει τις πόλεις μας Εάν κάνουμε το περπάτημα και την ποδηλασία ασφαλέστερη θα υπάρξουν λιγότεροι θάνατοι, περισσότερες σωματικές δραστηριότητες, καλύτερη ατμοσφαιρική ποιότητα, και πιό ευχάριστες πόλεις.»
Δρ Etienne Krug, διευθυντής του τμήμaτος του WΗΟ για τη διαχείριση των μη μεταδοτικών νοσημάτων και την Πρόληψη της Αναπηρίας, της Βίας και του Τραύματος.
Ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία παραμένει σχετικά σταθερός από το 2007 παρά την αύξηση του πληθυσμού και του αριθμού των οχημάτων στον κόσμο, επισημαίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από τροχαία.
Σε αυτή την περιοχή του κόσμου, ο αριθμός των νεκρών είναι ο πιο υψηλός στον κόσμο, 26,6 κάτοικοι ανά 100.000, σε σύγκριση με 9,3 κατοίκους ανά 100.000 στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται στην άλλη άκρη της κλίμακας.
Με αφορμή τη δημοσίευση σήμερα της έκθεσης αυτής για την οδική ασφάλεια στον κόσμο, η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν, σημείωσε ότι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Αφρικής είναι πολύ υψηλότερος από αυτό τον αριθμό.
«Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν έναν φοβερό αφανισμό, ιδιαίτερα μεταξύ των φτωχών πληθυσμών των φτωχών χωρών», σημείωσε.
Τα μισά θύματα των τροχαίων είναι μοτοσικλετιστές (23%), πεζοί (22%) και ποδηλάτες (4%), δείχνει επίσης η έκθεση του ΠΟΥ.
Η Αφρική είναι μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 43% των θυμάτων.
Ο ΠΟΥ επισημαίνει εξάλλου ότι η κατάσταση βελτιώθηκε στις χώρες που υιοθέτησαν νόμους για τη συμπεριφορά των οδηγών ώστε να περιοριστούν 5 παράγοντες κινδύνου: η ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η μη χρήση κράνους, ζωνών ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κατάσταση βελτιώθηκε σε 17 χώρες (αντιπροσωπεύουν περίπου 409 εκατομμύρια ανθρώπους) οι οποίες ενίσχυσαν επί τούτου τη νομοθεσία τους.
Για τον ΠΟΥ, η μέγιστη ταχύτητα στις πολεοδομικές ζώνες θα πρέπει να είναι κατώτερη ή ίση των 50 χλμ/ώρα.
Ωστόσο μόνον 47 χώρες (αντιπροσωπεύουν 950 εκατομμύρια ανθρώπους) σέβονται τη σύσταση αυτή.
Όσον αφορά τώρα την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι νέοι που βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν ατυχήματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που έχουν καταναλώσει την ίδια ποσότητα.
Γι’αυτό ο ΠΟΥ συστήνει μια προσαρμογή των νόμων ώστε να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 0,02 γραμμάρια αλκοόλ στο αίμα των νεαρών οδηγών όπως και αυτών που έβγαλαν μόλις δίπλωμα.
Συνολικά 21 ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει τη σχετική νομοθεσία, η οποία θα πρέπει σύμφωνα με τον ΠΟΥ να επεκταθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όσον αφορά τα κράνη, η σχετική νομοθεσία θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο των οδηγών και των επιβαινόντων σε οχήματα με δύο τροχούς, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, συστήνει επίσης ο ΠΟΥ.
Μόνον 44 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 1,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν νομοθεσία για τη χρήση κράνους.
Τέλος όσον αφορά τη χρήση ζώνης, 105 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 4,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν κανόνες που υποχρεώνουν τη χρήση ζώνης στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει εξάλλου ότι τα οχήματα που πωλούνται στο 80% των χωρών στον κόσμο δεν σέβονται τις βασικές προδιαγραφές της ασφάλειας.
Ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία παραμένει σχετικά σταθερός από το 2007 παρά την αύξηση του πληθυσμού και του αριθμού των οχημάτων στον κόσμο, επισημαίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από τροχαία.
Σε αυτή την περιοχή του κόσμου, ο αριθμός των νεκρών είναι ο πιο υψηλός στον κόσμο, 26,6 κάτοικοι ανά 100.000, σε σύγκριση με 9,3 κατοίκους ανά 100.000 στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται στην άλλη άκρη της κλίμακας.
Με αφορμή τη δημοσίευση σήμερα της έκθεσης αυτής για την οδική ασφάλεια στον κόσμο, η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν, σημείωσε ότι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Αφρικής είναι πολύ υψηλότερος από αυτό τον αριθμό.
«Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν έναν φοβερό αφανισμό, ιδιαίτερα μεταξύ των φτωχών πληθυσμών των φτωχών χωρών», σημείωσε.
Τα μισά θύματα των τροχαίων είναι μοτοσικλετιστές (23%), πεζοί (22%) και ποδηλάτες (4%), δείχνει επίσης η έκθεση του ΠΟΥ.
Η Αφρική είναι μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 43% των θυμάτων.
Ο ΠΟΥ επισημαίνει εξάλλου ότι η κατάσταση βελτιώθηκε στις χώρες που υιοθέτησαν νόμους για τη συμπεριφορά των οδηγών ώστε να περιοριστούν 5 παράγοντες κινδύνου: η ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η μη χρήση κράνους, ζωνών ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κατάσταση βελτιώθηκε σε 17 χώρες (αντιπροσωπεύουν περίπου 409 εκατομμύρια ανθρώπους) οι οποίες ενίσχυσαν επί τούτου τη νομοθεσία τους.
Για τον ΠΟΥ, η μέγιστη ταχύτητα στις πολεοδομικές ζώνες θα πρέπει να είναι κατώτερη ή ίση των 50 χλμ/ώρα.
Ωστόσο μόνον 47 χώρες (αντιπροσωπεύουν 950 εκατομμύρια ανθρώπους) σέβονται τη σύσταση αυτή.
Όσον αφορά τώρα την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι νέοι που βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν ατυχήματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που έχουν καταναλώσει την ίδια ποσότητα.
Γι’αυτό ο ΠΟΥ συστήνει μια προσαρμογή των νόμων ώστε να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 0,02 γραμμάρια αλκοόλ στο αίμα των νεαρών οδηγών όπως και αυτών που έβγαλαν μόλις δίπλωμα.
Συνολικά 21 ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει τη σχετική νομοθεσία, η οποία θα πρέπει σύμφωνα με τον ΠΟΥ να επεκταθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όσον αφορά τα κράνη, η σχετική νομοθεσία θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο των οδηγών και των επιβαινόντων σε οχήματα με δύο τροχούς, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, συστήνει επίσης ο ΠΟΥ.
Μόνον 44 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 1,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν νομοθεσία για τη χρήση κράνους.
Τέλος όσον αφορά τη χρήση ζώνης, 105 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 4,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν κανόνες που υποχρεώνουν τη χρήση ζώνης στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει εξάλλου ότι τα οχήματα που πωλούνται στο 80% των χωρών στον κόσμο δεν σέβονται τις βασικές προδιαγραφές της ασφάλειας.
Αναδημοσίευση: www. left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου