26 Φεβ 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Ρόδου


 
Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών  Έργων και Υποδομών κ. Αθηνόδωρο Κωνσταντίνου, είχε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου την Τρίτη 16.2.16 στα γραφεία της Δνσης Τεχν. Έργων του Δήμου Ρόδου. Στη συνάντηση, πέραν του αρμόδιου Αντιδημάρχου, συμμετείχαν από πλευράς Δήμου Ρόδου οι κ.κ.: Παγκάς Μίλτος, πρόεδρος. Δημοτ. Ενότ. Ρόδου, Στυλιανού Κων/νος πρόεδρος Επιτροπής Καθημερινότητας Δημ. Ενότ.  Ρόδου, Βασιλώτος Κώστας, Χρύσα Χατζηιωάννου, Βασιλεία Κεφάλα και Στεργούλα Ζανεττούλλη, υπηρεσιακοί παράγοντες της Δνσης Τεχν. Έργων.
Από πλευράς ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχαν η κα Ελένη Καρύδη, πρόεδρος, η νομικός κα Κακιού  Καθολική και οι κ.κ. Βενέρης Παναγιώτης και Ξάνθης Αγαπητός συνεργάτες –μέλη επί τεχνικών θεμάτων της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια στο νησί της Ρόδου.
Συγκεκριμένα:
1.       Συζητήθηκε το θέμα των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων που είναι τοποθετημένες κατά μήκος του οδικού δικτύου του νησιού. Οι παράνομες αυτές πινακίδες, πέραν της αισθητικής ρύπανσης, συμβάλουν στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων αφού αποσπούν την προσοχή του οδηγού και πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία για την αποξήλωση τους. Από πλευράς Δήμου ανακοινώθηκε ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την απομάκρυνσή τους σε συνεργασία με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και σύντομα θα υπάρξουν αποτελέσματα.
2.       Συζητήθηκε το θέμα που αφορά στη διευθέτηση της κυκλοφορίας σε ορισμένα κομβικά σημεία ιδίως της πόλης της Ρόδου και ιδιαίτερα εκεί που υπάρχουν τα βαρέλια των τροχονόμων που πλέον εξέλειπε η αρχική τους αποστολή. Από πλευράς Δήμου ανακοινώθηκε ότι ήδη προχωρούν προς αυτή τη κατεύθυνση. Συντάχθηκαν μελέτες που αφορούν σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με κυκλικούς κόμβους στη οδό Γεωργίου Μαύρου στον ύψος της νέας μαρίνας, στη οδό Ηλία Βενέζη καθώς επίσης και στο Φαληράκι, έργα τα οποία είναι υπό δημοπράτηση και θα υλοποιηθούν  εντός του έτους.
3.       Συζητήθηκε το θέμα με τα στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων ΡΟΔΑ, τόσο στην πόλη όσο  κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου που λόγω εγκατάλειψης αλλά και κακοτεχνιών, ενέχουν μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας. Από πλευράς Δήμου ανακοινώθηκε από τον προϊστάμενο των εργαζομένων κ. Κολλιάδη Νίκο,  ότι ξεκίνησε η απομάκρυνση των στεγάστρων κατά μήκος της παραλιακής, ζητήθηκε η απομάκρυνση όλων των στεγάστρων  από το οδικό δίκτυο  και  είναι σε εξέλιξη η διεκπεραίωση διαγωνισμού των στεγάστρων  μετά από τηλεφωνική επικοινωνία μας  με τον κ Μουτάφη Δήμο  .

Συζητήθηκε το θέμα της οριζόντιας και κάθετης σήμανσης στο οδικό δίκτυο με έμφαση στις διαβάσεις πεζών. Έγινε η παρατήρηση ότι πολύ σύντομα εξαλείφονται οι διαγραμμίσεις. Από πλευράς Δήμου ανακοινώθηκε ότι προχωρούν στην αντικατάσταση του χρωστικού υλικού που μέχρι τώρα χρησιμοποιούνταν  αλλά και στον τρόπο εφαρμογής του και τα αποτελέσματα αναμένονται θετικά.
5.       Από πλευράς  ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανακοινώθηκε προς το Δήμο ότι μπορεί να παρέχει εθελοντικά με την επιστημονική της ομάδα τεχνική αρωγή στη βελτίωση παραμέτρων που άπτονται της οδικής ασφάλειας. Ο Δήμος επεσήμανε ότι υπάρχει πρόβλημα με το σχεδιασμό του δρόμου που διέρχεται μπροστά από τα Κρητικά και θα επιθυμούσε τη συνεργασία στο θέμα αυτό.
Η  ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, επεσήμανε ότι θα εξετάσει το θέμα παρότι χρήζει ευρύτερης μελέτης και δεν αφορά μόνο στην άρση των εμφανών επικινδυνοτήτων και ότι η επιστημονική της ομάδα θα προχωρήσει συμβολικά και εθελοντικά στο σχεδιασμό κάποιου κόμβου στην πόλη της Ρόδου.
6.       Κατέθεσε επί πλέον  έγγραφο με τις επικίνδυνες διασταυρώσεις
7.       Κατέθεσε το έγγραφο που έχει υπογράψει με κινήσεις πολιτών, ενώσεις, συλλόγους και σωματεία Πανελλαδικά, διαπιστώνοντας ότι στις ελληνικές πόλεις, όχι μόνο το μεγαλύτερο μέρος του χώρου έχει παραδοθεί στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, αλλά και οι λιγοστοί χώροι που έχουν απομείνει για τους ανθρώπους (πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις, πάρκα κλπ) χρησιμοποιούνται και αυτοί παράνομα για στάθμευση (και κίνηση πολλές φορές) αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καταχρηστική κατάληψη από τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα και διαφόρων ειδών εμπόδια.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πιο ευάλωτοι από τους πεζούς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους δημόσιους χώρους, όπως οι άνθρωποι με αναπηρίες, οι γονείς με καροτσάκια, μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι κλπ. Μεγάλο είναι και το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα «ατυχήματα» λόγω της μειωμένης οδικής ασφάλειας και  με δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.
8.       Μεταξύ των δυο μερών, συμφωνήθηκε τέλος ότι θα γίνονται τακτικές συναντήσεις προκειμένου να εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στον τομέα αυτό.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί το Δήμο για την καλή συνεργασία, θα παρακολουθεί την υλοποίηση των υπεσχημένων και των ανειλημμένων δεσμεύσεων και θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της για τη βελτιστοποίηση των παραμέτρων που συμβάλουν στον τελικό στόχο που είναι η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου