29 Αυγούστου 2015: 06:00, στο 12ο χιλιόμετρο της
επαρχιακής οδού Ρόδου – Καλλιθέας, στο ύψος του ξενοδοχείου Royal. Ενας
32χρονος λιμενικός, οδηγός δίκυκλης μοτοσυκλέτας, τύπο enduro, μάρκας KTM, που είχε πορεία από το Φαληράκι προς τη Ρόδο, στην οποία επέβαιναν, σε «τρικάβαλο»,
οι Σεβαστή Καραγιάννη του Βασιλείου, 50 ετών και Γεωργία Καραφύλλη του
Κωσταντίνου 28 ετών, έχασε τον έλεγχο, εξετράπη στο κράσπεδο και
ανετράπη με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των δύο γυναικών
και τον ελαφρύ τραυματισμό του ίδιου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες
οι τρείς επιβαίνοντες στην μοτοσυκλέτα επέστρεφαν στη Ρόδο μετά από
διασκέδαση στο Φαληράκι. Πηγή:www.dimokratiki.gr
4 Φεβρουαρίου 2016, 03:00, Ε.Ο. Πύργου – Τριπόλεως στο ύψος της διασταύρωσης Βαρβάσαινας
Δεν πρόλαβε να κλείσει τα 22 της, δεν πρόλαβε να χαρεί τη ζωή της, το μόλις τριών χρονών αγοράκι της. Η Ζωή Θανάσουλα από τον Πύργο, έχασε τη ζωή της τα ξημερώματα σε τροχαίο. Επέβαινε, «τρικάβαλο», μαζί με άλλους δύο νεαρούς σε δίκυκλο «παπάκι» 125 cc με κατεύθυνση τη Βαρβάσαινα. Όμως μετά τη μεγάλη κατηφόρα στην είσοδο του χωριού, ο οδηγός του δικύκλου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο και βγήκε από την πορεία του. Χαροπαλεύει ο 18χρονος Χ.Λ. που οδηγούσε το δίκυκλο, ενώ σοβαρά έχει τραυματιστεί και ο 20χρονος Χ.Τ. Ο 18χρονος που φορούσε κράνος, χτύπησε σε κάποια από τις κολόνες που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου, το κράνος διαλύθηκε και ο ίδιος τραυματίστηκε πολύ σοβαρά. Η κοπέλα που εκτιμάται πως καθόταν ακριβώς πίσω του, χτύπησε και αυτή σε κάποια κολόνα και ο θάνατός της επήλθε ακαριαία. Ο 20χρονος εκτινάχθηκε στο οδόστρωμα και τραυματίστηκε σοβαρά. Πηγή: www.ilialive.gr
Ένας ακόμα νέος άνθρωπος έχασε την ζωή του (τραγική ειρωνεία η Ζωή), επιβάτης σε τρικάβαλο σε μηχανή. Η χώρα μας κατέχει την πρωτοπορία σε θανάτους με μηχανές στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 30% των θανάτων στο δρόμο (όπου και στο σύνολο έχουμε την πρωτιά) ενώ ο ευρωπαικος μέσος όρος είναι 15%. Μέχρις ένα βαθμό αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο κλίμα που επιτρέπει την πολύ μεγαλύτερη χρήση της μοτοσικλέτας απ ότι σε άλλες χώρες. Όμως υπάρχουν κι άλλες χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία κα) με παρόμοιο κλίμα αλλά με μικρότερα ποσοστά. Μέχρις ένα βαθμό επίσης θα μπορούσαν να αποδοθούν στο γεγονός πως οι οδηγοί αυτοκινήτων στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν σέβονται τους δικυκλιστές και πως ποι τελευταίοι αποτελούν τα εύκολα θύματα μιας άνισης μάχης που προκαλείται από την επιθετικότητα που δαιπνέει το σύνολο της κυκλοφορίας. Μέχρι εδώ όλα καλά.
Αλλά για το «τρικάβαλο» τί να πεί κανείς;
Τα δυο φοβερά εγκλήματα με τρικάβαλο που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο στην Ρόδο και τον Πύργο μας δείχνουν πως αυτό μπορεί να συμβεί είτε η μηχανη είναι μεγάλου είτε μικρού κυβισμού. Και στις δυο περιπτώσεις αποδείχτηκε ακόμα μια φορά πως η θέση ανάμεσα στους δυο είναι προνομιούχος αν θες να εξασφαλίσεις ταξίδι στον παράδεισο (χωρις οι άλλες να το αποκλείουν). Και τα δύο συνέβησαν στο τέλος της νύχτας προς το ξημέρωμα, μετά από διασκέδαση, με μικρες ηλικίες του συνόλου των εμπλεκομένων.
Δυστυχώς γι αυτου του τύπου τα εγκλήματα ούτε ο καιρός μπορεί να ενοχοποιηθεί, ούτε οι οδηγοί άλλων οχημάτων. Προφανώς αυτοί που οδηγουν μηχανή και αυτοι που επιβαίνουν πρέπει να ξέρουν τι σημαίνει «τρικάβαλο» (και πολλα άλλα).
Αλλά μήπως η Τροχαία άραγε έχει αντιληφθεί την διάσταση του φαινομένου; Σε οποιοδήποτε δρόμο αν σταθεί κανείς να παρατηρήσει για λίγη ώρα θα δεί τα πιο απίστευτα πράγματα να συμβαίνουν επάνω σε μοτοσικλέτες. Η Τροχαία δεν τα αντιλαμβάνετε; Ή μήπως επιδυκνείει μια κακώς εννοούμενη ανοχή λόγω της οικονομικής κρίσης; Εμεις θα προτείναμε να κάνουν μια βόλτα μερικα συνεργεία της έξω από τα σχολεία και τους παιδκούς σταθμους για να διαπιστώσουν πως οι ίδιοι οι γονείς μεταφέρουν τα παιδιά τους. Για να αντιστρέψουμε αυτό που συχνά ακούμε τελευταία μιλάμε για μια κατάσταση και παράνομη και ανήθικη, Που δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Γιατί ο θάνατος στο δρόμο δεν είναι παραδεκτός.Καλό θα είναι λοιπόν να τον προλάβουμε. Δεν ζητάμε ούτε πράξεις εντυπωσιασμού, ούτε ένα μπαραζ προστίμων.
Αν θέλουμε να περιορίσουμε τα τροχαία εγκλήματα υπάρχουν χίλιοι απλοί και ανέξοδοι για όλους τρόποι. Αν θέλουμε…
Υ.Γ. από 30/12/2015 εκκρεμεί αίτημα συνάντησης του SOS Τροχαία Εγκλήματα με τον κο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, αίτημα που επαναλήφθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2016.
4 Φεβρουαρίου 2016, 03:00, Ε.Ο. Πύργου – Τριπόλεως στο ύψος της διασταύρωσης Βαρβάσαινας
Δεν πρόλαβε να κλείσει τα 22 της, δεν πρόλαβε να χαρεί τη ζωή της, το μόλις τριών χρονών αγοράκι της. Η Ζωή Θανάσουλα από τον Πύργο, έχασε τη ζωή της τα ξημερώματα σε τροχαίο. Επέβαινε, «τρικάβαλο», μαζί με άλλους δύο νεαρούς σε δίκυκλο «παπάκι» 125 cc με κατεύθυνση τη Βαρβάσαινα. Όμως μετά τη μεγάλη κατηφόρα στην είσοδο του χωριού, ο οδηγός του δικύκλου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο και βγήκε από την πορεία του. Χαροπαλεύει ο 18χρονος Χ.Λ. που οδηγούσε το δίκυκλο, ενώ σοβαρά έχει τραυματιστεί και ο 20χρονος Χ.Τ. Ο 18χρονος που φορούσε κράνος, χτύπησε σε κάποια από τις κολόνες που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου, το κράνος διαλύθηκε και ο ίδιος τραυματίστηκε πολύ σοβαρά. Η κοπέλα που εκτιμάται πως καθόταν ακριβώς πίσω του, χτύπησε και αυτή σε κάποια κολόνα και ο θάνατός της επήλθε ακαριαία. Ο 20χρονος εκτινάχθηκε στο οδόστρωμα και τραυματίστηκε σοβαρά. Πηγή: www.ilialive.gr
Ένας ακόμα νέος άνθρωπος έχασε την ζωή του (τραγική ειρωνεία η Ζωή), επιβάτης σε τρικάβαλο σε μηχανή. Η χώρα μας κατέχει την πρωτοπορία σε θανάτους με μηχανές στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 30% των θανάτων στο δρόμο (όπου και στο σύνολο έχουμε την πρωτιά) ενώ ο ευρωπαικος μέσος όρος είναι 15%. Μέχρις ένα βαθμό αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο κλίμα που επιτρέπει την πολύ μεγαλύτερη χρήση της μοτοσικλέτας απ ότι σε άλλες χώρες. Όμως υπάρχουν κι άλλες χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία κα) με παρόμοιο κλίμα αλλά με μικρότερα ποσοστά. Μέχρις ένα βαθμό επίσης θα μπορούσαν να αποδοθούν στο γεγονός πως οι οδηγοί αυτοκινήτων στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν σέβονται τους δικυκλιστές και πως ποι τελευταίοι αποτελούν τα εύκολα θύματα μιας άνισης μάχης που προκαλείται από την επιθετικότητα που δαιπνέει το σύνολο της κυκλοφορίας. Μέχρι εδώ όλα καλά.
Αλλά για το «τρικάβαλο» τί να πεί κανείς;
Τα δυο φοβερά εγκλήματα με τρικάβαλο που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο στην Ρόδο και τον Πύργο μας δείχνουν πως αυτό μπορεί να συμβεί είτε η μηχανη είναι μεγάλου είτε μικρού κυβισμού. Και στις δυο περιπτώσεις αποδείχτηκε ακόμα μια φορά πως η θέση ανάμεσα στους δυο είναι προνομιούχος αν θες να εξασφαλίσεις ταξίδι στον παράδεισο (χωρις οι άλλες να το αποκλείουν). Και τα δύο συνέβησαν στο τέλος της νύχτας προς το ξημέρωμα, μετά από διασκέδαση, με μικρες ηλικίες του συνόλου των εμπλεκομένων.
Δυστυχώς γι αυτου του τύπου τα εγκλήματα ούτε ο καιρός μπορεί να ενοχοποιηθεί, ούτε οι οδηγοί άλλων οχημάτων. Προφανώς αυτοί που οδηγουν μηχανή και αυτοι που επιβαίνουν πρέπει να ξέρουν τι σημαίνει «τρικάβαλο» (και πολλα άλλα).
Αλλά μήπως η Τροχαία άραγε έχει αντιληφθεί την διάσταση του φαινομένου; Σε οποιοδήποτε δρόμο αν σταθεί κανείς να παρατηρήσει για λίγη ώρα θα δεί τα πιο απίστευτα πράγματα να συμβαίνουν επάνω σε μοτοσικλέτες. Η Τροχαία δεν τα αντιλαμβάνετε; Ή μήπως επιδυκνείει μια κακώς εννοούμενη ανοχή λόγω της οικονομικής κρίσης; Εμεις θα προτείναμε να κάνουν μια βόλτα μερικα συνεργεία της έξω από τα σχολεία και τους παιδκούς σταθμους για να διαπιστώσουν πως οι ίδιοι οι γονείς μεταφέρουν τα παιδιά τους. Για να αντιστρέψουμε αυτό που συχνά ακούμε τελευταία μιλάμε για μια κατάσταση και παράνομη και ανήθικη, Που δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Γιατί ο θάνατος στο δρόμο δεν είναι παραδεκτός.Καλό θα είναι λοιπόν να τον προλάβουμε. Δεν ζητάμε ούτε πράξεις εντυπωσιασμού, ούτε ένα μπαραζ προστίμων.
Αν θέλουμε να περιορίσουμε τα τροχαία εγκλήματα υπάρχουν χίλιοι απλοί και ανέξοδοι για όλους τρόποι. Αν θέλουμε…
Υ.Γ. από 30/12/2015 εκκρεμεί αίτημα συνάντησης του SOS Τροχαία Εγκλήματα με τον κο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, αίτημα που επαναλήφθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου