29 Μαΐ 2016

Προτάσεις του Jean Todt με αφορμή το ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών για παγκόσμια δράση υπέρ της οδικής ασφάλειας


Το μοντέλο που προτείνει ο Jean Todt με αφορμή το ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών για παγκόσμια δράση υπέρ της οδικής ασφάλειας



Ο Ειδικός Απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια και Πρόεδρος της FIA Jean Todt, έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμηση της πανδημίας θανάτων στο δρόμο.

«Δεν μπορώ να σκεφτώ καμία άλλη επένδυση δημόσιας πολιτικής η οποία θα είναι πιο κερδοφόρα αν κάνουμε τη σύγκριση των πλεονεκτημάτων της σε σχέση με το κόστος της. Έχουμε ευθύνη να παρέχουμε σε κάθε άτομο σε αυτόν τον πλανήτη ασφαλέστερη κινητικότητα», ανέφερε ο κος Todt.

Ο κος Todt απευθύνθηκε στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, μετά την έγκριση ενός ψηφίσματος που υποστηρίζει τη συντονισμένη παγκόσμια δράση στον αγώνα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλο τον κόσμο.

«Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για την κοινότητα της οδικής ασφάλειας», δήλωσε ο κος Todt. «Μαζί με τα μέλη Υψηλού Επιπέδου της επιτροπής της FIA, θα κάνουμε ότι μπορούμε για να υποστηρίξουμε τη δημιουργία αυτού του ταμείου, το οποίο θα φέρει επανάσταση στη χρηματοδότηση της οδικής ασφάλειας.»

Το Μοντέλο της Νότιας Κορέας
Σε παλαιότερη ομιλία του σε φόρουμ για την οδική ασφάλεια στην Πόλη του Μεξικού, ο κος Todt είχε εξηγήσει ότι απλές προσπάθειες εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια στη Νότια Κορέα βοήθησαν στη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα γύρω από τα σχολεία σε ένα εντυπωσιακό 95 τοις εκατό.
«Έχουμε τις απαντήσεις» τόνισε. «Μπορούμε να εξαλείψουμε τα τροχαία δυστυχήματα γύρω από τα σχολεία. Αυτό δεν είναι μια φαντασίωση, είναι θέμα θέλησης. […] Έχουμε παραδείγματα όπου με τη σωστή πολιτική στήριξη, έχει σημειωθεί δραματική πρόοδος. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 κάθε χρόνο πάνω από 1.500 παιδιά σκοτώνονταν στο δρόμο τους προς ή από το σχολείο στη Νότια Κορέα. Από το 2010 είναι λιγότερο από 100 παιδιά -ένα 95% μείωση- αλλά και πάλι εξακολουθούν να είναι πάρα πολλά».
Το μοντέλο της Νότια Κορέας είναι θεωρητικά απλό στην εφαρμογή του:  εισαγωγή ορίων ταχύτητας 30kph γύρω από τα σχολεία, επίβλεψη του μέτρου μέσω ενός συνδυασμού ελέγχου ταχύτητας και χρήση καμερών κυκλοφορίας, διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων οδικής ασφάλειας υποχρεωτικών για τα παιδιά (10 ώρες ανά έτος βοήθησαν να κάνουν τη διαφορά), και αύξηση των κυρώσεων για τους οδηγούς που εμπλέκονται σε δυστυχήματα και παραβάσεις της κυκλοφορίας στο εσωτερικό του σχολικών ζωνών.
Επί του παρόντος, η οδική ασφάλεια είναι προνόμιο και όχι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.

Ενώ τα στατιστικά στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία είναι συγκλονιστικά -1,3 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται στους δρόμους κάθε χρόνο, με σχεδόν 100 τραυματίες κάθε λεπτό- πιο συγκλονιστικό ακόμη είναι το γεγονός ότι το 90% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα λαμβάνουν χώρα στις χαμηλές και μεσαίου εισοδήματος χώρες που διαθέτουν μόνο το 53% των οχημάτων του παγκόσμιου στόλου.

Μια παγκόσμια κρίση απαιτεί παγκόσμια απάντηση

Και είναι για το σκοπό αυτό που η Ομάδα Υψηλού Επιπέδου της FIA για την Οδική Ασφάλεια -υπό την προεδρία του κου Todt, σε συνεργασία  με τους εκπροσώπους κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και μη κυβερνητικών οργανώσεων-  εργάζονται για τη χρηματοδότηση των μέτρων που μπορούν τελικά να χρησιμοποιηθούν για να ξεκινήσουν έργα όπως εκείνα της ανάπτυξης ικανοτήτων, της υπεράσπισης του σκοπού, και των προγραμμάτων πρόληψης τραυματισμών, που καλύπτουν όχι μόνο τους χρήστες των οδών αλλά και το σχεδιασμό και τις δοκιμές των οχημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου