Τα θύματα δεν έχουν χρώμα. Το μόνο χρώμα που κυριαρχεί είναι το μαύρο στις οικογένειες των θυμάτων από την τραγική απώλεια των αγαπημένων τους. Συνδιοργανώνουμε την εσπερίδα την Τετάρτη στις 7.30 μμ στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου. Σας περιμένουμε. Να σταματήσουμε να θρηνούμε, να πονάμε.
Κανένας νεκρός από τους τροχούς στους δρόμους του νησιού μας.. Είναι επιτακτική ανάγκη να συνεργαστούμε όλοι χωρίς χρώματα, χωρίς προκαταλήψεις. Να αναλογιστούν τις ευθύνες τους αυτοί που σχεδιάζουν διαχρονικά την οδική ασφάλεια. Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, οφείλει να είναι παρούσα, να συμμετέχει σε κάθε προσπάθεια ενημέρωσης και πληροφόρησης σε θέματα που προάγουν τον οδικό πολιτισμό.
Η πρόεδρος Καρύδη Ελένη τόνισε ότι:
Η Οδική Ασφάλεια -Vision Zero- Κανένας νεκρός από τους τροχούς είναι ευθύνη όλων.
Η
οδική ασφάλεια αποτελεί ουσιώδη συνιστώσα της ποιότητας της ζωής και του
πολιτισμού μας.
Η αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων και η οδική ασφάλεια είναι κατ’ εξοχήν
υπόθεση του Κράτους και πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής
πολιτικής. Η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση των τροχαίων υπήρξε παθητική και
μοιρολατρική χωρίς να έχει καταβληθεί η απαιτούμενη συντονισμένη βούληση της πολιτείας
Τα
τροχαία δεν μπορούν και δεν πρέπει να
αποτελούν το άλλοθι μιας συλλογικής αδιαφορίας που οδηγεί στον ευτελισμό
της αξίας της ανθρώπινης ζωής.
Κυριότερες αδυναμίες στην
αντιμετώπιση των οδικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα…..
•Δεν
έχει γίνει κατανοητό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη.
•Δεν
έχει δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των οδικών δυστυχημάτων από την
Πολιτεία και την Κοινωνία, ανάλογη με τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και
τραυματίες.
•Ανεφάρμοστο
το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια, 2011-2020 -Οδηγία για τη
διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (2008/96/EC) Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας, Επιθεώρηση Οδικής
Ασφάλειας, Αξιολόγηση Επιπτώσεων Οδικής Ασφάλειας, ανεπαρκής παρακολούθηση,
αξιολόγηση και λογοδοσία
•Χαμηλό
επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας που
συνδέεται με τις αξίες, τις στάσεις και τις προσδοκίες, κατευθύνει και
κινητοποιεί συμπεριφορές, ανεπαρκής προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού
δικτύου.
•Ανεπαρκής
επιτήρηση της κυκλοφορίας -ανεπαρκής αστυνόμευση που γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό-αύξηση της παραβατικότητας των οδηγών.
•Οδική
υποδομή και συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις προσανατολισμένες στα ΙΧ
•Υπεραστικό
οδικό δίκτυο με ανεπαρκή συντήρηση και ατέλειες που επιφυλάσσουν επικίνδυνες
εκπλήξεις στους οδηγούς και ταυτόχρονα δεν τους συγχωρούν τα λάθη Ανεπάρκειες της Πολιτείας - κακό παράδειγμα
για τους πολίτες,
•Αδιαφορία
της Πολιτείας και των πολιτών για την τήρηση των κανόνων του Κ.Ο.Κ και τη σωστή
κυκλοφοριακή συμπεριφορά
Η σπουδαιότητα του Στρατηγικού
Σχεδιασμού
Στο
πλαίσιο της προσέγγισης “Ασφαλούς Συστήματος” προβλέπεται Στρατηγικός
Σχεδιασμός με την ανάπτυξη και συντονισμένη εφαρμογή δράσεων Οδικής Ασφάλειας,
ορισμένης χρονικής διάρκειας και με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους.(Γ.Κανελλαϊδης Καθηγητής Ε.Μ.Π)
Με
την επιτυχή εκπόνηση και εφαρμογή Στρατηγικών Σχεδίων εξασφαλίζονται:
•Δέσμευση
της Πολιτείας
•Εφαρμογή
ολοκληρωμένης πολιτικής
•Αποτελεσματικός
συντονισμός, παρακολούθηση και αξιολόγηση όλων των δράσεων
•Διαχρονικότητα
των προσπαθειών
•Συναίνεση
της Κοινωνίας
Συνέντευξη τύπου: http://www.dimokratiki.gr/28-06-2016/analipsi-protovoulion-gia-miosi-ton-trocheon-apo-tin-t-o-rodou-tis-nd-ke-tin-efthita/
Συνέντευξη τύπου: http://www.dimokratiki.gr/28-06-2016/analipsi-protovoulion-gia-miosi-ton-trocheon-apo-tin-t-o-rodou-tis-nd-ke-tin-efthita/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου