Έναρξη της σχολικής χρονιάς χθες, και όπως μας ενημερώνει η Τροχαία ρεκόρ παραβάσεων και μάλιστα ιδιαίτερα σοβαρών βεβαιώθηκε στα ελεγχθέντα σχολικά λεωφορεία.
Όπως ενημερωθήκαμε από σχετική ανακοίνωση μόνο στην Αττική: “μέχρι τις
μεσημβρινές ώρες ελέγχθηκαν (316) σχολικά οχήματα και βεβαιώθηκαν (60)
σοβαρές παραβάσεις (σε περίπου 1 στα 5), εκ των οποίων:
Πόσοι γνωρίζουν;
Να σημειώσουμε εδώ πως λίγες μόνο μερες πριν από την διάλυση της βουλής, στις 6 Απριλίου 2012, με μια τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης η οποία υπερψηφίστηκε από 192 βουλευτές αποφασίστηκε: η αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των ιδιωτικών σχολικών λεωφορείων από τα 23 έτη που ισχυε μέχρι τότε (Άρθρο 17 Νόμου 3534/2007) στα 27 έτη! Με την επίκληση του απίστευτου σκεπτικου πως: « Η μη εξομοίωση των ετων κυκλοφορίας με τα άλλα είδη των λεωφορείων θα ήταν άδικη αν υπολογιστεί ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί τουριστικά λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών τους αλλά και στην επαρχία μεγάλος αριθμός μαθητών μεταφέρεται με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.» (αιτιολογική έκθεση). (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Πόσοι γονείς άραγε γνωρίζουν πως τα οχήματα που μεταφέρουν τα παιδιά τους έχουν αυτές της ηλικίες; Και πόσοι απ αυτούς θα μετέφεραν τα παιδιά τους η θα επέβαιναν οι ίδιοι σε αυτοκίνητα τέτοιας ηλικίας;
Δυστυχώς ζούμε σε μια κοινωνία που έχει παραιτηθεί από το δικαίωμα να διερευνα και να διατυπώνει αιτήματα σε οτιδήποτε αφορά στις μετακινήσεις και στις μεταφορές. Μια κοινωνία που πέφτει από τα σύννεφα όταν θα συμβεί το κακό, που δεν αναγνωρίζει την σκανδαλώδη πραγματικότητα που βιώνει αλλά περιμένει να εμφανιστεί “το σκάνδαλο” για να το σχολιάσει.
Και όμως κινείται
Εδώ και χρόνια ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΕΔΩ) διεκδικεί την δημιουργία ασφαλών διαδρομών πεζοπορίας και ποδηλασίας προς τα σχολεία. Η άποψη αυτή, στα αζήτητα στη χώρα μας, προχωράει στην μια μετά την άλλη χώρα κυρίως μέσα από την θέσπιση και επιτήρηση του ορίου ταχύτητας στα 30 km/h γύρω από τα σχολεία και την πραγματοποίηση ενός συνόλου ήπιων πολεοδομικών ανασχεδιασμών που δυσχεραίνουν την μηχανοκίνητη κυκλοφορία και ενθαρρύνουν τα παιδιά να νιώθουν και να είναι ασφαλή και να χρησιμοποιούν το δρόμο.
Ας κάνουν μια βόλτα οι κκ Δήμαρχοι, όχι για να ευλογηθούν και να φωτογραφηθούν στον αγιασμό αλλα για να διαπιστώσουν αν οι ίδιοι θα μπορούσαν μόνοι τους ή συνοδεύοντας ένα παιδί να βαδίσουν ακίνδυνα προς ένα σχολείο.
Ας κάνει μια βόλτα η Τροχαία έξω από τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς για να διαπιστώσει τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν οι ίδιοι οι γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο.
Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά.
Τόσα προβλήματα έχει να λύσει αυτή η χώρα, το ζήτημα της προστασίας της ζωής και της ελεύθερης μετακίνησης των παιδιών μπορεί να περιμένει…
- 33 σχετικές με τον ταχογράφο του οχήματος
- 7 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
- 1 για παραβίαση ορίου ταχύτητας
- 2 για φθαρμένα ελαστικά
- 2 για έλλειψη πυροσβεστήρα
- 1 για μη αναγραφή ορίων ταχύτητας
- 14 λοιπές παραβάσεις”
Πόσοι γνωρίζουν;
Να σημειώσουμε εδώ πως λίγες μόνο μερες πριν από την διάλυση της βουλής, στις 6 Απριλίου 2012, με μια τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης η οποία υπερψηφίστηκε από 192 βουλευτές αποφασίστηκε: η αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των ιδιωτικών σχολικών λεωφορείων από τα 23 έτη που ισχυε μέχρι τότε (Άρθρο 17 Νόμου 3534/2007) στα 27 έτη! Με την επίκληση του απίστευτου σκεπτικου πως: « Η μη εξομοίωση των ετων κυκλοφορίας με τα άλλα είδη των λεωφορείων θα ήταν άδικη αν υπολογιστεί ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί τουριστικά λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών τους αλλά και στην επαρχία μεγάλος αριθμός μαθητών μεταφέρεται με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.» (αιτιολογική έκθεση). (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Πόσοι γονείς άραγε γνωρίζουν πως τα οχήματα που μεταφέρουν τα παιδιά τους έχουν αυτές της ηλικίες; Και πόσοι απ αυτούς θα μετέφεραν τα παιδιά τους η θα επέβαιναν οι ίδιοι σε αυτοκίνητα τέτοιας ηλικίας;
Δυστυχώς ζούμε σε μια κοινωνία που έχει παραιτηθεί από το δικαίωμα να διερευνα και να διατυπώνει αιτήματα σε οτιδήποτε αφορά στις μετακινήσεις και στις μεταφορές. Μια κοινωνία που πέφτει από τα σύννεφα όταν θα συμβεί το κακό, που δεν αναγνωρίζει την σκανδαλώδη πραγματικότητα που βιώνει αλλά περιμένει να εμφανιστεί “το σκάνδαλο” για να το σχολιάσει.
Και όμως κινείται
Εδώ και χρόνια ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΕΔΩ) διεκδικεί την δημιουργία ασφαλών διαδρομών πεζοπορίας και ποδηλασίας προς τα σχολεία. Η άποψη αυτή, στα αζήτητα στη χώρα μας, προχωράει στην μια μετά την άλλη χώρα κυρίως μέσα από την θέσπιση και επιτήρηση του ορίου ταχύτητας στα 30 km/h γύρω από τα σχολεία και την πραγματοποίηση ενός συνόλου ήπιων πολεοδομικών ανασχεδιασμών που δυσχεραίνουν την μηχανοκίνητη κυκλοφορία και ενθαρρύνουν τα παιδιά να νιώθουν και να είναι ασφαλή και να χρησιμοποιούν το δρόμο.
Ας κάνουν μια βόλτα οι κκ Δήμαρχοι, όχι για να ευλογηθούν και να φωτογραφηθούν στον αγιασμό αλλα για να διαπιστώσουν αν οι ίδιοι θα μπορούσαν μόνοι τους ή συνοδεύοντας ένα παιδί να βαδίσουν ακίνδυνα προς ένα σχολείο.
Ας κάνει μια βόλτα η Τροχαία έξω από τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς για να διαπιστώσει τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν οι ίδιοι οι γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο.
Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά.
Τόσα προβλήματα έχει να λύσει αυτή η χώρα, το ζήτημα της προστασίας της ζωής και της ελεύθερης μετακίνησης των παιδιών μπορεί να περιμένει…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου