12 Φεβ 2017

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ : «Δεν υπάρχει περιθώριο για εκπτώσεις στα ζητήματα της Οδικής Ασφάλειας»

 Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ        
7 Φεβρουαρίου 2017
                                        

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ : «Δεν υπάρχει περιθώριο για εκπτώσεις στα ζητήματα της Οδικής Ασφάλειας»

Συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής, το ζήτημα των προστίμων που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μετά από πρόταση του Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα.
Με δεδομένο ότι ετοιμάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη μείωση των προστίμων που προβλέπονται από τον ΚΟΚ, ο κ. Κόνσολας στην ομιλία του στην Επιτροπή επισήμανε, ότι η όποια παρέμβαση και οι όποιες αλλαγές πρέπει να κινούνται εντός των πλαισίων του ορθολογισμού και κυρίως να μην τίθεται σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της ασφάλειας.
 «Αν προχωρήσουμε σε μείωση, αδιακρίτως των προστίμων, αυτό θα έχει ως συνέπεια να μη λειτουργούν αποτρεπτικά, τη στιγμή που δεν θα υπάρχει υψηλό κόστος.
Η παράπλευρη συνέπεια, σε μια τέτοια περίπτωση, θα είναι η απώλεια της οδικής ασφάλειας», τόνισε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στην ομιλία του.
Ο κ. Κόνσολας κατέθεσε, επίσης, στα πρακτικά επιστολή διαμαρτυρίας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων τροχαίων Δυστυχημάτων σχετικά με τη μείωση των προστίμων. Πρότεινε, μάλιστα, η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, να είναι μονοθεματική και να δοθεί λόγος σε οργανώσεις, όπως η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, καθώς και να δοθεί η ώθηση για τη δημιουργία μιας διυπουργικής Γραμματείας Οδικής Ασφάλειας.
Τέλος, τάχθηκε υπέρ του ορθολογισμού των προστίμων χωρίς, όμως, να γίνονται εκπτώσεις στα θέματα της οδικής ασφάλειας και ζήτησε να υπάρξει σχετική μελέτη.
Επεσήμανε ότι το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τη χώρα, για τη μείωση των ατυχημάτων,  δεν έχει θεσμοθετηθεί και έχει μείνει αναξιοποίητο. Έφερε, μάλιστα, χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως αυτό της μη ύπαρξης τμήματος Τροχαίας στην Κω, καθώς και της καθυστέρησης κατασκευής του οδικού άξονα πόλεως Ρόδου – αεροδρομίου,  που εντείνουν την κατάσταση και θέτουν σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της ασφάλειας των πολιτών.
«Θα έπρεπε να υπάρχει μελέτη σχετικά με το είδος των προστίμων.
Να αποφασίσουμε ότι κάποια πρόστιμα είναι ανελαστικά, όπως η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, stop,η χρήση κράνους ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Με βάση αυτή τη μελέτη, πρέπει να κατηγοριοποιηθούν οι αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων και να συσχετιστούν με τα πρόστιμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας», κατέληξε κλείνοντας την ομιλία του ο Μάνος Κόνσολας.


                            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου