10 Δεκ 2017


Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Καρύδη Ελένη,συμμετείχε στην Ημερίδα: Πρόγραμμα μέτρων οδικής ασφάλειας της Ρόδου,που έγινε στη Ρόδο 2 Δεκεμβρίου 2017 από το Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδηγών Ν. Δωδ/σου, με θέμα εισήγησης: Προϋποθέσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας.







Προϋποθέσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας Ελένη Καρύδη Πρόεδρος Δ.Σ ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Ημερίδα: Πρόγραμμα μέτρων Οδικής Ασφάλειας της Ρόδου 2 Δεκεμβρίου 20127
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Οδική Ασφάλεια -Vision Zero-      Κανένας νεκρός από τους τροχούς
Η οδική ασφάλεια αποτελεί ουσιώδη συνιστώσα της ποιότητας της ζωής και του πολιτισμού μας.
Η αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων και η οδική ασφάλεια είναι κατ’ εξοχήν υπόθεση του Κράτους και πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής πολιτικής. Η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση των τροχαίων υπήρξε παθητική και μοιρολατρική χωρίς να έχει καταβληθεί η απαιτούμενη συντονισμένη βούληση  της πολιτείας.
Τα τροχαία δεν μπορούν και δεν πρέπει να  αποτελούν το άλλοθι μιας συλλογικής αδιαφορίας που οδηγεί στον ευτελισμό της αξίας της ανθρώπινης ζωής.
Κυριότερες αδυναμίες στην αντιμετώπιση των οδικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα….. 
Δεν έχει γίνει κατανοητό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη.
Δεν έχει δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των οδικών δυστυχημάτων από την Πολιτεία και την Κοινωνία, ανάλογη με τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και τραυματίες.
Ανεφάρμοστο το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια, 2011-2020 -Οδηγία για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (2008/96/EC)
Χαμηλό επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας
Ανεπαρκής επιτήρηση της κυκλοφορίας -ανεπαρκής αστυνόμευση που γίνεται αντιληπτή  από τον οδηγό-αύξηση της παραβατικότητας  των οδηγών.
Οδική υποδομή και συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις
Υπεραστικό οδικό δίκτυο με ανεπαρκή συντήρηση και ατέλειες που επιφυλάσσουν επικίνδυνες εκπλήξεις στους οδηγούς και ταυτόχρονα δεν τους συγχωρούν τα λάθη    Ανεπάρκεια της Πολιτείας - κακό παράδειγμα για  τους πολίτες.
Αδιαφορία της Πολιτείας διαχρονικά  και των πολιτών για την τήρηση των κανόνων του Κ.Ο.Κ και τη σωστή κυκλοφοριακή  συμπεριφορά
Σκοτωνόμαστε από ………
Ξέρετε γιατί;  Γιατί στα τροχαία δεν υπάρχει αποδιοπομπαίος τράγος…..
Αφού φταίνε όλοι. Φταίμε εμείς οι ίδιοι , είτε ως χρήστες των οδών (οδηγοί, συνεπιβάτες, πεζοί),  είτε ως κοινωνία, είτε ως αρμόδιες υπηρεσίες, είτε ως συντεταγμένη πολιτεία, αδιαφορούμε για τον κίνδυνο, παίζουμε μ΄ αυτόν και τελικά ενσυνείδητα ανεχόμαστε και ασυνείδητα αποδεχόμαστε τον αποδεκατισμό
Ο θάνατος από τροχαίο δεν είναι αποδεκτός από κανένα. Δεν ανήκει στα «φυσικά αίτια». Αμπέρ Καμύ «Ο πιο παράλογος τρόπος για να πεθάνεις είναι το τροχαίο».
Οφείλεται σε έλλειμμα του συστήματος και μπορεί να αποφευχθεί, αρκεί η Πολιτεία να θελήσει και να υποστηρίξει με σοβαρότητα
‘Έλλειψη σεβασμού και Δικαιοσύνης για τα θύματα των τροχαίων. 
Προϋποθέσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
ØΗ εκδήλωση ισχυρής πολιτικής βούλησης στο ανώτατο Πολιτειακό, Πολιτικό    και Τοπικό επίπεδο. Θεσμοθέτηση Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση στην Ελλάδα της Οδικής Ασφάλειας
ØΑνάπτυξη της Παιδείας Οδικής Ασφάλειας.
ØΗ ευαισθητοποίηση και η συναίνεση των πολιτών.
ØΗ ανάπτυξη της αίσθησης του επείγοντος.
ØΗ δέσμευση και η ενεργός συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων.
ØΗ συντονισμένη, διαχρονική εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου, παρακολούθηση και αξιολόγηση της  οδικής ασφάλειας.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου