Στις 9 Ιανουαρίου 2018 ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Edouard Philippe
εξήγγειλε μια δέσμη 18 μέτρων για την οδική ασφάλεια με στόχο των περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων. (ΕΔΩ)
Σημαντικότερo απ αυτά θεωρείται ο περιορισμός του ορίου ταχύτητος από τα 90km/h στα 80km/h στους δρόμους που δεν έχουν διαχωριστικό στηθαίο (ή μπάρες). Αυτό σημαίνει περιορισμό της ταχύτητας κατά 10 km σε 400.000 km του οδικού δικτύου της Γαλλίας.
Στους δρόμους αυτούς σημειώθηκε το 55% των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων του 2016 (1.911 νεκροί) και η μείωση του ορίου ταχύτητας αναμένεται να έχει σαν αποτέλεσμα να σωθούν 350 εως 400 ζωές κάθε χρόνο.
Το αντιδημοφιλές (σύμφωνα με την Le Monde) αυτό μέτρο περιορισμού του ορίου ταχύτητας, ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο της κυβέρνησης, αφού μια διυπηρεσιακή επιτροπή για την οδική ασφάλεια ενέκρινε ένα σχέδιο 18 μέτρων για τη μείωση του αριθμού των θανάτων στους δρόμους που μετά το 2013 (3.268 νεκροί – τελευταία χρονιά με πτωτική τάση στις τροχαίες συγκρούσεις), παρουσιάζει μικρή αύξηση, (3.477 το 2016).
Στα μέτρα που εξαγγέλθηκαν και θα ισχύσουν από την 1η Ιουλίου περιλαμβάνεται επίσης η αφαίρεση της άδειας οδήγησης όσων οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ κα.
Στις 8 Ιανουαρίου ο πρωθυπουργός κάλεσε τους πολίτες να θέσουν με σχόλιο στην προσωπική του σελίδα στο facebook ερωτήσεις και παρατηρήσεις σε σχέση με το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στις οποίες απαντούσε ο ίδιος. 715 σχόλια ακολούθησαν τη σχετική ανάρτηση
Άλλη μια δέσμη μέτρων κυρίως σε σχέση με τα μέσα που προκαλούν την απόσπαση προσοχής των οδηγών (κινητό, οθόνες κλπ) τέθηκε σε ισχύ στη Γαλλία από τον Ιούλιο του 2015 (ΕΔΩ)
Το 2015 η Γαλλία κατέγραψε 54 θανάτους ανα εκατομμύριο κατοίκων από τροχαίες συγκρούσεις και βρέθηκε στην 12η θέση της Ε.Ε.. Την ίδια χρονιά η Σουηδία είχε 27 και η Ελλάδα 74 θανάτους ανά εκατομμύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου