26 Φεβ 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Σ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ETCS) Νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα ασφαλείας οχημάτων ουσιώδη για τη μείωση της παιδικής θνησιμότητας στο δρόμο.


Νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα ασφαλείας οχημάτων ουσιώδη για τη μείωση της παιδικής  θνησιμότητας στο δρόμο.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018
Βρυξέλλες – Περισσότερα από 8οοο παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία ατυχήματα τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δείχνουν νέα δεδομένα.  Τα μισά παιδιά σκοτώθηκαν ενώ επέβαιναν σε αυτοκίνητα , το ένα τρίτο ενώ περπατούσαν και 13% ενώ έκαναν ποδήλατο, σύμφωνα με αναφορά που δημοσιεύτηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο  για την Ασφάλεια των  Μεταφορών (ETSC).
Ένας στους 13  θανάτους παιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλεται σε οδικές συγκρούσεις.
Στις 2 Μαΐου 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει  μια από- καιρό- αναμενόμενη ενημέρωση  για τους κανονισμούς οδικής ασφάλειας, σχεδόν μία δεκαετία μετά την προηγούμενη ενημέρωση. Η Ε.Ε.  επίσης ετοιμάζει επί του παρόντος  μία στρατηγική για την οδική ασφάλεια για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με το ETCS, μέτρα τα οποία μπορεί να μειώσουν την υπερβολική ταχύτητα είναι αποφασιστικής σημασίας  για τη μείωση των θανάτων περισσότερων παιδιών , ενώ  η Ε.Ε. καλείται να απαιτήσει  κάθε νέο όχημα να διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τεχνολογία ασφαλείας οχημάτων  , όπως  είναι η Intelligent Speed Assistance (ISA)  (Ευφυής  Έλεγχος Ταχύτητας  ) και η  Automated Emergency Braking (ΑΕΒ) (Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης), οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Ο κ. Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής  του ETCS είπε:
«Οι έξυπνες, οικονομικά αποδοτικές και δοκιμασμένες τεχνολογίες ασφαλείας οχημάτων, όπως είναι η Intelligent Speed Assistance (ISA)  (ευφυής έλεγχος ταχύτητας) και η  Automated Emergency Braking (ΑΕΒ) (αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης),θα μπορούσαν να είναι τόσο σημαντικές στην προστασία των παιδικών ζωών όσο η ζώνη ασφαλείας. Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή θα επέλθει μόνο όταν, όπως ακριβώς έγινε και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό του κάθε αυτοκινήτου ,και όχι ως προαιρετική προσθήκη σε λίγα και εκλεκτά οχήματα.
Κάθε μέρα πολιτικοί και κατασκευαστές αυτοκινήτων υπόσχονται πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα επιλύσουν το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας. Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή θα έχουν περάσει δεκαετίες. Ίσως μέχρι το 2030 να έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους  μερικά εκατομμύρια αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα,  σε σύγκριση με τα πάνω από ένα δισεκατομμύριο άλλα οχήματα τα οποία θα κυκλοφορούν, πολλά από τα οποία  θα παραχθούν φέτος.  Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος (πιθανότητα;) οι κυβερνήσεις να αγνοούν τα τεράστια πλεονεκτήματα της εγκατάστασης δοκιμασμένων τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού σήμερα.»
Η αναφορά επίσης δείχνει πως απόντα, ακατάλληλα ή λανθασμένα τοποθετημένα παιδικά καθίσματα εξακολουθούν να αποτελούν από τα σημαντικότερα προβλήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε. .Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η σωστή τοποθέτηση και χρήση συστημάτων συγκράτησης παιδιών μειώνει την πιθανότητα θανάτου μέχρι και 80%.  Το ETCS ζητά καλύτερη εκπαίδευση,  επιβολή και μειωμένο ΦΠΑ  στα παιδικά καθίσματα –  βάσει του Δικαίου της Ε.Ε. , ωστόσο αυτό έχει καθιερωθεί μόνο στην Κροατία, την Κύπρο, την Πολωνία, την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το ETCS επίσης ζητά από τα Κράτη – Μέλη της Ε.Ε. την εισαγωγή εφαρμόσιμων ζωνών με όρια ταχύτητας τα 20 και 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με υψηλά ποσοστά περιπατητών , ποδηλατιστών καθώς και γύρω από σχολεία.
Τα δεδομένα δείχνουν πως η Σουηδία έχει το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Στο άλλο άκρο του φάσματος,  στη Ρουμανία είναι 7 φορές πιο πιθανό να σκοτωθεί ένα παιδί  σε τροχαίο ατύχημα.
Επίσης, την τελευταία δεκαετία σε μερικές Ευρωπαϊκές χώρες έχει μειωθεί ο  αριθμός θανάτων παιδιών λόγω τροχαίου ατυχήματος σε σχέση με άλλους θανάτους  και πιο συγκεκριμένα, στην Ουγγαρία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τις Κάτω Χώρες, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Κατεβάστε την αναφορά του ETCS  στο: www.etsc.eu/PINFlash34
Κατεβάστε την ενημέρωση του ETCS σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές  ασφάλειας οχημάτων: http://etsc.eu/wp-content/uploads/2017-05-EP-short-briefing-gsr-pp.pdf
Περισσότερα για τον Ευφυή  Έλεγχο Ταχύτητας  στο:  www.etsc.eu/isa 

Αριθμός θανάτων παιδιών ανά εκατομμύριο πληθυσμού παιδιών. Μέσος όρος για το χρονικό διάστημα 2014-2016 ή τα τελευταία τρία (διαθέσιμα) χρόνια. * Κάτω Χώρες, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο – δεδομένα 2013-2015. Ιρλανδία  - προσωρινά (ή προβλεπόμενα) δεδομένα για 2015-2016. Φιλανδία – προσωρινά δεδομένα για 2016. Τα Σκόπια εξαιρούνται από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω ανεπαρκών δεδομένων

8100 ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΘΑΝΑΝ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΑ ΜΙΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΗΤΑΝ ΠΕΖΟΙ 13% ΗΤΑΝ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ
ΕΝΑ ΣΤΑ 13 ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΛΟΓΩ  ΟΔΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ  ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
·         Ευφυής  Έλεγχος Ταχύτητας
·         Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (με εντοπισμό πεζού ή ποδηλάτη)
·         Σωστά εφαρμοσμένα και κατάλληλα  συστήματα συγκράτησης παιδιών

ΤΟ ETCS ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ
ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ ΖΩΝΕΣ ΤΩΝ 30 ΧΛΜ/ΩΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ.


24 Φεβ 2018

NEA από την Global Alliance of NGOs for Road Safety

 Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, είναι μέλος της

GLOBAL ALLIANCE OF NGOs FOR ROAD SAFETY 

Newsletter | 23 February 2018

Dear Friends,

Safe, sustainable cities and implementation of the New Urban Agenda were the focus of the Ninth World Urban Forum (WUF9) this month. Road safety is integral to sustainable cities, and the safe schools demonstration project that Alliance Advocates will join next month is one way that road safety NGOs contribute to the agenda.

As the voluntary road safety targets get closer to finalization, the Alliance is preparing a series of webinars on what the targets mean for NGOs and how to use them in advocacy. If you have questions that you would like to see answered by the webinars, please send us an email.

Yours sincerely,

Lotte Brondum
Executive Director
TABLE OF CONTENTS

Meet the Advocates

Voluntary Targets: Indicators Set

WUF9: a Road Safety Perspective

Sustainable, Safe, and Beautiful

Feature: Better Laws, Faster

WHO MENTOR-VIP
 
Alliance Welcomes a New Member
 
Upcoming Events



 




 
MEET THE ALLIANCE ADVOCATES
Next month, 20 new Alliance Advocates from 15 countries across Africa will gather in Nairobi, Kenya to undertake a safe schools demonstration project that can be replicated in Advocates’ home countries.

Read interviews HERE with two of our new Advocates: Horst Heimstadt and Stephanie Aketch, as they talk about their expectations for the training and how they plan to use what they learn. 
VOLUNTARY TARGETS: PERFORMANCE INDICATORS SET
In November 2017, UN Member States finalized a comprehensive set of 12 voluntary global road safety targets. The next stage—to set performance indicators to measure the targets—was accomplished this month. Read more HERE.

The Alliance is planning a webinar series on what voluntary targets are and how NGOs can use them to maximize advocacy opportunities. If you have particular topics or questions that you would like covered by the series, e-mail them to liz@roadsafetyngos.org.
WORLD URBAN FORUM FOCUSES ON NEW URBAN AGENDA
Earlier this month, the Ninth Session of the World Urban Forum (WUF9) gathered policy makers from around the globe to focus on implementation of the New Urban Agenda established in Quito, Ecuador, in October 2016. Safe roads and transportation are key elements in planning sustainable cities.

Alliance member Eric Remacle, Humanity & Inclusion (Hi), attended the session. Read his perspective on WUF9 and its relevance for road safety NGOs HERE.
SAFE, SUSTAINABLE, BEAUTIFUL
Visually stunning street designs have helped transform road intersections in Addis Ababa, Ethiopia, making them safer and more inviting for pedestrians.

In a project conducted by the National Association of City Transportation Officials (NACTO), a task force that included Alliance member Tatiana Mihailova, the Automobile Club of Moldova (ACM), used paint and planters to make pedestrian walkways more visible, reduce crossing distances, and create safe spaces for all street users. Read more HERE.
MEMBER FEATURE: ENACTING BETTER LAWS, FASTER
Alliance member Arrive Alive has built strong relations with the national government in Trinidad and Tobago with the aim of seeing “better policies and laws enacted faster,” says Sharon Inglefield, Arrive Alive’s President.

Having successfully campaigned for more speed cameras in Trinidad and Tobago, Arrive Alive turned its attention to the introduction of a demerit system as a stronger disincentive. In July 2017, the legislation was ascended into law and now the NGO is part of the committee to oversee implementation of the technology required to process and manage the new system. Read more HERE.
WHO'S MENTOR-VIP PROGRAM OPEN FOR APPLICATIONS
WHO is currently accepting applications for its global mentoring program, MENTOR-VIP, which is designed to assist junior-injury prevention practitioners in developing specific skills through structured collaboration with a more experienced person who has volunteered to act as a mentor.

Applications are open until 4 May 2018. Read more HERE.
ALLIANCE WELCOMES A NEW MEMBER
The Alliance is excited to welcome a new member organization that joined us in February:
  • Healthy People Rwanda (HPR)
Read more about our new member HERE, and please stop by its member profiles on the Alliance’s website to learn more about the important work this organization does to promote safer roads and reduce traffic-related injuries and fatalities around the world.
UPCOMING EVENTS AND DEADLINES

IRF Safer Roads by Design: Road Safety Audit: 26–28 February 2018, Washington, DC, US. Read more HERE.

Road Safety Course in Delft: 17–28 September 2018. Deadline for scholarship applications: 1 March 2018. Read more HERE.

CITA Activities 2017: 23 March 2018, Brussels, Belgium. Contact the CITA Secretariat before 10 March 2018 to register: secretariat@citainsp.org.

Regional Alliance Advocate training: 12–16 March 2018, Nairobi, Kenya. Read more HERE.

International Road Victims’ Conference: 16–18 March 2018, Mullingar, Ireland. Read more and register HERE.

SafetyCube European Conference on Better Decision Making for Road Safety: 22–23 March 2018, Vienna, Austria. Read more HERE.


Pavement Preservation and Recycling Summit: 26–28 March 2018, Nice, France. Read more HERE.

4th Annual Roads and Highways Conference, 9–11 April 2018, Singapore. Read more HERE.

2018 Lifesavers National Conference on Highway Safety Priorities: 22–24 April 2018, San Antonio, Texas, US. Read more HERE.

WHO MENTOR-VIP program: applications close 4 May 2018. Read more HERE.

Bikeable City Masterclass: 14–18 May 2018, Copenhagen, Denmark. Read more HERE.

International Transport Forum (ITF) 2018 Summit: 23–25 May 2018, Leipzig, Germany. Read more HERE.

International Child Road Safety Forum (FISEVI): 12–13 June 2018, Buenos Aires, Argentina. Read more HERE.

Global NCAP World Congress, 26–29 September 2018, Delhi, India. Read more HERE.

Australasian Road Safety Conference (ARSC2018): 3–5 October 2018, Sydney, Australia. Read more HERE.

IRF European Road Conference, 22–24 October 2018, Dubrovnik, Croatia. Read more HERE.


Safety 2018—13th World Conference on Injury Prevention and Safety Promotion: 5–7 November 2018, Bangkok, Thailand. Read more HERE

IRF Global Road Conference & R2T Global Expo: 7–9 November 2018, Las Vegas, NV, US. Read more and submit an abstract HERE.

23 Φεβ 2018

Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ

Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ
 ETSC



Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
         Τα κράτη-μέλη καλούνται να εντείνουν τους ελέγχους στους δρόμους και να θεσπίσουν προγράμματα επανένταξης για οδηγούς-παραβάτες υπό την επήρεια αλκοόλ

Η ΕΕ θα πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση του συστήματος Interlock σε όλα τα καινούργια επαγγελματικά οχήματα καθώς και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από οδηγούς που επανειλημμένα παραβαίνουν το νόμο και οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτές είναι δύο από τις βασικές συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), που με μία νέα έκθεση εξετάζει τους τρόπους μείωσης του αριθμού των θανάτων που συνεχίζουν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.

Με μία μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα, η γαλλική κυβέρνηση δήλωσε ότι όλοι οι οδηγοί-παραβάτες που επανειλημμένα οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, θα είναι υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα Interlock, μια συσκευή ελέγχου της αναπνοής, που θα εμποδίζει την εκκίνηση του οχήματος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο αλκοόλ. Όλα τα λεωφορεία στη Γαλλία είναι υποχρεωμένα να έχουν ήδη εγκατεστημένες τις συσκευές αυτές.

Το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Αυστρία ξεκίνησε ένα εθνικό πρόγραμμα αποκατάστασης για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, το οποίο τους προσφέρει τη δυνατότητα να γυρίσουν ξανά πίσω στο τιμόνι πριν λήξει γι’ αυτούς η απαγόρευση οδήγησης, εφόσον εγκαταστήσουν ένα σύστημα Interlock στο αυτοκίνητό τους. Το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν εισαγάγει παρόμοια προγράμματα όπως και η πλειονότητα των ΗΠΑ.

Το ETSC αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη ως μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, και θα πρέπει να επεκταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην ανασκόπηση της νομοθεσίας για την ασφάλεια των οχημάτων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) που αναμένεται να παρουσιαστεί το Μάιο του 2018, το ETSC προτείνει να εγκατασταθεί σε όλα τα νέα αυτοκίνητα ένα βασικό ηλεκτρονικό σύστημα διεπαφής ώστε να εγκαθίσταται ευκολότερα η συσκευή  Interlock όταν κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό από το νόμο.

Η έκθεση επισημαίνει επίσης την πρόοδο που σημείωσαν οι χώρες της ΕΕ, όπως η Εσθονία, η Λετονία και η Δανία, όπου οι θάνατοι που οφείλονται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώνονται ταχύτερα από άλλους θανάτους στο δρόμο.

Στην Εσθονία, οι θάνατοι από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκαν κατά 90% την τελευταία δεκαετία, εν μέρει λόγω των περισσότερων αλκοτέστ στους δρόμους της ΕΕ, καθώς και την εισήγηση της μηδενικής ανοχής (0,2 g / l) όριο περιεκτικότητας σε αλκοόλ αίματος (BAC) για όλους τους οδηγούς.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε τα εξής: «Τα υψηλά επίπεδα επιβολής του νόμου είναι απαραίτητα για την επίλυση του προβλήματος της οδήγησης στην Ευρώπη μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Και για εκείνους τους οδηγούς που επανειλημμένα κάθονται πίσω από το τιμόνι αφού έχουν καταναλώσει αλκοόλ, παρά τους ελέγχους και τις ποινές, τα συστήματα Interlock αποτελούν ένα σημαντικό και αποτελεσματικό τρόπο να επαναφέρονται οι οδηγοί στη σωστή οδηγική συμπεριφορά.»

«Είναι επίσης σημαντικό να μην επιτρέπεται στους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων που μεταφέρουν αγαθά ή επιβάτες,  να πάρουν ξανά το τιμόνι στα χέρια τους όταν έχουν υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ. Πολλοί επαγγελματικοί στόλοι σε όλη την Ευρώπη χρησιμοποιούν ήδη συσκευές Intrelock, είναι πια καιρός να αποτελέσουν ένα τυπικό χαρακτηριστικό των οχημάτων.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Download the ETSC report at: http://etsc.eu/progress-in-reducing-drink-driving-in-europe/

Δρόμος Ζωής: 2 & 3 Μαρτίου 2018 στη Χερσόνησο Κρήτης.

O Δήμος Χερσονήσου Κρήτης σε συνεργασία με τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης διοργανώνουν το διήμερο οδικής ασφάλειας «Δρόμος Ζωής» στις 2 και 3 Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης (Δ.Ε.Κ.Κ.) στις Γούρνες.
Πάνω από πενήντα ομιλητές, εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και ΜΚΟ, επαγγελματίες υγείας, στελέχη μέσων μεταφοράς και σωμάτων ασφαλείας θα καταθέσουν τη δική τους οπτική σε μια προσπάθεια ολιστικής προσέγγισης στα φλέγοντα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και της βιώσιμης κινητικότητας. (Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου: ΕΔΩ).
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα θα έχει ιδιαίτερα σημαντική παρουσία στο συνέδριο.
-Την Παρασκευή 2 Μαρτίου, 11.30 εως 12.00 στη συνεδρία με θέμα: Σύγχρονες Πολιτικές για την Οδική Ασφάλεια θα  γίνει Παρουσίαση του εγχειριδίου του Π.Ο.Υγείας Save Lives και συσχέτιση του με το VisionZero.  Η παρουσίαση θα γίνει από τον εκπρόσωπο του SOS Τροχαία Εγκλήματα, Θοδωρή Παρασκευά που είναι και ο μεταφραστής του κείμενου το οποίο μετά από πρόταση του συλλόγου εκδόθηκε πρόσφατα από την Βουλή των Ελλήνων σε 10.000 αντίτυπα για να μοιραστεί σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον σχεδιασμό της οδικής ασφάλειας φορείς. Το κείμενο το έχουμε αναρτήσει ΕΔΩ
-Την ίδια ημέρα στη συνεδρία με θέμα στη συνεδρία με θέμα: Ο Ρόλος των Φορέων/Συλλόγων & ΜΚΟ στην Προαγωγή Κουλτούρα Οδικής Αφάλειας στις 12.30 εως 12.45 ο Λευτέρης Μιχελάκης εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής και μέλος του Δ.Σ. του SOS Τροχαία Εγκλήματα θα παρουσιάσει το θέμα Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας: η επόμενη ημέρα.
Στην ίδια συνεδρία στις 14.00-14.15 ο Μανώλης Σταυρουλάκης μέλος τουΔΣ του SOS Τροχαία Εγκλήματα θα παρουσιάσει την καμπάνια που ξεκινάει ο σύλλογος μας με θέμα: Εγκατάλειψη θυμάτων τροχαίων: αναγκαία η κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ.
-Στις παράλληλες εκδηλώσεις ο σύλλογος μας συμμετέχει με την έκθεση φωτογραφίας «Όταν οι Ζωές Συντρίβονται«, του γνωστού Άγγλου φωτογράφου Paul Wenham–Clark  που θα εκτίθεται στο χώρο της εκδήλωσης. Η έκθεση αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια αποτύπωσης των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης με φωτογραφίες και μικρές συνεντεύξεις οικογενειών θυμάτων τροχαίων, ατόμων με αναπηρία και διασωστών.
– Το Σάββατο 3 Μαρτίου, 16.00 -17.00 η λήξη των εργασιών του διημέρου  θα γίνει με την προβολή του ντοκιμαντέρ «Πεταλούδες στην Άσφαλτο»  σε παρουσίαση και δημοσιογραφική επιμέλεια της Μαριλένας Κατσίμη που προβλήθηκε στην ΕΡΤ στις 20 Νοεμβρίου 2016, την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων. Πόσο «αναπόφευκτο» είναι ένα θανατηφόρο τροχαίο; Είναι «δυστύχημα» ή «αμέλεια» να προκαλέσεις το θάνατο ενός συνανθρώπου σου, οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβιάζοντας το όριο ταχύτητας ή αδιαφορώντας για τον ερυθρό σηματοδότη; Μπορεί να είναι «πλημμέλημα» το να εγκαταλείπεις στο δρόμο αυτόν που τραυμάτισες; Θα πρέπει ο υπεύθυνος ενός θανατηφόρου τροχαίου να συνεχίσει να οδηγεί και πώς διαμορφώνεται το πλαίσιο των ποινών για τους δράστες;
Μέλη του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», θέτουν στο δημόσιο διάλογο τα καίρια ζητήματα που βασανίζουν τους ίδιους και τις οικογένειές τους και τα οποία αν δεν συζητηθούν σε κοινωνικό και πολιτειακό επίπεδο, ο αριθμός των συγκρούσεων και η συχνότητα της αιμορραγίας στην άσφαλτο δεν πρόκειται ποτέ να μειωθούν.

Aναδημοσίευση www.soste.gr 

21 Φεβ 2018

Όχι δεν είναι στραβός ο γιαλός.

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου εκδικάστηκε στο Α’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου το πρωτόδικο ποινικό για το φόνο σε τροχαίο έγκλημα του 40χρονου παραολυμπιονίκη Γιώργου Σηφάκη. Όσοι εκφράζουν την αγωνία τους για τον αριθμό των τροχαίων στην Κρήτη ίσως θάπρεπε να προβληματιστούν λίγο για  το τι κατηγορίες αποδίδονται στους δράστες και τι ποινές επιβάλλονται «τελικά».
Η κατηγορία για το φόνο του Γιώργου Σηφάκη ήταν η συνήθης: Ανθρωποκτονία από αμέλεια. Διότι το να τρέχεις με μια ταχύτητα διπλάσια του θεσπισμένου ορίου σε ένα δρόμο και να σκοτώνεις κάποιον δεν είναι τίποτα περισσότερο από «αμέλεια».
Μ αυτή την κατηγορία, και χωρίς κανένα ελαφρυντικό στον δράστη του φόνου, όπως μας ενημερώνει  ο τοπικός τύπος, επιβλήθηκε ποινή 15 μηνών με τριετή αναστολή. «Καμπάνα»…
Και βρισκόμαστε μόνο στο πρωτόδικο. Ελπίζουμε το Εφετείο όπως συνήθως να διδάξει τι σημαίνει επιείκεια και να μειώσει ως είθισται την ποινή ακόμα περισσότερο…
Ο Γιώργος Σηφάκης μετά από ένα τροχαίο καθηλώθηκε σε αναπηρικό καρότσι  όμως πολύ σύντομα ενεργοποιήθηκε, στράφηκε στον αθλητισμό και  συγκεκριμένα στη χειρηλασία.  Ευρύτατα γνωστός στο Ηράκλειο και όχι μόνο με σκληρές καθημερινές προπονήσεις και διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα κατάφερε να διακριθεί και να συμμετάσχει στους Παραολυμπιακούς του Λονδίνου.
Τον Μάιο του 2014 σε μία συνηθισμένη ημέρα προπόνησης στον δρόμο Ηρακλείου-Μοιρών, διερχόμενο όχημα έπεσε πάνω στο ειδικό αμαξίδιό του με συνέπεια ο 40χρονος αθλητής να τραυματιστεί σοβαρά και λίγες ημέρες αργότερα να υποκύψει στα τραύματά του.
Στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας κατέθεσαν αρκετοί μάρτυρες, συγγενείς, αυτόπτες, πραγματογνώμονες.
Το δικαστήριο έκρινε ένοχο χωρίς ελαφρυντικό τον νεαρό οδηγό του αυτοκινήτουστον οποίο επέβαλε ποινή φυλάκισης 15 μηνών με τριετή αναστολή.
«Προκύπτει με σαφήνεια ότι ο κατηγορούμενος παραβιάζοντας το όριο ταχύτητας συνετέλεσε στο θανατηφόρο ατύχημα και θα πρέπει να κηρυχθεί ένοχος» πρότεινε στην αγόρευσή της η εισαγγελέας έδρας.
Η ίδια τόνισε ότι ο 40χρονος παραολυμπιονίκης είχε κάνει αρκετές φορές προπονήσεις στον συγκεκριμένο δρόμο και γνώριζε τις συνθήκες που επικρατούσαν και την επικινδυνότητά του. Διατύπωσε τη θέση ότι ο Γιώργος Σηφάκης πριν εξέλθει με το ειδικό αμαξίδιο επί της εθνικής, είχε ελέγξει το δρόμο και μάλιστα είχε δώσει προτεραιότητα σε διερχόμενο οδηγό, ο οποίος υπήρξε και αυτόπτης μάρτυρας.
Για την ίδια δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο οδηγός είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, πολύ πάνω του επιτρεπόμενου ορίου των 50 km/h στο σημείο της σύγκρουσης πράγμα που επιβεβαιώνεται, όπως είπε, από τα ίχνη τροχοπέδησης. Επιπλέον όλες οι πραγματογνωμοσύνες που προσκομίστηκαν, τοποθετούν την ταχύτητα με την οποία έτρεχε ο οδηγός από 80 έως 140 χλμ.
Ο πατέρας του 40χρονου παραολυμπιονίκη ανέφερε ότι ο γιος του ήταν πάντα προσεκτικός στις προπονήσεις και έπαιρνε τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ενώ ως άνθρωπος πάντα προσπαθούσε να ενθαρρύνει και να παρακινεί στον αθλητισμό άλλους νέους με αναπηρία. Δίκαιη και εύλογη χαρακτήρισε την απόφαση ο συνήγορος της πολιτικής αγωγής Μάνος Καλλέργης.
Σημείωση: Δυστυχώς η άντληση των πληροφοριών για τα παραπάνω έγινε από δυο από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του Ηρακλείου, τις εφημερίδες ΠΑΤΡΙΣ και ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ γεγονός που δεν επιτρέπει να θεωρούμε πως κάποιος βάλθηκε να κάνει ένα κακόγουστο αστείο.
Από όσα έχουμε υπ όψιν μας η ποινή των 15 μηνών για φόνο στην άσφαλτο με καταλογισμό πλήρους ευθύνης στο δράστη και χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικών είναι η ελαφρότερη που έχει επιβληθεί ποτέ στη χώρα μας.  Φυσικά ο δράστης αν αντί της ζωής είχε κλέψει το πορτοφόλι του Γιώργου θα είχε καταδικαστεί πολύ βαρύτερα.
-Όχι δεν είναι στραβός ο γιαλός.
Αναδημοσίευση: www.soste.gr