26 Φεβ 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Σ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ETCS) Νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα ασφαλείας οχημάτων ουσιώδη για τη μείωση της παιδικής θνησιμότητας στο δρόμο.


Νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα ασφαλείας οχημάτων ουσιώδη για τη μείωση της παιδικής  θνησιμότητας στο δρόμο.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018
Βρυξέλλες – Περισσότερα από 8οοο παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία ατυχήματα τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δείχνουν νέα δεδομένα.  Τα μισά παιδιά σκοτώθηκαν ενώ επέβαιναν σε αυτοκίνητα , το ένα τρίτο ενώ περπατούσαν και 13% ενώ έκαναν ποδήλατο, σύμφωνα με αναφορά που δημοσιεύτηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο  για την Ασφάλεια των  Μεταφορών (ETSC).
Ένας στους 13  θανάτους παιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλεται σε οδικές συγκρούσεις.
Στις 2 Μαΐου 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει  μια από- καιρό- αναμενόμενη ενημέρωση  για τους κανονισμούς οδικής ασφάλειας, σχεδόν μία δεκαετία μετά την προηγούμενη ενημέρωση. Η Ε.Ε.  επίσης ετοιμάζει επί του παρόντος  μία στρατηγική για την οδική ασφάλεια για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με το ETCS, μέτρα τα οποία μπορεί να μειώσουν την υπερβολική ταχύτητα είναι αποφασιστικής σημασίας  για τη μείωση των θανάτων περισσότερων παιδιών , ενώ  η Ε.Ε. καλείται να απαιτήσει  κάθε νέο όχημα να διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τεχνολογία ασφαλείας οχημάτων  , όπως  είναι η Intelligent Speed Assistance (ISA)  (Ευφυής  Έλεγχος Ταχύτητας  ) και η  Automated Emergency Braking (ΑΕΒ) (Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης), οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Ο κ. Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής  του ETCS είπε:
«Οι έξυπνες, οικονομικά αποδοτικές και δοκιμασμένες τεχνολογίες ασφαλείας οχημάτων, όπως είναι η Intelligent Speed Assistance (ISA)  (ευφυής έλεγχος ταχύτητας) και η  Automated Emergency Braking (ΑΕΒ) (αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης),θα μπορούσαν να είναι τόσο σημαντικές στην προστασία των παιδικών ζωών όσο η ζώνη ασφαλείας. Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή θα επέλθει μόνο όταν, όπως ακριβώς έγινε και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό του κάθε αυτοκινήτου ,και όχι ως προαιρετική προσθήκη σε λίγα και εκλεκτά οχήματα.
Κάθε μέρα πολιτικοί και κατασκευαστές αυτοκινήτων υπόσχονται πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα επιλύσουν το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας. Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή θα έχουν περάσει δεκαετίες. Ίσως μέχρι το 2030 να έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους  μερικά εκατομμύρια αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα,  σε σύγκριση με τα πάνω από ένα δισεκατομμύριο άλλα οχήματα τα οποία θα κυκλοφορούν, πολλά από τα οποία  θα παραχθούν φέτος.  Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος (πιθανότητα;) οι κυβερνήσεις να αγνοούν τα τεράστια πλεονεκτήματα της εγκατάστασης δοκιμασμένων τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού σήμερα.»
Η αναφορά επίσης δείχνει πως απόντα, ακατάλληλα ή λανθασμένα τοποθετημένα παιδικά καθίσματα εξακολουθούν να αποτελούν από τα σημαντικότερα προβλήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε. .Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η σωστή τοποθέτηση και χρήση συστημάτων συγκράτησης παιδιών μειώνει την πιθανότητα θανάτου μέχρι και 80%.  Το ETCS ζητά καλύτερη εκπαίδευση,  επιβολή και μειωμένο ΦΠΑ  στα παιδικά καθίσματα –  βάσει του Δικαίου της Ε.Ε. , ωστόσο αυτό έχει καθιερωθεί μόνο στην Κροατία, την Κύπρο, την Πολωνία, την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το ETCS επίσης ζητά από τα Κράτη – Μέλη της Ε.Ε. την εισαγωγή εφαρμόσιμων ζωνών με όρια ταχύτητας τα 20 και 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με υψηλά ποσοστά περιπατητών , ποδηλατιστών καθώς και γύρω από σχολεία.
Τα δεδομένα δείχνουν πως η Σουηδία έχει το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Στο άλλο άκρο του φάσματος,  στη Ρουμανία είναι 7 φορές πιο πιθανό να σκοτωθεί ένα παιδί  σε τροχαίο ατύχημα.
Επίσης, την τελευταία δεκαετία σε μερικές Ευρωπαϊκές χώρες έχει μειωθεί ο  αριθμός θανάτων παιδιών λόγω τροχαίου ατυχήματος σε σχέση με άλλους θανάτους  και πιο συγκεκριμένα, στην Ουγγαρία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τις Κάτω Χώρες, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Κατεβάστε την αναφορά του ETCS  στο: www.etsc.eu/PINFlash34
Κατεβάστε την ενημέρωση του ETCS σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές  ασφάλειας οχημάτων: http://etsc.eu/wp-content/uploads/2017-05-EP-short-briefing-gsr-pp.pdf
Περισσότερα για τον Ευφυή  Έλεγχο Ταχύτητας  στο:  www.etsc.eu/isa 

Αριθμός θανάτων παιδιών ανά εκατομμύριο πληθυσμού παιδιών. Μέσος όρος για το χρονικό διάστημα 2014-2016 ή τα τελευταία τρία (διαθέσιμα) χρόνια. * Κάτω Χώρες, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο – δεδομένα 2013-2015. Ιρλανδία  - προσωρινά (ή προβλεπόμενα) δεδομένα για 2015-2016. Φιλανδία – προσωρινά δεδομένα για 2016. Τα Σκόπια εξαιρούνται από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω ανεπαρκών δεδομένων

8100 ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΘΑΝΑΝ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΑ ΜΙΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΗΤΑΝ ΠΕΖΟΙ 13% ΗΤΑΝ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ
ΕΝΑ ΣΤΑ 13 ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΛΟΓΩ  ΟΔΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ  ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
·         Ευφυής  Έλεγχος Ταχύτητας
·         Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (με εντοπισμό πεζού ή ποδηλάτη)
·         Σωστά εφαρμοσμένα και κατάλληλα  συστήματα συγκράτησης παιδιών

ΤΟ ETCS ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ
ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ ΖΩΝΕΣ ΤΩΝ 30 ΧΛΜ/ΩΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου