26 Αυγ 2018

Είναι είδηση η εγκατάλειψη θύματος;

Σε καθημερινό φαινόμενο τείνει να εξελιχθεί η εγκατάλειψη θύματος μετά από τροχαίο.

Η εγκατάλειψη της ημέρας, 20 Αυγούστου
Σε δυο διαδοχικά φύλα της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ (Ηράκλειο Κρήτης) στις  20 και 21 Αυγούστου, διαβάζουμε για δυο διαφορετικές εγκαταλείψεις τραυματιών οδηγών μηχανής από οδηγούς ΙΧ που τους χτύπησαν. Τα θύματα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.
Εντύπωση προκαλεί πως οι δημοσιεύσεις γινονται στην ίδια (3η) σελίδα, στην ίδια στήλη και περιπου στο ίδιο σημείο. Φαίνεται πως στην εφημερίδα, εκτός των αγγελτηρίων κηδειών μνημοσύνων κλπ δημιουργείται πλέον ειδικός  χώρος καταχώρησης και των εγκαταλείψεων…

Η εγκατάλειψη της ημέρας, 21 Αυγούστου
Απορία προκαλεί γιατί ασχολείται ο τύπος μ αυτά τα συμβάντα δεδομένου ότι ο νόμος και οι θεματοφύλακες του κάνουν άψογα τη δουλειά τους. Όπως διαβάζουμε στην πρώτη δημοσίευση «…δίκυκλο όχημα με οδηγό ένα 22χρονο συγκρούστηκε με Ι.Χ.Ε. όχημα με οδηγό τον 20χρονο , που εγκατέλειψε το σημείο, αλλά τελικώς εντοπίστηκεΜε εντολή εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερος. Ο οδηγός της μηχανής τραυματίστηκε
Η πιστή εφαρμογή του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ που χαρακτηρίζει την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου από τον δράστη οδηγό σαν πλημμέλημα δεν  θα έπρεπε λογικά να αποτελεί είδηση. Είδηση θα ήταν αν κάποιος  εισαγγελέας έπαιρνε περιοριστικά μέτρα (όπως η αφαίρεση της άδειας οδήγησης  του δράστη μεχρι τη δίκη) ή προφυλάκιζε κάποιον δράστη… Αλλά  αυτό ουδέποτε συνέβει στη ελληνική ιστορία της αυτοκίνησης και της δικαιοσύνης…
Την 1η Μαρτίου 2018 (αφού είχε προηγηθεί προφορική δέσμευση του υπουργού ότι θα αλλάξει την νομοθεσία για το θέμα της εγκατάλειψης από τον Δεκέμβρη του 2016…) με πρωτοβουλία του SOS Τροχαία Εγκλήματα, και της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, 265 μέλη οικογενειών θυμάτων τροχαίων με επιστολή τους προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης ζήτησαν να καταργηθεί η προνομιακή αντιμετώπιση των οδηγών Ι.Χ.  για το αδίκημα της εγκατάλειψης θύματος και να δικάζονται όπως  και οποιοσδήποτε άλλος πολίτης (μη οδηγός) που εγκαταλείπει τραυματία με βάση το άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα (Αναλυτικά: ΕΔΩ).
Δεν είχαμε την τιμή να μας απαντήσει ο κος υπουργός μέχρι σήμερα. Αλλά ούτε αυτό φυσικά αποτελεί είδηση: υπουργός να απαντάει σε πολίτες και μάλιστα σε ανθρώπους που έχουν χάσει δικούς τους σε τροχαία, αν είναι δυνατόν…
Συνεχίζεται λοιπόν χωρίς προβλήματα αυτό το εντυπωσιακό φαινόμενο: άνθρωποι που δεν πρόκειται να υποστούν το παραμικρό (οι οδηγοί ακόμα και για φόνο αφήνονται αμέσως ελεύθεροι και με την άδεια οδήγησης τους στο χέρι) να εγκαταλείπουν τα θύματα τους και η αστυνομία  ή το λιμενικό  να πασχίζει να τους βρει και να τους ταυτοποιήσει για να τους ενημερώσει στη συνέχεια ο εισαγγελέας ότι δεν έκαναν τίποτα φοβερό, έναν άνθρωπο άφησαν ανάπηρο ή σκότωσαν και τον εγκατέλειψαν και γι αυτό θα αφεθούν ελεύθεροι και με το δίπλωμα τους.
Χρόνια μετά, έπειτα απο αλλεπάλληλες αναβολές, σε δικαστήριο που δεν είναι καν υποχρεωμένοι να είναι παρόντες θα καταδικαστούν σε μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή.
Ισως το αρμόδιο υπουργείο θα έπρεπε να δημιουργήσει μια τηλεφωνική γραμμή στήριξης των δραστών τροχαίων εγκλημάτων  (σε βάθος χρόνου μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες ψηφοφόρους),  για να τους βοηθήσει να  μην αγχώνονται, ίσως θά έπρεπε να δώσει το δικαίωμα στην αστυνομία η τους εισαγγελείς να τους χορηγούν αν χρειαστεί και ένα ελαφρό αγχολυτικό.
Φυσικά, επειδή όλα σ αυτή της χώρας είναι ζήτημα παιδείας (ή  παιδιάς) οριστική λύση θα δοθεί μόνον όταν θα εισαχθεί στο σχολείο το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής και από το νηπιαγωγείο ακόμα, οι αυριανοί οδηγοί θα ξεκινούν να μαθαίνουν  τα δικαιώματα τους. Και πρώτα απ όλα το βασικό και κατοχυρωμένο:  Ότι μπορούν να τραυματίζουν και να σκοτώνουν ατιμώρητα.
Όταν αυτή  η γνώση θα εμπεδωθεί τότε θα σταματήσουν και οι εγκαταλείψεις. Διότι δεν έχουμε να κάνουμε  όπως συχνά αναγράφεται με «ασυνείδητους οδηγούς»  αλλά απλά με μη ενημερωμένους πολίτες (οδηγούς -ψηφοφόρους) που αγνοούν πως η στοργική πολιτεία έχει φροντίσει πριν απ αυτούς  γι αυτούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου