Αν αναλογιστεί κανείς ότι είχαμε και
αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellastron, τότε – παρά τις αντιξοότητες – μπορούμε να
είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι οι
φορείς που ασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Παρακάτω παρατίθενται οι πίνακες που μας παραχώρησε η Hellastron,
όπου αποτυπώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, ανά
έτος2014/15/16/17, καθώς και η ποσοστιαία μεταβολή. Στον πίνακα ΙΙΙ αποτυπώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος
από 1.01.18 έως 1.6.2018 και αντίστοιχα από 1.01.17 έως 1.6.2017 με την αντίστοιχη ποσοστιαία
μεταβολή, που είναι αυξημένη κατά 9,91%.
Συγκριτικός Πίνακας Ι διανυθέντων ΟΧΗΜΑΤΟ-ΧΛΜ 2014/15/16 & 17
ΟΔΙΚΟ ΔΥΚΤΙΟ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ - ΧΛΜ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ -ΧΛΜ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ -ΧΛΜ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ -ΧΛΜ
|
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
|
2017
|
2016
|
2015
|
2014
|
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
|
3.149.252.379
|
2.930.451.768
|
2.316.000.000
|
2.231.000.000
|
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
1.310.643.660
|
1.270.592.183
|
1.214.000.000
|
1.185.000.000
|
ΜΟΡΕΑΣ
|
545.160.600
|
516.660.000
|
461.800.000
|
518.400.000
|
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
|
1.659.916.006
|
1.518.173.367
|
1.501.872.738
|
1.488.000.000
|
ΝΕΑ ΟΔΟΣ
|
1.958.473.842
|
1.230.034.314
|
1.559.059.785
|
1.416.000.000
|
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
193.852.269
|
173.094.886
|
168.276.955
|
121.000.000
|
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙ
|
13.436.465
|
12.120.000
|
11.300.000
|
11.100.000
|
ΑΥΤΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
908.355.844
|
755.000.000
|
604.000.000
|
591.000.000
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
9.739.091.063
|
8.406.126.518
|
7.836.309.478
|
7.561.500.000
|
(Πηγή: Hellastron)
Ποσοστιαία Μεταβολή
διανυθέντων ΟΧΗΜΑ - ΧΛΜ 2014/15/16 & 17
ΟΔΙΚΟ ΔΥΚΤΙΟ
|
ΜΕΤΑΒΟΛΗ
|
ΜΕΤΑΒΟΛΗ
|
ΜΕΤΑΒΟΛΗ
|
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
|
% 2017-2016
|
% 2016-2015
|
% 2015-2014
|
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
|
7,47%
|
26,53%
|
3,81%
|
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
3,15%
|
4,66%
|
2,45%
|
ΜΟΡΕΑΣ
|
5,52%
|
11,88%
|
-10,92%
|
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
|
9,34%
|
1,09%
|
0,93%
|
ΝΕΑ ΟΔΟΣ
|
59,22%
|
-21,10%
|
10,10%
|
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
11,99%
|
2,86%
|
39,07%
|
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙ
|
10,86%
|
7,26%
|
1,80%
|
ΑΥΤ ΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
20,31%
|
25,00%
|
2,20%
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
15,86%
|
7,27%
|
3,63%
|
(Πηγή
:hellastron)
Πίνακας ΙΙΙ
Ποσοστιαία Μεταβολή διανυθέντων
ΟΧΗΜΑ - ΧΛΜ
ΟΔΙΚΟ ΔΥΚΤΙΟ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ-ΧΛΜ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ -ΧΛΜ
|
ΟΧΗΜΑΤΟ -ΧΛΜ
|
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
|
1-01-2018 έως 01-06-2018
|
1-01-2017 έως 01-06-2017
|
ΜΕΤΑΒΟΛΗ
%
|
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
|
1.421.217.361
|
1.351.035.651
|
5,19%
|
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
666.174.371
|
636.690.956
|
4,63%
|
ΜΟΡΕΑΣ
|
244.085.710
|
240.005.800
|
1,70%
|
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
|
782.597.145
|
716.922.069
|
9,16%
|
ΝΕΑ ΟΔΟΣ
|
821.901.479
|
701.783.898
|
17,12%
|
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
|
118.519.947
|
81.646.401
|
45,16%
|
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙ
|
6.065.206
|
5.745.495
|
5,56%
|
ΑΥΤΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
448.292.416
|
368.512.843
|
21,65%
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
4.508.853.636
|
4.102.343.113
|
9,91%
|
Σύμφωνα με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής
Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης,
στην ετήσια έκθεσή του (Πολυκριτήρια εκτίμηση) για το έτος 2017 που αφορά στο
χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και στην ταξινόμηση των περιφερειακών ενοτήτων
της Ελλάδας, τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί την τελευταία εξαετία, αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα.
Πίνακας 1: Αριθμός
Ατυχημάτων & Παθόντων
εξαετίας 2012 – 2017
Έτος
|
|
2017
|
2016
|
2015
|
2014
|
2013
|
2012
|
Ατυχήματα
|
Θανατηφόρα
|
679
|
753
|
754
|
745
|
802
|
899
|
Σοβαρά
|
607
|
742
|
928
|
895
|
1.107
|
1.189
|
|
Ελαφρά
|
9.416
|
9.901
|
9.929
|
10.037
|
10.145
|
10.099
|
|
Σύνολο
|
10.702
|
11.396
|
11.611
|
11.677
|
12.054
|
12.197
|
|
Παθόντες
|
Νεκροί
|
730
|
807
|
805
|
799
|
874
|
984
|
Βαριά
τραυμ.
|
698
|
855
|
1074
|
1.068
|
1.315
|
1.443
|
|
Ελαφρά τραυμ.
|
12.201
|
12.945
|
12.959
|
13.216
|
13.510
|
13.791
|
|
Σύνολο
|
13.639
|
14.607
|
14.838
|
15.083
|
15.699
|
16.218
|
Πηγή: ΕΛ.ΑΣ. -
ΑΕΑ Δ/ση Τροχαίας
Στον Πίνακα 1 φαίνεται αναλυτικά για όλη την
Ελλάδα, ο αριθμός των ατυχημάτων και των παθόντων για την τελευταία εξαετία, προκειμένου να είναι ευχερής η σύγκριση από έτος
- σε έτος. (Πολυτεχνείο Κρήτης).
Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει,
ότι η χώρα μας, παρά την αισθητή βελτίωση το 2017, συνεχίζει εν μέσω κρίσης να
κατέχει μια από τις χειρότερες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ε.Ε.
● Συνολικά την τελευταία εξαετία (2012 – 2017), θρηνήσαμε 4.999 νεκρούς, είχαμε 6.453 βαριά
τραυματίες/ανάπηρους και 80.060
ελαφρά τραυματίες.
● Με βάση τα παραπάνω πραγματικά στοιχεία η πατρίδα μας συνεχίζει να δαπανά κατά μέσο όρο, τουλάχιστον περί τα 3 δις ευρώ ανά έτος,
δηλαδή περί τα 18 δις την τελευταία εξαετία.
● Τα τελευταία 18 έτη, από το 2.000 μέχρι το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. είχαμε σε 267.404 τροχαία συμβάντα με 23.934 νεκρούς, 34.108 βαριά τραυματίες/ανάπηρους και 303.113 ελαφρά τραυματίες.
● Η χώρα μας
δαπάνησε πάνω από 87.000.000.000 €, τα τελευταία 18 χρόνια (2000 – 2017).
Πίνακας 2 : Κατάταξη Περιφερειακών ενοτήτων ανάλογα με το βαθμό
επικινδυνότητάς για το έτος
2017 - πολυκριτήρια ανάλυση.
Υψηλής
|
Μέτριας
|
Χαμηλής
|
|||
επικινδυνότητας
|
επικινδυνότητας
|
επικινδυνότητας
|
|||
1
|
ΛΕΥΚΑΔΑΣ
|
18
|
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
|
35
|
ΛΑΡΙΣΑΣ
|
2
|
ΚΥΚΛΑΔΩΝ
|
19
|
ΗΛΕΙΑΣ
|
36
|
ΠΕΛΛΑΣ
|
3
|
ΦΩΚΙΔΑΣ
|
20
|
ΑΧΑΪΑΣ
|
37
|
ΑΡΤΑΣ
|
4
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
|
21
|
ΚΑΒΑΛΑΣ
|
38
|
ΚΕΡΚΥΡΑΣ
|
5
|
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
22
|
ΞΑΝΘΗΣ
|
39
|
ΗΜΑΘΙΑΣ
|
6
|
ΑΡΚΑΔΙΑΣ
|
23
|
ΣΑΜΟΥ
|
40
|
ΤΡΙΚΑΛΩΝ
|
7
|
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
|
24
|
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
|
41
|
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
|
8
|
ΒΟΙΩΤΙΑΣ
|
25
|
ΚΙΛΚΙΣ
|
42
|
ΣΕΡΡΩΝ
|
9
|
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
|
26
|
ΔΡΑΜΑΣ
|
43
|
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
|
10
|
ΑΘΗΝΑ ΥΠ. ΑΤΤΙΚΗΣ
|
27
|
ΡΟΔΟΠΗΣ
|
44
|
ΠΙΕΡΙΑΣ
|
11
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
28
|
ΛΕΣΒΟΥ
|
45
|
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
|
12
|
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
|
29
|
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
|
46
|
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
13
|
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
|
30
|
ΕΒΡΟΥ
|
47
|
ΚΟΖΑΝΗΣ
|
14
|
ΕΥΒΟΙΑΣ
|
31
|
ΛΑΣΙΘΙΟΥ
|
48
|
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
|
15
|
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
|
32
|
ΧΙΟΥ
|
49
|
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
|
16
|
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
|
33
|
ΧΑΝΙΩΝ
|
50
|
ΡΕΘΥΜΝΗΣ
|
17
|
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
34
|
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
|
51
|
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
|
Πηγή: Πολυτεχνείο Κρήτης
Πίνακας 3 :
Αξιολόγηση των Περιφερειακών Ενοτήτων σύμφωνα με τις
βεβαιωθείσες
παραβάσεις τροχαίας για το 2017
Υψηλή
αποτελεσματικότητα
|
Μέτρια αποτελεσματικότητα
|
Χαμηλή αποτελεσματικότητα
|
|||
1
|
ΠΙΕΡΙΑΣ
|
18
|
ΕΒΡΟΥ
|
35
|
ΠΕΛΛΑΣ
|
2
|
ΑΡΚΑΔΙΑΣ
|
19
|
ΒΟΙΩΤΙΑΣ
|
36
|
ΕΥΒΟΙΑΣ
|
3
|
ΑΙΤΟΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
|
20
|
ΛΕΥΚΑΔΑΣ
|
37
|
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
|
4
|
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
|
21
|
ΑΧΑΙΑΣ
|
38
|
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
|
5
|
ΡΕΘΥΜΝΗΣ
|
22
|
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
|
39
|
ΡΟΔΟΠΗΣ
|
6
|
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
|
23
|
ΤΡΙΚΑΛΩΝ
|
40
|
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
|
7
|
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
|
24
|
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
|
41
|
ΣΑΜΟΥ
|
8
|
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
25
|
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
|
42
|
ΚΥΚΛΑΔΩΝ
|
9
|
ΚΕΡΚΥΡΑΣ
|
26
|
ΣΕΡΡΩΝ
|
43
|
ΑΡΤΑΣ
|
10
|
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
27
|
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
|
44
|
ΛΕΣΒΟΥ
|
11
|
ΧΑΝΙΩΝ
|
28
|
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
|
45
|
ΚΑΒΑΛΑΣ
|
12
|
ΗΛΕΙΑΣ
|
29
|
ΔΡΑΜΑΣ
|
46
|
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
|
13
|
ΚΙΛΚΙΣ
|
30
|
ΑΘΗΝΑ
ΥΠ.ΑΤΤ.
|
47
|
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
|
14
|
ΛΑΡΙΣΑΣ
|
31
|
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
|
48
|
ΦΩΚΙΔΑΣ
|
15
|
ΗΜΑΘΙΑΣ
|
32
|
ΧΙΟΥ
|
49
|
ΚΟΖΑΝΗΣ
|
16
|
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
33
|
ΞΑΝΘΗΣ
|
50
|
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
|
17
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
|
34
|
ΛΑΣΙΘΙΟΥ
|
51
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
Πηγή: Πολυτεχνείο Κρήτης
Για την συνολική
αξιολόγηση των περιφερειακών ενοτήτων, θα πρέπει να συνεκτιμηθούν οι δύο
κατηγορίες δεδομένων που παρουσιάστηκαν παραπάνω, δηλαδή:
•
Τα τροχαία ατυχήματα και οι παθόντες
•
Οι παραβάσεις που έχουν βεβαιωθεί.
Στον παρακάτω Πίνακα (4) παρουσιάζεται συνολικά, η
αξιολόγηση των περιφερειακών ενοτήτων με το συνδυασμό των αποτελεσμάτων παραβάσεων και τροχαίων
ατυχημάτων.
Πίνακας 4 : Αξιολόγηση
Π.Ε. σύμφωνα με τις τροχαίες παραβάσεις σε
συνδυασμό με
τα τροχαία ατυχήματα για το 2017
ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
|
ΔΕΙΚΤΗΣ
ΠΑΡΑΒΑΣ
|
ΔΕΙΚΤΗΣ
ΑΤΥΧ/ΤΩΝ
|
ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
|
ΔΕΙΚΤΗΣ
ΠΑΡΑΒΑΣ
|
ΔΕΙΚΤΗΣ
ΑΤΥΧ/ΤΩΝ
|
ΑΘΗΝΑΥΠ.ΑΤΤΙΚ
|
30
|
10
|
ΚΟΖΑΝΗΣ
|
49
|
47
|
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
10
|
17
|
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
8
|
5
|
ΑΙΤΩΛ/ΑΝΙΑΣ
|
3
|
16
|
ΚΥΚΛΑΔΩΝ
|
42
|
2
|
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
|
25
|
24
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
51
|
11
|
ΑΡΚΑΔΙΑΣ
|
2
|
6
|
ΛΑΡΙΣΑΣ
|
14
|
35
|
ΑΡΤΑΣ
|
43
|
37
|
ΛΑΣΙΘΙΟΥ
|
34
|
31
|
ΑΧΑΪΑΣ
|
21
|
20
|
ΛΕΣΒΟΥ
|
44
|
28
|
ΒΟΙΩΤΙΑΣ
|
19
|
8
|
ΛΕΥΚΑΔΑΣ
|
20
|
1
|
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
|
27
|
51
|
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
|
7
|
49
|
ΔΡΑΜΑΣ
|
29
|
26
|
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
|
38
|
15
|
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ
|
40
|
9
|
ΞΑΝΘΗΣ
|
33
|
22
|
ΕΒΡΟΥ
|
18
|
30
|
ΠΕΛΛΑΣ
|
35
|
36
|
ΕΥΒΟΙΑΣ
|
36
|
14
|
ΠΙΕΡΙΑΣ
|
1
|
44
|
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
|
50
|
43
|
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
|
6
|
45
|
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
|
31
|
7
|
ΡΕΘΥΜΝΟΥ
|
5
|
50
|
ΗΛΕΙΑΣ
|
12
|
19
|
ΡΟΔΟΠΗΣ
|
39
|
27
|
ΗΜΑΘΙΑΣ
|
15
|
39
|
ΣΑΜΟΥ
|
41
|
23
|
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
|
37
|
34
|
ΣΕΡΡΩΝ
|
26
|
42
|
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
|
22
|
13
|
ΤΡΙΚΑΛΩΝ
|
23
|
40
|
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
16
|
46
|
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
|
4
|
12
|
ΚΑΒΑΛΑΣ
|
45
|
21
|
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
|
47
|
48
|
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
|
28
|
29
|
ΦΩΚΙΔΑΣ
|
48
|
3
|
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
|
24
|
41
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
|
17
|
4
|
ΚΕΡΚΥΡΑΣ
|
9
|
38
|
ΧΑΝΙΩΝ
|
11
|
33
|
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
|
46
|
18
|
ΧΙΟΥ
|
32
|
32
|
ΚΙΛΚΙΣ
|
13
|
25
|
|
|
|
Πηγή: Πολυτεχνείο Κρήτης
Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα αξιολογείται καλύτερα (πράσινο χρώμα) η περιφερειακή ενότητα που έχει πετύχει να είναι στην υψηλότερη θέση από πλευράς παραβάσεων (στήλη
2) και στην χαμηλότερη από πλευράς
τροχαίων ατυχημάτων (στήλη 3).
Για παράδειγμα, η περιφερειακή ενότητα Πιερίας
αξιολογείται θετικά ως προς το εύρος
της βεβαίωσης των τροχαίων παραβάσεων (1η), ενώ παρουσιάζει χαμηλή επικινδυνότητα ως προς τα
τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί (44η).
Αντίθετα οι περιφερειακές ενότητες που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα (κόκκινο χρώμα) είναι αυτές που έχουν χαμηλή επίδοση στη βεβαίωση των
παραβάσεων και βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στα τροχαία ατυχήματα.
Οι περιφερειακές ενότητες που παρουσιάζουν μια ισορροπία μεταξύ αξιολόγησης παραβάσεων
και ατυχημάτων μπορούν να ταξινομηθούν σε μια ενδιάμεση κατηγορία (μπλε χρώμα).
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα (3) παρατηρούνται τα ακόλουθα:
● Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Λευκάδα (όπως και το 2016), με 46
τροχαία ατυχήματα και 62 παθόντες από αυτά. Οι 5 ήταν νεκροί, 4 βαριά
τραυματίες και 53 ελαφριά τραυματίες. Με πληθυσμό 25.000 περίπου κατοίκους και
με μικρό οδικό δίκτυο, θεωρείται υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των παθόντων.
● Στη δεύτερη θέση είναι οι Κυκλάδες
με 163 τροχαία ατυχήματα ενώ το προηγούμενο έτος ήταν στην τρίτη θέση.
● Η περιφερειακές
ενότητες, Φωκίδας – Χαλκιδικής -
Κορινθίας, Βοιωτίας – Δωδεκανήσων – Αθήνα/Υπολ. Αττικής – Εύβοιας - Μεσσηνίας, βρισκόταν
και το προηγούμενο έτος στις περιφέρειες υψηλής
επικινδυνότητας.
● Τη μεγαλύτερη αύξηση
στους νεκρούς από τα τροχαία ατυχήματα παρατηρούμε στην περιφερειακή
ενότητα της Βοιωτίας με 11 επιπλέον
από το 2016, η οποία καταλαμβάνει την όγδοη θέση από την δέκατη έκτη που ήταν
το προηγούμενο έτος.
● Στην Θεσσαλονίκη
καταγράφονται 8 νεκροί παραπάνω από
το προηγούμενο έτος και καταλαμβάνει την17η θέση από την 21η που ήταν το 2016.
● Στη Λάρισα είχαμε 7 νεκρούς παραπάνω, την Ακαρνανία 6, στην Κέρκυρα και στα Τρίκαλα από
5 νεκρούς, παραπάνω από το έτος 2016.
● Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Αθήνα-Υπολ. Αττικής με 26
λιγότερους νεκρούς, στις Σέρρες με
16 θανόντες λιγότερους από το 2016,
στην Πέλλα με 13, στην Κόρινθο με 10, στα Ιωάννινα και την Αργολίδα με
6 νεκρούς λιγότερους.
Το πρόβλημα των ατυχημάτων και για το 2017, όπως διαπιστώθηκε
και τα προηγούμενα χρόνια, είναι εντονότερο στις περιοχές που το οδικό δίκτυο:
-
Δεν είναι σε καλή κατάσταση
- Στα νησιά όπου το καλοκαίρι,
δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα
και το οδικό δίκτυο είναι κακό και άγνωστο στους επισκέπτες (Κρήτη, Επτάνησα,
Κυκλάδες, Δωδεκάνησα).
- Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να
εξεταστούν σε πρώτη προτεραιότητα
βελτίωσης της οδικής ασφάλειας γιατί τα τροχαία ατυχήματα, εκτός του ότι έχουν
τεράστιες επιπτώσεις στον ίδιο τον
παθόντα, τους συγγενείς του αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, δυσφημούν βάναυσα τη χώρα και δημιουργούν
κακό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν.
▲ Η μέγιστη δημογραφική αιμορραγία της χώρας λόγω των τροχαίων ατυχημάτων, είναι τεράστια
και πρέπει να αντιμετωπιστεί
αποτελεσματικά.
▲ Η επιβάρυνση των δημόσιων οικονομικών – πέρα από τον ανθρώπινο πόνο -
είναι επίσης τεράστια, όπως έχει
αναδείξει στο πρόσφατο πόρισμά της η Ειδική Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της
Βουλής των Ελλήνων.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
2018 ΜΕ ΤΟ
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΟΥ 2017
Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έκλεισε με λιγότερους παθόντες από το 2017 που
ήταν μακράν η καλύτερη χρονιά από
όλα τα προηγούμενα έτη, ο παρακάτω πίνακας αποτυπώνει αυτή τη θετική εξέλιξη, συγκριτικά με το
αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017.
Πίνακας 5 : Αριθμός
παθόντων περιόδου Α΄ εξαμήνου
2018 & 2017
ΠΑΘΟΝΤΕΣ
|
2018
|
2017
|
2016
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
Νεκροί
|
294
|
318
|
387
|
Δ = -
24
|
Βαριά τραυματίες
|
298
|
311
|
442
|
Δ = -
13
|
Ελαφρά τραυματίες
|
5.578
|
5.713
|
6.280
|
Δ = - 135
|
Το κλείσιμο του Α΄ εξαμήνου 2018 μας βρίσκει με σχετικά βελτιωμένους τους δείκτες σε σχέση με το
Ά εξάμηνο του 2017 – που ήταν μακράν η
καλύτερη χρονιά – ενώ παρατηρείται και αύξηση
της κυκλοφορίας στους Ελληνικούς δρόμους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellastron. Είναι κάτι πολύ
ενθαρρυντικό για τους ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην καταπολέμηση
αυτής της μάστιγας, που τρώει τις σάρκες της πατρίδας μας για πολλές
δεκαετίες. Μας κάνει να αισιοδοξούμε και
να συνεχίσουμε την προσπάθεια περαιτέρω μείωσης των τροχαίων στη χώρα μας.
Τα στατιστικά στοιχεία του Α΄ εξαμήνου του 2018
καταγράφουν, 24 λιγότερους νεκρούς, 13 λιγότερους βαριά τραυματίες/ανάπηρους
και 135 λιγότερους ελαφρά τραυματίες, σε σχέση
με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017.
(Τα
στατιστικά στοιχεία του Α΄ εξαμήνου του
2017 κατέγραψαν, 69 λιγότερους
νεκρούς, 131 λιγότερους βαριά τραυματίες/ανάπηρους και 567 λιγότερους ελαφρά τραυματίες, σε σχέση με το αντίστοιχο
εξάμηνο του 2016).
Οι αριθμοί
δείχνουν πως κάτι καλό συμβαίνει με τη συμπεριφορά μας στους δρόμους, ας
ελπίσουμε ότι η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο ενθαρρυντική! Έχουμε ακόμα πολύ
δρόμο μπροστά μας.
Πρέπει να
ευχαριστήσουμε όλους τους συντελεστές της μεγάλης προσπάθειας για τη βελτίωση
της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας: την
ΕΛΑΣ, την Ακαδημαϊκή κοινότητα, τους δραστήριους ιδιωτικούς φορείς που μας
ευαισθητοποιούν, τους συλλόγους που δραστηριοποιούνται σε θέματα Οδικής
Ασφάλειας, τους χορηγούς ενημέρωσης, τους φορείς του δημοσίου που
συνδιοργανώνουν δράσεις και ημερίδες, τους εμπειρογνώμονες που μας ανέλυσαν το
πρόβλημα.
Εκπροσώπους όλων των παραπάνω φορέων,
είχαμε την τιμή να δεχτούμε στην επιτροπή μας προκειμένου να μας ενημερώσουν,
ώστε και εμείς με τη σειρά μας να
πάρουμε πρωτοβουλίες περιορισμού του φαινόμενου - μέσα σε άριστο κλίμα συνεργασίας – φυσικά, είμαστε ευγνώμονες σε όλους τους
παραπάνω φορείς.
Αθήνα 10.8.2018 Ουρσουζίδης
Ν. Γιώργος
Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής
Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου