2 Οκτ 2018

Ζητούν από την Ε.Ε οι κανόνες ασφάλειας να επεκταθούν και πέρα από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους


ETSC - ECF - ERF - ETF - TISPOL

Βρυξέλλες - Συνασπισμός ομάδων ασφαλείας, τροχαίων, ποδηλατών, εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών και του οδικού τομέα καλούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξει πρόταση για επέκταση του πεδίου εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας της ΕΕ για τις οδικές υποδομές ώστε να καλύπτει όλους τους οδικούς άξονες στην Ευρώπη  ενσωματώνοντας  τις ανάγκες των ποδηλατών, των πεζών και των μοτοσικλετιστών στην εφαρμογή των κανόνων.

Περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2017. Αυτό ισοδυναμεί με τη συντριβή  δύο επιβατικών αεροπλάνων κάθε εβδομάδα όπου σκοτώνονται  όλοι οι  επιβάτες των αεροσκαφών.

Οι υφιστάμενοι κανόνες, χρονολογούνται από το 2008,  ως εκ τούτου,  απαιτούν τακτικούς ελέγχους, επιθεωρήσεις ασφαλείας, τον  εντοπισμό  θέσεων υψηλού κινδύνου  στην αντιμετώπιση   και    αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτοί οι κανόνες όμως  καλύπτουν μόνο τους κύριους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους και άλλους δρόμους του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.
Ο συνασπισμός των ομάδων υποστηρίζει ότι οι κανόνες  αυτοί έχουν επί του παρόντος περιορισμένο μόνο όφελος, γιατί  μόνο 8% των θανάτων από τροχαία σημειώνονται στους αυτοκινητόδρομους. Ο μεγάλος αριθμός τροχαίων σημειώνεται  στις αστικές περιοχές   37%,  και το  55% στους δρόμους αγροτικών μη αυτοκινητοδρόμων 
Ο συνασπισμός  αναφέρει επίσης ότι όλοι οι δρόμοι που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε πρέπει επίσης να καλύπτονται από τους κανόνες ασφαλείας της Ε.Ε.
Οι κανόνες θα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλατών, των πεζών και των μοτοσικλετιστών, έχουν προτεραιότητα για μέτρα ασφαλείας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επικαιροποιηθούν οι ισχύοντες κανόνες για την ασφάλεια των οδικών υποδομών το Μάιο του 2018, ως μέρος της τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα. Ωστόσο, οι προτάσεις πρέπει να εγκριθούν και ενδεχομένως να τροποποιηθούν τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από τα κράτη μέλη.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, η επέκταση της κάλυψης των κανόνων ασφαλείας στους πρωτεύοντες δρόμους θα μπορούσε να αποτρέψει 3.200 θανάτους και 20.700 σοβαρούς τραυματισμούς μεταξύ 2020 και 2030.

Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται να ψηφίσει τους νέους κανόνες στις αρχές Δεκεμβρίου. Η έκθεση του Κοινοβουλίου επί των προτάσεων  έχει  η Daniela Aiuto (EFD / Movimento 5 Stelle, Ιταλία)

The European Commission proposed to update the existing road infrastructure safety rules in May 2018

The European Parliament’s Transport committee is expected to vote on the new rules in early December. The Parliament’s report on the proposals will be led by Daniela Aiuto (EFD / Movimento 5 Stelle, Italy)

  • Read the full statement by the European Transport Safety Council (ETSC), European Union Road Federation (ERF), European Cyclists’ Federation (ECF), European Transport Workers Federation (ETF) and TISPOL, the European traffic police network.


ΠΗΓΗ: www.etsc.eu



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου