Κυκλοφοριακές αλλαγές στο μεγαλύτερο μέρος της οδού Δημοκρατίας
Την
εισήγηση της δημοτικής κοινότητας Ρόδου, για τις νέες κυκλοφοριακές
ρυθμίσεις περιμετρικά των τειχών της Μεσαιωνικής Πόλης, ενέκρινε ομόφωνα
η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (ΕΠΖ) και γνωμοδοτεί θετικά στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να αποτελέσουν αυτές κανονιστική διάταξη.
Πρόκειται για την υλοποίηση εξαγγελίας που έχει κάνει εδώ και λίγο καιρό η Δημοτική Αρχή, με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και την αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης.
Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση της δ.κ. που εγκρίθηκε από την ΕΠΖ στις 24 Οκτωβρίου, για τη σκοπιμότητα σύνταξης της μελέτης: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Ρόδου είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο πολίτης της Ρόδου αλλά και οι επισκέπτες του νησιού κατά τη θερινή περίοδο. Ο Δήμος Ρόδου, κατά καιρούς έχει προβεί σε αναθέσεις μελετών για την επίλυση του προβλήματος.
Οι μελέτες αυτές αφορούσαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Βόρειο
εμπορικό τρίγωνο του νησιού της Ρόδου. Σύμφωνα με αυτές, προβλέπονται
σημαντικές αλλαγές στον Εμπορικό Συνεκτικό Ιστό της πόλης.
Με δεδομένο ότι στο κέντρο της πόλης βρίσκονται, μέχρι σήμερα, κρατικές Υπηρεσίες, η Πυροσβεστική, τράπεζες, υπηρεσίες του Δήμου κ.α. καθώς και η εμπορική αγορά, η Δημοτική Αρχή έχει προβεί σε λήψη Κανονιστικών αποφάσεων για τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης για τον ανεφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων, των Τουριστικών λεωφορείων (τους θερινούς μήνες), των ΑμεΑ και των μοτοποδηλάτων στο κέντρο της πόλης, στη δημιουργία ελεύθερων χώρων στάθμευσης και στόχος της είναι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, χωρίς την καθολική τροποποίηση της οδικής συμπεριφοράς στο συνεκτικό ιστό που προβλέπεται στις συγκεκριμένες μελέτες».
Για τον λόγο αυτό, κρίθηκε αναγκαίο να μελετηθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά τις ώρες αιχμής στα σημεία των εσόδων-εξόδων της πόλης. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις, η πόλη της Ρόδου, ως τουριστική πόλη, παρουσιάζει μικρό ποσοστό φορτηγών αυτοκινήτων και μεγάλο ποσοστό επιβατικών αυτοκινήτων και λεωφορείων.
Επιπλέον, η σύνθεση της κυκλοφορίας μεταβάλλεται και χρονικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδας και του έτους. Παραδείγματος χάριν, κατά τη διάρκεια της ημέρας κατά τις πρωινές ώρες εμφανίζεται μεγαλύτερο ποσοστό φορτηγών και κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Επίσης, το ποσοστό των φορητών στο σύνολο των οχημάτων είναι συνήθως χαμηλότερο τα Σαββατοκύριακα απ’ ότι τις καθημερινές εργάσιμες ημέρες.
Αναλυτικά, η μελέτη που εγκρίθηκε και, μετά την έγκρισή της από το δημοτικό συμβούλιο και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θα αποτελέσει κανονιστική διάταξη, προβλέπει τα παρακάτω:
Κατευθύνσεις οδών
• Οδός Δημοκρατίας διπλής κατεύθυνσης από τη συμβολή της με τις οδούς Αλεξάνδρου Διάκου- Παπάγου – Εθνάρχου Μακαρίου έως την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου με μία λωρίδα εισόδου προς το κέντρο της πόλης και δύο λωρίδες εξόδου.
• Μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου έως τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών με την αυτήν κατεύθυνση.
• Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Δημοκρατίας με Κομνηνών
• Διπλή κατεύθυνση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών έως τη συμβολή της με την οδό Στεφάνου Καζούλη.
• Μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Στεφάνου Καζούλη έως τη συμβολή της με την οδό Βύρωνος (γήπεδο Διαγόρα) με την αυτήν κατεύθυνση.
• Μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος από τη συμβολή της με την οδό Δημοκρατίας έως τη συμβολή της με την οδό Κόδριγκτων
• Αμφιδρόμηση της οδού Βύρωνος από τη συμβολή της με την οδό Κόδριγκτων έως τη συμβολή της με τις οδούς Αυστραλίας και Ακτή Προμηθέως.
• Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Καναδά-Αυστραλίας– Βύρωνος και Ακτή Προμηθέως.
• Αμφιδρόμηση της οδού Προμηθέως καθ όλο το μήκος της
• Μονοδρόμηση της οδού Ακτής Σαχτούρη
• Μονοδρόμηση τμήματος της οδού 7ης Μαρτίου από τη συμβολή της με τη Σαχτούρη έως τη συμβολή της με την οδό Γαλλίας με την αυτή κατεύθυνση.
• Αντιδρόμηση της οδού Φιλελλήνων από τη συμβολή της με την οδό Βύρωνος προς την οδό Δημοκρατίας με την αυτήν κατεύθυνση
• Μονοδρόμηση των οδών Αγίου Ιωάννου και Ρήγα Φεραίου. Ειδικότερα μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αγίου Ιωάννου από τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών έως τη συμβολή της με την οδό Χειμάρας με την αυτή κατεύθυνση καθώς και της οδού Ρήγα Φεραίου καθ’ όλο το μήκος της από την οδό Αγίου Ιωάννου προς την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου.
Προτεραιότητες οδών
• Οδός Ελευθερίου Βενιζέλου από Δημοκρατίας προς Παπαλουκά προτεραιότητα έναντι της οδού Ρήγα Φεραίου
• Οδός Ελευθερίου Βενιζέλου από Παπαλουκά προς Δημοκρατίας παραχώρηση προτεραιότητας στην οδό Ρήγα Φεραίου
• Οδός Ρήγα Φεραίου προτεραιότητα έναντι όλων πλην του ρεύματος κυκλοφορίας της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου από Δημοκρατίας προς Παπαλουκά
• Οδός Βύρωνος έναντι όλων πλην της οδού Δημοκρατίας. Στο αμφίδρομο τμήμα της οδού Βύρωνος, τα οχήματα που κινούνται στο ρεύμα κυκλοφορίας ανόδου (από την οδό Αυστραλίας προς την οδό Κόδριγκτων οφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα στο ρεύμα καθόδου)
• Οδός Δημοκρατίας έναντι όλων πλην της Στεφάνου Καζούλη. Στο αμφίδρομο τμήμα της οδού Δημοκρατίας, τα οχήματα που κινούνται στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Στεφάνου Καζούλη προς Μεγάλου Κωνσταντίνου οφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα.
Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης
Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων (όπως αποτυπώνονται στο σχέδιο Σ-2 της μελέτης)
Κατασκευή κυκλικών κόμβων
Για την εύρυθμη και ασφαλή κίνηση της κυκλοφορίας των οδών θα πρέπει να κατασκευαστούν κυκλικοί κόμβοι στη συμβολή των οδών
• Κομνηνών και Δημοκρατίας
• Βύρωνος – Αυστραλίας – Καναδά και Ακτή Προμηθέως (με ταυτόχρονη κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης του κόμβου)
Αλλαγή προγράμματος των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης κυκλοφορίας στη:
• συμβολή των οδών Αλεξάνδρου Διάκου – Παπάγου και Εθνάρχου Μακαρίου
• συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου – Εθνάρχου Μακαρίου
• συμβολή των οδών Παπάγου και 7ης Μαρτίου
• συμβολή των οδών 7ης Μαρτίου και Γαλλίας.
Εφαρμογή κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης
Εφαρμογή της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης της προτεινόμενης κυκλοφοριακής ρύθμισης (βάσει του Παραρτήματος ΙΙΙ της μελέτης).
ΠΗΓΗ: https://www.rodiaki.gr
Πρόκειται για την υλοποίηση εξαγγελίας που έχει κάνει εδώ και λίγο καιρό η Δημοτική Αρχή, με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και την αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης.
Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση της δ.κ. που εγκρίθηκε από την ΕΠΖ στις 24 Οκτωβρίου, για τη σκοπιμότητα σύνταξης της μελέτης: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Ρόδου είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο πολίτης της Ρόδου αλλά και οι επισκέπτες του νησιού κατά τη θερινή περίοδο. Ο Δήμος Ρόδου, κατά καιρούς έχει προβεί σε αναθέσεις μελετών για την επίλυση του προβλήματος.
Με δεδομένο ότι στο κέντρο της πόλης βρίσκονται, μέχρι σήμερα, κρατικές Υπηρεσίες, η Πυροσβεστική, τράπεζες, υπηρεσίες του Δήμου κ.α. καθώς και η εμπορική αγορά, η Δημοτική Αρχή έχει προβεί σε λήψη Κανονιστικών αποφάσεων για τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης για τον ανεφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων, των Τουριστικών λεωφορείων (τους θερινούς μήνες), των ΑμεΑ και των μοτοποδηλάτων στο κέντρο της πόλης, στη δημιουργία ελεύθερων χώρων στάθμευσης και στόχος της είναι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, χωρίς την καθολική τροποποίηση της οδικής συμπεριφοράς στο συνεκτικό ιστό που προβλέπεται στις συγκεκριμένες μελέτες».
Για τον λόγο αυτό, κρίθηκε αναγκαίο να μελετηθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά τις ώρες αιχμής στα σημεία των εσόδων-εξόδων της πόλης. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις, η πόλη της Ρόδου, ως τουριστική πόλη, παρουσιάζει μικρό ποσοστό φορτηγών αυτοκινήτων και μεγάλο ποσοστό επιβατικών αυτοκινήτων και λεωφορείων.
Επιπλέον, η σύνθεση της κυκλοφορίας μεταβάλλεται και χρονικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδας και του έτους. Παραδείγματος χάριν, κατά τη διάρκεια της ημέρας κατά τις πρωινές ώρες εμφανίζεται μεγαλύτερο ποσοστό φορτηγών και κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Επίσης, το ποσοστό των φορητών στο σύνολο των οχημάτων είναι συνήθως χαμηλότερο τα Σαββατοκύριακα απ’ ότι τις καθημερινές εργάσιμες ημέρες.
Αναλυτικά, η μελέτη που εγκρίθηκε και, μετά την έγκρισή της από το δημοτικό συμβούλιο και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θα αποτελέσει κανονιστική διάταξη, προβλέπει τα παρακάτω:
Κατευθύνσεις οδών
• Οδός Δημοκρατίας διπλής κατεύθυνσης από τη συμβολή της με τις οδούς Αλεξάνδρου Διάκου- Παπάγου – Εθνάρχου Μακαρίου έως την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου με μία λωρίδα εισόδου προς το κέντρο της πόλης και δύο λωρίδες εξόδου.
• Μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου έως τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών με την αυτήν κατεύθυνση.
• Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Δημοκρατίας με Κομνηνών
• Διπλή κατεύθυνση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών έως τη συμβολή της με την οδό Στεφάνου Καζούλη.
• Μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας από τη συμβολή της με την οδό Στεφάνου Καζούλη έως τη συμβολή της με την οδό Βύρωνος (γήπεδο Διαγόρα) με την αυτήν κατεύθυνση.
• Μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος από τη συμβολή της με την οδό Δημοκρατίας έως τη συμβολή της με την οδό Κόδριγκτων
• Αμφιδρόμηση της οδού Βύρωνος από τη συμβολή της με την οδό Κόδριγκτων έως τη συμβολή της με τις οδούς Αυστραλίας και Ακτή Προμηθέως.
• Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Καναδά-Αυστραλίας– Βύρωνος και Ακτή Προμηθέως.
• Αμφιδρόμηση της οδού Προμηθέως καθ όλο το μήκος της
• Μονοδρόμηση της οδού Ακτής Σαχτούρη
• Μονοδρόμηση τμήματος της οδού 7ης Μαρτίου από τη συμβολή της με τη Σαχτούρη έως τη συμβολή της με την οδό Γαλλίας με την αυτή κατεύθυνση.
• Αντιδρόμηση της οδού Φιλελλήνων από τη συμβολή της με την οδό Βύρωνος προς την οδό Δημοκρατίας με την αυτήν κατεύθυνση
• Μονοδρόμηση των οδών Αγίου Ιωάννου και Ρήγα Φεραίου. Ειδικότερα μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αγίου Ιωάννου από τη συμβολή της με την οδό Κομνηνών έως τη συμβολή της με την οδό Χειμάρας με την αυτή κατεύθυνση καθώς και της οδού Ρήγα Φεραίου καθ’ όλο το μήκος της από την οδό Αγίου Ιωάννου προς την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου.
Προτεραιότητες οδών
• Οδός Ελευθερίου Βενιζέλου από Δημοκρατίας προς Παπαλουκά προτεραιότητα έναντι της οδού Ρήγα Φεραίου
• Οδός Ελευθερίου Βενιζέλου από Παπαλουκά προς Δημοκρατίας παραχώρηση προτεραιότητας στην οδό Ρήγα Φεραίου
• Οδός Ρήγα Φεραίου προτεραιότητα έναντι όλων πλην του ρεύματος κυκλοφορίας της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου από Δημοκρατίας προς Παπαλουκά
• Οδός Βύρωνος έναντι όλων πλην της οδού Δημοκρατίας. Στο αμφίδρομο τμήμα της οδού Βύρωνος, τα οχήματα που κινούνται στο ρεύμα κυκλοφορίας ανόδου (από την οδό Αυστραλίας προς την οδό Κόδριγκτων οφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα στο ρεύμα καθόδου)
• Οδός Δημοκρατίας έναντι όλων πλην της Στεφάνου Καζούλη. Στο αμφίδρομο τμήμα της οδού Δημοκρατίας, τα οχήματα που κινούνται στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Στεφάνου Καζούλη προς Μεγάλου Κωνσταντίνου οφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα.
Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης
Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων (όπως αποτυπώνονται στο σχέδιο Σ-2 της μελέτης)
Κατασκευή κυκλικών κόμβων
Για την εύρυθμη και ασφαλή κίνηση της κυκλοφορίας των οδών θα πρέπει να κατασκευαστούν κυκλικοί κόμβοι στη συμβολή των οδών
• Κομνηνών και Δημοκρατίας
• Βύρωνος – Αυστραλίας – Καναδά και Ακτή Προμηθέως (με ταυτόχρονη κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης του κόμβου)
Αλλαγή προγράμματος των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης κυκλοφορίας στη:
• συμβολή των οδών Αλεξάνδρου Διάκου – Παπάγου και Εθνάρχου Μακαρίου
• συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου – Εθνάρχου Μακαρίου
• συμβολή των οδών Παπάγου και 7ης Μαρτίου
• συμβολή των οδών 7ης Μαρτίου και Γαλλίας.
Εφαρμογή κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης
Εφαρμογή της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης της προτεινόμενης κυκλοφοριακής ρύθμισης (βάσει του Παραρτήματος ΙΙΙ της μελέτης).
ΠΗΓΗ: https://www.rodiaki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου