30 Μαΐ 2019

Brake News for Road Safety

Community engagement

Brake's Kids Walk with Shaun the Sheep
Wednesday 26 June
Next month, thousands of children aged between 4 and 11 will put their best feet forward to take part in a Brake's Kids Walk and promote road safety and the health and planet-saving benefits of walking.

Brake’s Kids Walk is taking place with the support of Aardman and Shaun the Sheep. Shaun will be helping children talk to grown ups about how to make streets safer and healthier for everyone. The walk, co-ordinated by Brake and sponsored by the Ocado Foundation, is also a great opportunity for schools to raise money to help Brake campaign for safer roads and support families who have lost loved ones in road crashes.

Get your school involved: Click here to register for your free action pack full of posters, lesson plans and activities, featuring Shaun the Sheep and his friends, or email kidswalk@brake.org.uk.

Campaigns

Safe Driving report on Speed

Last week we launched the latest Direct Line & Brake Safe Driving report on Speed. The report, based on a survey of more than
1,000 UK drivers, revealed that drivers feel unsafe travelling at 60mph on single-carriageway rural roads and the majority would support – or not object to –
a reduction in the speed limit.

We used the findings to call on the Government to review the default 60mph speed limit on rural roads, with a view to its reduction. The report gained good coverage in national and local news media.

Learn more: Click here to read the full report. The accompanying press release can be found here.

Transport Select Committee Road Safety Inquiry

The Transport Select Committee has launched an inquiry into the Government's approach to road safety. With five people dying on our roads every day, this is a welcome step and will hopefully lead to constructive dialogue about how the Government's approach can be improved. We would like to see the Government commit to a vision zero approach with clear targets.

Read more: Brake’s full submission to the inquiry is available here.

Fundraising

Event: It’s festival season! Show your talent at Brake Fest
If you’re a band waiting to play your next gig, or a theatre or dance group ready to put on a performance, why not join us for Brake Fest this summer?  
Brake Fest involves performers across the UK organising fundraising events that showcase local talent and bring the community together to raise money to help prevent road death and injury.
Arrange a gig, concert, comedy night, dance show, open mic night, or busking session.
Or why not hold a bucket collection at a pre-arranged event? 
Get involved: Visit our website to register your event and find out how Brake can help you.

24km/h (15 μίλια) το όριο ταχύτητας στο κέντρο του Λονδίνου!

Ο Δήμος του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι το κέντρο της πόλης (Square Mile), μια περιοχή όπου 513.000 εργαζόμενοι μετακινούνται καθημερινά, θα είναι η πρώτη περιοχή στο Ηνωμένο Βασίλειο με όριο ταχύτητας τα 15 μίλια /ώρα (24km/h). Η απόφαση που πάρθηκε μετά από δημόσια διαβούλευση 54 προτάσεων, περιλαμβάνει επίσης εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής για τη μείωση της κυκλοφορίας κατά 25% μέχρι το 2030 και κατά 50% μέχρι το 2044.
Στην περιοχή ήδη από τον Ιούλιο του 2014 ο Δήμος είχε επιβάλει το όριο των 20 μιλίων/ώρα (32km) (ΕΔΩ) οι επιπτώσεις του οποίου εκτιμήθηκαν ως απόλυτα θετικές με αποτέλεσμα να προχωρήσει στην περαιτέρω μείωση του.
City of London. 2014: 20mph zones
Η Alastair Moss, πρόεδρος της Επιτροπής Σχεδιασμού και Μεταφορών στην City of London Corporation, δήλωσε:  «Ο Δήμος του Λονδίνου είναι ένα από τα πιο καλά διασυνδεδεμένα μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου με 15 σταθμούς Υπόγειου Σιδηρόδρομου απο τους οποίους διέρχονται επτά διαφορετικές γραμμές του Μετρό, οκτώ κεντρικούς σταθμούς λεωφορείων με πολλές διαδρομές και ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων».
Ο Stephen Edwards, Διευθυντής Πολιτικών και Επικοινωνιών της συλλογικότητας Living Streets, σχολιάζει: «Οι χαμηλότερες ταχύτητες σε περιοχές με μεγάλη συμφόρηση, όπου εργάζονται τεράστιοι όγκοι ανθρώπων, είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση της ασφάλειας των ανθρώπων. Οι χαμηλότερες ταχύτητες όχι μόνο σώζουν ζωές, συμβάλλουν επίσης εξαιρετικά στην προσπάθεια των ανθρώπων να αισθάνονται πιο άνετα το περπάτημα. Αυτό θα βοηθήσει τους ανθρώπους να επιλέξουν υγιεινότερους και καθαρότερους τρόπους μετακίνησης. Αυτή η εξαιρετική παρέμβαση δείχνει ότι ο Δήμος του Λονδίνου έχει δεσμευτεί να εξασφαλίσει ότι το Square Mile θα είναι προσβάσιμο σε όλους και ένα εύκολο, ελκυστικό και υγιεινό μέρος για εργασία, διαβίωση, μάθηση και επίσκεψη«.
Εντύπωση προκαλεί βέβαια το γεγονός πως ο Δήμος του Λονδίνου ανακοίνωσε αυτές τις προτάσεις εν μέσω προεκλογικής περιόδου των Δημοτικών εκλογών στην Ελλάδα. Έγκυροι αναλυτές κάνουν λόγο για μια σαφή προβοκάτσια σε βάρος του συνόλου των Ελλήνων υποψηφίων αυτοδιοικητικών, συνηθισμένη πρακτική της βρετανικής διπλωματίας. Φυσικά και κανείς υποψήφιος μας δεν πρόκειται να ενδώσει και να υιοθετήσει παρόμοιες προτάσεις ασύμβατες με το DNA, το ταμπεραμέντο και τον πολιτισμό του Έλληνα.
Ανώνυμες πηγές θέλουν επιτροπή υποψηφίων να έχει απευθυνθεί στις Βρυξέλλες, μια και το Η. Βασίλειο εξακολουθεί να παραμένει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ζητώντας τη μεταφορά του συντελεστή Ταχύτητας που χάνει το Λονδίνο, στις δικές μας πόλεις κατά το πρότυπο της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης. Υπόθεση εξαιρετικά επείγουσα μια και πιθανό Brexit θα σημάνει απώλεια αυτής της δυνατότητας.
Να σημειωθεί ότι το Η. Βασίλειο βρέθηκε και πέρσι στην πεντάδα των πιο ασφαλών χωρών της Ευρώπης στον τομέα οδική ασφάλεια, ενώ η Ελλάδα, για μια ακόμη φορά,  στην πεντάδα των χωρών με τις χειρότερες επιδόσεις. Την προηγούμενη χρονιά επίσης το ελληνικό κοινοβούλιο εξαίρεσε την παραβίαση των ορίων ταχύτητας από τις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις.
ΠΗΓΗ: express.co.uk

28 Μαΐ 2019

Προεκλογικές δολοφονίες που δεν απασχολούν κανένα.

Με μια ομοβροντία  κάθε είδους τροχαίων αφήσαμε πίσω την παγκόσμια εβδομάδα οδικής ασφάλειας του ΟΗΕ (6-12 Μαΐου) και μπήκαμε στην τελική ευθεία για τις τριπλές εκλογές της 26ης Μάη.
Επιβεβαιώνοντας πως o  βασικός χώρος πραγμάτωσης των τροχαίων εγκλημάτων είναι σήμερα η πόλη, τόπος συγκέντρωσης της πλειοψηφίας του πληθυσμού, δομημένη και αρχούμενη σύμφωνα με τις επιταγές της αυτοκινητοβιομηχανίας και του πετρελαϊκού και κατασκευαστικού συμπλέγματος, τα πρόσφατα τροχαία εγκλήματα λες και είχαν σκηνοθετηθεί σαν μέρος της  προεκλογικής εκστρατείας, του κοινού νήματος που διαπερνά την συντριπτική πλειοψηφία των εκατοντάδων συνδυασμών και των χιλιάδων υποψηφίων που «εκτίθενται» (sic) σ αυτές τις εκλογές. Η συζήτηση για την “ασφάλεια στην πόλη” έχει ανάψει για τα καλά και κάθε συνδυασμός και  υποψήφιος πρέπει  να πεί κατι γι αυτήν. Αλλά η συζήτηση καθόλου (ή με ελάχιστες εξαιρέσεις) δεν αφορά την Οδική Ασφάλεια σε μια χώρα που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 9 στις 10 ανθρωποκτονίες πραγματοποιούνται στο οδικό δίκτυο.

Στην μεγάλη τους πλειοψηφία τα τελευταία τροχαία εγκλήματα πραγματοποιήθηκαν σε κεντρικούς δρόμους, είχαν άμεση σχέση με την ταχύτητα και αποτέλεσαν μια άμεση – έμπρακτη αμφισβήτηση του δικαιώματος των πεζών να κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο συμπεριλαμβανομένων των διαβάσεων και των νησίδων.
Η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων είναι διαρκής. Στο δρόμο δεν χωράμε όλοι. Σ αυτές τις συνθήκες η επιβίωση των ισχυρών αποτελεί «φυσική επιλογή». Και ο σιδερόφρακτος μηχανοκίνητος άνθρωπος είναι προφανώς ισχυρότερος και ανθεκτικότερος από τον άοπλο και απροστάτευτο πεζό, από το ανθρώπινο σώμα.
Αναπόφευκτα αποτελέσματα:
Τετάρτη 9 Μαΐου,  9 και 30 το πρωί, στο κέντρο της Αθήνας, Πατησίων και Μηθύμνης, “νεαρός που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα στο κέντρο της πόλης, έχασε τον έλεγχο του οχήματος του, ανέβηκε σε διαχωριστική νησίδα και χτύπησε τις δύο γυναίκες ηλικίας 53 και 51 ετών, εκτοξεύοντας τες σε άλλα οχήματα του αντίθετου ρεύματος”.  (ΕΔΩ). Λίγες ημέρες μετά απεβίωσε η 51χρονη που νοσηλεύονταν στην εντατική, ενώ η 53χρονη εξακολουθεί να νοσηλεύεται με πολλαπλά κατάγματα. Ο δράστης, μετά το συμβάν, αφέθηκε ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του.
Σάββατο 11 Μαΐου, 12 το μεσημέρι, στο Χαλάνδρι στην Δουκίσης Πλακεντίας μια 40χρονη οδηγός ΙΧ ανέβηκε με το όχημα της πάνω στη διαχωριστική νησίδα όπου εργάζονταν  δυο τοπογράφοι με αποτέλεσμα να τραυματίσει θανάσιμα τον ένα, 44 ετών και σοβαρά τον άλλο, 30 ετών. Ο οδηγός διερχόμενης μοτοσυκλέτας στο αντίθετο ρεύμα όπου κατέληξε το αυτοκίνητο τραυματίστηκε ελαφρά, καθώς βγήκε εκτός δρόμου για να το αποφύγει.  (ΕΔΩ)
Τετάρτη 15 Μαΐου, ξημερώματα στη Λεωφόρο Κηφισίας, ρεύμα ανόδου, στο ύψος της Αρκαδίας, μια οδηγός ΙΧ χτύπησε θανάσιμα ένα πεζό:  “Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη και είχε ως αποτέλεσμα ο άτυχος άνδρας να εκσφενδονιστεί στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας” (ΕΔΩ)
Σάββατο 18 Μαΐου, ξημερώματα στην οδο Θησέως, στην Καλλιθέα, 19χρονη πεζή που επιχείρησε να περάσει την διάβαση πεζών, χτυπήθηκε, τραυματίστηκε σοβαρά και εγκαταλείφθηκε απο οδηγό ΙΧ (μαύρο Smart) που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα. To αυτοκίνητο εντοπίστηκε  την επομένη και ο δράστης εμφανίστηκε υπό τηλεοπτική κάλυψη πέντε μέρες μετά γαι να δηλώσει “συντετριμμένος” και να αφεθεί αμέσως ελεύθερος μια και εκτός του ότι ο σοβαρός τραυματισμός ανθρώπου σε τροχαίο θεωρείται πλημμέλημα, επίσης πλημμέλημα θεωρείται και η εγκατάλειψη θύματος από τους οδηγούς. Το θύμα αφού χειρουργήθηκε εξακολουθεί να νοσηλεύεται στην εντατική του νοσοκομείου Νίκαιας. (ΕΔΩ).
Τα ενδεικτικά αυτά περιστατικά (απο τα λίγα που γνώρισαν δημοσιότητα), όλα απο περιοχές της Αθήνας μόνο απαισιοδοξία μπορούν να προκαλέσουν για το μέλλον της ζωής στην πόλη κάτω απο οποιαδήποτε δημοτική (και όχι μόνο ) αρχή.
Δεν είναι ο ρόλος μας η κατανομή ευθυνών σε σχέση με κάθε συγκεκριμένο συμβάν. Αυτές, ακόμα και αν σε κάποια απο τα περιστατικά είναι προφανείς, θα προκύψουν από την εμπεριστατωμένη ανάλυση των συμβάντων.
Αυτό που μας αφορά κύρια είναι η σιγή ασυρμάτου απ όλους τους συνδυασμούς και τους υποψήφιους για τα παραπάνω (και τόσα) άλλα περιστατικά. Δεν μιλάμε για την “έκφραση της λύπης” που οι υποψήφιοι νιώθουν υποχρέωση να δηλώσουν αλλά για την ίδια την αναγνώριση της ύπαρξης του προβλήματος και την τοποθέτηση πάνω σε κεντρικά ζητήματα που θα συμβάλουν στη λύση του.
Αναρωτιέται κανείς, ιδιαίτερα εν όψει εκλογών:
α) πόσες ζώνες ήπιας κυκλοφορίας με όριο τα 30 km/h, έχουν εξαγγελθεί για τις ελληνικές μεγάλες πόλεις, την στιγμή που σ όλες τις ευρωπαϊκές (και όχι  μόνο) πόλεις ήδη αυτές αποτελούν εκτεταμένη πραγματικότητα αλλά ακόμα πιο εκτεταμένη προοπτική. Θεωρούν εν πάσει περιπτώσει, οι εγγυητές της ασφάλειας, κάποια ταχύτητα στο οδικό δίκτυο ως υπερβολική και επικίνδυνη  και ποια είναι αυτή;
β) πόσα πεζοδρόμια και πόσες νησίδες θα διαπλατυνθούν για την ασφαλή χρήση από τους πεζούς (και όχι για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων η για “παράνομο” παρκάρισμα). Πόσα φανάρια θα ρυθμιστούν ώστε η λειτουργία τους να διευκολύνει την ασφαλή μετακίνηση των πεζών (και όχι την επιτάχυνση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων) αποτρέποντας ταυτόχρονα των εγκλωβισμό των πεζών πάνω στις νησίδες.
γ) πόσοι, ασφαλείς σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, ποδηλατόδρομοι προτείνουν να κατασκευαστούν στην διάρκεια τους θητείας και πού. Ή μήπως τη λύση θα δώσουν με την γενίκευση τους ασυνάρτητες πατέντες στα πλαίσια των “πολιτικών του εφικτού” όπως η χρήση του λεωφορειόδρομου από τους ποδηλάτες, χωρίς μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30km και χωρίς διαπλάτυνση της λωρίδας ώστε να υπάρχει το αναγκαίο όριο απόστασης ασφαλείας σε περίπτωση προσπέρασης.
Σταματάμε μόνο σ αυτά γιατί είναι απόλυτα ενδεικτικά της αποδοχής από την συντριπτική πλειοψηφία και συνδυασμών της σημερινής πραγματικότητας των πόλεων σαν φυσιολογικής, φυσικής και αποδεκτής.
Είναι απίστευτο το ότι θέλουν να μας πείσουν πως η ίδια η ζωή αλλά και η όποια  ποιότητα της   απειλείται από οτιδήποτε άλλο εκτός από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία που πραγματοποιεί με την ενθάρρυνση τους επίδειξη δύναμης.
Σε μια εποχή που το οδικό δίκτυο των πόλεων έχει μετατραπεί σε κρεατομηχανή και η ατμόσφαιρα σε θάλαμο αερίων είναι φυσικό αυτοί που “δεν βλέπουν” αυτά τα προβλήματα να αντιλαμβάνονται τις εκλογές ως πανηγύρι: επιστροφή πινακίδων και αδειών οδήγησης για τους παραβάτες, έκρηξη της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης με πρωτοστατούντες τους ίδιους που ανησυχούν για την …ασφάλεια μας.
Φαίνεται τελικά πως καθήκον κάθε συνεπ
ούς υποψηφίου είναι να αποκρύψει πως όλοι είμαστε υποψήφια θύματα. Και χρειάστηκαν πολλές εκλογές αρχόντων για να φτάσουμε ως εδώ.
Η ιδεολογικοπολιτική επιλογή πρόοδος= αυτοκίνητο σημάδεψε επί δεκαετίες την ελληνική κοινωνία. Ο θάνατος στο δρόμο και η αναπηρία κατά συνέπεια έγιναν και γίνονται αποδεκτές σαν αναπόφευκτες παράλληλες απώλειες.
Με την ελπίδα να μη μας πετύχει κανείς στο πεζοδρόμιο ή στη νησίδα πηγαίνοντας για την κάλπη, ας ψάξουμε μέχρι και  την τελευταία στιγμή μπας και υπάρχει κάποιος συνδυασμός ή υποψήφιος που διαψεύδει όσα αναφέραμε παραπάνω.
Πέντε μέρες μετά το σοβαρό τραυματισμό και την εγκατάλειψη της 19χρονης: ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του. Την Κυριακή θα πάει και να ψηφίσει. Στις επόμενες εκλογές ίσως να είναι και υποψήφιος. Δεν έκανε και κάτι το σημαντικό… Δυο πλημμελήματα.
Αυτή είναι η θέση των δραστών όταν η θέση των θυμάτων είναι στις εντατικές ή στα νεκροταφεία.

Άκης, Στεφανία, Γεράσιμος: Τρεις ζωές χαμένες… για λίγα μέτρα σίδερο.

14/10/2018: Άκης Κακός ετών 29, Στεφανία Μουλαρά ετών 29. Δυο ζωές στο χώμα, δύο σπίτια έκλεισαν η κοινωνία του Νεοχωρίου Μεσολογγίου συγκλονισμένη. Η πολιτεία απούσα.
26/5/2019: Γεράσιμος Τσαγκάρης ετών 20, η κοινωνία του Νεοχωρίου συγκλονισμένη, η πολιτεία απούσα.
Τρεις ανθρώπινες ζωές σε διάστημα επτάμισι μηνών, σ ένα τόσο μικρό μέρος, θύματα τροχαίων τα οποία κατέληξαν σε διώρυγα και πνίγηκαν.
Γονείς που έχασαν τα παιδιά τους, αδέρφια που έχασαν τα αδέρφια τους όλοι μας θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε χωρίς αυτούς. Ο χρόνος σου λένε θα σου απαλύνει τον πόνο, λάθος ο χρόνος είναι ένας αργός θάνατος.
Και η πολιτεία τι έκανε για τις διώρυγες που δεν έχουν προστατευτικά;; Τίποτα αδιαφορία, τι έγινε εάν χάσαμε τα παιδιά μας τον Οκτώβριο; Τίποτα!!!
Έπρεπε να χαθεί και ο Γεράσιμος.
Και τι έγινε που χάθηκε θα αλλάξει κάτι; Πόσα παιδιά ακόμα πρέπει να κλάψουμε στις διώρυγες;
Που είναι η Περιφέρεια να βάλει τα προστατευτικά;; Πόσες φορές ακόμα πρέπει να πάρω τηλέφωνο να μιλήσω με την Περιφέρεια να κλάψω να τους παρακαλέσω να μην χάσουμε αλλά παιδιά; Το μόνο που ακούω από αυτούς είναι φθηνές δικαιολογίες και κάπως έτσι αναγκάζεσαι να πάρεις τον νόμο στα χέρια σου.
Δε θέλουμε άλλο θάνατο θέλουμε τα αδέρφια μας πίσω, οι μάνες μας θέλουν τα παιδιά τους,αλήθεια μπορεί κάποιος να φανταστεί πως ένιωσαν τα αδέρφια μας όταν έβλεπαν να χάνετε η ζωή τους;;
Λίγα μέτρα σίδερο, λίγα χρήματα από αυτά που τρώνε τόσα χρόνια οι πολιτικοί και θα είχαν σωθεί τα παιδιά. Τρεις ζωές στο χώμα για κάποια ευρώ για λίγα μέτρα σίδερο τρία παιδιά που δε πρόλαβαν να χαρούν την ζωή τους να εκπληρώσουν τα όνειρα τους. Έχετε όλοι σας μερίδιο ευθύνης εσείς που χωρίς ίχνος ντροπής μας ζητήσατε να σας ψηφίσουμε Αφού πρώτα μας θάψατε τα παιδιά μας. Εσείς που στη προεκλογική σας εκστρατεία δεν είχατε στα σχέδια σας την κατασκευή προστατευτικών. Εσείς σκοτώσατε τα αδέρφια μας.
Δε θα ξεχάσω ποτέ το πρωί που χτύπησε το τηλέφωνο και μου είπαν “σκοτώθηκε η αδερφή σου”. “Χάσαμε την Στεφανία μας μαζί με τον Άκη”.
Δε θα ξεχάσω τώρα που με πήραν και μου είπαν “σκοτώθηκε ο Γεράσιμος” στη διώρυγα και αυτός. Δε θα ξεχάσουμε ποτέ ότι μας σκοτώσατε τρία παιδιά.
Δε θα σας ξεχάσουμε ποτέ. Για λίγα μέτρα σίδερο μας αφήσατε ακρωτηριασμένους και μας θάψατε τα παιδιά.Δεν θα σας ξεχάσουμε ποτέ σε όλο αυτό που μας κάνατε, δε θα ξεχάσουμε τα τρία παιδιά,τα αδέρφια μας,θα ζούμε για να τιμωρηθείτε εσείς που μας τα πνίξατε και εσείς που μας τα σκοτώσατε. Θα ζω για να δικαιωθούν τα παιδιά μας, μόνο για αυτό.
“Όσοι με το Χάρο γίναν φίλοι
Με τσιγάρο φεύγουνε στα χείλη
Στα τρελά τους όνειρα δοσμένοι
Πάντα γελαστοί και γελασμένοι”, είχε τραγουδήσει ο αείμνηστος Δημήτρης Μητροπάνος στο ζεϊμπέκικο «Πάντα γελαστοί».
Γιατί αυτοί που έφυγαν νωρίς έτσι άξαφνα, άφησαν ανεξίτηλο το χαμόγελο και τη δύναμή τους. Σαν να ήρθαν να μας διδάξουν και έφυγαν…
Ας τους θυμόμαστε σαν τους δασκάλους μας που μας έμαθαν το «μάθημα της ζωής».
Εις το επανιδείν αδέρφια μας.
Βικτωρια
Σημείωση: Ξημερώματα της Κυριακής στο Νεοχώρι Αιτωλοακαρνανίας, 77χρονος οδηγός ΙΧ, συγκρούστηκε με μοτοποδήλατο που οδηγούσε ο 19χρονος στρατιώτης Γεράσιμος Τσαγκάρης, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο τελευταίος. Ο οδηγός του δικύκλου ανασύρθηκε νεκρός μέσα από παρακείμενο αυλάκι, όπου είχε καταλήξει μετά το τροχαίο. (ΕΔΩ)
Διαβάστε επίσης: Στεφανία, η αδερφή μου ετών 29 (ΕΔΩ) και Άκης Κάκος, ετών 29 (ΕΔΩ)

Η πρώτη διαφορετική διάβαση πεζών, από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας #Διάβαση Γενικό Λύκειο Κρεμαστής Η πρώτη διαφορετική διάβαση πεζών στο Γενικό Λύκειο Κρεμαστής Ρόδου,Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας. Μια υπόσχεση χρόνων υλοποιήθηκε. Αφιερωμένη σε όλους τους πεζούς που σκοτώθηκαν από την εγκληματική συμπεριφορά οδηγών. Ευχαριστούμε από καρδιάς το κ. Θωμά Μητσόπουλο Ergonis Constructions για τη βοήθειά του στη σχεδίαση της διάβασης. Όλοι μαζί μπορούμε να στοχεύσουμε στο Μηδέν Θανατηφόρα στους δρόμους και τη μείωση του ανθρώπινου πόνου.





από την

24 Μαΐ 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ : ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΙΣΗ




Οι Αυτοδιοικητικές εκλογές όσο και οι εκλογές για το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο θεωρούνται σημαντικές για το μέλλον της Ευρώπης. Αυτό το μέλλον όμως περιλαμβάνει και την εξάλειψη των τροχαίων συγκρούσεων, των θανάτων στους δρόμους  και στην  υγεία των πολιτών της Ευρώπης και των πολιτών της χώρας μας. Το ζήτημα των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους είναι ο κλασσικά μεγάλος απών στην όποια προεκλογική συζήτηση. Δυστυχώςελάχιστοι Δήμοι ή υποψήφιοι ασχολούνται επί της ουσίας με το θέμα: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ:  VISIONZERO
«ΜΗΔΕΝ Θανατηφόρα στους δρόμους».
Η οδική ασφάλεια δεν ήταν θέμα συζήτησης και προβληματισμού για να αποτελέσει ένα από τα κυρίαρχα θέματα του προγραμματισμού και δεσμεύσεων όλων των υποψηφίων συνδυασμών στη χώρα μας
Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ανέδειξε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας, στα πλαίσια της 5ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας 6-12 Μαΐου 2919  του Ο.Η.Ε , όπως μας υπόδειξε  ο Π.Ο.Υ
Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν παγκόσμια ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα «Δημόσιας Υγείας» σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ   Η Ευρώπη αν και ασφαλέστερη συγκριτικά με  τις υπόλοιπες ηπείρους στον τομέα οδική ασφάλεια, θρηνεί κάθε χρόνο πάνω από  25.000 νεκρούς από τροχαία και πολλούς περισσότερους σοβαρά τραυματίες οι περισσότεροι από τους οποίους θα ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους με μια αναπηρία.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,πιστεύει απόλυτα  ότι ο διάλογος μετά τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές θα μπορεί  να συμβάλλει  στην βελτίωση των   ζητημάτων οδικής ασφάλειας. Να λυθούν χρονίζοντα προβλήματα στην οδική ασφάλεια αλλά και στην μείωση των τροχαίων συγκρούσεων– θανάτων.Πρέπει να συζητήσουμε, να σχεδιάσουμε, να προγραμματίσουμε ώστε με τις συνεχείς παρεμβάσεις, τις  βελτιώσεις στις υπάρχουσες υποδομές   και με δεδομένη  την   πολιτική βούληση τότε θα μπορούμε να #μιλάμε #SpeekUp #CommitToACTγια θετικά αποτελέσματα με στόχο «VISIONZERO»
 «ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ» « ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ»
Την τελευταία πενταετία πόλεις των ΗΠΑ και Ευρωπαϊκών χωρών, εμπνεόμενες από το Σουηδικό μοντέλο, έχουν συγκροτήσει το Δίκτυο «ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ»
Τι όμως χαρακτηρίζει μια Πόλη με Όραμα Μηδέν  (VisionZeroCity);
Είναι μια πόλη που πληροί τα παρακάτω ελάχιστα κριτήρια:
– Έχει θέσει ένα σαφή στόχο εξάλειψης των θανάτων και  των σοβαρών τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις.
-Ο Δήμαρχος  έχει δημόσια δεσμευτεί επίσημα να κάνει πράξη το «Όραμα Μηδέν».
– Ένα σχέδιο ή μια στρατηγική για το Όραμα Μηδέν είναι σε ισχύ, ή ο Δήμαρχος έχει δεσμευτεί αυτή να γίνει πράξη εντός σαφούς χρονικού πλαισίου.
-Συμμετέχουν σ΄ αυτό οι βασικοί τομείς υπηρεσιών της πόλης (συμπεριλαμβανομένων της αστυνομίας, των μεταφορών, της δημόσιας υγείας, Μ.Κ.Ο από το χώρο της Οδικής Ασφάλειας).

Εννέα (9) Συστατικά στοιχεία μιας ισχυρής δέσμευσης στο Όραμα Μηδέν.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ                                                                                                            
Οι ανώτατοι τοπικοί αξιωματούχοι (Δήμαρχος, Δημοτικό Συμβούλιο) δεσμεύονται επίσημα και δημόσια στο στόχο Όραμα Μηδέν, στο να κατορθώσουν να εκμηδενίσουν τους θανάτους στην κυκλοφορία και τους σοβαρούς τραυματισμούς για όλους τους χρήστες του δρόμου (συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων που περπατούν, που κάνουν ποδήλατο, χρησιμοποιούν τις μεταφορές και οδηγούν) εντός καθορισμένου χρονικού πλαισίου. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει τη χάραξη μιας τοπικής πολιτικής που θα καθορίζει τους στόχους, το χρονοδιάγραμμα, τους ενδιαφερόμενους και μια δέσμευση για τη συμμετοχή της κοινότητας, για διαφάνεια και δίκαια αποτελέσματα.
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ
Συγκροτείται μια επίσημη Ομάδα Εργασίας (ή Συντονιστική Επιτροπή) της πόλης για το Όραμα Μηδέν που αναλαμβάνει την ευθύνη να ηγηθεί της προσπάθειας σχεδιασμού για το Όραμα Μηδέν. Η ομάδα εργασίας θα πρέπει να περιλαμβάνει, τουλάχιστον,  υψηλόβαθμους εκπροσώπους του γραφείου του Δημάρχου, της Αστυνομίας, των Μεταφορών (ή της ανάλογης υπηρεσίας) και της Δημόσιας Υγείας. Άλλα τμήματα που πρέπει να εμπλακούν περιλαμβάνουν την Πολεοδομία, την Πυροσβεστική, τις Υπηρεσίες Επειγόντων, Δημοσίων Έργων, τον τοπικό Εισαγγελέα, τις Διευθύνσεις Εξυπηρέτησης Ηλικιωμένων, και Ανθρώπων με Αναπηρία, και τη Διεύθυνση των Σχολείων της περιοχής, και Μ.Κ.Ο από το χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Το Σχέδιο Δράσης (η Στρατηγική) για το Όραμα Μηδέν ολοκληρώνεται μέσα σε ένα χρόνο από την αρχική δέσμευση και υλοποιείται με σαφείς στρατηγικές, υπεύθυνους υλοποίησης κάθε στρατηγικής, ενδιάμεσους στόχους, χρονοδιαγράμματα και δείκτες εκτίμησης των επιδόσεων.
ΙΣΟΤΗΤΑ
Οι συμμετέχοντες στην πόλη δεσμεύονται τόσο για μια ισότιμη προσέγγιση του Οράματος Μηδέν, καθιερώνοντας συμμετοχικές και αντιπροσωπευτικές διαδικασίες, όσο και ισότιμα αποτελέσματα εξασφαλίζοντας μετρήσιμα σημεία αναφοράς για την παροχή ασφαλών επιλογών μεταφοράς για όλους τους χρήστες του δρόμου σε όλα τα μέρη της πόλης.
ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Αναλαμβάνεται η δέσμευση για την ενθάρρυνση της ουσιαστικής συλλειτουργία και συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων κυβερνητικών φορέων και των ενδιαφερομένων μερών της κοινότητας προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο για   πολλαπλούς ενδιαφερόμενους φορείς ώστε  να καθορίσουν κοινούς στόχους και να εστιάσουν στον συντονισμό και την υπευθυνότητα.
ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Οι ηγέτες των πόλεων (μήνυμα της 5ηςΠ.Ε.Ο.Ασφάλειας του Ο.Η.Ε μεταξύ των άλλων ήταν να βρεθεί ηγέτης για την οδική ασφάλεια)οφείλουν να δεσμευτούν  και να δώσουν προτεραιότητα σε μια συστημική προσέγγιση στο Όραμα Μηδέν    που εστιάζει στο δομημένο περιβάλλον, τα συστήματα και τις πολιτικές που επηρεάζουν τη συμπεριφορά – καθώς και στην υιοθέτηση μηνυμάτων που τονίζουν πως  αυτές οι απώλειες  στην κυκλοφορία μπορούν να προληφθούν.
ΜΕ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Οι ενδιαφερόμενοι φορείς  της πόλης δεσμεύονται να συγκεντρώνουν, να αναλύουν, να χρησιμοποιούν και να δημοσιοποιούν  αξιόπιστα δεδομένα για την κατανόηση  των θεμάτων ασφάλειας της κυκλοφορίας και να κατανέμουν πόρους με προτεραιότητες που τεκμηριώνονται από τις μεγαλύτερες ανάγκες και επιπτώσεις
ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Δημιουργούνται ευκαιρίες που προκαλούν  την ουσιαστική εμπλοκή της κοινότητας, όπως η επιλογή εκπροσώπων της κοινότητας που θα συμμετέχουν στην Ομάδα Εργασίας, η ευρύτερη κοινοτική συνεισφορά μέσω δημόσιων συναντήσεων ή ημερίδων, οι online έρευνες και άλλες ευκαιρίες ανάδρασης.
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Η διαδικασία της πόλης είναι διαφανής για τους ενδιαφερόμενους ανθρώπους της πόλης και την κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων τακτικών ενημερώσεων σχετικά με την πρόοδο στο Σχέδιο Δράσης και τα μέτρα απόδοσης, καθώς και μιας ετήσιας έκθεσης (τουλάχιστον) στο τοπικό κυβερνητικό σώμα (π.χ. Δημοτικό Συμβούλιο).
Με βάση τις εμπειρίες των πόλεων που υιοθέτησαν πρώτες το Όραμα  Μηδέν, αυτά τα εννέα συστατικά έχουν αποδειχθεί ότι είναι ένα αποτελεσματικό, υψηλού επιπέδου πλαίσιο για τις κοινότητες που σκέφτονται τη δέσμευση τους στο Όραμα Μηδέν. Παρόλο που αυτά δεν είναι τα μόνα συστατικά  που πρέπει να λαμβάνονται  υπόψη, είναι κρίσιμα για τη διασφάλιση μιας ισχυρής και διαρκούς  δέσμευσης στο Όραμα Μηδέν.
Είναι ωφέλιμο να υπάρξει συνεργασία, διαβούλευση όλων των εμπλεκομένων και δέσμευση στο «Όραμα Μηδέν». Είναι πρόκληση και πρέπει να προάγουμε τέτοιες διαδικασίες για να αναπτύξουμε μια άλλη οδική κουλτούρα που θα αντιπροσωπεύει και τον περιορισμό των οδικών συγκρούσεων αλλά και τον πολιτισμό μας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχοντας συνεργασία με Ευρωπαϊκούς και Παγκόσμιους Οργανισμούς και φορείς,  εκτιμά και προσβλέπει να συνεργαστεί με τους «ηγέτες» της πόλης μας, της χώρας μας προσφέροντας την ειδίκευσή της, τη σκληρή δουλειά και το πάθος- για τον σκοπό στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, του Οράματος «Μηδέν Θανατηφόρα» και του ανθρώπινου πόνου στην πόλη που ζούμε στην περιοχή που κυκλοφορούμε. Ο κ. ΕtienneKrug Δ/ντής Πρόληψης των Ατυχημάτων και Αναπηριών του Π.Ο.Υ, πιστεύει ότι οι Μ.Κ.Ο Οδικής Ασφάλειας, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση της, σε Εθνικό και Τοπικό επίπεδο.
Η συμμετοχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στο σχεδιασμό έργων και στην λήψη αποφάσεων που άπτονται της Οδικής Ασφάλειας,  πιστεύει  ότι θα συμβάλει καθοριστικά, έχοντας ρόλο συμβουλευτικό με γνώμονα και όραμα μόνο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και του ανθρώπινου πόνου.
« Η αλλαγή δεν θα συμβεί έτσι ξαφνικά, προωθείται από άνδρες και γυναίκες που το πνεύμα τους προκαλείται και εμπνέεται να δημιουργήσει μια διαφορά»    OlanrewajuOsho, SafetyAlliance, Nigiria




TISPOL Bulletin

Meet the new TISPOL President,
Volker Orben
We are delighted to publish the first interview with new TISPOL President Volker Orben. By the way, a full version of this interview can be found by clicking to the website (link below).

Q Congratulations on becoming the new President of TISPOL. What are your thoughts about this exciting new challenge for you?
First of all I am very grateful and proud for the confidence the TISPOL Council has in me to be the voice of the European Roads Policing Network. We need this voice to highlight the importance of our daily work for all European citizens. Traffic police officers  are responsible for the effective and efficient enforcement of traffic rules. In more than 90% of collisions someone has committed an offence against traffic rules.
Q TISPOL is changing. How confident are you that the changes are good – and will work? 
We are changing in organisational matters only. This changes will not concern for what TISPOL is standing for, will not concern our philosophy. Our partners will not notice these changes, except that we are considering a change of name. The forthcoming Council meeting in Dublin (September 2019) will need to decide on a change from TISPOL to ROADPOL which is a proposal from TISPOL Executive Committee members.
Q What do you see as your priorities while you are President? 
Priority one on terms of time is to finish the necessary organisational changes outgoing President Paolo Cestra and acting General Secretary Aidan Reid had commenced. I am working very close with them and the new Executive Committee to get the best result for the TISPOL Network. In spite of the tight time pressure, I am confident that we will have a new constitution and TISPOL will be registered in a member state as an International Public Association at the end of the year.
Q What are some new or emerging areas where TISPOL’s expertise and experience could be valuable? 
In May 2018, the European Commission published a Strategic Action Plan on Road Safety that includes a new long-term target to halve road deaths by 2030 as well as, for the first time, a target to reduce serious injuries by the same amount. Increased and well-publicised enforcement targeting the main risks of speeding, drinking and drug driving, distraction and non-use of seat belts on the road forms a fundamental part of achieving the new EU 2030 targets. 
Q What’s your view on the value of partnership working? Where has this been most successful for TISPOL and where should the organisation look for new, effective partnerships? 
I know that we are all 100 per cent focused on sharing, learning and delivering together. We are perfectly poised to take full advantage of the many opportunities open to us. Our relationships with governments, industry and stakeholders are better than ever, and I believe we have a really strong team in place to deliver further growth and success in the coming years.
Q Leave us with a clear message of support, advice and encouragement as TISPOL prepares for a new era… 
We know the importance of enforcement in reducing road death and serious injury, and we are committed to ensuring that Europe has the world’s safest roads. We will ensure in our strategy that the principles of the Safe System are included. 
Working with the right partners, we will prioritise the ‘fatal 4’ offences, and will organise our objectives to promote safe roads, safe speeds, safe vehicles and safe road users.
Update on #ProjectEDWARD activity
It's not too early to send us your "zero" pictures. If you need reminding, the image below will guide you in making a zero sign. So please ask your colleagues - and share the pictures on social media (#ProjectEDWARD). Do send pictures and short video messages to us as well.

Please keep Tuesday 18 June in your diary...
This is 100 days before Project EDWARD and you will be able to tune in to a short, live event that will start the countdown clock. There will be the opportunity to hear from some key figures in European road safety and road danger reduction on that day, with our live 10-minute webcast starting at 1045 CEST, 0945 (London and Dublin). More details in the next Bulletin.
Thank you to the organisations who have confirmed their support for our activity this year so far...
FEVR and RoadPeace represent the voice of road traffic victims and their families. Both organisations are working with us this year, and of course we extend a welcome to all victim organisations who wish to take part.
And big thanks to our sponsors...
Michelin is once again working closely with us, as are Ireland's Road Safety Authority, Westcotec, Vitronic and Road Safety Support.
We also have our lovely web supporters...
Croatia Vehicle Center, GEM Motoring Assist, DriveTech and NFU Mutual 
If you work for an organisation that may be interested in working with us, or you know people who may like to get involved, please do not hesitate to contact us to start a conversation. Thank you.