25 Ιουν 2019

Η Ιρλανδία αποτελεί πρότυπο για την Ευρωπαϊκή Ένωση στην Οδική Ασφάλεια »


 ETSC
13th Annual Road Safety Performance Index (PIN) Report

Δελτίο Τύπου

-          Η Ιρλανδία λαμβάνει το βραβείο 2019 Ετήσιου Δείκτη Οδικής Ασφάλειας από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC)
-          Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των νεκρών στους δρόμους της ΕΕ μειώθηκε μόνο 1% τον περασμένο χρόνο
-          Νέα έκκληση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή να επιταχύνουν την πρόοδο στην οδική ασφάλεια

Η Ιρλανδία είναι η νικήτρια του φετινού βραβείου Ετήσιου Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος του οποίου είναι η FEVR, ενεργό μέλος της η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ  Το ετήσιο βραβείο λαμβάνει η χώρα που αποδεδειγμένα αποδεικνύει συνεχόμενη πρόοδο στην Οδική Ασφάλεια με στρατηγική αντιμετώπιση του προβλήματος σε όλα τα επίπεδα των κυβερνητικών αρμοδιοτήτων.

Το βραβείο παραδόθηκε στον κ. ShaneRoss, Υπουργό Μεταφορών, Τουρισμού και Αθλημάτων της Ιρλανδίας, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στις Βρυξέλλες.

Η Ιρλανδία ήταν η δεύτερη καλύτερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018, σε σχέση με τους ανθρώπους που χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο (νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους) και έχει ανέβει 5 θέσεις στη συγκεκριμένη κλίμακα από το 2010 (που ήταν 7η χώρα). Η Ιρλανδία έχει μειώσει τους νεκρούς κατά 30% από το 2010, σε απόλυτους αριθμούς. Αντίστοιχα, οι νεκροί έχουν αυξηθεί, την τελευταία περίοδο, σε χώρες που αναφέρονται ως ασφαλείς, όπως είναι η Σουηδία και η Ολλανδία.

Σύμφωνα με το ETSC, η καλή επίδοση στον τομέα της οδικής ασφάλειας οφείλεται στη δημιουργία ειδικού φορέα για την Οδική Ασφάλεια(Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας), που δημιουργήθηκε από την κυβέρνηση και ο οποίος λειτουργεί με μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, θέτει συγκεκριμένους στόχους, και η αποτελεσματικότητά του παρακολουθείται και αξιολογείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα τελευταία έτη έγιναν σημαντικές προσπάθειες για την αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης λόγω υπερβολικής ταχύτητας, καθώς και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ο κύριος AntonioAvenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, είπε τα εξής:
«Η Ιρλανδία έχει επιδείξει μεγάλη πρόοδο στην οδική ασφάλεια τα τελευταία χρόνια, αναγνωρίζοντας παράλληλα τα σημεία όπου απαιτούνται μεγαλύτερες προσπάθειες – όπως βελτίωση της ασφάλειας για τους ποδηλάτες. Αυτό που ξεχωρίζει στην περίπτωση της Ιρλανδίας, είναι η στρατηγική αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας: ανάλυση των δεδομένων, στόχοι  και έλεγχοι που διασφαλίζουν ότι υλοποιούνται τα έργα καθώς και  οι στόχοι που έχουν αναληφθεί. Εάν κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατάφερνε να έχει τα ίδια επίπεδα οδικής ασφάλειας με την Ιρλανδία, τότε θα μειώνονταν οι θάνατοι στους δρόμους κατά 40%. Σήμερα, πολλές χώρες παρουσιάζουν στοιχεία στασιμότητας ή και οπισθοδρόμησης. Μπορούμε να μάθουμε πολλά από την περίπτωση της Ιρλανδίας – είναι ένα πρότυπο για την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Αξιολόγηση της προόδου της Ε.Ε στην Οδική Ασφάλεια – νέα έκθεση δημοσιεύθηκε σήμερα

Η πρόοδος της Ιρλανδίας είναι αξιοσημείωτη σε σχέση με τη στασιμότητα που παρατηρείται πρόσφατα στην Ε.Ε συνολικά. Ο αριθμός των νεκρών στους δρόμους μειώθηκε μόνο κατά 1% το τελευταίο έτος και κατά 4% συνολικά τα τελευταία 5 χρόνια, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση του Δείκτη Οδικής Ασφάλειας που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Ο στόχος της Ε.Ε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι νεκροί στους δρόμους τη δεκαετία έως το 2020 φαίνεται ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί, καθώς θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί μία ετήσια μείωση για τα έτη 2019 και 2020 της τάξης του 21%,, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει.

Σε πολλά κράτη μέλη, η οδική ασφάλεια δεν ανήκει πια στις βασικές προτεραιότητες, με τις μειώσεις που γίνονται στην τροχονομική επιτήρηση και τη μη επένδυση σε ασφαλέστερες υποδομές.

Οι μεγαλύτερες και πιο τολμηρές πρωτοβουλίες της Ε.Ε για την οδική ασφάλεια – ο εκσυγχρονισμός των ελάχιστων χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας των οχημάτων και η σημαντική αύξηση του πεδίου εφαρμογής της οδηγίας διαχείριση ασφάλειας των υποδομών – οριστικοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες, μετά από καθυστέρηση ετών. Αυτά τα καλοδεχούμενα μέτρα, όμως, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ώστε να εφαρμοστούν πλήρως. Το ETSC καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους Επιτρόπους να θέσουν την οδική ασφάλεια ως προτεραιότητα από την πρώτη κιόλας μέρα.
Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών στους δρόμους της Ε.Ε είναι ακόμη απαράδεκτα υψηλός, με περίπου 500 νεκρούς κάθε εβδομάδα, το ισοδύναμο δηλαδή με 3 αεροπλάνα Boeing 737 που πέφτουν και σκοτώνονται όλοι οι επιβαίνοντες.

Ο κ. Avenoso σχολίασε τα εξής:
«Τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, τα νέα εκλεγμένα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα λάβουν τις θέσεις τους και νέοι Επίτροποι θα ορισθούν, μαζί με 3 προέδρους στους βασικούς οργανισμούς της Ε.Ε. Είναι καθοριστικό η νέα ηγεσία να ορίσει τα ίδια υψηλά επίπεδα στόχευσης για την οδική ασφάλεια όπως παρατηρήθηκε το τελευταίο έτος στην Ε.Ε– δεν θα πρέπει να παραμείνουν άπραγοι».










Θνησιμότητα (θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων) το 2018 (σε σύγκριση με τη θνησιμότητα το 2010) στις χώρες που συμμετέχουν στον Ετήσιο Δείκτη Οδικής Ασφάλειας από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). ‡ χώρες εκτός Ε.Ε που συμμετέχουν στο πρόγραμμα PIN του ETSC * Οι προσωρινές εκτιμήσεις σε εθνικό επίπεδο που χρησιμοποιήθηκαν ως τελικοί απολογισμοί για το 2018, δεν είναι ακόμη διαθέσιμες κατά τη στιγμή της εκτύπωσης της Έκθεσης. ** Τα στοιχεία για το Ηνωμένο Βασίλειο για το 2018 είναι οι προσωρινές εκτιμήσεις για τη Μεγάλη Βρετανία για το έτος που λήγει τον Ιούνιο του 2018 σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις για τη Βόρεια Ιρλανδία για το ημερολογιακό έτος 2018.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Ευχαριστήριο στα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ από την ΕΥΘΥΤΑ

Λες και ήταν χθες...
Θεατρική Μουσικοχορευτική παράσταση των Εκπαιδευτηρίων "ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ" αφιερωμένη στον Αλέκο Σακελλάριο.
21 Ιουνίου 2019
Προσκεκλημένη η πρόεδρος Ελένη Καρύδη από τον κ. Κυριάκο Κυριακούλη για την  χορηγία προς την ΕΥΘΥΤΑ


Κύριε Κυριακούλη
Επιτρέψτε μου να σας εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες όλου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΥΘΥΤΑ. Η προσφορά αυτή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο προκειμένου να συνεχίσουμε και να πετύχουμε το στόχο μας, να μιλάμε για Μηδέν Θανατηφόρα στους δρόμους VISION ZERO της Ρόδου και όχι μόνο.

Η πραγμάτωση αυτής της δωρεάς αποδεικνύει έμπρακτα την αναγνώριση των προσπαθειών μας και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μας. σε θέματα που αφορούν όλους μας.
Χάρις της δωρεάς σας, θα συνεχίσουμε αυτό που οραματιστήκαμε με την σύσταση της ΕΥΘΥΤΑ το 2004 στη Ρόδο, μετά την τραγική απώλεια του γιου μου Δημήτρη πρωτοετής φοιτητής στην Αθήνα πεζός σε πεζοδρόμιο, από ασυνείδητο οδηγό στην Αθήνα το 2002. 
Η ΕΥΘΥΤΑ είναι ένας Μη Κυβερνητικός Οργανισμός δυστυχώς  ο πρώτος στην Ελλάδα που συστάθηκε από μητέρα Θύματος. Δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο. Στηρίζεται από χορηγίες ευαισθητοποιημένων συμπολιτών μας, φορέων, από εσάς σήμερα και από πωλήσεις τετραδίων με έργα μαθητών με θέμα την οδική ασφάλεια. 
Θα συνεχίσουμε επενδύοντας στην ενημέρωση στην εκπαίδευση γιατί η εκπαίδευση  αποτελεί βασικό πυλώνα της πρόληψης και αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ 
Η κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση είναι μέρος του προγράμματος  σπουδών και θεωρείται ένας από τους αποτελεσματικούς τρόπους απόκτησης οδικής παιδείας, γνώσης στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Άλλωστε, τα παιδιά είναι το μέλλον του τόπου μας και με την κατάλληλη εκπαίδευση αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της οδικής ασφάλειας συμβάλλοντας ουσιαστικά σε ένα κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα.
Από το 2009, που ξεκίνησε το πρόγραμμα με έγκριση του Υπουργείου Παιδείας έχουμε εκπαιδεύσει , πάνω από 42.000 μαθητές και 1000 περίπου  εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες στη Ρόδο και σε όλα τα νησιά της Δωδ/σου μέχρι και το Αγαθονήσι. Το εκπαιδευτικό-βιωματικό πρόγραμμα «Ασφαλώς Κυκλοφορώ» υλοποιείται σε 67 σχολεία περίπου  κάθε χρόνο  από την εκπαιδευτική ομάδα μας ( μέλη –επιστήμονες και εθελοντές φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου)
«Μαζί δημιουργούμε την κοινωνία του αύριο» και σκοπό έχει την εκπαίδευση της κοινωνίας σε θέματα οδικής ασφάλειας με σκοπό τη μείωση τροχαίων συμβάντων.
Το μήνυμα της 5ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του Ο.Η.Ε  6-12 Μαΐου 2019 , συμμετείχε και η ΕΥΘΥΤΑ, μέλος της Παγκόσμιας Συμμαχίας ΜΚΟ για την Οδική Ασφάλεια ήταν «Απαιτούμε Ηγετικό Επιτελείο για την Οδική Ασφάλεια» #SpeekUp to Save Lives και να υπάρξουν δεσμεύσεις από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Εμείς πήραμε τις δεσμεύσεις τόσο από τον Περιφερειάρχη κ Χατζημάρκο Γεώργιο  όσο και από τον Δήμαρχο κ Καμπουράκη Αντώνη 

"Απαιτώ- απαιτούμε  Να γίνουν οι δρόμοι ασφαλείς για όλους μας" όπως μας υπέδειξε ο Π.Ο.Υγείας

Ο Π.Ο.Υ, αναφέρει στην ετήσια έκθεσή του «Οι τραυματισμοί- οι θάνατοι από την οδική κυκλοφορία είναι θέμα δημόσιας υγείας. Έχουν γίνει πλέον η όγδοη αιτία θανάτου παγκοσμίως και η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 5-29 ετών. Πολλοί από αυτούς τους θανάτους θα μπορούσαν να αποφευχθούν με στρατηγική δράση, Αυτό απαιτούμε και εμείς. Συνεχίζουμε: #CommitToAct Δεσμευόμαστε να δράσουμε.

Αγαπητοί μας γονείς μια παράκληση, μεταφέρετε τα παιδιά σας…με ασφάλεια, οδηγείτε υπεύθυνα δίνετε το παράδειγμα όταν οδηγείτε , αν και μικρά παρακολουθούν και αργότερα θα μιμηθούν τη συμπεριφορά σας, Οι επιστήμονες της Οδικής Ασφάλειας υποστηρίζουν ότι η οδική παιδεία ξεκινά πρώτα από την οικογένεια και ότι η Οδική Ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας..

Σας ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μια φορά και ευχόμαστε συνάμα υγεία, κάθε επιτυχία,  διακρίσεις στα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ  και σε ότι σχεδιάζετε.

Καλό Καλοκαίρι σε όλους σας Χαρείτε ότι πιο πολύ αγαπάτε στη ζωή σας.
Σας ευχαριστώ, Σας ευχαριστούμε


FOTO ΕΔΩ:  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10216647168270698&set=a.10216647147710184&type=3&theater







Τροχαία : τι αλλάζει με τον νέο Ποινικό Κώδικα από την 1η Ιουλίου.


Στις 11 Ιουνίου 2019 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α.Φ. 95 ο νέος Ποινικός Κώδικας (NOMOΣ 4619/2019)  οι διατάξεις του οποίου θα ισχύουν από 1ης Ιουλίου 2019. Ολόκληρος ο Νέος Ποινικός Κώδικας: (ΕΔΩ). Πρόκειται για μια ριζική αναθεώρηση, μετά από εβδομήντα χρόνια (ο προηγούμενος Κώδικας τέθηκε σε ισχύ το 1951),  σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αναθεώρηση και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας αλλάζει το τοπίο στην απόδοση Δικαιοσύνης.

Το Σχέδιο Ποινικού Κώδικα που ψηφίστηκε είναι έργο μιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, ή σωστότερα νομοπαρασκευαστικών επιτροπών, με μέλη καταξιωμένους ειδικούς (δικαστές, δικηγόρους, καθηγητές), που δεν είχαν καμιά απολύτως κομματική ταυτότητα. 
Το επίπεδο και το πρόσημο των αλλαγών που θεσπίστηκαν θα φανεί φυσικά στην πράξη, όταν από την εφαρμογή των  νέων διατάξεων θα φανεί τι πραγματικά και πόσο αλλάζει.
Με δεδομένο ότι τα τροχαία ελάχιστα και μόνον για πρόσκαιρη (αληθινή  ή υποκριτική) συγκίνηση απασχολούν την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό προσωπικό, κάποιες διατάξεις που αφορούν τα τροχαία  και περιλαμβάνονται στον νέο Π.Κ. δεν γνώρισαν την παραμικρή δημοσιότητα. Ίσως έτσι να ήταν καλύτερα και δεν εμφανίστηκε όπως συνήθως την τελευταία στιγμή κάποιο χέρι να τις πετσοκόψει και αυτές.

Τι αλλάζει από 1
ης Ιουλίου σε σχέση με τα τροχαία; Σημαντικό:
 σύμφωνα με  τους νομικούς κανόνες, ο νέος Κώδικας, όπου προβλέπει βαρύτερες ποινές δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά, δηλαδή σε ΤΡΟΧΑΙΑ που έχουν τελεστεί πριν την 1η Ιουλίου 2019.  Γι αυτά η εκδίκαση τους θα γίνει με βάση των παλιό Κώδικα. Αν με το νέο Κώδικα προβλέπονται ελαφρότερες ποινές τότε αυτό θα ισχύσει και για τα παλαιότερα εγκλήματα. Απ ότι έχει υποπέσει στην αντίληψη μας μέχρι σήμερα, όσον αφορά στα τροχαία  οι προβλεπόμενες ποινές είναι σε όλες τις περιπτώσεις βαρύτερες απ ότι στο παρελθόν άρα θα ισχύσει το πρώτο σκέλος.
Με βάση την νέα διαίρεση των πλημμελημάτων σε ελαφριά (προβλεπόμενη ποινή μέχρι τρία χρόνια) και βαριά (ποινή πάνω από τρία χρόνια), όλες οι ποινές πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται κανονικά. Δεν θα υπάρχει ούτε αναστολή ούτε εξαγορά. Αν έχουμε καταλάβει σωστά υπό  όρους, μέρος της ποινής (όχι όλη) θα εκτίεται με την μορφή κοινωνικής υπηρεσίας.
Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τον αν η δίωξη που θα ασκηθεί θα είναι σε βαθμό πλημμελήματος αν η ποινή που θα επιβληθεί είναι πάνω από τρία χρόνια ο δράστης θα εκτίει την ποινή του. Αυτή είναι μια σημαντική  διαφοροποίηση σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα όπου για ποινές  φυλάκισης μέχρι πέντε ετών  για ανθρωποκτονία «από αμέλεια» ή και μεγαλύτερες για πολλαπλά πλημμελήματα μπορούσε να δοθεί αναστολή ή και να εξαγοραστούν.
Δύο σημαντικά άρθρα, 290 & 290
Δύο άρθρα με σημαντικές αλλαγές που θεσπίζουν αυστηρές ποινές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το 290 που α φορά στις Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία και το 290Α που αναφέρεται στην επικίνδυνη οδήγηση. Το πρώτο απ αυτά που αφορά και στην τοποθέτηση παροδίων εμποδίων (όπως οι διαφημιστικές πινακίδες) προβλέπει ποινές κάθειρξης έως δέκα ετών σε περίπτωση πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης, πάνω από δέκα έτη για πρόκληση θανάτου και μέχρις ισόβια για πρόκληση μεγάλου αριθμού  θανάτων.
Οι ίδιες ποινές προβλέπονται αντίστοιχα και στο άρθρο για την Επικίνδυνη οδήγηση αν προκληθούν σοβαρός τραυματισμός,  θάνατος ή θάνατοι από οδηγό που «οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες».
Ποινές σε τέτοια επίπεδα θεσπίζονται για πρώτη φορά. Παραθέτουμε αναλυτικά τα δύο άρθρα (τα έντονα γράμματα δικά μας).
Άρθρο 290
Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία
  1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους:
α) με καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων,
β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,
γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, ή
δ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται:
αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλουΑν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
  1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου προκαλεί από αμέλεια τη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση
  1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
  1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.                                                                                                                                          Και η εγκατάλειψη θύματος;
Η νέα  διατύπωση του άρθρου 306 του ΠΚ για την έκθεση, διαφοροποιείται από την προηγούμενη αφαιρώντας το στοιχείο της πρόθεσης για αυτούς που εγκαταλείπουν αβοήθητα τα θύματα τους. Παρότι δίνει τη δυνατότητα επιβολής μικρότερων ποινών (κάθειρξης σε περίπτωση θανάτου) αν εφαρμοστεί από το δικαστικό σώμα και για τους οδηγούς θα διαφοροποιήσει συνολικά όλο το πλαίσιο αντιμετώπισης.
Οπωσδήποτε η μη κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θα εξακολουθεί να δημιουργεί σύγχυση και δινομία που θα αποβεί προς όφελος των δραστών.
Παραθέτουμε το νέο και το παλιό άρθρο για την Έκθεση εδώ:
Άρθρο 306 – Νέος Π.Κώδικας (1/7/2019)
Έκθεση
  1. Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος υπαίτια τραυμάτισε, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.
  2. Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά σωματική βλάβη, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών, β) θάνατο, επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη.
Αρθρο 306 – Παλαιός Π. Κώδικας (1/1/51) αντι επιλόγου
  1. Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος το τραυμάτισε υπαίτια, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.
  2. Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά βλάβη στην υγεία του, επιβάλλεται κάθειρξη μέχρι δέκα ετών·β) το θάνατό του, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον έξι ετών.
Αντί επιλόγου
Οι θεσπιζόμενες αλλαγές στο νέο ΠΚ σε σχέση με τα τροχαία εγκλήματα μπορούν να αποδειχθούν σημαντικές και να σταματήσουν ένα καθεστώς δεκαετιών ατιμωρησίας. Ωστόσο αυτό μένει να αποδειχθεί. Υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις αλλά και σημαντικά ζητήματα που αφήνονται στην κρίση των δικαστικών αρχών που κατά τη γνώμη μας δεν είναι καθόλου βέβαιο πως θα ακολουθήσουν επίσης μια κατεύθυνση αλλαγής αντιμετώπισης του τροχαίου εγκλήματος.
Οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα επίσης θέτουν επιτακτικά θέμα αλλαγής και του Κ.Ο.Κ. ενός νομοθετήματος που εμπλουτίζεται διαρκώς με αντιφατικές τροπολογίες και που άρθρα του οποίου είναι σε ευθεία σύγκρουση με ανάλογα άρθρα του Ποινικού Κώδικα. Μια συζήτηση γι αυτό πρέπει να ξεκινήσει από Μηδενική βάση με συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων (Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Μεταφορών, Υγείας, Εσωτερικών) και των κοινωνικών φορέων, όπως οι οργανώσεις των θυμάτων.
Είχαμε εκφράσει μια πρώτη κριτική για τα προτεινόμενα στον Π.Κ. (ΕΔΩ). Σκοπός του σημερινού κειμένου δεν είναι η κριτική αλλά είναι περισσότερο να ενημερώσουμε για το τι αλλάζει από 1ης Ιουλίου, πράγμα που κανείς δεν ένιωσε την ανάγκη να κάνει.
Μετά από επτά χρόνια ενασχόλησης με το ζήτημα Τροχαία Εγκλήματα και  Δικαιοσύνη  βλέπουμε  ένα μικρό βήμα να γίνεται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη σε σχέση με τα τροχαία . Για να γίνει αυτό συνετέλεσαν οι δικές μας επίμονες προσπάθειες. Μαζί με άλλες συλλογικότητες, Πανελλαδικός Σύλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, ΕΥθΥΤΑ –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  Ρόδου,  ΕΣΥΠΡΟΤΑ – Ηρακλείου, ΠΡΟΤΑ- Χανίων, Μαμάδες στο Δρόμο, Ποδηλατικές οργανώσεις και οργανώσεις Πεζών διακηρύξαμε πως:
Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους δρόμους
– Όλοι μαζί αποδείξαμε για ακόμα μια φορά πως κανένας αγώνας δεν είναι μάταιος.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα


 –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  ΡΟΔΟΥ

20 Ιουν 2019

Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων: Έκκληση να καταψηφιστεί η τροπολογία σχετικά με το "Επικουρικό Κεφάλαιο" στάλθηκε το 2012.







Επείγουσα έκκληση στα μέλη του Ελληνικού κοινοβουλίου να καταψηφίσουν την τροπολογία  σχετικά με "Επικουρικό κεφάλαιο" σχετικά με  τις αποζημιώσεις των Θυμάτων Τροχαίων απήθυνε  η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία   Θυμάτων Τροχαίων – FEVR. Η σχετική ονομαστική ψηφοφορία θα πραγματοποιείτο  Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012 .  H FEVRhttp://fevr.org/ ) εκπροσωπεί 24 οργανώσεις από 17 χώρες και είναι σύμβουλος του Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Ούτε καν ελήφθη υπόψιν...



στα αγγλικά

















FEVR – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων
                                                                
Λουξεμβούργο, 27 Οκτωβρίου 2012

Θέμα: Επικείμενη αλλαγή της νομοθεσίας σχετικά με το “Επικουρικό Κεφάλαιο” στην Ελλάδα.

Η F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία   Θυμάτων Τροχαίων)  διαφωνεί κατηγορηματικά στην τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά το “Επικουρικό Κεφάλαιο”, η οποία έχει υποβληθεί για ψηφοφορία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από τον Υπουργό Οικονομικών τέλη Οκτωβρίου του 2012.
Η μείωση του ποσού κάλυψης σε όσους επέζησαν από σοβαρούς τροχαίους τραυματισμούς όταν έχει εμπλακεί ένας μη καλυπτόμενος από ασφαλιστική εταιρεία οδηγός θα κατέληγε σε μη ολοκληρωμένη αποζημίωση.
Σε τέτοιου είδους  τροποποιήσεις η κυβέρνηση θα πρέπει να συμβουλεύεται τους κυρίως παθόντες.
Αυτή η αλλαγή στη νομοθεσία θα αφήσει αβοήθητα τα θύματα τροχαίων συγκρούσεων και τις οικογένειες τους που ζουν μια ζωή που έχει καταστραφεί από τους συνανθρώπους τους.
Η μείωση των αποζημιώσεων δεν αποτελεί πραγματική λύση για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Αντιθέτως ο κατάλληλος τρόπος για τη μείωση των δαπανών είναι η πρόληψη των συγκρούσεων και ως εκ τούτου η μείωση του αριθμού των θυμάτων.
Αυτή η αλλαγή στο Ελληνικό Δίκαιο προκύπτει την χρονική στιγμή που η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα και την Δημόσια Τάξη, η Αντιπρόεδρος Viviane Reding, ολοκληρώνει το «Πακέτο των Θυμάτων» προκειμένου να ενισχύσει τα δικαιώματα τους από εγκληματικότητα και βία, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και πολλά θύματα της οδικής κυκλοφορίας.
Ειδικότερα, η νέα σύσταση των Ευρωπαίων Επιτρόπων περί: «Περιορισμένων περιόδων για τις  αποζημιώσεις σε περιπτώσεις διασυνοριακών τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρωπαική Ένωση», δείχνει τον μόνο πραγματικό δρόμο που είναι η ενίσχυση και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των παθόντων.
Επομένως, κάνουμε Επείγουσα Έκκληση προς τα Μέλη της Βουλής των Ελλήνων να καταψηφίσουν την σχετική τροποποίηση.

Jeannot Mersch
Πρόεδρος της FEVR

17 Ιουν 2019

Αρειος Πάγος: Αντισυνταγματικές οι περικοπές στις αποζημιώσεις θυμάτων τροχαίων.

Με απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου που συνεδρίασε στις 21  Φεβρουαρίου 2019 και έγινε δημόσια γνωστή στις αρχές Ιουνίου (ΕΔΩ) κρίθηκαν οριστικά αντισυνταγματικές οι διατάξεις του νόμου Ν. 4092/2012, που επέβαλαν τον περιορισμό των αποζημιώσεων θυμάτων τροχαίων όταν αυτές έπρεπε να καταβληθούν από το Επικουρικό κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιριών. Ο νόμος αυτός πού λήστευε τα θύματα των θυμάτων τροχαίων (απο ανασφάλιστα οχήματα ή απο ασφαλισμένα σε εταιρείες που χρεοκόπησαν) προς όφελος των ασφαλιστικών ήταν έργο του τότε υπουργού Οικονομικών και νυν κεντρικού τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα σε συνεργασία με τον τότε γραμματέα του υπουργείου του (και στη συνέχεια βουλευτή) Χάρη Θεοχάρη, πρώην υπεύθυνο μηχανογράφησης της ΑΣΠΙΣ – ΠΡΟΝΟΙΑ.
Η σχετική πρόταση νόμου είχε τότε χαρακτηριστεί από την επιστημονική επιτροπή της Βουλής ότι βρίσκετε στα όρια της Συνταγματικότητας, μη συμβαδίζουσα με τις Οδηγίες της ΕΟΚ προς τις οποίες έχουμε εναρμονιστεί, και με πολλά ζητήματα που υπόκεινται σε δικαστική εκτίμηση, ενώ η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων την είχε χαρακτηρίσει «κατάπτυστη» και υπαγορευμένη από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Όπως αναφέρει η απόφαση της Ολομέλειας «η διάταξη του τέταρτου άρθρου του Ν. 4092/2012 καταργεί δραστικά την αστική αυτή απαίτηση των παθόντων για αποκατάσταση της ζημίας τους και χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης, που προκλήθηκε για σωματικές βλάβες σε τροχαίο ατύχημα.
Κατά συνέπεια, είναι ασυμβίβαστη προς τη διάταξη του άρθρου 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, αφού τείνει σε αδικαιολόγητη αποστέρηση περιουσιακού στοιχείου των ως άνω προσώπων, χωρίς να συντρέχουν λόγοι δημόσιας ωφέλειας.
Και τέτοιο λόγο δεν συνιστά το ταμειακό απλώς συμφέρον του Επικουρικού Κεφαλαίου το οποίο ουσιαστικά επιχειρείται να διασφαλιστεί με την ως άνω διάταξη, όπως προκύπτει από την Αιτιολογική έκθεση του Ν.4092/2012, κατά την οποία με τις διατάξεις αυτές σκοπείται να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίο
Προφανώς και προκύπτει σοβαρό πολιτικό ζήτημα για τον εντιμότατο κο Κεντρικό Τραπεζίτη μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου, αλλά δεν ανησυχούμε, έχει αποδείξει ότι κάτι τέτοια δεν τον απασχολούν. Προφανώς θα πρόκειται για συνωμοσία εναντίον του.
Την ταλαιπωρία που προκάλεσε σε εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες θύματα τροχαίων ποιος τη λογαριάζει. Εντύπωση προκαλεί πάντως πως τα ΜΜΕ που τόσο συχνά ασχολούνται με τον κο Στουρνάρα, σίγησαν για το θέμα. Σεβασμός στον κο τραπεζίτη ή αλληλεγγύη στους παρόχους διαφημίσεων ασφαλιστικές εταιρείες;
Την απόφαση της ολομέλειας του Αρείου Πάγου μπορείτε να δείτε: ΕΔΩ
Διαβάστε σχετικές αναρτήσεις την περίοδο που ψηφίστηκε ο νόμος:
158 βουλευτές κατάργησαν τις αποζημιώσεις των θυμάτων τροχαίων εγκλημάτωνΕΔΩ
11 τροποποιήσεις πάνω στην τροπολογία Στουρνάρα που την κάνουν ακόμα χειρότερηΕΔΩ
Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων: Έκκληση να καταψηφιστεί η τροπολογία ΣτουρνάραΕΔΩ

16 Ιουν 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η σχολική χρονιά 2018-2019, έληξε για την ΕΥΘΥΤΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ


Η σχολική χρονιά 2018-2019, έληξε επενδύοντας  στην οδική ασφάλεια. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυλώνα της πρόληψης και αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ Η κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση είναι μέρος του προγράμματος  σπουδών και θεωρείται ένας από τους αποτελεσματικούς τρόπους απόκτησης οδικής παιδείας, γνώσης στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Άλλωστε, τα παιδιά είναι το μέλλον του τόπου μας και με την κατάλληλη εκπαίδευση αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της οδικής ασφάλειας συμβάλλοντας ουσιαστικά σε ένα κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα.
Κατά την διάρκεια του σχολικής χρονιάς 5.454 μαθητές  και πάνω από 200 εκπαιδευτικοί, παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον το καινοτόμο βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ασφαλώς Κυκλοφορώ» «Ασφαλώς Ποδηλατώ». Πρόκειται για ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο σε επιστημονική τεκμηρίωση, που προωθεί τη βιωματική μάθηση και την ευαισθητοποίηση σε κρίσιμα ζητήματα της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής ασφάλειας

Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά,   σε όλη τη διαδικασία της θεωρητικής και βιωματικής μάθησης,  με αμείωτο ενδιαφέρον εκδηλώνοντας τον ενθουσιασμό αλλά και τον προβληματισμό τους σε σχέση με την οδική παιδεία. Η εκπαιδευτική ομάδα, μέλη, εθελοντές, πτυχιούχοι και φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου,   έκαναν τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μοναδικές,  βασισμένες σε καλές πρακτικές  από προγράμματα που υλοποιούνται σε σχολεία  της Ε.Ε. 












Πρόκειται για ένα δίωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές  γνωρίζουν τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν στο δρόμο και τις σωστές πρακτικές που θα τους βοηθούν να κινούνται με ασφάλεια στο δρόμο ως οδηγοί και ως πεζοί. Ταυτόχρονα, ενημερώνονται για τις συνέπειες που μπορεί να έχει και να προκαλέσει  η μη ασφαλής οδήγηση, καθώς οι μαθητές του σήμερα θα είναι  οι ευαισθητοποιημένοι  οδηγοί- του αύριο.
Το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα τελεί υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας για δέκατη συνεχόμενη  χρονιά στο Ν. Δωδεκανήσου













Οι  εκπαιδευτικές παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν σε 13 Γυμνάσια, 10 Λύκεια, ΕΠΑΛ, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, 29 Δημοτικά Σχολεία, 17 Νηπιαγωγεία  της Ρόδου και νησιών της Δωδ/σου..Παράλληλα έγιναν δράσεις με μαθητές Γυμνασίων στους δρόμους συμβουλεύοντας τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας, το προστατευτικό κράνος, για τη χρήση του παιδικού καθίσματος. Μοίρασαν σχετικά έντυπα με συμβουλές αλκοτέστ μιας χρήσης και ζωγράφισαν με stencil μηνύματα για την ταχύτητα και το αλκοόλ.  Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση (χρήση  ασφαλτοταπήτων προσομοίωση πρότυπου πάρκου κυκλοφοριακής Αγωγής, τάπητες για την προσομοίωση μέθης με χρήση ειδικών γυαλιών, τάπητας διάβασης, ποδήλατο, χρήση κράνους, των πινακίδων του Κ.Ο.Κ  αναγγελίας κινδύνου (Κ), ρυθμιστικές (Ρ) και πληροφοριακές (Π), σηματοδότη, αντανακλαστικών γιλέκων για το πέρασμα στη διάβαση, ειδικού εξοπλισμού (γράμματα, εικόνες, αξεσουάρ οχήματος). Μαθητές των Γυμνασίων (Μουσικού, 1ου , 2ου 5ου  και του Δ.Σ Κολλεγίου Ρόδου) , συμμετείχαν στην 5η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών στις  10 Μαΐου 2019 σε μια δυναμική εκδήλωση στο κέντρο της πόλης. Σκοπός της δράσης αυτής ήταν να δοθεί μια ευκαιρία στην κοινωνία των πολιτών να δημιουργήσει απαιτήσεις για ισχυρή ηγεσία για την οδική ασφάλεια, με παρεμβάσεις που θα σώσουν ζωές. #SpeekUp #SaveLives #UNGRSW #RoadSafety
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ:
Ευχαριστεί από καρδιάς όλους για  την υποστήριξη τους και την αρωγή τους   στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ασφαλώς Κυκλοφορώ» σχολικής χρονιάς 2018-2019
ü  Το Υπουργείο Παιδείας, για δέκατη χρονιά έγκρισης των παρεμβάσεων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης Ν.Δωδεκανήσου
ü  Τις Ναυτιλιακές Εταιρίες: DODEKANISOS SEAWAYS, BLUE STAR FERRIS
ü  Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
ü  Τον έπαρχο Περιφερειακής Ενότητας  Καλύμνου κ. Γιάννη Θεμέλαρο
ü  Τη Δημοτική Σύμβουλο Δήμου Λέρου, Κατερίνα Εμμανουήλ
ü  Το Δήμαρχο Καλύμνου κ Γ. Γαλουζή
ü  Το Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου Εμμ. & Μαρίας Σταματίου
ü  τη ΒΑΚΑΡ ΑΕ,
ü  τη ΣΥΦΑΚ-ΡΟΔΟΥ
ü  το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ü  Τις Δ/νσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν.Δωδ/σου
ü  Τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ
ü  και τους εθελοντές φοιτητές και  πτυχιούχους Δημοτικής Εκπ/σης, Προσ/κής Ηλικίας και Μεσογειακών Σπουδών  του Πανεπιστημίου Αιγαίου- η εκπαιδευτική ομάδα… η χαρά και η ελπίδα μας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευελπιστεί ότι, το πρόγραμμα αυτό θα αποτελέσει παράδειγμα καλής εκπαιδευτικής πρακτικής προς όφελος των μαθητών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης  και τα μηνύματα του προγράμματος να βρουν απήχηση σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες. Οφείλουμε  και θα συνεχίσουμε να προβάλλουμε την σοβαρότητα της Οδικής Ασφάλειας,  της ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών από όλους  για να αλλάξουμε την τραγική κατάσταση αναφορικά με τους ανθρώπους που χάνονται στους δρόμους και τα  θλιβερά αποτελέσματα των τροχαίων δυστυχημάτων στη πόλη μας… στην πόλη που ζούμε, δημιουργούμε και κυκλοφορούμε.
Δίνουμε προτεραιότητα στη ΖΩΗ.  Οδηγούμε Υπεύθυνα, δεν παραβιάζουμε τον ΚΟΚ, προσέχουμε στις παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ΖΩΗ μας και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου.
Καλό Καλοκαίρι με ασφαλείς διαδρομές. Συνεχίζουμε δυναμικά.. θα μιλάμε συνέχεια… απαιτούμε να κυκλοφορούμε σε ασφαλείς δρόμους.
Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ.