More Americans have died in car crashes since 2000 than in both World Wars
του Ashley Halsey ΙΙΙ.
Από τον Ιανουάριο του 2000 μέχρι σήμερα, περισσότεροι Αμερικανοί έχουν πεθάνει σε τροχαίες συγκρούσεις απ όσους πέθαναν και στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους μαζί. Σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβέρνησης η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των θανάτων προκλήθηκαν από την ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την απόσπαση προσοχής των οδηγών.
«Πού είναι η κοινωνική αγανάκτηση; Πρέπει να υπάρξει κοινωνική αγανάκτηση«, δήλωσε ο Robert L. Sumwalt, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι μεταξύ 2006 και 2012 στις ΗΠΑ η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα, υπό την επήρεια αλκοόλ και με απόσπαση της προσοχής προκάλεσαν 190.455 θανάτους ενω η επιδημία χρήσης οπιοειδών σκότωσε περίπου 100.000 άτομα την ίδια περίοδο,
Στους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι συνηθισμένο να ακούγεται ότι το 94% των τροχαίων συγκρούσεων προκαλείται από ανθρώπινο λάθος, στοιχείο που προέρχεται από την NHTSA (Εθνική Διεύθυνση Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων) και συχνά χρησιμοποιείται ως επιχείρημα στη συζήτηση για την επόμενη εποχή, των οχημάτων χωρίς οδηγό. Και όταν το NTSB (Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών) εξέδωσε τη λίστα με τους «πιο επιθυμητούς στόχους», για βελτιώσεις της ασφάλειας των μεταφορών για φέτος οι τρεις από τους 10 αφορούσαν την απόσπαση προσοχής, την ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Οι θανατηφόρες συγκρούσεις και οι τραυματισμοί που οφείλονται σε αυτούς τους λόγους θέτουν απλά το θέμα της ηλιθιότητας του οδηγού. Ο οδηγός έκανε μια πράξη – κοιτάζοντας ένα κινητό τηλέφωνο, επιδιώκοντας να φτάσει κάπου πιο γρήγορα ή χρησιμοποιώντας το δρόμο για “συγκινήσεις” ή έχοντας πιεί πάρα πολύ – που προκάλεσε μια σύγκρουση με θανάσιμες συνέπειες.
Κοιτάζοντας συνολικά τους αριθμούς από τον Ιανουάριο του 2000 και μετά αυτοί είναι συντριπτικοί.
Περισσότεροι από 624.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις, ξεπερνώντας με διαφορά τους 535.000 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στον Πρώτο και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρετώντας στον Αμερικανικό στρατό. Περισσότεροι από 30 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίστηκαν σε αυτές τις συγκρούσεις.
Σε σχεδόν 213.000 από αυτές τις θανατηφόρες συγκρούσεις έως το 2017, το πιο πρόσφατο έτος με διαθέσιμα στοιχεία , οι οδηγοί είχαν πάνω από το νόμιμο όριο κατανάλωσης αλκοόλ – που στις ΗΠΑ είναι 0,8gr/L. Το Ίδρυμα Ασφαλίσεων για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) αναφέρει ότι η πτωτική τάση των συγκρούσεων με πιωμένους οδηγούς επιβραδύνθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Περισσότεροι από 197.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ως αποτέλεσμα της υπερβολικής ταχύτητας από το 2000. Και σχεδόν 78.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε συγκρούσεις που προκλήθηκαν λόγω απόσπασης προσοχής κατά την οδήγηση από το 2000, σύμφωνα με μελέτη της Αμερικανικής Υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας και τα στοιχεία της NHTSA. Σύμφωνα με την NHTSA, κάθε ημέρα στις ΗΠΑ, 481.000 οδηγοί χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα.
«Δυστυχώς, οι έρευνες των επιλογών του κοινού μας έχουν δείξει επανειλημμένα ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι θα συμβεί σε κάποιον άλλο, αλλά όχι σε αυτούς«, δήλωσε η Maureen Vogel εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας.
Αν και οι ζώνες ασφαλείας επεβλήθησαν για πρώτη φορά το 1968, και σχεδόν το 89% των ανθρώπων που ενεπλάκησαν σε θανατηφόρες συγκρούσεις τις χρησιμοποιούσαν, περισσότεροι από 220.000 από αυτούς που σκοτώθηκαν από το 2000 μέχρι σήμερα δεν το έκαναν.
Και η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση προκάλεσε 800 θανάτους το 2017. Οι περισσότεροι από αυτούς που το χρησιμοποιούν το κάνουν μιλώντας παρά για γραπτά μηνύματα (SMS) ή ηλεκτρονικά μηνύματα (emails) , σύμφωνα δύο νέες εκθέσεις του IIHS.
«Ενώ οι περισσότεροι αναγνωρίζουν τους κινδύνους που δημιουργούνται όταν τα μάτια σου απομακρυνθούν από το δρόμο, παρόλα αυτά υιοθετούν συμπεριφορές που αποσπούν την προσοχή, δημιουργώντας μια οδηγική κουλτούρα του τύπου «άλλο τι λέμε, άλλο τι κάνουμε», δήλωσε ο Jake Nelson, διευθυντής του τομέα οδικής ασφάλειας της AAA.
Ο Αντιπρόεδρος της NTSB, Bruce Landsberg, είναι πιο οξύς για την απόσπαση της προσοχής.
«Η ταυτόχρονη – πολλαπλή εγκεφαλική δραστηριότητα κάνει δύο πράγματα. Σε κάνει ηλίθιο, και σε κάνει επικίνδυνο » δήλωσε.
Το Ίδρυμα ΑΑΑ για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας προσδιόρισε ότι όσοι μιλούν σε κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση είναι τέσσερις φορές πιο πιθανό να συγκρουστούν, και αυτοί που γράφουν μηνύματα και οδηγούν έχουν οκτώ φορές περισσότερες πιθανότητες. Ο αριθμός των οδηγών που λένε ότι μιλούν στα κινητά τους τηλέφωνα τακτικά ή αρκετά συχνά κατά την οδήγηση έχει εκτιναχθεί κατά 46% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με το ίδρυμα.
Από το 2005, όταν άρχισαν να καταγράφονται σε ξεχωριστή κατηγορία οι περιπτώσεις οδηγών που κοιμήθηκαν στο τιμόνι, περισσότεροι από 10.000 θάνατοι θεωρείται ότι οφείλονται σ αυτό το λόγο.
«Οι άνθρωποι κυκλοφορούν διαρκώς έχοντας κοιμηθεί λιγότερο απ ότι απαιτείται , και δεν το παραδέχονται«, δήλωσε ο εκπρόσωπος της NTSB Christopher O’Neil.
Το 2014, το Ίδρυμα ΑΑΑ έκανε μια διεξοδική μελέτη που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι περίπου στο 21% των συγκρούσεων εμπλέκονταν ένας οδηγός που νύσταζε. Και το 29% των οδηγών παραδέχτηκε ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα οδήγησε σε κάποιο σημείο ενώ είχαν πρόβλημα να κρατήσουν τα μάτια τους ανοιχτά. Στα συμπεράσματα της μελέτης περιλαμβάνεται το ότι οδηγοί που είχαν λιγότερο από 4 ώρες ύπνο είχαν 11,5 φορές αυξημένη πιθανότητα εμπλοκής σε σύγκρουση.
Η αύξηση του ορίου ταχύτητας οδήγησε σε περίπου 37.000 νεκρούς κατά τα τελευταία 25 χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του IIHS. Από την κρίση του πετρελαίου το 1974, όταν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέβαλε σαν όριο ταχύτητας τα 55 mph (88.5 km/h), οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί. Σήμερα 41 πολιτείες έχουν ανώτατο όριο τα 70 mph (112.6 km/h), έξι πολιτείες τα 80 mph (128.7 km/h) ενω στο Τέξας οι οδηγοί μπορούν να τρέξουν με 85 mph (136.8 km/h) σε μερικούς δρόμους .
«Οδηγώντας με 70 mph (112.6 km/h), αντί για 65 mph (104.6 km/h) ο οδηγός, στην καλύτερη περίπτωση, κερδίζει 6,5 λεπτά σε ένα ταξίδι 100 μιλίων (161km)», δήλωσε ο Charles Farmer, αντιπρόεδρος Ερευνών του Ινστιτούτου. Ο ίδιος κατέληξε ότι κάθε αύξηση στο όριο ταχύτητας κατά 5 mph (8km/h), οδηγεί σε αύξηση κατά 8%.του ποσοστού θνησιμότητας
Ο Farmer δήλωσε ότι σε ένα μόνο χρόνο – το 2017 – εάν δεν είχαν αυξηθεί τα όρια ταχύτητας, περισσότεροι από 1.900 άνθρωποι που σκοτώθηκαν σε συγκρούσεις θα ήταν ακόμη ζωντανοί.
“Η διαφορά είναι ότι οι άνθρωποι δεν το βλέπουν σαν κίνδυνο«, δήλωσε η Jennifer Homendy από τη NTSB. «Οδηγώ 60 μίλια δουλεύοντας κάθε μέρα στον αυτοκινητόδρομο I-95, και σέβομαι το όριο ταχύτητας. Οι άνθρωποι τρέχουν με 75, 80 και 85 mph και αυτό δεν τους απασχολεί. » Ο Lansberg αναφέρει το αποδιδόμενο στο Στάλιν: «ένας θάνατος είναι μια τραγωδία, χιλιάδες (θάνατοι) είναι στατιστικά στοιχεία».
«Αλλά όλοι μας γνωρίζουμε κάποιον, ή έχουμε επηρεαστεί από κάποιον που χάθηκε στις εθνικές οδούς, ένα μέλος της οικογένειας, έναν φίλο ή έναν συνάδελφο» πρόσθεσε.
Η Heidi King, αναπληρώτρια διευθύντρια του NHTSA, δήλωσε στην επιτροπή της Γερουσίας φέτος: «Για εσάς και για μένα, αυτοί είναι φίλοι, είναι γείτονες, είναι συνάδελφοι, αυτοί είναι πολίτες που μας ενδιαφέρουν πολύ«.
Σημείωση: όπως είναι γνωστό στις ΗΠΑ σαν μονάδα μήκους χρησιμοποιείται το μίλι. 1 μίλι = 1,609.344 μέτρα
Αναδημοσίευση: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου