Στις 14 Οκτωβρίου το Υπουργείο Δικαιοσύνης έδωσε στη δημοσιότητα τις τροποποιήσεις που προτείνει για τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που ψηφίστηκε προ εξαμήνου και η εφαρμογή του ξεκίνησε την 1η Ιουλίου 2019.
Οι τροποποιήσεις τέθηκαν σε τετραήμερη δημόσια διαβούλευση που λήγει στις 18 Οκτωβρίου. Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ
Στα τροποποιούμενα άρθρα περιλαμβάνονται και τα τρία άρθρα του Ποινικού Κώδικα που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια τα: 290, 290Α και 291. (Τις αλλαγές που έχουν επιφέρει αυτά τα άρθρα μπορείτε να δείτε: ΕΔΩ).
Επί της ουσίας με τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις δεν επέρχεται καμία αλλαγή, παρά μόνο ήσσονος σημασίας μικροαλλαγές στα παραπάνω άρθρα. Παραμένει ως είχε και η αυστηροποίηση των ποινών αλλά και η ασάφεια στις διατυπώσεις και η απουσία σημαντικών παραβατικών συμπεριφορών από τους παράγοντες που “τεκμηριώνουν” την “Επικίνδυνη Οδήγηση”.
Μπορείτε να δείτε όλες τις προτεινόμενες από το Υπουργείο αλλαγές (αφαιρέσεις παραγράφων) στα παραπάνω άρθρα ΕΔΩ
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα παρενέβη στην Δημόσια διαβούλευση με το παρακάτω κείμενο:
“H διάταξη του άρθρου 290Α παράγραφος 1
«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης» αφήνει στην κρίση του δικαστηρίου το «αν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια» (την οδήγηση). Η διατύπωση πρέπει αν αντικατασταθεί με την απλή έκφραση «όποιος οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών ή κτλ». Δεν μπορεί να τίθεται στην κρίση του δικαστηρίου αν ένας οδηγός που έχει κάνει χρήση είναι ή όχι ικανός να οδηγήσει. Αυτό είναι καινοφανές και αντιεπιστημονικό, δεδομένου ότι η ιατρική και άλλες επιστήμες έχουν αναλύσει όχι μόνο ποιοτικά αλλά και ποσοτικά την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο οδηγών χρηστών αλκοόλ και ουσιών.
Αν το άρθρο παραμείνει ως έχει θα αυτοαναιρεθεί – εξουδετερωθεί στην πράξη με την βοήθεια γνωματεύσεων «ειδικών» για την ανθεκτικότητα κάθε συγκεκριμμένου δράστη στο αλκοόλ και στις ουσίες.
Στην ίδια παράγραφο θα πρέπει να προστεθεί στην επικίνδυνη οδήγηση τόσο η παραβίαση των ορίων ταχύτητας (υπ αριθμόν ένα φονιάς στου δρόμους) όσο και η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (ραγδαία ανερχόμενο αίτιο).
Εντύπωση προκαλεί πως δεν υπάρχει μνεία αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τους υπεύθυνους θανατηφόρων τροχαίων, όπως και να μην έχουν δυνατότητα έκδοσης άδεια οδήγησης όσοι προκάλεσαν θανατηφόρο χωρίς καν να έχουν άδεια, ούτε υπάρχει κάποια μέριμνα για την κατάργηση της ασυλίας που απολαμβάνουν αυτοί που εγκαταλείπουν θύματα τους στο δρόμο (με βάση το άρθρο 43 του ΚΟΚ).
Είναι ευρέως γνωστό ότι σήμερα στη χώρα μας οδηγούν με άδεια οδήγησης άνθρωποι που έχουν σκοτώσει 2 ή και 3 ανθρώπους σε διαφορετικά τροχαία που προκάλεσαν και για τα οποία καταδικάστηκαν τελεσίδικα σε ποινές μηνών με αναστολή. Αυτό αποτελεί πρόκληση για τις οικογένειες των θυμάτων και για την κοινωνία. Αν θέλετε στοιχεία ευχαρίστως να σας δώσουμε.
Τα παραπάνω αποτελούν συλλογική άποψη του πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα” Υποστηρίζει και η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
Η παρέμβαση του συλλόγου μας έχει αναρτηθεί στη Δημόσια Διαβούλευση στο link: http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=10890#comments
ΠΗΓΗ: www.soste.gr
ΠΗΓΗ: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου