9 Μαΐου «Ημέρα της Ευρώπης» Το 2014, την ημέρα που γιορταζόταν
η «Ημέρα της
Ευρώπης», η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και η Ελληνική Προεδρία της ΕΕ διοργάνωσαν από κοινού την 6η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής
Ασφάλειας στην Αθήνα.
Η ΕΥΘΥΤΑ, συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την Οδική Ασφάλεια που διοργανώθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ 8 ΚΑΙ 9 Μαΐου 2014.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας καθιερώθηκε το 1999 ύστερα από απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από την καθιέρωσή της, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας και οι συναφείς εκδηλώσεις έχουν αποδειχθεί ένα χρήσιμο βήμα για ευαισθητοποίηση όσον αφορά τις προκλήσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Διαχρονικά, η
Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας έχει αποδειχθεί ότι είναι μια καλή ευκαιρία
για τους φορείς λήψεως αποφάσεων και για τους σχετικούς θεσμούς για να
εκτιμήσουν τις προοπτικές, να ανταλλάξουν απόψεις και να επινοήσουν νέες
στρατηγικές για να επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Οδικής Ασφάλειας, που ξεκίνησαν με πρωτοβουλία της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οργανώνονται κάθε χρόνο σε συνεργασία με την εκ
περιτροπής Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν επικεντρωθεί σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια. Η
Ευρωπαϊκή Ένωση επιδίωξε να αντιμετωπίσει το συσχετισμό οδικών θανάτων μέσω
διαφόρων πολιτικών και στόχων, επιτυγχάνοντας μείωση των θανάτων σε οδικά
δυστυχήματα. Η ΕΕ στοχεύει στη μείωση των θανάτων
από οδικά δυστυχήματα σε όσο το δυνατό μικρότερο αριθμό. Στόχος της
Ε.Ε είναι η ευαισθητοποίηση των
πολιτικών ιθυνόντων και της κοινής γνώμης σχετικά με τα θέματα που άπτονται της
οδικής ασφάλειας και η αλλαγή συμπεριφοράς των χρηστών των οδών, ώστε η
κινητικότητα στους δρόμους να καταστεί ασφαλής και προσβάσιμη σε όλους πολίτες
της Ένωσης.
Προς το σκοπό αυτό, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας μπορεί να προσφέρει ένα σημαντικό βήμα για ανάπτυξη της προσέγγισης αυτής.
Προς το σκοπό αυτό, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας μπορεί να προσφέρει ένα σημαντικό βήμα για ανάπτυξη της προσέγγισης αυτής.
Η Στρατηγική
«Ευρώπη 2020» είναι μια δεκαετής στρατηγική που επινοήθηκε το 2010 από την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια στρατηγική που έθεσε οικονομικούς και κοινωνικούς
στόχους για την ερχόμενη δεκαετία. Οι προσανατολισμοί πολιτικής για το 2020
αναφορικά με την οδική ασφάλεια αποσκοπούσαν στο να προσφέρουν ένα γενικό
πλαίσιο διακυβέρνησης. Έχει επίσης τεθεί ο νέος στόχος για την μείωση των θανάτων κατά 50%. μέχρι το 2030
Έχουν δηλώσει, διαχρονικά οι Επίτροποι
Μεταφορών της Ε.Ε: όσο γίνονται θανατηφόρα δυστυχήματα
στους δρόμους μας δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών με
ολοκληρωμένο τρόπο, δημιουργώντας στρώματα προστασίας που να διασφαλίζουν ότι,
εάν σε ένα στοιχείο αποτύχουμε , ένα άλλο στοιχείο να αντικαταστήσουμε . Ο στόχος
μπορεί να επιτευχθεί, αρκεί κάθε κράτος
μέλος μπορεί να διαμορφώσει τη δική του εθνική στρατηγική οδικής ασφάλειας
για να βελτιώσει τους τομείς εκείνους στους οποίους υστερεί. Ο ρόλος τους είναι
στον συντονισμό των προσπαθειών οδικής ασφάλειας με τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να πετύχουν το
στόχο της μείωσης των θανάτων στους δρόμους της Ε.Ε
Έχουν δηλώσει ότι, η Ευρωπαϊκή Ημέρα
Οδικής Ασφάλειας δίνει την ευκαιρία να συγκεντρωθούν εμπειρογνώμονες και
ερευνητές, πολιτικοί ιθύνοντες, εκπρόσωποι του κλάδου αλλά και οργανώσεις των
θυμάτων για να συζητήσουν τρόπους βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Δυστυχήματα στους
δρόμους συμβαίνουν και οφείλονται σε
πολλούς παράγοντες. Υπάρχουν βασικές αρχές-οδηγικής συμπεριφοράς που
μπορούμε όλοι να κάνουμε για να διατηρούμε τους δρόμους μας ασφαλείς.
Διαρκές το αίτημα εκ μέρους της ΕΥΘΥΤΑ
Ρόδου προς την Κυβέρνηση και τους φορείς διαχρονικά , προκειμένου να
διαμορφώσει τη δική της εθνική
στρατηγική οδικής ασφάλειας. Να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στη χώρα μας πολύ γρήγορα
αρκεί να υπάρξει ειλικρινής πολιτική βούληση στην θέσπιση και στην εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Βελτίωση της
οδικής ασφάλειας και η Ελλάδα να σταματήσει να
καταλαμβάνει σταθερά μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των 28.
Κλείνοντας τις εργασίες της έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, συνοψίζοντας είχε τονίσει: «Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαπιστώνεται πρόοδος, με διαχρονική μείωση των δυστυχημάτων και των θυμάτων. Οι προσπάθειές , πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό και με βάση το Στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020
Στόχος πρέπει να είναι ο μηδενισμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα αξιοποιώντας ακόμη περισσότερο τις κατάλληλες υποδομές, τις νέες τεχνολογίες, τα ευφυή συστήματα και τα απαραίτητα εργαλεία χρηματοδότησης. Είχε τονίσει ότι το όραμα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας ξεκίνησε με τη νέα σύσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και της Διυπουργικής Επιτροπής με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας και ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια για την ολοκλήρωσή του.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου