29 Ιουν 2020

ΕΥΘΥΤΑ: 16 χρόνια δράσεις για την οδική ασφάλεια



ΕΥΘΥΤΑ: 16 χρόνια δράσεις για την οδική ασφάλειαAUTO





Ο άδικος και πρόωρος θάνατος ενός νέου παιδιού που περπατούσε αμέριμνα στο πεζοδρόμιο για να καταλήξει, χωρίς να φταίει, θύμα των τροχών - εξ αιτίας ενός οδηγού που βρισκόταν στο τιμόνι υπό την επήρεια αλκοόλ - στάθηκε η αιτία για το ξεκίνημα μιας πρωτοβουλίας που, με επίκεντρο τη Ρόδο, προσπαθεί τα τελευταία 16 χρόνια να βάλει το δικό της λιθαράκι σε αυτό που λέμε οδική ασφάλεια. Ο λόγος για την ΕΥΘΥΤΑ- Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου.

Στη δράση εθελοντών στηρίζεται η Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, που από το 2004 μέχρι σήμερα πραγματοποιεί μια σειρά δράσης για τον μηδενισμό των απωλειών ανθρωπίνων ζωών σε τροχαία ατυχήματα. 
Θεωρούμε ότι η παράθεση αποσπασμάτων από το κείμενο που λάβαμε από την ΕΥΘΥΤΑ αποτελεί το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τη στήριξη όλων αυτών των ανθρώπων που χωρίς προσωπικό όφελος δίνουν τον δικό τους αγώνα για πιο ασφαλείς δρόμους, για ένα καλύτερο αύριο:

«Ήταν 6 Ιουνίου 2004 - δύο χρόνια σχεδόν μετά την τραγική και άδικη απώλεια του Δημήτρη - όταν ιδρύθηκε η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου και το γεγονός ανακοινώθηκε σε συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του ΑΚΤΑΙΟΝ. Πρωτοετής φοιτητής, ο Δημήτρης έχασε τη ζωή του στα 19 του χρόνια, ενώ περπατούσε σε πεζοδρόμιο της Αθήνας πίσω από τα κιγκλιδώματα, τραυματισμένος θανάσιμα από ασυνείδητο που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ.



eythyta.jpg
Ελένη Καρύδη, πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ
«Μαμά η ζωή δεν μετριέται από την διάρκειά της αλλά από την προσφορά της» έλεγε ο Δημήτρης – γιος της Ελένης Καρύδη, της προέδρο  της ΕΥΘΥΤΑ και αυτή η πρόταση λειτούργησε ως κινητήριος δύναμη για τη σύσταση της οργάνωσης.»

«Συσπειρωθήκαμε όλοι εμείς, κομμάτι της Ροδιακής κοινωνίας, και συνεχίζουμε να συσπειρώνουμε φορείς και να ευαισθητοποιημένους πολίτες ώστε το μήνυμα για την ασφαλή οδήγηση να ακουστεί δυνατά και να φτάσει όσο πιο μακριά γίνεται. Με όραμα «κανένας θάνατος στο δρόμο» καλλιεργούμε την οδική παιδεία με δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, καθώς οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας με    τεράστιο οικονομικό –κοινωνικό κόστος.


eythyta_6.jpg
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, τον Ιούνιο του 2004 την εκπαίδευση στα σχολεία με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει 45.524 μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, 1.295 Εκπαιδευτικούς, 3.650 Στελέχη Στρατιωτικών Μονάδων και  Οπλίτες της 95ΑΔΤΕ, Προσκόπους και Συλλόγους.
Σχεδιάσαμε πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα για την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια, συνδυάζοντας τη θεωρία, τη βιωματική δράση για να εκπαιδεύσουμε τους  μαθητές τους εκπαιδευτικούς, τους στρατευμένους.
 Έχουμε υλοποιήσει καμπάνιες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης για όλες τις ηλικίες, με τις οποίες ενημερώθηκαν τουλάχιστον 70.000 συμπολίτες μας στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα με συμβουλές για ασφαλή οδήγηση μέσω εντύπων και τηλεοπτικών ραδιοφωνικών σποτ.
Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις της ΕΥΘΥΤΑ σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται έχοντας ως πρότυπο ευρωπαϊκά προγράμματα για την οδική ασφάλεια , προγράμματα αντίστοιχων φορέων της Ε.Ε, του Ο.Η.Ε, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών 2011-2020, της Ευρωπαϊκής Χάρτας για την οδική Ασφάλεια και της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων που καθιερώθηκε με πρόταση της FEVR (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) συμβούλου του ΟΗΕ.»


eythyta_2.jpg
Προβλήματα και προτάσεις:
«Η χώρα μας παραμένει, σε μία από τις χειρότερες θέσεις (5η) ανάμεσα σε 32 Ευρωπαϊκές χώρες (PIN Report ETSC Ιούνιος 2019). Συγκεκριμένα, βρίσκεται στην 5η θέση με 75 θανάτους από τροχαία συμβάντα ανά εκατομμύριο κατοίκων, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 50. Πιο πάνω από εμάς βρίσκονται μόνο χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ (Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Πολωνία).
Τα 39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020 στη χώρα μας και σε περίοδο Covid-19, παρά τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην κυκλοφορία για 2 περίπου μήνες, προκαλούν δικαιολογημένο προβληματισμό. H πανδημία των τροχαίων στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε διαχρονικά ως ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και τα μέτρα ασφάλειας της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίστηκαν σοβαρά, από τις κυβερνήσεις διαχρονικά.
Θα πρέπει αυτή η πανδημία των τροχαίων να σταματήσει. Για το σκοπό αυτό έχουμε προτείνει διαχρονικά στις Κυβερνήσεις και σε όλους τους φορείς τα παρακάτω:
  • Άμεση θέσπιση του Στρατηγικού Σχεδίου βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας του Καθηγητή του ΕΜΠ, κ. Γ. Κανελλαϊδη (επίτιμο μέλος μας).
  • Άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ – Εγκατάλειψη θύματος,
  • Ενιαίο, κεντρικό συντονισμό και παρακολούθηση των δράσεων των αρμόδιων υπουργείων και των λοιπών φορέων
  • Διαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων
  • Δημοσιοποίηση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων και λογοδοσία
  • Εντατικοποίηση των ελέγχων (έχει καταγραφεί ότι η ελλιπής επιτήρηση-έλεγχος ευνοεί την παραβατικότητα).»

«Μη ξεχάσετε ποτέ ότι, η προσπάθεια πρέπει να είναι συλλογική και όλοι εμείς στην ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, δουλεύουμε με τη ψυχή μας, είμαστε όλοι εθελοντές με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, χωρίς μισθωτούς υπαλλήλους και χωρίς  επιδότηση από κανένα φορέα, εργαζόμαστε    με ανιδιοτέλεια και  μοναδικό στόχο τη ζωή:   ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ στις πόλεις μας. Συνεχίζουμε όλοι μαζί!»

Αναδημοσίευση: 

  https://www.ethnos.gr/auto/112130_eythyta-16-hronia-draseis-gia-tin-odiki-asfaleia 



ΝΕΑ από την Global Alliance of NGOs for Road Safety

 Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, είναι ενεργό μέλος της
WHAT'S NEXT FOR NGOs DURING COVID-19
Throughout the COVID-19 pandemic, the Alliance has been working with our member NGOs to monitor the road safety response and how NGOs are adapting. The picture has certainly evolved over the past three months. Following initial shock and worries, most are now working around lockdowns and curfews and a few have been able to return to business as (some kind of) normal. As an Alliance community, we have discussed common issues at online “Coffee Breaks,” taken inspiration from discussions between experts outside the usual road safety sphere at the Alliance Live Sessions, and shared useful resources. Read more HERE.

The biggest challenge that Alliance NGOs are facing globally has been how to push forward the road safety agenda when all attention is focused, quite understandably, on COVID-19. In particular, they have been concerned that the momentum gained in February by the Stockholm Declaration could be lost. NGOs know that new energy is needed to bring road safety back to the attention of leaders and communities. But when and how can this be achieved, and what messages will our leaders and communities be receptive to at this time?

Alliance members discussed these issues on the most recent Coffee Break calls. Read about what was discussed and the different situations that NGOs are facing HERE
ALLIANCE NEWS: NEW WEBSITE
This month, the Alliance has launched its new website HERE.

On it, you can find resources, stories, and information about the Alliance and its member NGOs. We hope that you enjoy our new format and navigation. We will be adding new initiatives and posts regularly, so keep checking in!
ENVIRONMENT, EMISSIONS, ROAD SAFETY AND COVID-19
Use the ‘avoid, shift, improve’ framework, was one of the key messages from panelists to road safety NGOs at the Alliance Live Session Environment, Emissions, Road Safety, and COVID-19. Facilitated by Natalie Draisin, FIA Foundation, it featured Maruxa Cardama, Partnership on Sustainable, Low Carbon Transport (SLoCaT); Carly Gilbert-Patrick, UN Environment Programme (UNEP); and Holger Dalkmann, Sustain 2030 and Senior Advisor to the High Volume Transport (HVT) program and the UK Department for International Development (DFID).

The framework has a hierarchy, said Maruxa Cardama, with avoid being the most effective and desirable action. “We must be careful,” she said, “not just to look at improve.”
  • AVOID long, unnecessary motorized journeys. “If you reduce the length of trips ... it reduces exposure to air pollution as well as the risk of a crash,” said Holger Dalkmann. 
  • SHIFT to more active, zero-carbon modes of transport such as walking and cycling
  • IMPROVE adaptations such as electric transport modes. 
Panelists offered a number of solutions for NGOs seeking to link the road safety and environment agendas, and in particular, pointed to their ability to influence communities for behavior change and broker conversations across stakeholders, including different levels and departments of government. Read more and listen to the full recording HERE.
IN ACTION: A SAFE, SUSTAINABLE CITY FOR CITIZENS
“Rather than saying ‘How can we make links [between different SDGs/issues]?’ ask ‘who are we trying to help and what do they need to get that help?’ Then we can all do our bit,” said Carly Gilbert-Patrick at the Live Session on environment and emissions.

Alliance member, Patiala Foundation, India, runs projects to make Patiala a safe, sustainable, liveable city for citizens. Road safety is one of the ways that they achieve this, with particular focus on the right to walk. Following up on comments from school children, the NGO noticed that sidewalks were being removed around the city in an attempt to reduce traffic congestion. Patiala Foundation used police and census data to prove to the local authorities that only 6% of citizens were using cars to go to work, with almost half (46%) walking or cycling. This led to a change of approach and the city, with help from Patiala Foundation and other stakeholders, is restoring the number of sidewalks.

Read more HERE about Patiala Foundation’s right to walk project, as well as its GreenCAB scheme, which provides eco-friendly cycle rickshaws with seatbelts for drivers to start their own sustainable, regulated cycle-taxi businesses. 
GENDER AND MOBILITY
“The street or a road or a public transport vehicle is not just a way to get from A to B,” said Naomi Mwaura, Flone Initiative, at the Live Session on gender and mobility. “It is a stage where human interactions occur and interactions can be positive or negative. For most women and girls, these interactions are negative.”

The panel, which also included Marie-Axelle Granié, Université Gustave Eiffel, and Wouter Stes, Plan International Belgium, facilitated by Eric Remacle, pointed to evidence that women experience significant disadvantages in mobility.
  • 91% of girls surveyed as part of Plan International’s Safer Cities program in Belgium had experienced sexual harassment in public places, versus 28% of boys.
  • Only 6% of victims file complaints, the same report found. There is a need, Wouter Stes argued, to lower the barriers to reporting harassment and increase perpetrators’ understanding.
  • Only 7% of public transport workers in Kenya are women according to Flone Initiative figures.
  • Women are less likely to have a private vehicle, said Marie-Axelle Granié. Consequently, they walk more, carrying heavier loads, and are more dependent on public transport. They are less likely to use bicycles.
  • Men are three times more likely to die in a road crash and many are the sole-breadwinner in their families.
  • Women have a higher risk of lower-body injury, as their smaller bodies are not considered in vehicle design.  
Read more and listen to the session HERE.
IN ACTION: SAFER CYCLING FOR WOMEN IN ARGENTINA
In Neuquén, Argentina, the municipality has introduced a new mobility action plan to address rapid growth in the city’s population and increasing congestion. It has introduced a new bicycle-sharing scheme and 30 kilometers of new bike paths and lanes. However, only 30% of those using the new infrastructure are women.

Alliance member A.C.T.I.V.V.A.S. has been working with the authorities in Neuquén to make cycle infrastructure in the city safer and more accessible for women. In a roundtable organized by the NGO last year, the city committed to increasing the number of women on bicycles there to 50% and to implement a further 70 kilometers of cycle routes. A.C.T.I.V.V.A.S. has signed a cooperation agreement with the Road Observatory of the Universidad de Flores to monitor the commitment. Read more HERE.
YOUTH ENGAGEMENT
“Most decisions being made now affect young people’s futures more than the futures of those making the decisions," said Amelia Buchweitz Garcez, climate change activist with Fridays for Futures at the final Alliance Live Session on Youth, Leadership, and Issues that Matter: Engaging the Young Generation.

Alongside her, were three other young leaders from different advocacy sectors, including, Ritu Jain, of gender-equality NGO Restless Development, Danish Mohammed, of the International Labor Organization (ILO), and Jacob Smith, of Alliance member YOURS. Drawing on their experiences in different fields, they discussed how to get youth motivated for road safety, ways that NGOs can engage young people in a more meaningful way, and the benefits of youth participation. “Channelizing youth,” explained Ritu Jain, “can create wonders.”

The spirit of the Live Sessions was summed up by Danish Mohammed. “In the struggle for social justice, somewhere along the line, all of our different movements and issues merge into this one just world and the sooner we see the common goal, the sooner we start working together and the sooner we get there.”

Read more and listen to the recording HERE.
IN ACTION: #CLAIMINGOURSPACE
At the opening ceremony of the 3rd Global Ministerial Conference in Sweden in February, Omnia El Omrani delivered a message to government ministers and decision makers around the world on behalf of the members of the World Youth Assembly (WYA) taskforce and the thousands of young people from around the world who took part in youth consultations in the run up to the conference.

Read about how Omnia El Omrani and members of the taskforce pushed youth engagement at the ministerial conference, how they have maximized momentum since then, and the upcoming launch of the Youth Coalition, which is the primary outcome of the WYA, HERE.
ALLIANCE NEWS: ANNUAL REPORT
Check out our Annual Report, launched this month, and relive the highlights of 2019. The report features the Global Meeting, #SpeakUp, #CommitToAct, the Safer Cycling Advocate Program, LEARN, and more, and includes lots of member photos and stories. Find it HERE

«Τραγωδία στην άσφαλτο…» το στίγμα του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Αναζητώντας αναφορές σε τροχαία με θύματα ανήλικους στο διαδίκτυο, μένει κανείς έκπληκτος διαπιστώνοντας πως μόνο σε μια βδομάδα (18-26/6/2020) είχαμε τέσσερις διαφορετικές συγκρούσεις όπου ανάμεσα στα θύματα ήταν ανήλικοι, με δύο απ αυτούς νεκρούς και τέσσερις τραυματίες από τους οποίους οι δύο τουλάχιστον σοβαρά.
Πέμπτη 18/6/2020: Ένας 17χρονος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο που σημειώθηκε στην Ηλεία.
Ο 18χρονος οδηγός είχε πάει να πάρει τον φίλο του από τα ΚΤΕΛ στη Ζαχάρω, καθώς είχε έρθει από Αθήνα, με προορισμό το χωριό Ταξιάρχης. Κάτω από συνθήκες που ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί, το αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του και κατέληξε μέσα σε ελαιοστάσιο, όπου χτύπησε σε ελαιόδεντρα με αποτέλεσμα το θάνατο του 17χρονου επιβλατη.  Πηγή: ΕΔΩ
Παρασκευή 19/6/2020: Τέσσερα άτομα, εκ των οποίων τρία ανήλικα, τραυματίστηκαν απόψε όταν δύο ΙΧ συγκρούστηκαν στα Κουφάλια στη Θεσσαλονίκη.  Με κρανιοεγκεφαλική κάκωση στο νοσοκομείο το ένα ανήλικο. Πηγή: ΕΔΩ
Παρασκευή 26/6/2020: Με πολλαπλά τραύματα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης ένας 17χρονος που ενεπλάκη σε σοβαρό τροχαίο στην Ράχη Πιερίας το μεσημέρι της Παρασκευής. Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, μηχανή την οποία οδηγούσε ο 17χρονος συγκρούστηκε με διερχόμενο αγροτικό φορτηγό, με αποτέλεσμα ο νεαρός να τραυματιστεί βαρύτατα. Ο 17χρονος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Κατερίνης και έπειτα στο Παπανικολάου.Αμέσως μετά τη διακομιδή του στο Παπανικολάου, ο 17χρονος τραυματίας εισήχθη στο χειρουργείο. Πηγή: ΕΔΩ   
Παρασκευή 26/6/2020: Τραγωδία σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Επισκοπή Νάουσας, όταν ένας 14χρονος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο με μηχανάκι. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μηχανάκι που οδηγούσε ο ανήλικος συγκρούστηκε μετωπικά, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, με αγροτικό αυτοκίνητο σε δρόμο μέσα στο χωριό.
Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε το άτυχο παιδί στο νοσοκομείο Νάουσας, ωστόσο ήταν ήδη αργά. Ο οδηγός του αγροτικού συνελήφθη, ενώ προανάκριση διενεργεί το Α.Τ. Νάουσας. Πηγή:ΕΔΩ
Δυστυχώς αυτοί οι θάνατοι και οι τραυματισμοί  δεν αποτελούν συγκυριακό φαινόμενο. Από την αρχή του 2020 πολλαπλά περιστατικά με θανάτους πολύ μικρών παιδιών (επιβατών ΙΧ, αλλά ακόμα και …τρακτέρ), παρασύρσεις με τραυματισμούς πεζών παιδιών και βέβαια θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί εφήβων με μηχανάκι έχουν έρθει στη δημοσιότητα.
Παρά την εντυπωσιακή σε ποσοστά μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας (>40%) η ανάλυση των στοιχείων αυτής της περιόδου δείχνει πως καμία μείωση δεν υπήρξε στην ηλικιακή ομάδα των ανηλίκων. Αυτό από μόνο του είναι ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό δεδομένο. Αν δε ληφθεί υπ όψιν ότι σ αυτή τη δεκαετία η χρήση του παιδικού καθίσματος γνώρισε μεγάλη αύξηση η ενδεχόμενη μείωση θανάτων και τραυματισμών προφανώς καλύφθηκε από την αύξηση συμβάντων οφειλόμενων σε άλλα αίτια.
Προφανώς οι ηθικοπλαστικές διδαχές έχουν αποτύχει στο να πείσουν τους μεγάλους να προσέχουν τους μικρούς και τους νέους στο να αντιληφθούν τους κινδύνους της κυκλοφορίας και ιδιαίτερα της ταχύτητας.
Ωστόσο αν η κατάσταση θέλουμε πράγματι ν αλλάξει η πολιτεία πρέπει να παρέμβει άμεσα, αποφασιστικά  και με σταθερότητα για να αλλάξει τα δεδομένα. Μια τέτοια προσπάθεια πρέπει να βασίζεται:
  • στην επιβολή ως υποχρεωτικού μέτρου του ορίου ταχύτητος των 30km στις κατοικημένες περιοχές θα περιορίσει δραστικά των αριθμό των παρασύρσεων παιδιών που περπατούν, κάνουν ποδήλατο ή πατίνι (πρόσφατα με την υπουργική απόφαση 2448/2020 εγκρίθηκε η προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα)
  • στο σχεδιασμό για μια διαρκή αύξηση του δημόσιου χώρου, χώρου για τους ανθρώπους και όχι για τα μηχανοκίνητα με την ένταξη σ αυτόν εκτεταμένων δικτύων ασφαλών πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων
  • στην αύξηση της επιτήρησης για τη χρήση παιδικού καθίσματος καθώς και για την μεταφορά παιδιών με κάθε τρόπο (σχολικά και «σχολικά» λεωφορεία και «λεωφορεία»)
  • στο να «θυμηθεί» η πολιτεία πως σύμφωνα με το νόμο οδήγηση μηχανής επιτρέπεται μετά την ηλικία των 16 ετών (και μάλιστα μόνο για μοτοσικλέτες έως 50cc) και να σταματήσει ΑΜΕΣΑ ή ανοχή που δείχνει η Τροχαία και κυρίως η Δικαιοσύνη στην οδήγηση οχημάτων από παιδιά και μηχανών μεγάλου κυβισμού από έφηβους, γιατί δεν είναι απλά παράνομα, είναι οι κύριες αιτίες πρόκλησης θανάτου και αναπηρίας σ αυτές τις ηλικίες.
Η έλλειψη πτωτικής τάσης στις απώλειες ανηλίκων από τροχαία (να θυμίσουμε πως το 2019 στη Νορβηγία δεν  χάθηκε ούτε ένας ανήλικος από τροχαίο ΕΔΩ) σηματοτοδοτεί την αποτυχία των όποιων πολιτικών (ή ακριβέστερα αποσπασματικών μέτρων) για την οδική ασφάλεια εφαρμόστηκαν την τελευταία δεκαετία και επιβεβαιώνει πως σε μεγάλο βαθμό η συνολική μείωση των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα δεν συνδέεται με την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς γεγονός πού μας γεμίζει απαισιοδοξία.
Δυστυχώς η είδηση «Τραγωδία στην άσφαλτο…» φαίνεται ότι θα αποτελεί το στίγμα του πολιτισμού μας για καιρό ακόμα.
SOS Τροχαία Εγκλήματα    ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου

Επιδημιολογία τροχαίων στη Δυτική Αχαΐα: έρευνα-ευρήματα-προτάσεις

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ  –   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση με θέμα «Επιδημιολογία τροχαίων στη Δυτική Αχαΐα: έρευνα-ευρήματα-προτάσεις» που διοργάνωσε το Κέντρο Υγείας Κάτω Αχαΐας, η 6η Υγειονομική Περιφέρεια και ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας την Τετάρτη 17 Ιουνίου στο Γυμνάσιο Κ. Αχαΐας.
Δεκάδες πολίτες, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις εισηγήσεις των ομιλητών.
Τα τροχαία οφείλονται κατά 88% στον ανθρώπινο παράγοντα-συμπεριφορά, 10% στις υποδομές (πχ δρόμοι, οχήματα) και 2% σε φυσικά φαινόμενα.
Άρα, οι προσπάθειες αλλαγής της κατάστασης δεν πρέπει να περιοριστούν μόνο στην -απαραίτητη- κατασκευή της Πατρών-Πύργου. Η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο -όχι με ευκαιριακά προγράμματα- η αυστηροποίηση της νομοθεσίας, η μείωση του ορίου ταχύτητας ή ανίχνευσης αλκοόλ, η διαφώτιση μέσω της τηλεόρασης και των μέσων δικτύωσης και άλλα μέτρα περιγράφησαν στην εισήγηση της κας Α. Γιορμέζη, Γενικής Οικογενειακής Ιατρού που συνόδευαν τα ευρήματα της έρευνας.
Σύμφωνα με αυτά, το προφίλ αυτού που υφίσταται τροχαίο είναι: νέος άνδρας που το καλοκαίρι τρέχει με μεγάλη ταχύτητα, το όχημά του ανατρέπεται ή εκτρέπεται, δε φοράει ζώνη ή κράνος και χρήζει διακομιδής στο νοσοκομείο.
Η έρευνα περιλάμβανε τα έτη 2005-06 (πριν την οικονομική κρίση), 2012-13 (στην κορύφωση) και 2018-19 (λεγόμενη αποδρομή). Παρατηρήθηκε μείωση των τροχαίων και των θυμάτων στις δύο τελευταίες περιόδους αλλά στο Κέντρο Υγείας νοσηλεύτηκαν 968 θύματα (περίπου 1 κάθε ημέρα για τα αναφερόμενα έτη), 562 διακομίστηκαν στο νοσοκομείο (τα 208 συνοδεία ιατρού) και καταγράφηκαν 17 θάνατοι (που μεταφέρθηκαν νεκροί ή κατέληξαν στο ΚΥ).
Το εντυπωσιακό είναι ότι ΜΟΝΟ το 9% φορούσε κράνος και 38% ζώνη ασφαλείας.
Αυτά τα ευρήματα αποτελούν στοιχεία που αφορούν την κοινωνία και ορίζουν τα τροχαία συμβάντα σαν μια επιδημία που στοιχίζει τη ζωή σε πάνω από 2000 ανθρώπους ανά έτος στη χώρα μας. Αποτελεί έγκλημα για την Πολιτεία το να μην παρεμβαίνει στα επίπεδα που μπορεί: αλλαγή παραδείγματος, νομοθεσία και υποδομές.
Την εισήγηση σχολίασαν ο Διοικητής του ΑΤ Δυτ. Αχαΐας κος Χ. Λαμπρόπουλος που ανέπτυξε την έννοια του σεβασμού σε όσους κινούνται στους δρόμους και η κα Α. Κανελλοπούλου, Διευθύντρια του ΕΚΑΒ Πάτρας που μίλησε για το άδικο της περισυλλογής νεκρών και τραυματιών, ιδίως νέων
ανθρώπων.
Στην εκδήλωση παρενέβησαν: ο Διευθυντής του Γυμνασίου Λάππα κος Γ. Τάτσης, η υπάλληλος του Κ.Υ.Κ. Αχαΐας κα Α. Νάστου και ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων κος Τ. Βουκελάτος.
Χαιρέτισαν: ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας κος Σ. Μυλωνάς που αναφέρθηκε στο θέμα της επικινδυνότητας της Εθνικής Οδού και στην αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς και ο κος Γ. Καρβέλης, Διοικητής της 6ης ΥΠΕ, που επικεντρώθηκε στη δυνατότητα του Κ.Υ.Κ. Αχαΐας στο να αντιμετωπίζει τα περιστατικά αυτά και την ενίσχυσή του σε προσωπικό και μέσα που επιχειρείται αυτή την περίοδο.
Είδηση αποτελεί η πρόθεση του Δήμου Δυτικής Αχαΐας να δημιουργήσει πάρκο κυκλοφορικής αγωγής.
Ενημερωτικό υλικό του πανελλαδικού σωματείου SOS Τροχαία Εγκλήματα (www.soste.gr) μοιράστηκε στους παραβρισκόμενους, μεταξύ αυτών μεταφρασμένο βιβλίο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνονται.
Τέλος, για το Κ.Υ.Κ. Αχαΐας, πρόθεση είναι οι ερευνητικές του εργασίες όπως η παρούσα, να προσανατολίζονται στις ανάγκες της κοινότητας και να κινητοποιούν σε ζητήματα πρόληψης και κοινωνικής παρέμβασης, εκεί που γεννάται η αρρώστια.
Για το Κ.Υ.Κ. Αχαΐας
Τάσος Γιακουμής

Γενικός Οικογενειακός Ιατρός, Διευθυντής ΕΣΥ, Επιστημονικός Υπεύθυνος
Κ. Αχαΐα 19 Ιουνίου 2020








ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ:
Επιδημιολογία  Τροχαίων στο Κ. Υ Κάτω Αχαίας πριν και κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
 Α.Γιακουμής1, Α.Γιορμέζη1, Α.Αγγελοπούλου1, Π.Κόλλια2, Δ.Τσουκαλάς1, Κ.Πλανητέρου1, Γ.Παντελής3, Μ.Δελή4
1Γεν.Οικ.Ιατρός, 2Παθολόγος, 3Ειδ/νος ΓΟΙ, 4Παιδίατρος
Κέντρο Υγείας Κ. Αχαΐας
 ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης (2010-σήμερα), παρατηρήθηκε περιορισμός αριθμού τροχαίων και θυμάτων, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ΕΛΑΣ, πανελλαδικά και τοπικά.                                                                                                 ΣΚΟΠΟΣ
Η συγκριτική μελέτη των στοιχείων των τροχαίων που συνέβησαν στην περιοχή του Δήμου Δυτικής Αχαΐας (στην οποία εμπεριέχεται εθνική οδός με αυξημένη κίνηση) και των θυμάτων που νοσηλεύτηκαν στο ΚΥΚΑ 1.πριν την κρίση (2005-6), 2.στο peak της (2012-13) και 3.πρόσφατα (2018-19).
 ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ
Τα αρχεία του ΚΥΚΑ από τα οποία καταγράφηκαν επιδημιολογικά στοιχεία των θυμάτων, μηχανισμοί τραύματος και τρόπος μεταφοράς τους σε δεύτερο επίπεδο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
• 316 συμβάντα καταγράφηκαν την πρώτη περίοδο, 219 (-31%) τη δεύτερη και 237 (-25%) την τρίτη. Αντιστοίχως τα θύματα από 391 μειώθηκαν σε 273 (-30%) και 304 (-22%).
• Το καλοκαίρι είχαμε τα περισσότερα τροχαία 302 (39,11%) και 371 θύματα (38,32%). Φθινόπωρο 161 (20,85%) και 197 (20,35%). Χειμώνας 116 (15,04%) και 151 (15,61%). Άνοιξη 193 (25%) και 249 (25,72%).
• 716 (74%) ήταν άρρενα και 252 (26%) θήλεα.
• 0-12έτη:54 (5,64%), 13-18έτη:135 (14,12%), 19-40έτη:429 (44,82%), 41-65έτη:247 (25,81%) και >65έτη 92 (9,61%).
• 38,65% των θυμάτων (327) ενεπλάκησαν σε σύγκρουση, 54,82% εκτροπή οχήματος ή πτώση από δίκυκλο (463) και 6,53% παράσυρση (56).
• Μόνο 9,62% των θυμάτων που επέβαιναν σε δίκυκλα (31/311) φορούσαν κράνη και 37,61% ζώνη ασφαλείας (120/199).
• Μεταφέρθηκαν νεκροί είτε κατέληξαν στο ΚΥΚΑ 10/5/2 θύματα στις αντίστοιχες περιόδους (1,75%).
• Διακομίσθηκαν συνοδεία ιατρού με ΕΚΑΒ 208 θύματα (23,91%), χωρίς συνοδεία 354 (41,84%) και εξήλθαν με οδηγίες ή παραπέμφθηκαν 298 (34,25%).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Προφίλ θυμάτων: νεαροί άρρενες που το καλοκαίρι εκτρέπονται τα αυτοκίνητά τους ή τα δίκυκλα, δε φορούν κράνος/ζώνη και χρήζουν διακομιδής.
Επιβεβαιώνεται ότι η κρίση επέδρασε και επιδρά στον περιορισμό τροχαίων και θυμάτων.
Δυστυχώς, μόνο για τα 6 προαναφερόμενα έτη είχαμε 968 θύματα, ιδίως παραγωγικών ηλικιών.
Τέλος, τα μέτρα προφύλαξης (κράνος/ζώνη) δεν χρησιμοποιούνται απο τους επιβαίνοντες σε οχήματα, πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

20 Ιουν 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 16 χρόνια δράσης: έντονα συναισθήματα, χαράς, δημιουργίας, συγκινήσεων αλλά και απογοητεύσεων.



Συμπληρώνουμε φέτος τον Ιούνιο 16 χρόνια συνεχούς δράσης για έναν κόσμο καλύτερο, «έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα χωρίς πόνο και τραγωδίες»

16 χρόνια έντονων συναισθημάτων, χαράς, δημιουργίας, συγκινήσεων αλλά και απογοητεύσεων.
Ξεκινήσαμε τον Ιούνιο του 2004.   Ξεκινήσαμε την εκπαίδευση στα σχολεία με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας  και μέχρι σήμερα η ΕΥΘΥΤΑ έχει εκπαιδεύσει 45.524 μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, 1.295 Εκπαιδευτικούς, 3.650 Στελέχη Στρατιωτικών Μονάδων και  Οπλίτες της 95ΑΔΤΕ Προσκόπους και Συλλόγους. Σχεδιάσαμε πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα για την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια, συνδυάζοντας τη θεωρία, τη βιωματική δράση για να εκπαιδεύσουμε τους  μαθητές τους  εκπαιδευτικούς, τους  στρατευμένους.  Έχει υλοποιήσει καμπάνιες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης για όλες τις ηλικίες, με τις οποίες ενημερώθηκαν τουλάχιστον 70.000 συμπολίτες μας στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα  με συμβουλές για ασφαλή οδήγηση μέσω των εντύπων και πολλοί περισσότεροι κάτοικοι των νησιών μας με τις τηλεοπτικές  προβολές  και ραδιοφωνικών spot των κοινωνικών μηνυμάτων που η ΕΥΘΥΤΑ προωθεί σε όλη την Δωδεκάνησο. Με τους εθελοντές μας,  τα μέλη μας  και την υποστήριξη φορέων και Οργανισμών η ΕΥΘΥΤΑ υλοποιεί κάθε χρόνο σημαντικές ενέργειες με θετικό αντίκτυπο σε όλη την κοινωνία της  Ρόδου. Πιστοί στο όραμά μας και στους στόχους μας   συνεχίζουμε… για έναν κόσμο με ασφάλεια και πολιτισμό στους δρόμους, έναν κόσμο που αξίζουμε με στόχο να  δημιουργηθούν νέα πρότυπα και να υιοθετηθούν ασφαλείς οδηγικές συμπεριφορές, για όλους τους  χρήστες του οδικού δικτύου.
Ήταν 6 Ιουνίου 2004 όταν ιδρύθηκε  η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου δίνοντας συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του ΑΚΤΑΙΟΝ, δύο χρόνια  σχεδόν μετά την τραγική και άδικη απώλεια του Δημήτρη. Πρωτοετής φοιτητής στο MEDITERRANEAN COLLEGE έχασε τη ζωή του στα19 του χρόνια, ενώ περπατούσε σε πεζοδρόμιο της Αθήνας πίσω από τα κιγκλιδώματα, τραυματίζοντας τον θανάσιμα ασυνείδητος οδηγός υπό την επήρεια αλκοόλ. « Μαμά η ζωή δεν μετριέται από την διάρκειά της αλλά από την προσφορά της » Η πρόταση του γιου  της προέδρου Ελένης Καρύδη, η κινητήριος δύναμη της προέδρου..  για να συσταθεί  η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου. Έφυγε..  τόσο άδικα και τραγικά. Μαζί όλοι εμείς στην ΕΥΘΥΤΑ, στοχεύουμε στον εκμηδενισμό των τροχαίων  να σταματήσει η χώρα μας να έχει τη χειρότερη θέση στα τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στους νέους μας, να σταματήσουμε  τον ανθρώπινο πόνο.
Να σώσουμε πολλές ανθρώπινες ζωές και να ελαχιστοποιήσουμε τις αναπηρίες.. Ας ξεκινήσουμε.. έτσι σκεφτήκαμε..ευαισθητοποιημένοι  πολίτες, επιστήμονες από διαφόρους χώρους, θύματα και συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων, αλλά και απλώς ενδιαφερόμενα άτομα στην πόλη μας που ζούμε και κυκλοφορούμε στη Ρόδο μας τον Ιούνιο του 2004.. έτσι σκεπτόμαστε και τώρα…
 Συσπειρωθήκαμε όλοι εμείς ..κομμάτι της  Ροδιακής κοινωνίας  και συνεχίζουμε να συσπειρώνουμε φορείς και  ευαισθητοποιημένους πολίτες ώστε το μήνυμα για την ασφαλή οδήγηση να ακουστεί  τόσο δυνατά και να φτάσει όσο πιο μακριά γίνεται.. με όραμα «κανένας θάνατος στο δρόμο» καλλιεργώντας την οδική παιδεία με δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης,  καθώς οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας με    τεράστιο οικονομικό –κοινωνικό κόστος.
Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις της  ΕΥΘΥΤΑ σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται έχοντας ως πρότυπο Ευρωπαϊκά προγράμματα για την οδική ασφάλεια , προγράμματα αντίστοιχων φορέων της  Ε.Ε, του Ο.Η.Ε, του Π.Ο.Υγείας,  της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών 2011-2020, της  Ευρωπαϊκής χάρτας για την οδική Ασφάλεια, της  Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων που καθιερώθηκε με πρόταση της  FEVR(Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) συμβούλου του ΟΗΕ. Για την εκπαίδευση των μαθητών Δημοτικών Σχολείων, έχουμε εκδώσει  βιβλία «Κυκλοφορώ και Τραγουδώ» και «Κυκλοφορώντας με τον Πανούλη» έντυπα  και  έχουν αποσταλεί  στις σχολικές μονάδες  σε όλη την Δωδεκάνησο και κοσμούν τις  βιβλιοθήκες  τους. Εκδόθηκαν και αγγλόφωνα έντυπα για τους τουρίστες.
Στο πλαίσιο της ενεργοποίησης των πολιτών και της κοινωνικής αλληλεγγύης καθιερώσαμε το «Δέντρο της  Αγάπης» στηρίζοντας θύματα και οικογένειες  τροχαίων. Φέτος η ΕΥΘΥΤΑ προμηθεύτηκε από Δανία ειδικές ταινίες μείωσης ταχύτητας έξω από σχολεία. Δυστυχώς η πανδημία του Covid-19 δεν μας  επέτρεψε να υλοποιήσουμε την ενέργεια  και την μεταφέραμε  για την νέα σχολική χρονιά. Δημιουργήσαμε ένα 10σέλιδο εικονογραφημένο  βιβλιαράκι με  συμβουλές για ασφαλή οδήγηση. Κάθε Οκτώβριο  πραγματοποιούμε με επιτυχία την «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα», η Ρόδος ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που συμμετείχε και   όλοι μαζί εθελοντές, μέλη της  ΕΥΘΥΤΑ, σε συνεργασία με φορείς  και να κατανοήσουν οι οδηγοί  ότι «Όλοι διασκεδάζουμε ..ο ένας  δεν πίνει ..Ο Οδηγός της  παρέας».
Συνάντηση  της  προέδρου  με τον Πρόεδρο της  Ελληνικής Δημοκρατίας κ Παυλόπουλο, συχνές ενημερώσεις στην αρμόδια Επιτροπής της Βουλής, των εκπροσώπων της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α & Β Βαθμού του Δήμου και της  Π. Ν. Αιγαίου,  παραστάσεις στη Αρμόδια Επιτροπή της  Βουλής των Ελλήνων, τόσο στη  συζήτηση σχετικού νομοσχεδίου   όσο  και για θέματα Οδικής Ασφάλειας με μοναδικό στόχο στην πρόληψη και μείωση των θανάσιμων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία και των θανάτων. Έχουν κατατεθεί σχετικά  υπομνήματα και έχουν αποσταλεί διαχρονικά εκατοντάδες σχετικά έγγραφα προς τους Πρωθυπουργούς, αρμόδιους Υπουργούς,  σε φορείς  και υπηρεσίες   του Δήμου Ρόδου και  της Π.Ν. Αιγαίου.
Καθιερώθηκε την Μ. Πέμπτη να μοιράζονται κόκκινα αυγά ή Αναστάσιμες λαμπάδες και αλκοτέστ μιας χρήσης σε οδηγούς με μηνύματα για ασφαλή οδήγηση. Έχουν μοιραστεί 5.300.
Σε διάφορες δράσεις η ΕΥΘΥΤΑ, έχει μοιράσει σε οδηγούς πάνω από 15.000 αλκοτέστ μιας χρήσης  με  μήνυμα "Αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί".
Έχει μοιράσει 80 προστατευτικά κράνη σε οδηγούς δικύκλων.
Συμμετέχει  σε όλες της εκδηλώσεις και δράσεις που έχουν καθιερωθεί από τον Ο.Η.Ε, τον Π.Ο.Υγείας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως τη Παγκόσμια  Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, την  καμπάνια  project EDWARD κάθε Σεπτέμβρη της  Ευρωπαϊκής Αστυνομίας,  την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο δρόμο, την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων κάθε Τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη.
Συμμετείχε στην Παγκόσμια Συνάντηση των ΜΚΟ Οδικής Ασφάλειας και Θυμάτων Τροχαίων στις Βρυξέλλες το 2009 και στα Χανιά το 2019 υπογράφοντας το ψήφισμα συνηγορώντας για την Βιώσιμη Ανάπτυξη, τα δικαιώματα των τροχαίων θυμάτων,  τους στόχους SDGs ως πλαίσιο ενσωμάτωσης της οδικής ασφάλειας σε όλους τους τομείς με στόχο την μείωση των θανάτων και των σοβαρών  τραυματισμών κατά 50% έως το 2030, αναγνωρίζοντας τη σημασία  των περιφερειακών πρωτοβουλιών για την προώθηση διατομεακών συμπράξεων οδικής ασφάλειας.
Έχει διοργανώσει ημερίδες με εισηγητές Υπουργούς,  με επιστήμονες, όλων των ειδικοτήτων (Καθηγητές Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, μηχανικοί, ιατροί,  δικηγόροι, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας, δάσκαλοι οδήγησης εκπρόσωποι ΜΚΟ) από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ειδικευμένοι σε αντικείμενα που καλύπτουν όλο το φάσμα της οδικής ασφαλείας  και συμμετέχει σε εκδηλώσεις, ημερίδες και συνέδρια στην Ελλάδα και χώρες της  Ε.Ε με παρουσιάσεις, ενημερωτικά έντυπα και δημοσιεύσεις σε εθνικά περιοδικά  και ημερήσιο τύπο.
Όσον αφορά στον τομέα των έργων έχει σχεδιάσει δύο διαβάσεις πεζών στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της  Ρόδου (Γ.Λ Κρεμαστής & Οlymbic Palace στη μνήμη θυμάτων τροχαίων) μετά από  επικοινωνία  με τις     αρμόδιες Υπηρεσίες.)
Έχει συνδιοργανώσει 4 Μαθητικούς Διαγωνισμούς όλων των βαθμίδων στη Δωδεκάνησο  και 1 Περιφερειακό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας, ελεύθερο σχέδιο, κολλάζ, σκίτσο, σταυρόλεξο,  τραγούδι, Ρ/spot  TV/spot, κατασκευή, αφίσα  για την Οδική Ασφάλεια, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, την Π.Ν.Αιγαίου. Τα έργα  αξιολογούνται και κοσμούν τα τετράδια και τα ημερολόγια   της ΕΥΘΥΤΑ.  Απονέμονται  έπαινοι «τιμής ένεκεν» στους συμμετέχοντες.
Σε ειδικές εκδηλώσεις  έχουν απονεμηθεί τιμητικές πλακέτες σε όλους  τους φορείς υποστηρικτές και  χορηγούς της ΕΥΘΥΤΑ.
Έχει σχεδιάσει και  υλοποιήσει έρευνες στη Ρόδο, σχετικά με τις στάσεις και συμπεριφορές των χρηστών της οδού, τα αίτια πρόκλησης των τροχαίων συμβάντων, τα γονεϊκά πρότυπα, τις στάσεις των νέων απέναντι στο αλκοόλ και την οδήγηση καθώς και διαγωνισμό έκθεσης σε μαθητές όλων των βαθμίδων στη Ρόδο με θέμα  «Τι θα πρότειναν στο Δήμαρχο   για την βελτίωση της  οδικής ασφάλειας στο Δήμο».
 Η προσέγγιση της  ΕΥΘΥΤΑ,  θεωρείται πρωτοποριακή σε ένα τόσο δύσκολο και επώδυνο θέμα, με τραγικές συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή, όπως είναι των τροχαίων συμβάντων, αντιμετωπίζεται με επιστημονική  προσέγγιση προκειμένου να εμπλέξει ενεργά την κοινωνία των πολιτών, συσπειρώνοντας εθελοντές και επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων για την αποτελεσματικότητα των στόχων.  
Συγκίνηση και χαρά μαθητές  όλων των ηλικιών να αγκαλιάζουν όλους εμάς..να μας αναγνωρίζουν..να μας ευχαριστούν για όλα όσα έμαθαν..  όπου και αν μας συναντήσουν. Γονείς να μας εξιστορούν πως τα παιδιά τους μετά την ενημέρωση στα σχολεία δεν τους επιτρέπουν να οδηγούν μη τηρώντας τον Κ.Ο.Κ γιατί το είπε η ΕΥΘΥΤΑ και μας ευχαριστούν.
Η απογοήτευση  από τους θανάτους και τους  τραυματισμούς στους δρόμους δεν επιτρέπει στην ΕΥΘΥΤΑ να είναι αισιόδοξη. Η τρομακτική απώλεια τόσων ανθρώπων θα έπρεπε να είχε θέσει σε συναγερμό όλους εκείνους που κατέχουν θέσεις δημόσιας ευθύνης με στόχο να αυξηθεί η ασφάλεια στους δρόμους. Κι όμως διαχρονικά συμβαίνει το αντίθετο.
Η χώρα μας  παραμένει, σε μία από τις χειρότερες θέσεις (5η) ανάμεσα σε 32 Ευρωπαϊκές χώρες (PIN  Report ETSC Ιούνιος 2019). Συγκεκριμένα, βρίσκεται στην 5η θέση με 75 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 50. Πιο πάνω από εμάς βρίσκονται μόνο χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ (Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Πολωνία).
 39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020 στη χώρα μας και σε περίοδο Covid-19, γεγονός που προκαλεί δικαιολογημένο προβληματισμό και παρά τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην κυκλοφορία για 2 περίπου μήνες. Από τα 39 περιστατικά (72%) συνέβησαν σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό. Από τα 39 κρούσματα τροχαίων, τα 11 θανατηφόρα τροχαία με εγκατάλειψη στο 1ο  πεντάμηνο του 2020. H πανδημία των τροχαίων στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε διαχρονικά ως ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα υγείας και τα μέτρα ασφάλειας της κυκλοφορίας δεν θεωρήθηκαν ποτέ τόσο σοβαρά και μαζικά από τις κυβερνήσεις διαχρονικά. 
Επιβάλλεται τώρα  η πολιτική βούληση  να είναι ισχυρή,  ειλικρινής και όχι αποσπασματική με αποτέλεσμα τα μέτρα ασφάλειας της οδικής κυκλοφορίας να  είναι σε μεγάλο βαθμό ανεπαρκώς έως ελλιπή  σχεδιασμένα και λιγότερο αποδεκτά και αδιαφορίας  από τους χρήστες. Θα πρέπει αυτή η πανδημία των τροχαίων να σταματήσει. Για το σκοπό αυτό έχουμε προτείνει διαχρονικά στις Κυβερνήσεις και σε όλους τους φορείς  τις παρακάτω δράσεις.
Άμεση θέσπιση του Στρατηγικού Σχεδίου βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας του Καθηγητή του Ε.Μ.Π  κ Γ.Κανελλαϊδη (Επίτιμό Μέλος μας), άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ –Εγκατάλειψη θύματος, ενιαίος, κεντρικός συντονισμός και παρακολούθηση των δράσεων των αρμόδιων υπουργείων και των λοιπών φορέων, διαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων,  δημοσιοποίηση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων και λογοδοσία, εκπαίδευση, εντατικοποίηση των ελέγχων  άλλωστε, έχει καταγραφεί ότι η ελλιπής επιτήρηση-έλεγχος  δικαιολογεί την παραβατικότητα των χριστών και τους  θανάτους-τραυματισμούς οδικής κυκλοφορίας.
Για όλα τα ανωτέρω στάλθηκαν νέα έγγραφα προς Υπουργούς και Υφυπουργούς Υποδομών και Μεταφορών (Βελτίωση οδικών υποδομών στη Ρόδο, προώθηση σύγχρονης τεχνολογικής υποστήριξης, προτάσεις για το σύστημα εκπαίδευσης-απόκτησης άδειας της Σουηδίας), Δικαιοσύνης (σύνολο υπογραφών 3.676 σχετικά με το άρθρο 43 του ΚΟΚ), Προστασίας του Πολίτη, Υγείας το μήνα Μάιο 2020. Στόχος του παραπάνω σχεδίου δράσης είναι η δραστική μείωση των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50%.
«Μένουμε Ασφαλείς» και πρέπει να παραμείνουμε υπεύθυνοι και στην οδηγική συμπεριφορά. Τώρα θα αποδείξουμε - θα αποδείξετε   αν θα  μείνουμε ασφαλείς κυκλοφορώντας με ασφάλεια  στους δρόμους. Η πολιτεία, εμπιστεύτηκε τους ειδικούς για την πανδημία του Covid-19.  Ώρα είναι να εμπιστευτεί τους ειδικούς της οδικής κυκλοφορίας και εμάς.  Να ακούσετε τώρα τις προτάσεις των ειδικών και εμάς  για την άμεση λήψη σοβαρών-ουσιαστικών  και μαζικών μέτρων για την πανδημία τροχαίων και την αξιολόγησή τους με την εφαρμογή τους.

Η ΕΥΘΥΤΑ θα συνεχίσει για… έναν καλύτερο κόσμο, έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα, χωρίς πόνο, έναν κόσμο με ασφάλεια και πολιτισμό στους δρόμους έναν κόσμο που αξίζουμε και τον έχουμε ανάγκη όλοι μας. Επιδιώκουμε και επιθυμούμε τη συνεργασία όλων. Εμείς που διαδραματίσουμε  έναν ρόλο, πρέπει να δείξουμε στην κυβέρνηση μας και τους φορείς του τόπου μας,  γιατί πρέπει να μας ακούσουν και να πιέσουμε  για δεσμεύσεις για τη στρατηγική  οδικής ασφάλειας που θα προχωρήσει προς την κατεύθυνση της επίτευξης των παγκόσμιων στόχων οδικής ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ, ευχαριστεί από καρδιάς  όλους τους χορηγούς της που στάθηκαν αρωγοί   της, υποστηρίζοντας κάθε της δράση και παρακαλεί  να συνεχίσουν  να την υποστηρίζουν. Σε αυτήν την προσπάθεια, σας θέλουμε όλους κοντά μας! 

Μη ξεχάσετε ποτέ ότι,  η προσπάθεια πρέπει να είναι συλλογική και όλοι εμείς στην ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, δουλεύουμε με τη ψυχή μας, είμαστε όλοι εθελοντές με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, χωρίς μισθωτούς υπαλλήλους και χωρίς  επιδότηση από κανένα φορέα, εργαζόμαστε    με ανιδιοτέλεια και  μοναδικό στόχο τη ζωή:   ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ στις πόλεις μας. Συνεχίζουμε όλοι μαζί!