- Εσθονία, Ελλάδα, Λιθουανία, Λετονία και Πορτογαλία είναι οι χώρες που μείωσαν περισσότερο τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους από το 2010.
- Η Εσθονία θα λάβει το Βραβείο Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών για το 2020.
- Ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο στη Μάλτα, στην Ολλανδία και στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν υψηλότερος το 2019 από ό, τι το 2010.
- Η Ε.Ε είναι «σχεδόν βέβαιο ότι θα χάσει» το στόχο του 2020 για τη μείωση κατά 50% του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.
17 Ιουνίου 2020
- Βρυξέλλες: Τα κράτη της Βαλτικής, μαζί με την Ελλάδα και την Πορτογαλία, ήταν οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ε.Ε, σύμφωνα με νέα Έκθεση σχετικά με την πρόοδο που σημειώθηκε στη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη από το 2010, η οποία δημοσιεύθηκε στις 17 Ιουνίου 2020 από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), ενεργό μέλος του οποίου είναι η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων(F.E.V.R) .Στην Εσθονία απενεμήθη φέτος το βραβείο Road Safety Performance Index (PIN) σε διαδικτυακή εκδήλωση. Αυτό το κράτος της Βαλτικής έχει τώρα ένα επίπεδο θνησιμότητας στους δρόμους (θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους) συγκρίσιμο με εκείνο της Ολλανδίας - ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα που αντανακλά την ύπαρξη σημαντικών επενδύσεων και στρατηγικής ηγεσίας για την Οδική Ασφάλεια εδώ και αρκετά χρόνια.Η νέα ανάλυση δείχνει επίσης ότι δύο από τους παραδοσιακούς ηγέτες της Ευρώπης σχετικά με την Οδική Ασφάλεια, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παραμένουν σχετικά ασφαλείς όσον αφορά στην οδική θνησιμότητα, είχαν περισσότερους θανάτους στους δρόμους το 2019 από ότι το 2010.Η Γαλλία, η Σουηδία και η Γερμανία έχουν επίσης παρουσιάσει απογοητευτική πρόοδο τα τελευταία εννέα χρόνια με μόνο μικρές μειώσεις στον αριθμό των θανάτων.Η Ε.Ε και τα κράτη μέλη της, συμφώνησαν σε έναν στόχο μείωσης των θανάτων στους δρόμους κατά το ήμισυ κατά τη δεκαετία έως το 2020. Με ένα χρόνο να απομένει έως ότου είναι διαθέσιμα τα πλήρη στοιχεία για το 2020, ο στόχος αυτός είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα επιτευχθεί.Αυτό είναι επίσης πιθανό να συμβεί ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που αναμένεται να σημειωθεί σε αρκετές χώρες τους τελευταίους μήνες ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας και του εγκλεισμού στο σπίτι λόγω της πανδημίας του Covid-19.Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, σχολίασε:«Ενώ η πρόοδος σε ολόκληρη την Ευρώπη έχει απογοητευτικά αποτελέσματα τα τελευταία 9 χρόνια, ορισμένες χώρες έχουν κάνει μια ήρεμη επανάσταση στην Οδική Ασφάλεια. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να απονείμουμε φέτος το βραβείο στην Εσθονία για την αξιοσημείωτη πρόοδό της, μετά τη βράβευση της Ιρλανδίας το 2019.»«Συνολικά, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να επιταχύνουν την επίτευξη των νέων στόχων για το 2030. Ωστόσο, η πρόσφατη ανταπόκριση στην επιδημία του Covid-19 μπορεί να σηματοδοτήσει έναν νέο τρόπο να προχωρήσουμε προς τα εμπρός. Μια σημαντική μετάβαση στις μετακινήσεις μας με το περπάτημα και τη χρήση του ποδηλάτου σε αστικές περιοχές, σε συνδυασμό με αλλαγές υποδομής και χαμηλότερα όρια ταχύτητας, θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον αριθμό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στο δρόμο. Αν όμως, μετά από αυτήν την κρίση, επιστρέψουμε ως συνήθως στην προηγούμενη καθημερινότητα, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη χειρότερα από πριν. Υπάρχουν ήδη προειδοποιητικά σημάδια κινδύνου για τον μεγάλο αριθμό των υπερβάσεων ταχυτήτων που αναφέρθηκαν τη στιγμή που άρχισαν να αίρονται οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας, γεγονός που αυξάνει το έργο των υπερβολικά επιφορτισμένων αστυνομικών και των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.»Η Οδική Ασφάλεια στην Ε.Ε αναμένεται να βελτιωθεί την επόμενη δεκαετία χάρη στη νέα νομοθεσία σχετικά με τα ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων και των υποδομών που συμφωνήθηκαν την περσινή χρονιά. Πολλά, όμως, θα εξαρτηθούν από τα λεπτομερή τεχνικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στους νέους νόμους, οι οποίοι βρίσκονται σε εξέλιξη. Το ETSC ανησυχεί ιδιαίτερα για τις απαιτήσεις για την τεχνολογία Intelligent Speed Assistance (ISA) για νέα οχήματα και τα πρότυπα «άμεσης όρασης» (για τη βελτίωση της ορατότητας των οδηγών γύρω από το όχημά τους) στα νέα βαρέα οχήματα, τα οποία και τα δύο κινδυνεύουν να αποδυναμωθούν μετά τις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
- Η Βουλγαρία και η Ρουμανία παραμένουν οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης από την άποψη των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και έχουν επίσης σημειώσει μειώσεις κάτω του μέσου όρου τα τελευταία χρόνια.
Η συνολική έκθεση εδώ: www.etsc.eu/pin14
Σχετική
αλλαγή στους θανάτους από τροχαία από το 2010 έως το 2019. * Οι εθνικές προσωρινές
εκτιμήσεις χρησιμοποιήθηκαν για το 2019, καθώς τα τελικά στοιχεία για το 2019
δεν είναι ακόμη διαθέσιμα κατά τη στιγμή της εκτύπωσης ** Τα στοιχεία του
Ηνωμένου Βασιλείου για το 2019 είναι το προσωρινό σύνολο για τη Μεγάλη Βρετανία
για το έτος που λήγει τον Ιούνιο του 2019 σε συνδυασμό με το σύνολο για τη
Βόρεια Ιρλανδία για το ημερολογιακό έτος 2019.
Οδική θνησιμότητα (θάνατοι από τροχαία, ανά εκατομμύριο κατοίκους) το 2019 (με
σύγκριση της θνησιμότητας το 2010). * Εθνικές προσωρινές εκτιμήσεις που
χρησιμοποιήθηκαν για το 2019, καθώς τα τελικά στοιχεία για το 2019 δεν είναι
ακόμη διαθέσιμα κατά τη στιγμή της εκτύπωσης. ** Τα στοιχεία του Ηνωμένου
Βασιλείου για το 2019 είναι το προσωρινό σύνολο για τη Μεγάλη Βρετανία για το
έτος που λήγει τον Ιούνιο του 2019 σε συνδυασμό με το σύνολο για τη Βόρεια
Ιρλανδία για το ημερολογιακό έτος 2019.
Αναδημοσίευση:https://etsc.eu/this-list-of-countries-making-the-most-progress-on-road-safety-in-europe-might-surprise-you/?fbclid=IwAR0v2jxDmZCaH8uClppDVdbiAikgFDhuC-_2fORmf17IpPytJYAoXoGGFCY
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου