17 Νοε 2020

Διαδικτυακό Συνέδριο με τίτλο “Προαγωγή Κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στους Εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης”

 

Συνέδριο με τίτλο “Προαγωγή Κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στους Εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης”, διεξάγεται διαδικτυακά στις 20 και 21 Νοεμβρίου 2020, υπό την επιστημονική ευθύνη του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Κρήτης.

Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και σε επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται στην προαγωγή της ασφαλούς μετακίνησης και επιδιώκει να συζητήσει τις νέες εξελίξεις στο χώρο της κυκλοφοριακής αγωγής, να παρουσιάσει καινοτόμες μεθόδους, σύγχρονα εργαλεία και καλές πρακτικές από το χώρο της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης. Το συνέδριο θα έρθει επίσης να συζητήσει τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στη χώρα μας και φιλοδοξεί να συμβάλει στη διατύπωση επίκαιρων προτάσεων για τις ανάγκες ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού σε θέματα προαγωγής της ασφαλούς μετακίνησης στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στο συνέδριο θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής, σύντομης διάρκειας, που υλοποιήθηκαν με επιτυχία από εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας Κρήτης κατά το προηγούμενο σχολικό έτος και να παρακολουθήσουν τη βράβευση μαθητών και εκπαιδευτικών που διακρίθηκαν στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό με θέμα “Διασταύρωση στη Ζωή” που διοργανώθηκε με επιτυχία στο πλαίσιο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς με συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαθητών από όλη την Κρήτη.

Επισυνάπτεται το πρόγραμμα του Συνεδρίου

 


Άρθρο με τίτλο “Ο ρόλος των Συγκοινωνιολόγων στην ανάπτυξη των πόλεων”,

Άρθρο του προέδρου του ΣΕΣ, Π. Παπαντωνίου, με τίτλο “Ο ρόλος των Συγκοινωνιολόγων στην ανάπτυξη των πόλεων” δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ στις 13 Νοεμβρίου 2020.

Αναλυτικά το άρθρο στο επισυναπτόμενο αρχείο


 

16 Νοε 2020

Η Πανδημία της Ασφάλτου.

Κάποιες περιπτώσεις: 1. Βάδιζε πάνω στο πεζοδρόμιο ανέμελος. 2. Ήταν συνοδηγός σε αυτοκίνητο, χαρούμενη για την μεγάλη επιτυχία της. 3. Ήταν πάνω στο ποδήλατο, γύριζε τον κόσμο. 4. Πέρναγε το δρόμο κουρασμένος, γυρίζοντας από τη δουλειά. 5. Ήταν πάνω στη μηχανή στο δρόμο για τη δουλειά. Ξαφνικά η κακιά η ώρα τους έκοψε το νήμα της ζωής. Το όχημα μπορεί, βεβαίως, να είχε πιει, λίγο παραπάνω, να έτρεχε λίγο παραπάνω, να είχε μισό κοιμηθεί, αλλά αυτά είναι πταίσματα. Πέντε τυχαίες(;) περιπτώσεις, πέντε αριθμοί από τους 31.385 που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο τα τελευταία 20 χρόνια. Που τα όνειρά τους φτερούγισαν μαζί τους εκείνη την «κακιά» στιγμή, εξαφανίστηκαν, όπως και οι οδηγοί, που τις (τους) χτύπησαν, έγιναν καπνός οι περισσότεροι,  λες και τους έπιασε πανικός μήπως, επιστρέφοντας, στον τόπο (του εγκλήματος;) θα τους κατασπαράξει από εκδικητικότητα το τραυματισμένο θεριό! Κάποιοι πιάστηκαν, αλλά γρήγορα αφέθηκαν, και κάποιοι αναζητούνται ακόμη. Κάποιους τους ψάχνουν ακόμη και οι συνειδήσεις τους.

Πίσω όμως από τους αριθμούς, τις περιπτώσεις (αλλά όχι τις συμπτώσεις ) και τα στατιστικά βρίσκονται  Άνθρωποι, νέοι συνήθως. Όμορφες ιστορίες που έμειναν χωρίς ολοκλήρωση. Ιθάκες που ψάχνουν ακόμη τους ταξιδευτές τους. Κι αν μετά  την κρίση λιγότεροι Άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο κατά μέσο όρο, αυτό συμβαίνει, επειδή  κυκλοφορούν λιγότερα οχήματα με μικρότερες ταχύτητες για εξοικονόμηση στα καύσιμα! Οι αυτοκινητόδρομοι, επίσης, φαίνεται να έχουν βελτιώσει την κατάσταση, αλλά η αστυνόμευση, μάλλον δεν έχει αξιόλογο μερίδιο). Ρέουν  ακόμη ορμητικά τα ποτάμια με το αίμα σε έναν  εμφύλιο πόλεμο, κηρυγμένο στη σιωπή, με πολλούς να είναι ανυπεράσπιστοι, σε μία πανδημία με  θύματα κυρίως νέους (στις ηλικίες 5 έως 29 τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκόσμια), θέμα που ανεβαίνει στον αφρό του επίκαιρου, όταν χάνεται κάποιος επώνυμος ή η ιστορία είναι πολύ τραγική  και έχει αποτυπωθεί, βεβαίως, στην κάμερα. Ο ΟΗΕ έχει καθιερώσει την τρίτη Κυριακή κάθε Νοέμβρη, φέτος στις 15 του μηνός, ως παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων από τις τροχαίες συγκρούσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αυτοί που γλυτώσανε; Πολλοί με ακρωτηριασμένα τα σώματα τους, με ακρωτηριασμένες τις ζωές. Πολλοί από αυτούς τους Ανθρώπους τα καταφέρνουν, μετά από ασταμάτητη πάλη, προσαρμόζονται, βρίσκουν διεξόδους, άλλος με τον αθλητισμό, άλλος αφιερώνεται σε ομιλίες ευαισθητοποίησης, άλλος προσφέρει άπλετη αλληλεγγύη σε συμπάσχοντες και όχι μόνο. Μεγαλουργούν, αληθινά πρότυπα χαμένα συχνά στην ανωνυμία μιας ανάπηρης πολιτείας.

Και ακόμη πιο πίσω βρίσκονται αυτοί που μένουν, οι οικογένειες που χάσανε τους δικούς τους Ανθρώπους. Και αυτή η απώλεια τους τρώει όλη τους τη ζωή και μαζί ένα αίσθημα αδικίας, γιατί οι ποινές που επιφυλάσσονται στους δράστες είναι σχεδόν ενθαρρυντικές, ένα χάδι επιβράβευσης, έτυχε, λέει, η κακιά η στιγμή,  να επαναλάβεις το έγκλημα, ούτε μία μέρα φυλακή, έστω λίγες ώρες κοινωνικής υπηρεσίας, για το θεαθήναι ρε παιδί μου, τίποτα, τίποτα, τίποτα. Μία υποκρισία του συστήματος που υποστηρίζει τον κανιβαλιστικό καταναλωτισμό, τα αυτοκίνητα, τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τον ατομικισμό, την αναξιοπρέπεια, την αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή, ένα αίσχος της α-δικαιοσύνης. Στο δικαστήριο παρά τον πόνο τον βαρύ, τον ασήκωτο, παρότι κρατάς μία στάση αξιοπρέπειας χωρίς διάθεση εκδικητικότητας, κάποια στιγμή μπορεί να νιώσεις ότι εσύ είσαι, λέει, ο κατηγορούμενος, γιατί, για παράδειγμα, δεν πρόσεξες το παιδί σου, λέει, ο άντρας σου δεν πρόσεξε, λέει. Και θέλουν να σου φυτέψουν ενοχές, που ζητάς αποζημίωση, που θέλεις να καταστρέψεις τη ζωή του δράστη, λέει.

Η πρώτη αιτία πρόκλησης των τροχαίων συγκρούσεων ( ή εγκλημάτων; ) είναι η ταχύτητα. Nα εκτιναχθεί η αδρεναλίνη! Να (απο)δείξουμε τη μαγκιά! Την ηλιθιότητα! Δρόμοι πίστες ταχύτητας, πίστες χορού για λυσσασμένους τροχούς να σέρνουν το χορό του θανάτου. Το όχημα όπλο που μπορεί να εκπυρσοκροτήσει οποιαδήποτε στιγμή και οπλίζει, όταν, όπως λέει ο Ιαβέρης, μπει το βλήμα μέσα του. Ένα βλήμα που συχνά μεταλλάσσεται σε χταπόδι, στο ένα πλοκάμι το κινητό, στο άλλο το καφεδάκι, στο άλλο το τσιγαράκι, και το αμάξι  μόνο του και όποιον πάρει ο χάρος ή η  κακιά η ώρα! Στο μεταξύ τα καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν ακόμη πιο εξελιγμένες προδιαγραφές παθητικής ασφαλείας, πράγμα που σου δημιουργεί την προδιάθεση να αναπτύξεις μεγαλύτερη ταχύτητα, να το τρέξεις λιγάκι το εργαλείο, έτσι όμως γίνεσαι πιο επικίνδυνος για τους άλλους, ιδίως  τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, αυτόν με το δίκυκλο, τους πεζούς, τη μητέρα, το παιδί, τον ηλικιωμένο, τον ανάπηρο με το καροτσάκι,   αν τολμήσει να κινηθεί στην πόλη. Βλέπετε πολλούς να κυκλοφορούν με αναπηρικά αμαξίδια; Κι όμως: μείωση κατά μέσο όρο 5% της ταχύτητας σημαίνει μείωση κατά 30% των θανάτων στους δρόμους!

Επιπλέον, η αστυνόμευση είναι ελλιπής, επιφανειακή, ενίοτε αλλοπρόσαλλη. Μερικές φορές φαίνεται σαν να κινείται από λόγους εισπρακτικούς, γενικώς όχι πειστικούς. Δίνει το μήνυμα πως τα εγκλήματα στους δρόμους  είναι κάτι το αμελητέο, όχι κάτι σημαντικό σαν τον  κορωνοϊό, για παράδειγμα. Σε όποιες περιπτώσεις ο νόμος εφαρμόστηκε με σχετική συνέπεια κι  η αστυνόμευση ήταν επαρκής, π.χ. για τα κράνη και τις ζώνες ασφαλείας, οι συμπεριφορές άλλαξαν άρδην και ξεκάθαρα προς το καλύτερο.

Επίσης, με τα κοινωνικά μηνύματα για την οδική ασφάλεια στα μέσα μαζικής επικοινωνίας προβάλλεται και επισημαίνεται όχι να προσέχει  ο οδηγός αλλά ο πεζός! Υποβάλλεται το μήνυμα ότι ζούμε σε μία ζούγκλα, δηλαδή σε ένα περιβάλλον που δεν αλλάζει που έχει το πόδι και το μυαλό κολλημένα στο γκάζι και, αν θέλεις να επιβιώσεις, πρέπει να κάνεις στην άκρη εσύ και τα δικαιώματά σου! Ακόμη όμως και το όχημα που δεν κινείται,, το παράνομα παρκαρισμένο σε αναγκάζει συχνά σε επικίνδυνους ελιγμούς, μειώνει την ορατότητα όλων των χρηστών του οδικού δικτύου, αναγκάζει συχνά τους πεζούς να κατεβαίνουν   στο οδόστρωμα,   πράγμα που εγκυμονεί κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα.

Μπορεί να γίνει κάτι; Πρώτα πρώτα αντικατάσταση της λέξης «ατύχημα» που είναι μεροληπτική υπέρ του δράστη με τη λέξη «σύγκρουση» ή «συμβάν»( ή μήπως »έγκλημα» χωρίς εισαγωγικά και περιστροφές; ). Γιατί οι τροχαίες συγκρούσεις δεν οφείλονται στα τερτίπια της μοίρας, δεν είναι αναπόφευκτες, ίσα ίσα είναι προβλέψιμες, οφείλονται σε συγκεκριμένες αιτίες, έχουν συγκεκριμένους υπευθύνους , άρα μπορούν να προληφθούν. Και το πρώτο που χρειάζεται είναι να το αναγνωρίσουμε. Τους όρους αυτούς είναι ανάγκη  να τους υιοθετήσουν με συνέπεια  τόσο η τροχαία, όσο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, γενικά η κοινωνία.

Συνεχής προσπάθεια ευαισθητοποίησης με κοινωνικά μηνύματα για την οδική ασφάλεια με εκπομπές, ντοκιμαντέρ, συζητήσεις, για να ευαισθητοποιηθούν όσοι είναι δεκτικοί. Για τους άλλους αυστηροί νόμοι, επιτήρηση των νόμων, αυστηρές συνέπειες για όσους δηλαδή θεωρούν μαγκιά την ασύδοτη οδήγηση.  Και αγωγή. Χρειάζεται να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα σπουδών και της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαθήματα για την οδική ασφάλεια, σύγχρονα μαθήματα ζωής, τα οποία θα συντονίζονται και  θα υλοποιούνται από ειδικούς, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων. Επίσης, να ενθαρρύνονται (άρα ελάχιστη ανάμειξη της γραφειοκρατίας) οι επισκέψεις στο χώρο του σχολείου και να εφαρμόζονται προγράμματα από συλλογικότητες, από φορείς που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια π.χ. SOS Τροχαία Εγκλήματα, Ινστιτούτο για την Οδική Ασφάλεια Πάνος Μυλωνάς. Η πανδημία της ασφάλτου θερίζει τις νεαρές ηλικίες, πράγμα που δεν συμβαίνει με την πανδημία του κορωνοϊού. Κι όμως πόσα μέτρα παίρνονται για αυτήν του ιού  κι όχι για την άλλη της ασφάλτου; Υποκρισία  μίας γερασμένης κοινωνίας απέναντι στα παιδιά της!

Είναι ανάγκη η υποψήφιοι οδηγοί κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης τους να συνειδητοποιήσουν ότι το όχημά τους είναι όπλο που ανά πάσα στιγμή μπορεί να σκοτώσει τόσο αυτούς όσο και τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Να σέβονται τους πεζούς και τα δικαιώματά τους, να δείχνουν  ευγένεια και αλληλεγγύη στο δρόμο. Επιπλέον, στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος, εκτός από την ικανότητα να μπορούν να παρκάρουν και να ξεκινούν από την ανηφόρα, οι υποψήφιοι να αξιολογούνται σε ευρύτερες δεξιότητες, για παράδειγμα αν μπορούν να προλαμβάνουν και να διαχειρίζονται κινδύνους, αν οδηγούν αμυντικά και γενικώς προσεκτικά. Και να σταματήσει, επιτέλους, ο χρηματισμός!   Η τεχνολογία με τις εφαρμογές της μπορεί να συνεισφέρει, υπηρετώντας την ασφάλεια των Ανθρώπων, για παράδειγμα κόφτης ταχύτητας , συσκευή στα οχήματα που δεν επιτρέπει να ξεπεράσεις κάποια συγκεκριμένη ανωτάτη ταχύτητα, αυτόματη προσαρμογή του οχήματος στα όρια ταχύτητας του δρόμου μέσω επικοινωνίας του οχήματος με το δίκτυο, σύστημα αναγνώρισης πεζών και ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.

Το όραμα μηδέν (vision zero) έχει υλοποιηθεί σε άλλες χώρες με μεγάλη επιτυχία. Πρόκειται για μία πολιτική, μία στρατηγική με οδηγό τις ανάγκες του Ανθρώπου και τέρμα τον εκμηδενισμό των θυμάτων της ασφάλτου. Περιλαμβάνει μία δέσμη μέτρων, όπως περιορισμό των ορίων ταχύτητας σε 40 km μέσα στις πόλεις και 30 km όριο για το μεγαλύτερο μέρος των πόλεων, ιδίως  σε περιοχές κατοικιών, σχολείων, γενικά όπου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού. Σε συνδυασμό, εξυπακούεται, με την αυστηρή επιτήρηση. Καμία ανοχή στο αλκοόλ και αυστηρές ποινές για τους παραβάτες. Ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, περπάτημα, ποδήλατο, μέσα μαζικής μεταφοράς. Δημιουργία κατάλληλων υποδομών για την εξυπηρέτηση των τρόπων αυτών, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, λεωφορειόδρομοι, όμορφοι και ασφαλείς δημόσιοι χώροι, και υποδομές, για να μειωθούν οι ταχύτητες, κυκλικοί κόμβοι, στενεύσεις οδών, υπερυψωμένες διαβάσεις, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας κλπ.

Άνθρωποι με κατάρτιση και ήθος, ναι, υπάρχουν και στην Ελλάδα, για να κάνουν τον σχεδιασμό. Μένει μόνο να δημοσιευτεί η παρακάτω αγγελία και να περιμένουμε τους κατάλληλους, για να πάρουν τις αποφάσεις ( εμείς, οι υπόλοιποι, μπορούμε ο καθένας από τη θέση του να δίνουμε τη μάχη μας ενάντια στην πανδημία της ασφάλτου) :

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

ΜΕ ΟΡΑΜΑ

ΚΑΙ ΗΘΟΣ ΑΤΡΑΚΑΡΙΣΤΟ,

ΓΙΑ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ.

ΟΣΟΙ ΚΑΛΟΙ, ΤΡΕΧΑΤΕ!

ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗΝ ΤΡΑΚΑΡΕΤΕ!

 

Βαγγέλης Δήμας, εκπαιδευτικός, μέλος της Κίνησης ΠΕΖΗ

15.11.2020 Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων

Υ.Γ. Πολύτιμα στοιχεία για τη σύνθεση του κειμένου αντλήθηκαν από τον Π.Ο.Υ.          (Παγκόσμιος Οργανισμός  Υγείας) και τον Πανελλαδικό Σύλλογο για τα θύματα των τροχαίων SOS Τροχαία Εγκλήματα

 

 

12 Νοε 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ



  

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020  

Κάθε χρόνο η Τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως «Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων»

Φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από τότε που ξεκίνησε να τιμάται  διεθνώς η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, εκ των οποίων τα 10 πρώτα χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (F.E.V.R) και τους πολλούς οργανισμούς μέλη της, συμπεριλαμβανομένου και του "Ειρήνη Στους Δρόμους" (RoadPeace) του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος εισήγαγε την αναγνώριση της το  1995 στη Γ.Σ του Ο.Η.Ε.

Με την ισχυρή υποστήριξη του Π.Ο.Υ και των μελών της Σύμπραξης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών (UNRSC), τα Κράτη Μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων ως μια αρμόζουσα "αναγνώριση των θυμάτων από τροχαία  και των οικογενειών τους". με το  ψήφισμα 60/5 της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στις 26 Οκτωβρίου 2005.

Τα κράτη μέλη και η διεθνής κοινότητα κλήθηκαν να αναγνωρίσουν αυτή την ημέρα.

 Η ΕΥΘΥΤΑ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ενεργό μέλος της F.E.V.R τιμά την Ημέρα Μνήμης από το 2006, με «VIZION ZERO» «ΜΗΔΕΝ  Θάνατοι στους δρόμους».  Αυτή η Ημέρα είναι αφιερωμένη στη Μνήμη των Θυμάτων, σε όλους όσους υπερασπίζονται τα δικαιώματα των θυμάτων καθώς και στην απόδοση φόρου τιμής στους εργαζόμενους στη διάσωση: πληρώματα ασθενοφόρων, τροχαίας, πυροσβεστικής και επαγγελματίες υγείας που καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με τα τραυματικά επακόλουθα του θανάτου και του τραυματισμού.

Η Ημέρα αυτή μας δίνει μια σημαντική ευκαιρία να προβληματιστούμε για όλους όσους χάθηκαν ή τραυματίστηκαν στους δρόμους όλου του κόσμου.

Επί πλέον μας δίνει την δυνατότητα να αναδείξουμε και την ανθρώπινη πλευρά της οδικής ασφάλειας γιατί πίσω από κάθε θύμα τροχαίου υπάρχει οικογένεια, φίλοι μια ολόκληρη κοινότητα που πλήττεται ανεπανόρθωτα.

Κάθε 24 δευτερόλεπτα σκοτώνεται στον κόσμο από τροχαίο ένα παιδί , ένας πατέρας, μία μητέρα, ένας αδελφός,  μια αδελφή, ένας φίλος, ένας συνάδελφος, ένας γείτονας…

Το 2019:

Ø  έχασαν τη  ζωή τους 26.000 άνθρωποι στη Ε.Ε ,

Ø  1.450.000 τραυματίστηκαν σοβαρά ή έχουν αναπηρία στην Ε.Ε

Ø  1.300.000 έχασαν τη  ζωή τους παγκόσμια

Ø  50.000.000 τραυματίζονται παγκόσμια και θα συνεχίσουν να ζουν αντιμετωπίζοντας πολλαπλά προβλήματα.

Κάθε μέρα, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μας φέρνουν τραγικά νέα, πίσω από τα οποία υπάρχουν θλιμμένες οικογένειες και φίλοι, οι ζωές των οποίων άλλαξαν για πάντα. Είναι πράγματι μια στιγμή να θυμηθούμε και να αναγνωρίσουμε πως πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα-ακόμη και τώρα- ώστε να αποφευχθεί αυτός ο τραγικός χαμός ανθρώπινων ζωών. Αυτοί οι θάνατοι θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί

Η Ημέρα αυτή έχει γίνει επίσης ένα σημαντικό εργαλείο για τις κυβερνήσεις αλλά και όλους όσους εργάζονται για την πρόληψη ή για την αντιμετώπιση των συνεπειών τους, μιας και παρέχει την ευκαιρία να αποδείξουν την τεράστια κλίμακα και τις επιπτώσεις των θανάτων και τραυματισμών στο δρόμο και την επείγουσα ανάγκη για συντονισμένη δράση.

Δυστυχώς τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους  δεν στάθηκαν ικανά  να ωθήσουν τις περισσότερες κυβερνήσεις στη λήψη ουσιαστικών και μακροπρόθεσμων μέτρων που θα περιόριζαν και θα μείωναν   δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις στο οδικό τους δίκτυο.

Στη χώρα μας οι θάνατοι από τροχαία επί δεκαετίες αποδεκατίζουν τους νέους ανθρώπους χωρίς ποτέ να υπάρξει μια μακροπρόθεσμη ουσιαστική πολιτική που να ξεπερνά τις ευχές, τις δηλώσεις λύπης και τα συγκυριακά μέτρα. Μονίμως ουραγοί στην Ευρώπη στην οδική ασφάλεια βρισκόμαστε σταθερά στην κορυφή της πυραμίδας των θυμάτων. Και αν οι αριθμοί εμφανίζουν μια μείωση τα τελευταία χρόνια, ποιος μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένος όταν η πιθανότητα θανάτου ενός ανθρώπου στο ελληνικό οδικό δίκτυο είναι διπλάσια ή και τριπλάσια απ αυτήν ενός κατοίκου άλλων χωρών της Ευρώπης. Η Ημέρα Μνήμης σημαίνει η εγρήγορση λήψης πρωτοβουλιών  όπως συμβαίνει με όλα τα σημαντικά ζητήματα της ζωής μας, η ευαισθητοποίηση για το φλέγον ζήτημα των θανάτων στους δρόμους και  επιβάλλεται να είναι διαρκής.

Ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε τη μνήμη όσων υπέφεραν, υποφέρουν  στους δρόμους του κόσμου, θα είναι οι κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις που έκαναν στην αρχή της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 και στη νέα Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030, πριν να είναι πολύ αργά.

Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης 2020

 Θυμήσου όσους  σκοτώθηκαν, Υποστήριξε δράσεις αφύπνισης,  Δράσε για να σώσεις ζωές.

Στη φετινή Παγκόσμια Ημέρα, καλούμε  όλους να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αντιμετωπίσουμε  την παγκόσμια κρίση της οδικής ασφάλειας. Προσδοκούμε να κατανοήσουν και να δεσμευτούν όλοι  ότι τα τροχαία δεν είναι θέμα της κακιάς στιγμής, της μοίρας ή ότι άλλο μπορεί να ειπωθεί.

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων,  αποτελεί μία ευκαιρία για να σκεφτούμε το  πως μπορούμε να σώσουμε εκατομμύρια ζωές. Η επείγουσα δράση παραμένει απολύτως απαραίτητη.

Η επιβολή περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση τoυ COVID-19 καθιστά δυστυχώς αδύνατη την πραγματοποίηση εκδηλώσεων Μνήμης για τα θύματα των τροχαίων αυτή τη χρονιά.

  1.  Θα τελεστεί μόνο Επιμνημόσυνη Δέηση  στους Ιερούς ναούς της Ρόδου.   
  2. Η αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης, θα προβληθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, στην δυτική όψη του Μεγάρου της Βουλής (όψη προς πλατεία συντάγματος) στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων στις 15 Νοεμβρίου 2020 
  3.  Διαβάστε ΕΔΩ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)

FEVR – World Day of Remembrance for Road Traffic Victims, 2020













The  European Federation of Road Victims (FEVR) together with the WHO Regional Office for Europe  and UNRSC members commemorated the World Day of Remembrance for Road Traffic Victims (#WDoR2020) on 15 November 2020, as an “appropriate acknowledgement for victims of road traffic crashes and their families”.  Some of the objectives of WDoR 2020 are to provide a platform for road traffic victims and their families to remember all people killed and seriously injured on the roads, to acknowledge the crucial work of the emergency services and to draw attention to the generally trivial legal response to culpable road deaths and injuries.   

In Greece, EFTHITA Rhodes is organising a special event on 15 November 2020, by presenting a poster on the west side of the building of the Greek Parliament, passing the message “Remember-Support-Act” pdf5 pdf5