Κανόνες σχετικά με τη διασυνοριακή επιβολή των παραβάσεων της κυκλοφορίας, τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, τα αυτοματοποιημένα οχήματα και τις άδειες οδήγησης και μια πρόταση για την προσθήκη αυτοματοποιημένων συσκευών κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall σε μοτοσικλέτες, φορτηγά και λεωφορεία συγκαταλέγονται σε ένα σημαντικό πακέτο νέων νομοθετικών μέτρων για τον τομέα των μεταφορών που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο 2020
Η νέα στρατηγική για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα ακολουθεί το πρότυπο των τελευταίων ετών της δέσμευσης μιας σειράς νέων σχετικών μέτρων σε ένα πακέτο αντί να τα ανακοινώνει μεμονωμένα.
Η Επιτροπή αναφέρει επίσης ότι θα εργαστεί για νέες οδηγίες σχετικά με τα όρια αλκοόλ στο αίμα και τις αλληλεπιδράσεις αλκοόλ.
Στον πυρήνα των προτάσεων υπάρχει στόχος περικοπής κατά 50% στους θανάτους από το δρόμο και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030, με το ¨Vision Zero" να έχει ως στόχο το 2050. Οι στόχοι αυτοί συμφωνήθηκαν για πρώτη φορά στο πλαίσιο της προηγούμενης Επιτροπής, με επικεφαλής τον Jean-Claude Juncker. Η νέα στρατηγική επιβεβαιώνει την πολιτική δέσμευση σε αυτό το επίπεδο φιλοδοξίας.
Ανακοινώθηκαν ορισμένες μη δεσμευτικές πρωτοβουλίες στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, όπως ο στόχος του διπλασιασμού των ασφαλών λωρίδων ποδηλάτων στα 5000 χιλιόμετρα και η παρότρυνση όλων των μεσαίων και μεγάλων πόλεων να έχουν ένα Σχέδιο Αειφόρου Αστικής Κινητικότητας (SUMP) έως το 2030, με τελικός στόχος των μηδενικών θανάτων. Η Επιτροπή αναφέρει ότι χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό για τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών (ΔΕΔ-Τ) θα διατεθεί για ασφαλέστερες υποδομές πεζοπορίας και ποδηλασίας.
Η Επιτροπή δήλωσε επίσης ότι θα αξιολογήσει την ανάγκη για έναν νέο οργανισμό «να υποστηρίζει ασφαλείς, έξυπνες και βιώσιμες μεταφορές». Το ETSC ζητά από έναν τέτοιο οργανισμό για αρκετό καιρό να αυξήσει την ικανότητα διαχείρισης της οδικής ασφάλειας σε επίπεδο ΕΕ και ιδιαίτερα να επιβλέπει την ασφαλή διάθεση αυτοματοποιημένων οχημάτων μέσω επιτήρησης της αγοράς, δοκιμών σε πραγματικό κόσμο και διεξοδικής διερεύνησης ατυχημάτων.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC είπε: «Παρά την αναστάτωση της πανδημίας Covid-19, χαιρόμαστε που βλέπουμε την έγκαιρη έναρξη αυτής της νέας στρατηγικής κινητικότητας για την Ευρώπη. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή σε κάθε στάδιο και ελπίζουμε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα μέτρα βάσει σταθερών αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με τις δυνατότητες πρόληψης τραυματισμού και θανάτου. "
«Είναι σαφές ότι η πανδημία έχει αλλάξει τα πρότυπα κινητικότητας με σημαντικούς τρόπους και πολλές από αυτές τις αλλαγές είναι ευπρόσδεκτες και πρέπει να γίνουν μόνιμες, όπως αυξήσεις στα επίπεδα πεζοπορίας και ποδηλασίας. Όμως, ταυτόχρονα, μερικοί από τους παλιούς τρόπους δεν θα λειτουργούν πια. Πρέπει να δούμε μια θεμελιωδώς διαφορετική προσέγγιση για την ασφάλεια των μεταφορών που θέτει πιο υγιείς τρόπους, που προκαλούν λιγότερη βλάβη σε άλλους χρήστες του δρόμου, όπως το περπάτημα και η ποδηλασία, στην καρδιά της κινητικότητας. "
ΠΗΓΗ: https://etsc.eu/european-commission-announces-major-package-of-transport-safety-initiatives/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου