19 Απρ 2021

Πως το Hoboken εξάλειψε τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα.

ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ: Πως το Hoboken εξάλειψε τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Η προσήλωση του δημάρχου στο Vision Zero (Όραμα Μηδέν) οδηγεί σε χρόνια χωρίς θανάτους από τροχαία.

Της Eve Kessler. Αναδημοσίευση από STREETSBLOG NYC, 6 Απριλίου 2021

Οικογένεια κάνει ποδήλατο στο Hoboken. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Hoboken, μία πόλη του Νιου Τζέρσεϋ με πληθυσμό περίπου 54.000 κατοίκους, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη Νέα Υόρκη και  δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν ένας δήμος επικεντρώνεται πραγματικά στο μηδέν του Vision Zero – η ‘’Mile Square City’’ έχει καταγράψει μηδενικούς θανάτους από τροχαία δυστυχήματα για τρία συνεχόμενα χρόνια. Ο δήμαρχος Ravi Bhalla  ξεκίνησε το πρόγραμμα Vision Zero (Όραμα Μηδέν) της πόλης δύο χρόνια πριν και αυτό άρχισε να αποδίδει άμεσα. Η πόλη επέκτεινε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της κατά 38 τοις εκατό το 2019 και το 2020, με αποτέλεσμα το συνολικό δίκτυο ποδηλατολωρίδων στους δρόμους να φτάσει τα 16,3 μίλια, δηλαδή σχεδόν το μισό (47,3%) των 33 μιλίων δρόμων της πόλης. (Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις ποδηλατολωρίδες δεν προστατεύονται: Μόνο τα 1,04 μίλια απ αυτά είναι προστατευόμενα, δηλαδή το 6,4% του δικτύου ποδηλατοδρόμων.)

Συγκριτικά, η Νέα Υόρκη, με περισσότερα από 6.000 μίλια δρόμου και έχοντας υιοθετήσει το πρόγραμμα Vision Zero από το 2014, κατόρθωσε να εγκαταστήσει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων 1.375 μιλίων, ή σχεδόν στο 23 τοις εκατό του οδικού δικτύου, και επέκτεινε το δίκτυό της κατα 6 τοις εκατό από το 2019 έως το 2020. (Υπάρχουν 546 μίλια προστατευόμενων λωρίδων, ή σχεδόν το 40% του δικτύου ποδηλατοδρόμων της Νέας Υόρκης.)

Η προσοχή του Bhalla για την οδική ασφάλεια απέδωσε. Σύμφωνα με το δήμο, από το 2019 έως το 2020 παρατηρήθηκαν:

  • Μείωση κατά 35% στον αριθμό πεζών που χτυπήθηκαν από οχήματα (στους 35 από τους 54)
  • Μείωση κατά 11% στον αριθμό ποδηλατών που χτυπήθηκαν από οχήματα (στους 31 από τους 35)
  • Μείωση κατά 27% στον αριθμό συγκρούσεων οχημάτων (στις 1.027 από τις 1.410)

«Το Hoboken είναι μια πόλη προσανατολισμένη στον πεζό», δήλωσε ο διευθυντής μεταφορών και στάθμευσης του Hoboken, Ryan Sharp, στο Streetsblog. «Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι που μπορείς να μετακινηθείς χωρίς να οδηγήσεις και μερικοί άνθρωποι έχουν σταματήσει να οδηγούν στο Hoboken.»

Μία υπερυψωμένη διασταύρωση στους Ninth and Grand streets με μία καινούρια διάβαση με πλατιές ρίγες και αντανακλαστική βαφή.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο μετασχηματισμός του Hoboken αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου κινήματος για τις πολιτικές υπέρ της χρήσης ποδηλάτων στις πόλεις που βρίσκονται απέναντι από τη Νέα Υόρκη από την άλλη μεριά του ποταμου Hudson, όπου νέες οικογένειες, που πολλές από αυτές δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στους ακριβούς δήμους της Νέας Υόρκης, έχουν φτιάξει σπίτια. Η πόλη του Τζέρσεϋ, δίπλα από το Hoboken, τα τελευταία χρόνια πειραματίστηκε με τακτικές πολεοδομικές λύσεις για την προαγωγή του «γενικού ποδηλατικού σχεδίου», δημιουργώντας «αναδυόμενες» προστατευόμενες ποδηλατικές λωρίδες κατά τη διάρκεια των ετήσιων ποδηλατικών εκδηλώσεων. Η πόλη του  Τζέρσεϋ, με πληθυσμό γύρω στους 260.000 κατοίκους, φιλοξενεί επίσης ένα Oonee Pod, μία μονάδα ασφαλούς στάθμευσης ποδηλάτων, στο σταθμό της Journal Square PATH, την ίδια στιγμή  που, η Νέα Υόρκη, με πληθυσμό 8,7 εκατομμυρίων, έχει μόνο ένα.

Η τοποθεσία που το πρόγραμμα Vision Zero στο Hoboken εστίασε την κύρια εφαρμογή του, είναι στην Washington Street. Πριν την αναδιαμόρφωση του τον προηγούμενο χρόνο, ο δρόμος της Washington είχε μεγάλο αριθμό συγκρούσεων και παλιομοδίτικο σχεδιασμό, χωρίς ποδηλατικές υποδομές, επεκτάσεις πεζοδρομίου και με σηματοδότηση κυκλοφορίας που ευνοούσε τη γρήγορη κυκλοφορία των αυτοκινήτων.

Η προστατευόμενη ποδηλατική λωρίδα στη Newark Street.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Η Washington Street είχε γερά θεμέλια και μία αίσθηση ζωντάνιας αλλά χρειαζόταν μία αναδιαμόρφωση του δρόμου που θα ταίριαζε στον ακμάζοντα ιστορικό χαρακτήρα της», δήλωσε ο Sharp, σημειώνοντας τα μέτρα που έλαβε η πόλη, όπως μία επέκταση πεζοδρομίου σε κάθε διασταύρωση, ποδηλατικές λωρίδες, εκ νέου ρύθμιση των σηματοδοτών της κυκλοφορίας, έτσι ώστε οι πεζοί να έχουν πλεονέκτημα εκκίνησης επτά δευτερολέπτων και φαρδιά πεζοδρόμια με αντανακλαστικές θερμοπλαστικές ρίγες.

Η «ανακατανομή οδικού χώρου» που πραγματοποίησε ο δήμος στην Washington Street μέσω αυτών των μέτρων ελάττωσε το χώρο των αυτοκινήτων στο δρόμο από τα 65 πόδια στα 50 πόδια σε ορισμένα τμήματα (από τα 20 μέτρα στα α5 περίπου).

Κατά τη διάρκεια των πιο ζεστών μηνών του 2020, κάθε εβδομάδα από την Πέμπτη μέχρι την Κυριακή, τμήματα της Washington Street και άλλες εμπορικές περιοχές έγιναν είτε ανοιχτοί δρόμοι (όπου απαγορεύονταν τα αυτοκίνητα) είτε δρόμοι αργής κυκλοφορίας (με μειωμένο όγκο και ταχύτητες).

«Αυτές οι παρεμβάσεις ωθούν τους πολίτες να οδηγούν αργά στην εμπορική μας περιοχή», δήλωσε ο Sharp.

Σύμφωνα με τον Sharp, ο Bhalla δεν επιβράδυνε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν πολλές γειτονικές περιοχές σε ολόκληρο το έθνος, για να μην αναφερθούμε στο μεγαθήριο απέναντι από τον ποταμό, τη Νέα Υόρκη, έχουν παραλύσει αρκετά. Το Hoboken συνέχισε να υλοποιεί επεκτάσεις πεζοδρομίων και διαβάσεις υψηλής ορατότητας· πιο συγκεκριμένα, 11 επεκτάσεις πεζοδρομίων το 2020, από τις 9 που υπήρχαν το 2019 (22% αύξηση) και 150 διαβάσεις υψηλής ορατότητας, από τις 40 (275% αύξηση). Η Νέα Υόρκη πραγματοποίησε λιγότερες επεκτάσεις πεζοδρομίων το 2020 σε σχέση με το 2019- 65 έναντι στις 102, δηλαδή αρκετά μικρότερη από το ένα τρίτο την ίδια περίοδο.

Στένεμα του δρόμου με παρτέρι δίπλα στο πεζοδρόμιο (Garden Street & Fourth Street) στο Hoboken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Hoboken σχεδιάζει τα έργα του Vision Zero να συμπίπτουν με την ανακατασκευή των δρόμων, με σκοπό την μείωση του επιπλέον κόστους και την μείωση της επιβάρυνσης των φορολογουμένων, είπε ο Sharp – έτσι δεν ξηλώνει τους δρόμους και δεν ζωγραφίζει τις ποδηλατικές λωρίδες, για να μετασχηματιστούν τον ερχόμενο χρόνο.

Ο σύμβουλος του Μπάλα, Vijay Chaudhuri, δήλωσε ότι όταν ο δήμαρχος, πατέρας δύο νέων παιδιών, κατέβηκε υποψήφιος στις εκλογές, ανέλαβε τη δέσμευση να κάνει το Hoboken ένα καλύτερο και ασφαλέστερο μέρος για να ζουν οικογένειες. Το πρόγραμμα Vision Zero ενθαρρύνει τις οικογένειες να μείνουν στην πόλη από το να μετακινηθούν παραπέρα στο Νιου Τζέρσεϋ επειδή χρειάζονται έναν ασφαλέστερο χώρο να οδηγούν ποδήλατα με τα παιδιά τους, είπε ο Chaudhuri.

Στην Newark Street & Willow, μια διασταύρωση βελτιώσεων που ήταν μέρος του σχεδίου ασφαλείας της Newark Street.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Δεν είναι απλά μία γρήγορη διαδρομή από το Hoboken στα προάστια,» ανέφερε ο Chaudhuri για την ικανότητα της πόλης να προφυλάσσει τις οικογένειες που ζουν ευτυχισμένα στα όρια της πόλης.

ΠΗΓΗ: https://nyc.streetsblog.org/2021/04/06/eyes-on-the-street-how-hoboken-has-eliminated-traffic-deaths/?fbclid=IwAR19hE0WSoBHKjPhXxcCKzSbvt0J-VClOVBuIr7Uha2t64mAYScWMRlmDVc

Φωτογραφίες: City of Hoboken                                                            Μετάφραση: Δραγατάκη Ανδριάνα

Αν νομίζετε ότι το Hoboken αποτελεί εξαίρεση δείτε μια προηγούμενη ανάρτηση μας: Ο τυφώνας Vizion Zero σαρώνει τις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου