Oι Σκανδιναβικές χώρες φημισμένες για την ποιότητα των συγκοινωνιών τους στρέφονται στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Όλο και περισσότερα λεωφορεία λοιπόν μπαίνουν “στην πρίζα”, προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Ένας στόχος που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκές χώρες, όχι μόνο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Όμως τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, που λόγω της απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης κινούνται πολύ πιο αθόρυβα από τα συμβατικά, δε γίνονται το ίδιο εύκολα αντιληπτά από πεζούς ή από άτομα με προβλήματα όρασης.

ηλεκτροκίνητο λεωφορείο

Οχήματα που “τραγουδούν” και δρόμοι “φορτιστές”!

Προφανώς και δεν είναι ασφαλές τα “αθόρυβα” λεωφορεία να κινούνται μέσα σε πυκνοκατοικημένες πόλεις. Για αυτό και πλέον οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να έχουν συστήματα ηχητικής ειδοποίησης, όπως είναι το σύστημα “Canto”, όπου το όχημα “τραγουδάει” ενώ κινείται!

Επιπλέον, σχεδιάζονται καινοτόμες λύσεις για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τους δρόμους “φορτιστές”, οι οποίοι μέσω ειδικών λυχνιών στην άσφαλτο, μπορούν να φορτίζουν τους ειδικούς δέκτες που βρίσκονται κάτω από τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, έχοντας δυνατότητα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους, ακόμα και όταν αυτά κινούνται.

Μπορεί το σκηνικό να παραπέμπει περισσότερο σε ταινίες τύπου “Matrix”, πόσο μάλλον αν σκεφτούμε πως έχουμε πλέον αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μη επανδρωμένα αεροσκάφη κι έξυπνες εφαρμογές που “βαθμολογούν” τον τρόπο οδήγησής μας. Και έπεται συνέχεια!

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε, για να συμβάλλει σε βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Οι δημόσιες συγκοινωνίες κάνουν ήδη την αρχή, έτσι ώστε σε μερικά χρόνια να κυκλοφορούν όλο και περισσότερα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και στους δρόμους των ελληνικών πόλεων.

*Για τη συγγραφή του παραπάνω κειμένου χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από την παρουσίαση του προγράμματος “Βιώσιμη κινητικότητα στις έξυπνες πόλεις” υπό την επιμέλεια του καθηγητή του ΕΜΠ Γιώργου Γιαννή για το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

https://www.nrso.ntua.gr/geyannis/wp-content/uploads/geyannis-cp426.pdf

Αναδημοσίευση:anytimeblog