4 Νοε 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Ευχαριστήριες επιστολές στην κ. Έλενα Κουντουρά και στην κ. Ελισσάβετ Βόζεμπερκ σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ που κατάρτισαν για την στρατηγική της ΕΕ στην οδική ασφάλεια 2021-2030

 

 



Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, απέστειλε ευχαριστήριες  επιστολές στην κ. Έλενα Κουντουρά και στην κ. Ελισσάβετ Βόζεμπερκ,  εισηγήτριες  
της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ 2021-2030, σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ που κατάρτισαν για την στρατηγική της ΕΕ στην οδική ασφάλεια 2021-2030 (Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 6ης Οκτωβρίου 2021 σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 – Συστάσεις σχετικά με τα επόμενα βήματα προς το «Όραμα μηδενικών απωλειών»(2021/2014(INI). Με συντριπτική πλειοψηφία πέρασε η έκθεση (615 υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές)  από την ολομέλεια του Στρασβούργου- με συστάσεις σχετικά με τα επόμενα βήματα της ΕΕ προς το  «Όραμα μηδενικών απωλειών » αποτελώντας την ελπίδα να μειωθούν αυτή τη δεκαετία κατά 50% οι θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί από τροχαίες συγκρούσεις στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το Ευρωκοινοβούλιο εξέφρασε  την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η ΕΕ επιβεβαίωσε στο πλαίσιο πολιτικής για την οδική ασφάλεια 2021-2030 και τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο της για σχεδόν μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στις οδούς της ΕΕ έως το 2050 «Vision Zer», αλλά και τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030.

Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, εκφράζει  την ικανοποίησή της πολύ περισσότερο με δεδομένο οι προτάσεις που κατατέθηκαν από την F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία  Θυμάτων Τροχαίων) συμπεριλήφθηκαν όλες στο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030.

Η αποστολή σχετικών εγγράφων στην κα Έλενα Κουντουρά και στην κα Ελισσάβετ Βόζεμπερκ, η τηλεφωνική επικοινωνία της προέδρου Ελένης Καρύδη ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της F.E.V.R  και η συνάντηση του προέδρου της F.E.V.R mr Jeannot Mersch, βοήθησαν να μεταφέρουν τον προβληματισμό τους  προς την επίτευξη του στόχου,   λαμβάνοντας υπόψη όλες τις αναφορές της Ε.Ε διαχρονικά, των επιστημονικών φορέων καθώς και τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης της 19ης-20ης Φεβρουαρίου 2020 κατά τη διάρκεια της τρίτης παγκόσμιας υπουργικής διάσκεψης για την οδική ασφάλεια.

Οι προτάσεις της F.E.V.R

1.      30χλμ/ώρα ως μέσο όριο ταχύτητας στις αστικές περιοχές: Η μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων στο μηδέν έως το 2030 σε κατοικημένες περιοχές είναι δυνατή μόνο με τον ορισμό των ορίων ταχύτητας σε 30χλμ/ώρα.  

2.      Ασφαλή οχήματα  

3. Ενίσχυση της διασυνοριακής συνεργασίας για τη βοήθεια μεταξύ των κυβερνήσεων, ώστε να γίνεται καλύτερη παρακολούθηση των αδικημάτων και να επιτραπεί η διασυνοριακή επιβολή απαγορεύσεων οδήγησης και την έκδοση ποινών.

4.      4. Επέκταση της πρόσβασης στην ήδη ψηφισμένη Καταγραφή Δεδομένων Ατυχημάτων(EDR)σύμφωνα με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας(GSR) ώστε να περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με την ημερομηνία, την ώρα και τον τόπο του ατυχήματος, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έρευνα και η διεξοδική διερεύνηση των τροχαίων δυστυχημάτων και, συνεπώς, η απόδοση δικαιοσύνης για τα θύματα οδικής κυκλοφορίας. Τα θύματα του δρόμου συχνά πρέπει να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους για χρόνια, συχνά μάταια λόγω ανεπαρκών αποδεικτικών στοιχείων. Επομένως, τα σημαντικά ψηφιακά δεδομένα που περιέχονται στα EDR, πρέπει να προσδιορίζονται και να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των θυμάτων. Η πρόσβαση στα δεδομένα πρέπει να ρυθμίζεται δίκαια και έγκαιρα, ώστε να γίνονται οι αποκαταστάσεις των ζημιών. Η προστασία των δεδομένων δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο εάν υπάρχουν νόμιμα συμφέροντα των θυμάτων και ζητήματα οδικής ασφάλειας.

5.      5. Οπωσδήποτε να περιληφθούν οι ακόλουθοι τομείς για την βοήθεια μετά το τροχαίο συμβάν:

  •   Φροντίδα και Αποκατάσταση
  •   Έρευνα και Ποινική ή/και Αστική Νομική Βοήθεια 
  • Υποστήριξη για τα θύματα τροχαίων και των οργανώσεων των θυμάτων.  Σήμερα, σχεδόν όλες οι οργανώσεις για τα θύματα των τροχαίων (συμπεριλαμβανομένων των μελών της FEVR) έχουν δημιουργηθεί από τα ίδια τα θύματα, καθώς δεν υπήρχε καμία μέριμνα από τα κράτη και μέχρι και σήμερα δεν λαμβάνουν σχεδόν καμία κρατική βοήθεια και είναι σχεδόν αδύνατο να παρέχουν τις υπηρεσίες που χρειάζεται. Η επίσημη υποστήριξη θα πρέπει να θεωρηθεί ως αναφαίρετο δικαίωμα των θυμάτων τροχαίων.

 6. 6. Καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (WDoR), που είναι κάθε 3η Κυριακή του Νοέμβρη κάθε χρόνο, και προώθηση της υποστήριξης και υιοθέτησης της μεταξύ των Κρατών-Μελών – με σκοπό την κατανόηση του πόνου για τους θανάτους ή τους τραυματισμούς από τροχαία, αλλά και ως όργανο των Κυβερνήσεων για να κατανοήσουν ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν είναι απλά στατιστικές, αλλά θάνατοι και ακρωτηριασμοί αγαπημένων μελών της οικογένειάς μας, σημαντικών ανθρώπων, και κυρίως νέων ανθρώπων, της γενιάς του μέλλοντος.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου