Επιστολή που δημοσιεύτηκε στις 18 Μαρτίου 2022 στους Financial Times :
Η κίνηση της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου έως το 2027 είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη υπό το φως της βάρβαρης εισβολής στην Ουκρανία («Η ΕΕ σχεδιάζει έκτακτα μέτρα για τον έλεγχο των αυξανόμενων λογαριασμών ενέργειας», Έκθεση , 12 Μαρτίου). Απαιτείται επείγουσα δράση. Θα θέλαμε να προτείνουμε ένα μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί γρήγορα και σχετικά απλά για τη σημαντική μείωση των εισαγωγών πετρελαίου στην ΕΕ βραχυπρόθεσμα: μείωση των ορίων ταχύτητας σε ολόκληρο το μπλοκ.
Επειδή η χρήση καυσίμου, οι εκπομπές που αλλάζουν το κλίμα, η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο κίνδυνος σύγκρουσης αυξάνονται σημαντικά σε υψηλότερες ταχύτητες, η επιβράδυνση είναι πάντα ένα έξυπνο μέτρο. Και υπάρχουν προηγούμενα για αυτού του είδους την ταχεία δράση. Πριν από δύο χρόνια, η Ολλανδία μείωσε επιτυχώς το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 100 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Ένα αυτοκίνητο που οδηγεί με 100 χλμ/ώρα είναι 25 τοις εκατό πιο αποδοτικό από ό,τι στα 130 χλμ/ώρα.
Οι πόλεις των Βρυξελλών και του Παρισιού μείωσαν πρόσφατα το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα σχεδόν παντού, και αυτό θα είναι ο κανόνας στις αστικές περιοχές σε όλη την Ισπανία μέχρι αυτό το καλοκαίρι. Η ανάλυση από την περιοχή των Βρυξελλών έδειξε ότι οι τοξικές εκπομπές, ο θόρυβος και τα ατυχήματα μειώθηκαν από τότε που εισήχθη το κατώτατο όριο.
Η μοντελοποίηση που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο με όρια 20 έναντι 30 μίλια/ώρα έδειξε ότι στα τυπικά μοντέλα αυτοκινήτων, το χαμηλότερο όριο ταχύτητας ισοπεδώνει την επιτάχυνση που απαιτείται για τη στάση/εκκίνηση στην οδήγηση στην πόλη, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές άνθρακα — και την κατανάλωση καυσίμου — κατά ένα τέταρτο
Αυτές οι στιγμές απαιτούν έκτακτα μέτρα. Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα πρέπει να δεσμευτούν επειγόντως να μειώσουν τα όρια ταχύτητας στα 100 χλμ/ώρα στους αυτοκινητόδρομους (80 χλμ/ώρα για τα φορτηγά), στα 80 χλμ/ώρα στους αγροτικούς δρόμους και στα 30 χλμ/ώρα στις αστικές περιοχές. Τρία όρια που αντιπροσωπεύουν μια τριπλή νίκη για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, τις εκπομπές ρύπων και τους τραυματισμούς στο δρόμο.
Found here.
https://www.ft.com/content/a7823716-f448-42fd-9194-73f6e6e9c25c?fbclid=IwAR1AKdCxD2gjs4sTbIONQK_zWTOnYqwp-Y1wMDZFR0mhNyLJJr6djapuGAk
Letter: Lower speed limits to cut dependence on Russian oil
Antonio Avenoso Executive Director, European Transport Safety Council (ETSC),
Brussels, Belgium Donna Price Chairperson, International Road Victims’ Partnership (IRVP) Mullingar, Ireland ,
Filippo Randi President, European Federation of Road Traffic Victims (FEVR),
Brussels, Belgium Barbara Stoll Director,
Clean Cities Campaign (CCC) Brussels, Belgium William Todts Executive Director,
Transport & Environment, Brussels, Belgium,
Jill Warren
Chief Executive, European Cyclists’ Federation (ECF), Brussels, Belgium
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου