5 Απρ 2023

Ζητήστε να καταστούν υποχρεωτικά τα φρένα ABS σε μοτοσυκλέτες κάτω των 125 cc καθώς και πρακτικές δοκιμές και ελάχιστη ηλικία 16 ετών για μοτοποδήλατα

 

Το ETSC καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ευρωπαϊκές εθνικές κυβερνήσεις να καταστήσουν υποχρεωτικά τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS) σε όλες τις νέες μοτοσυκλέτες σε μια νέα έκθεση που δημοσιεύεται σήμερα σχετικά με την κατάσταση της ασφάλειας της μοτοσικλέτας στην Ευρώπη.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι 3.891 άνθρωποι πέθαναν ενώ οδηγούσαν μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο στην ΕΕ το 2021, περίπου το 90% των οποίων ήταν άνδρες. Το ποσοστό αυτό είναι 25% χαμηλότερο από ό,τι μια δεκαετία νωρίτερα, αλλά, κατά την ίδια περίοδο, οι άλλοι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο. 

Σύμφωνα με τους συγγραφείς, οι αλλαγές στις απαιτήσεις αδειοδότησης της ΕΕ το 2013 μπορεί να συνέβαλαν στον χαμηλότερο αριθμό θανάτων, δημιουργώντας μια σειρά από στάδια για την απόκτηση πλήρους άδειας για τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες. 

Η ελάχιστη συνιστώμενη ηλικία για οδήγηση μοτοποδηλάτου στην ΕΕ είναι πλέον τα 16, αλλά, σε αρκετές χώρες, εξακολουθεί να είναι δυνατή η οδήγηση στην ηλικία των 14 ετών, χωρίς να περάσετε σε πρακτική δοκιμασία. Το ETSC λέει ότι μια πρακτική εξέταση πρέπει να είναι υποχρεωτική και όλες οι χώρες θα πρέπει να εφαρμόζουν το συνιστώμενο ελάχιστο όριο ηλικίας των 16 ετών και άνω.

Μεταξύ των άλλων συστάσεων της έκθεσης:

  • Θα πρέπει να απαιτούνται υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι για όλες τις μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα, καθώς και να εστιάζεται στον έλεγχο ότι τα οχήματα δεν έχουν τροποποιηθεί για υψηλότερες ταχύτητες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει επί του παρόντος τους κανόνες για τις επιθεωρήσεις οχημάτων, με πρόταση να αναμένεται φέτος.
  • Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να αναπτύξουν καλύτερη επιβολή των ορίων ταχύτητας που ισχύουν για τους μοτοσικλετιστές, ώστε να επιτρέπεται το γεγονός ότι οι μοτοσικλετιστές καλύπτουν το πρόσωπό τους με κράνη, ώστε να μην μπορούν να εντοπιστούν σε χώρες που απαιτούν την ταυτοποίηση του οδηγού/αναβάτη κατά την επιβολή κυρώσεων.
  • Η επιβολή της χρήσης κράνους θα πρέπει να βελτιωθεί, ειδικά σε χώρες με πολύ χαμηλά επίπεδα χρήσης κράνους, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν ένα σύστημα ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τις επιδόσεις ασφαλείας των κρανών και άλλου προστατευτικού εξοπλισμού, όπως τα μπουφάν αερόσακων.
  • Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και φορτηγών θα πρέπει επίσης να βελτιώσουν την ανίχνευση των μοτοσικλετιστών με τεχνολογίες ασφαλείας όπως το Automated Emergency Braking.
  • Θα πρέπει να δοθεί πολύ περισσότερη προσοχή στους αναβάτες παράδοσης που αντιμετωπίζουν τώρα μια «τέλεια καταιγίδα» παραγόντων κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της απόσπασης της προσοχής από τις εφαρμογές που βασίζονται σε κινητά τηλέφωνα, της πίεσης για γρήγορη και αδιαθεσία παραδόσεων, έλλειψη προστατευτικού εξοπλισμού και μικρή επίβλεψη της κατάστασης του οχήματος .

Η Jenny Carson, η διευθύντρια του προγράμματος Οδικής Ασφάλειας του ETSC σχολίασε:

«Τα τελευταία χρόνια οι μοτοσυκλετιστές εστιάζουν λιγότερο στην οδική ασφάλεια. Υπάρχουν όμως αρκετά έξυπνα και απλά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να μειωθεί ο απαράδεκτος αριθμός θανάτων κάθε χρόνο. Κάποια είναι προφανή όπως το να μην επιτρέπεται σε παιδιά ηλικίας 14 ετών να οδηγούν μοτοσικλέτες. Άλλοι απαιτούν λίγη καινοτομία, όπως η διασφάλιση ότι οι μοτοσυκλετιστές μπορούν να τιμωρηθούν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όπως κάθε άλλος χρήστης του δρόμου. "

«Πρέπει επίσης να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις αυξανόμενες τάσεις, όπως ο αριθμός των νέων, κυρίως ανδρών, που τώρα προσφέρουν ζεστό φαγητό στις πόλεις μας με μοτοσικλέτες, εργάζονται υπό πίεση χρόνου σε κακοσυντηρημένα οχήματα, ενώ αποσπώνται από εργαλεία που βασίζονται σε εφαρμογές. ” 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου