18 Ιουλ 2023

Χιλιάδες οι κινούμενες βόμβες στους δρόμους μας

 

 

 

 

 ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

17/7.2023



Οι υψηλές θερμοκρασίες μετατρέπουν σε κινούμενες… βόμβες τα παλιά και κυρίως τα κακοσυντηρημένα οχήματα.

Καθημερινά η πυροσβεστική υπηρεσία καλείται να αντιμετωπίσει δεκάδες περιπτώσεις με πυρκαγιές αυτοκινήτων, όπως η σημερινή στην Λεωφόρο Κηφισίας, στην περίπτωση ένος Audi A4 του 2008.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήσαμε, σχεδόν το 90% αυτών των περιστατικών, είναι για αυτοκίνητα άνω των δέκα ετών. Σημειώστε δε, πως μέχρι σήμερα, σε κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει προκληθεί πυρκαγιά από μηχανολογικούς λόγους…

Ένα κακοσυντηρημένο, παλαιό αυτοκίνητο αντιμετωπίζει μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιάς, με σοβαρές συνέπειες τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσοαλλά και για τους γύρω του. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν μια τέτοια κατάσταση, πολλοί εκ των οποίων είναι αποτέλεσμα της κακής συντήρησης.

Πρώτον, η υπερβολική θερμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Ένα παλαιό κινητήρα που δεν έχει συντηρηθεί σωστά μπορεί να υπερθερμανθεί, ειδικά κατά τη διάρκεια των ζεστών καλοκαιρινών μηνών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στην ανάφλεξη των υγρών του αυτοκινήτου, όπως το λάδι και το αντιψυκτικό, προκαλώντας έτσι πυρκαγιά.

Δεύτερον, τα παλιά καλώδια και η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι άλλη μια πηγή κινδύνου. Η φθορά και η ηλικία μπορούν να οδηγήσουν σε βραχυκύκλωμα, το οποίο μπορεί να προκαλέσει φωτιά. Πολλά παλαιά αυτοκίνητα επίσης έχουν ελλιπείς προστασίες από βραχυκυκλώματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο.

Τρίτον, οι διαρροές καυσίμου. Οι φθαρμένα σωλήνες και οι συνδέσεις μπορούν να οδηγήσουν σε διαρροές, το καύσιμο μπορεί να αναφλεχθεί από μια θερμή επιφάνεια ή από μια σπίθα από την ηλεκτρική εγκατάσταση.

Απαιτείται λοιπόν τακτική συντήρηση και επιθεωρήσεις από μηχανικούς που ξέρουν, ωστε να εντοπίζουν και να διορθώνουν τυχόν προβλήματα. Αυτό περιλαμβάνει την αναπλήρωση των υγρών, την ελεγχόμενη λειτουργία του συστήματος ψύξης, την επιθεώρηση της ηλεκτρικής εγκατάστασης και των σωληνώσεων καυσίμου.

Όπως έχει γράψει πολλές φορές το newsauto η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους και πιο κακοσυντηρημένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη. Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που Γηροκομείο της Ευρώπης η Ελλάδα! υπερβαίνει τα 16 χρόνια.

Εκτός από το γεγονός ότι τα παλαιά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν προβλήματα, το κύριο θέμα είναι η κακή συντήρηση. Ένα σημαντικό ποσοστό αυτοκινητιστών δεν πραγματοποιεί τακτικά τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, πράγμα που ενισχύει την πιθανότητα εμφάνισης βλαβών και προβλημάτων ασφαλείας. Σύμφωνα με τα στατιστικά, πάνω από το 30% των αυτοκινήτων στην Ελλάδα δεν περνάνε τον τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ, που είναι υποχρεωτικός για την επιβεβαίωση της ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων.

Αυτή η κατάσταση επιφέρει πολλαπλές συνέπειες, όπως αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων, υψηλότερες εκπομπές ρύπων και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

ΠΗΓΗ: https://www.newsauto.gr

 



 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου