9 Ιουν 2024

Χαμένοι πριν καν ξεκινήσει η ψηφοφορία.

 

 

 

 

Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές (ΕΛΣΤΑΤ) περίπου 3.200 έχασαν την ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις στη χώρα μας και άλλοι τόσοι έμειναν ανάπηροι στη διάρκεια της τελευταίας ευρωκοινοβουλευτικής περιόδου. Αν στα σχολεία διδάσκονται ακόμα οι απλές πράξεις της αριθμητικής και ο ανθρώπινος εγκέφαλος διατηρεί ακόμα την αντιληπτική του ικανότητα με μια απλή διαίρεση θα διαπιστώσει πως κάθε μήνα κάθε χρόνου ένα «έγκλημα των Τεμπών» πραγματοποιείται στο οδικό δίκτυο. Οι 57 νεκροί το μήνα είναι η κανονικότητα του ελληνικού οδικού δικτύου, αυτών που το διαχειρίζονται και αυτών που το εποπτεύουν. Και φυσικά όλων αυτών που τζογάρουν στο χρηματιστήριο της αυτοκίνησης που θεωρούν τις υπάρξεις μας σκουπίδια.

Οι φετινές ευρωεκλογές γίνονται (τι πρωτοτυπία…) χωρίς την παραμικρή συζήτηση πάνω στο θέμα. Το θέμα δεν συγκινεί ούτε τα κόμματα ούτε τους υποψήφιους. Για τα τροχαία εγκλήματα, την ασφυκτική κυριαρχία του ΙΧ, τη γενίκευση και όξυνση της επικινδυνότητας στις μετακινήσεις και τις μεταφορές δεν υπόσχεται κανείς τίποτα. Φυσικά δεν φταίει μόνον αυτός. Δεν του ζήτησε και κανένας να του υποσχεθεί τίποτα. Ούτε καν να τον εξαπατήσει.

Παρά το γεγονός πως η χώρα εξακολουθεί σχεδόν ενάμιση χρόνο να ζει στο κλίμα  που δημιούργησε το έγκλημα των Τεμπών, ακόμα και σ αυτό η συζήτηση συρρικνώνεται όλο και περισσότερο στο συγκεκριμένο και δεν ακουμπά καθόλου και από κανένα την συνολική κατάσταση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, με ένα διαλυμένο αναιμικό δίκτυο, ηττημένο στρατηγικά και λεηλατημένο από τις δυνάμεις που προωθούν την αυτοκίνηση. Φυσικά και δεν αναφερόμαστε στις οικογένειες των θυμάτων, που χάρη σ αυτούς το έγκλημα δεν μπόρεσε να συγκαλυφθεί αλλά στα πολιτικά κόμματα και στους υποψηφίους, ιδιαίτερα σ αυτούς που ομνύουν σ ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο για τη χώρα αλλά δεν έχουν αντιληφθεί πως προϋπόθεση για αυτό είναι η ύπαρξη όσο το δυνατόν πιο εκτεταμένου, αξιόπιστου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου.

Μπορούν τελικά οι ευρωεκλογές να επηρεάσουν θετικά την προσπάθεια για περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους;

Στις 6 Οκτωβρίου 2021 ψηφίστηκε, με μεγάλη πλειοψηφία, στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου το «Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 – Συστάσεις για τα επόμενα βήματα προς το «Όραμα μηδενικών απωλειών» (ΕΔΩ). Εισηγήτρια ήταν η ευρωβουλευτής  Έλενα Κουντουρά, η μοναδική από τους Έλληνες ευρωβουλευτές που στη διάρκεια της θητεία της ασχολήθηκε σοβαρά και συστηματικά με το θέμα.

Ας δούμε δυο σημεία από το εξαιρετικά σημαντικό αυτό ψήφισμα:

«36.  … εκτιμάται ότι περίπου για το 25 % του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ευθύνεται το αλκοόλ, ενώ για το 15 % η κατανάλωση ουσιών… η σύσταση της ΕΕ σχετικά με το επιτρεπόμενο ποσοστό αλκοολαιμίας χρονολογείται από το 2001· καλεί την Επιτροπή να επικαιροποιήσει τις εν λόγω συστάσεις και να συμπεριλάβει σε αυτές ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ  και να εισαγάγει μια σύσταση της ΕΕ για μηδενική ανοχή όσον αφορά τις παράνομες ψυχοτρόπους ουσίες… 

37.   η υπέρβαση ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30 % περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και επιβαρυντικό παράγοντα στις περισσότερες συγκρούσεις· καλεί την Επιτροπή να διατυπώσει σύσταση για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας σύμφωνα με την προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος για όλους τους τύπους οδών, όπως μέγιστες ταχύτητες 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές και περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών… καλεί τα κράτη μέλη να δώσουν προτεραιότητα στην επιβολή ορίων ταχύτητας και στην επικοινωνία υψηλής ποιότητας όσον αφορά τον κεντρικό ρόλο της ταχύτητας και της διαχείρισης της ταχύτητας…»

Ενώ διανύουμε τον τρίτο χρόνο από την υιοθέτηση του ψηφίσματος, στη χώρα μας αλλά όχι μόνο, κανένα απ αυτά τα ενδεικτικά σημεία δεν έχει εφαρμοστεί. Παρότι οι ίδιοι οι αρμόδιοι υπουργοί επιχειρηματολογούν με τον ίδιο τρόπο για το αλκοόλ και την ταχύτητα αρνούνται να νομοθετήσουν!

Το αποτέλεσμα θα είναι φυσικά μια ακόμα αποτυχία (η τρίτη στη σειρά) στους δεκαετείς στόχους που τίθενται στην Ευρώπη για περιορισμό των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις κατά 50%.

Αυτό είναι το αποτελέσματα της μη δεσμευτικότητας για τα κράτη μέλη των αποφάσεων του Ευρωκοινοβουλίου και της ΕΕ που διευκολύνει την κυβέρνηση της χώρας μας και κάθε άλλης που έχει ενδοβάλλει την λατρεία του Ιερού Κινητήρα ως επιταχυντή της «ανάπτυξης». Ψηφίσματα και οδηγίες μπορεί να τα πετάει στο καλάθι των αχρήστων. Κατ’ εικόνα και ομοίωση ο υπήκοος οδηγός μπορεί να καταστρέφει και να πετάει στα άχρηστα μια ανθρώπινη ζωή.

Και όπως η κυβέρνηση δεν θα έχει καμία συνέπεια για τις πράξεις τις το ίδιο θα απολαμβάνει και ο τραμπούκος παραβατικός της ασφάλτου που τα τελευταία 60 χρόνια υλοποιεί μια ιδιότυπη ευγονική στην άσφαλτο.

Πριν καν ανοίξουν οι κάλπες ξέρουμε πως δυστυχώς, ακόμα μια φορά θα είμαστε απ τους χαμένους κι αυτών των εκλογών. Όχι γιατί θα χάσει το κόμμα μας, αλλά γιατί δεν θα συζητηθεί ακόμα μια φορά το θέμα.

Γιώργος Κουβίδης

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου