20 Αυγ 2024

Οι βρετανοί πενθούντες γονείς απαιτούν από την κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τους θανάτους από ατυχήματα νεαρών οδηγών

 οδική ειρήνη

Η RoadPeace είχε την τιμή να εμφανιστεί στο Πρωινό του BBC μαζί με τη Sharron Huddleston και τον Dr Ian Greenwood σήμερα για να ξεκινήσει το Forget Me Not Families Uniting - μια ομάδα 40 πενθούντων οικογενειών  απαιτούν την επείγουσα εισαγωγή Graduated Driving Licensing στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την καλύτερη προστασία των νεαρών οδηγών και επιβάτες.


 

Οι πενθούντες γονείς, η Sharron Huddleston και ο Dr Ian Greenwood, εμφανίστηκαν στο BBC Breakfast στις 10 Απριλίου 2024, για να εγκαινιάσουν επίσημα το Forget-me-not Families Uniting - μια ομάδα 40 οικογενειών που αγωνίζονται για την απόκτηση πτυχιούχων αδειών οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μαζί με τη Sharron και τον Ian στον καναπέ του Breakfast η Rebecca Morris από την RoadPeace , την εθνική φιλανθρωπική οργάνωση για θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.

 


Μια ομάδα 40 γονέων που πενθούν ζητούν άμεση δράση για την αντιμετώπιση του απαράδεκτου και δυσανάλογα μεγάλου αριθμού θανάτων νεαρών οδηγών και επιβατών στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι γονείς, των οποίων οι γιοι και οι κόρες σκοτώθηκαν όλοι από αυτοκίνητα που οδηγούσαν νεαροί οδηγοί, δημιούργησαν μια ομάδα εκστρατείας που ονομάζεται  Forget-me-not Families Uniting , καλώντας την κυβέρνηση να σώσει τις ζωές των νέων.

Για δεκαετίες, οι κυβερνήσεις έχουν επανειλημμένα παρουσιαστεί με στοιχεία σχετικά με τον τρόπο μείωσης των τεράστιων κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι νέοι, αρχάριοι οδηγοί ηλικίας 17-24 ετών και οι επιβάτες τους, αλλά όλες δεν έχουν αποδώσει.

Στη Μεγάλη Βρετανία, νεαροί οδηγοί ηλικίας 17–24 ετών εμπλέκονται στο 24% όλων των συγκρούσεων που καταλήγουν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό, παρόλο που αυτή η ομάδα αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του συνολικού πληθυσμού οδήγησης.*

Το 2022, 4.935 άνθρωποι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά σε ατυχήματα στα οποία ενεπλάκη τουλάχιστον ένας νεαρός οδηγός – σε αυτά περιλαμβάνονται άλλοι χρήστες του δρόμου όλων των ηλικιών, όπως άτομα που ταξιδεύουν με χωριστά αυτοκίνητα ή πεζοί.**.

Δεδομένα από μελέτες ασφάλειας μεταφορών, εταιρείες ασφάλισης αυτοκινήτων και φιλανθρωπικά ιδρύματα οδήγησης εδώ και πολλά χρόνια έχουν δείξει ότι οι οδηγοί κάτω των 24 ετών είναι πιο πιθανό να έχουν ατυχήματα όταν μεταφέρουν παρόμοια ηλικιωμένους επιβάτες στο αυτοκίνητό τους, όταν οδηγούν τη νύχτα και όταν οι συνθήκες οδήγησης είναι δύσκολος.

Σε απόκριση σε αυτά τα στοιχεία, πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και πολλών Ηνωμένων Πολιτειών, έχουν εισαγάγει με επιτυχία την Graduated Driving Licensing, η οποία περιορίζει τον αριθμό των παρόμοιων ηλικιωμένων επιβατών που μπορεί να μεταφέρει ένας νεαρός οδηγός στο αυτοκίνητο και τη νυχτερινή οδήγηση.

Σε αυτές τις χώρες, σημειώθηκε μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε ατυχήματα με νεαρούς οδηγούς κατά  20% έως 40% , μετά την εισαγωγή της Διπλωματούχου Άδειας Οδήγησης.***

ο Forget-me-not Families Uniting καλεί:

  • Η εισαγωγή της Διπλωματικής Άδειας Οδήγησης για τη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα και σοβαρών τραυματισμών
  • Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων που θα συμβουλεύει την κυβέρνηση σχετικά με το πώς θα πρέπει να είναι το Graduated Driving Licensing στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η ομάδα αναπτύσσεται γρήγορα και αυτή τη στιγμή αποτελείται από 40 ομάδες γονέων, συμπεριλαμβανομένων:

  • Sharron και Mike Huddleston, από την Cumbria  – Η 18χρονη κόρη τους, Caitlin, σκοτώθηκε σε ατύχημα σε αγροτικό δρόμο στην Cumbria τον Ιούλιο του 2017. Ήταν επιβάτης σε ένα αυτοκίνητο, που οδηγούσε ο 18χρονος φίλος της , η οποία επίσης πέθανε, η οποία είχε περάσει το τεστ της μόλις τέσσερις μήνες πριν. Η σύγκρουση αποδόθηκε στην απειρία του νεοεισερχόμενου οδηγού. Η Sharron κάνει εκστρατεία για την απόκτηση πτυχιούχων αδειών οδήγησης από τότε.
  • Ian και Juliette Greenwood, από το Δυτικό Γιορκσάιρ  – Η 12χρονη κόρη τους, Alice, σκοτώθηκε όταν ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας νεαρός οδηγός με ταχύτητα συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο της μητέρας της το 2008. Η Alice σκοτώθηκε και η μαμά και η αδερφή της τραυματίστηκαν σοβαρά . Ο νεαρός οδηγός και ο συνοδηγός του στο άλλο όχημα έχασαν επίσης τη ζωή τους.
  • Chris και Nicole Taylor, από το Northamptonshire  - Η 18χρονη κόρη τους, Rebecca, σκοτώθηκε το 2008 αφού άφησε την αδερφή της στο σχολείο. Έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της αφού χτύπησε σε μια μεγάλη λίμνη λιμνάζοντος νερού που προκλήθηκε από μια αποχέτευση που είχε φράξει με υπολείμματα.
  • Peter και Ondine Campbell, από το Northamptonshire  - Η 19χρονη κόρη τους, Ferne, σκοτώθηκε ως συνεπιβάτης το 2016, όταν η φίλη της, η οποία είχε περάσει τις εξετάσεις οδήγησης έξι εβδομάδες νωρίτερα, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Η φίλη της επέζησε από τη σύγκρουση.
  • Joanna Alkir, από τη Βόρεια Ουαλία  – Η 17χρονη κόρη της, Olivia, σκοτώθηκε ως επιβάτης σε αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας 17χρονος, ο οποίος είχε περάσει το τεστ μόλις την προηγούμενη μέρα. Τράκαρε με ένα άλλο όχημα μετωπικά στα 80 μίλια/ώρα ενώ αγωνιζόταν με τον φίλο του, το 2019.
  • John and Karen Rowlands, της κομητείας Durham  – Ο 18χρονος γιος τους, Andrew, σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε, το οποίο οδηγούσε ένας 16χρονος, αναποδογύρισε και τράκαρε το 2020. Το όχημα ήταν παράνομο και ακατάλληλο για οδήγηση και είχε αγοραστεί την προηγούμενη μέρα για μόλις 100 £ χωρίς ούτε μία επιταγή.
  • Jenny και Keith Challen, από το Leicestershire  – Η 17χρονη κόρη τους, Emily, σκοτώθηκε ως συνεπιβάτης, όταν η 18χρονη φίλη της, που οδηγούσε, οδήγησε το αυτοκίνητό της στο πίσω μέρος ενός φορτηγού το 2013. ο οδηγός και οι άλλοι δύο επιβάτες επέζησαν.
  • Glenn και Michelle Skivington, από το Buckinghamshire  – Ο 17χρονος γιος τους, Luca, σκοτώθηκε ως επιβάτης όταν ο 17χρονος φίλος του, ο οποίος είχε περάσει τις εξετάσεις οδήγησης μόλις έξι εβδομάδες πριν, έχασε τον έλεγχο του ισχυρού αυτοκινήτου του μια στροφή το 2019.
  • Η Mandy και ο Mark Ogden, από το Cheshire  – Η 17χρονη κόρη τους, Georgia, σκοτώθηκε το 2020, ως επιβάτης στο αυτοκίνητο ενός νεαρού οδηγού. Ο άπειρος οδηγός βγήκε στο μονοπάτι ενός επερχόμενου HGV.
  • Sam και Shaun Robinson, από το Hampshire  - Ο 17χρονος γιος τους, Billy, ήταν επιβάτης σε ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας 18χρονος, ο οποίος είχε πρόσφατα περάσει το τεστ. Το αυτοκίνητο ήταν υπερφορτωμένο με άλλους νεαρούς και τράκαρε με ταχύτητα τις πρώτες πρωινές ώρες. Μετά από σχεδόν τρεις μήνες στην εντατική, ο Μπίλι πέθανε από τα τραύματά του.
  • Patsy και Robbin Suffield, από το Warwickshire  - Ο 18χρονος γιος τους, Neil, σκοτώθηκε ως επιβάτης, μαζί με τέσσερις από τους έφηβους φίλους του το 1986, στο αυτοκίνητο ενός 17χρονου οδηγού. Συνέχισαν να εκστρατεύουν για πολλά χρόνια για ένα ασφαλέστερο σύστημα αδειών οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι κλήσεις των γονέων έρχονται αμέσως μετά την υπογραφή των κορυφαίων ειδικών του Ηνωμένου Βασιλείου στην ασφάλεια των μεταφορών, την υγεία και την ψυχολογία σε μια ανοιχτή επιστολή καλώντας τους εθνικούς πολιτικούς να δεσμευτούν να λάβουν μέτρα για αποδεδειγμένα, τεκμηριωμένα μέτρα για να σώσουν ζωές νέων στους δρόμους του ΗΒ. Δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στον  Guardian .

Το Forget-me-not Families Uniting ιδρύθηκε από τους Sharron Huddleston, Chris and Nicole Taylor και Dr Ian Greenwood μετά από χρόνια εκστρατείας για την εισαγωγή ενός συστήματος Graduated Driving Licensing στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά τον θάνατο των κορών τους.

Η Sharron και ο Ian εμφανίστηκαν επίσης στην τηλεόραση του BBC Breakfast σήμερα το πρωί για να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με την καμπάνια  (παρακολουθήστε την εκπομπή στις 2 ώρες και 13 λεπτά στο iPlayer:  www.bbc.co.uk/iplayer/episode/m001y4gf/breakfast-10042024 ).

Η κυρία Χάντλστον είπε: «Φτάνει πια. Πόσοι ακόμη νέοι πρέπει να πεθάνουν πριν ληφθούν μέτρα; Δεν μπορούμε να κάτσουμε άλλο και απλώς να παρακολουθούμε καθώς όλο και περισσότεροι νέοι σκοτώνονται ή τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαίες συγκρούσεις.

«Η ομάδα μας δημιουργήθηκε ως μέσο προσέγγισης της κυβέρνησης συλλογικά, καθώς οι μεμονωμένες επαφές δεν κατέληξαν σε καμία ενέργεια. Είχα κάνει εκστρατεία για χρόνια και κανείς δεν άκουγε, παρά τα συντριπτικά στοιχεία που τους παρείχαν κορυφαίοι ειδικοί σε αυτόν τον τομέα.

«Το μήνυμά μας προς την κυβέρνηση είναι απλό – ακούστε μας, ακούστε τους ειδικούς και μάθετε από άλλες χώρες, που έχουν δει τεράστια μείωση στους θανάτους νεαρών οδηγών και επιβατών μετά την εισαγωγή της Διπλωματούχου Άδειας Οδήγησης για νέους αρχάριους οδηγούς.

«Όλοι θέλουμε και αξίζουμε μια σοβαρή συζήτηση με την κυβέρνηση. Θέλουμε να μάθουμε τι πρόκειται να κάνουν για αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Εάν δεν εισάγουν ένα σύστημα Graduated Driving Licensing, γιατί; Και αν όχι αυτό, τότε τι;

«Διεξάγουν εκστρατείες μάρκετινγκ για νέους οδηγούς, αλλά αυτό από μόνο του δεν θα είναι ποτέ αρκετό για να αλλάξει νοοτροπία και συμπεριφορές ή να μειώσει τις οδικές συγκρούσεις. Πρέπει να προχωρήσουμε πολύ περισσότερο από αυτό. Και οφείλουμε στους νέους και τις οικογένειές τους να κάνουμε πολλά περισσότερα».

Ο Δρ Ian Greenwood, ο οποίος έχει διδακτορικό στην πολιτική οδικής ασφάλειας, είπε: «Είμαι χαρούμενος που τόσοι πολλοί ακαδημαϊκοί και ειδικοί υποστήριξαν αυτήν την επιστολή – οι δέκα των οποίων τα ονόματα δημοσιεύθηκαν και οι άλλοι 14 που την υποστήριξαν. Είναι ειδικοί στην εγκληματολογία, το δίκαιο, την ιατρική, την ψυχολογία, τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των μεταφορών: όλοι οι κλάδοι που επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των νέων οδηγών. Τα αποδεικτικά στοιχεία για την απόκτηση διπλωματικής άδειας οδήγησης είναι ισχυρά και είναι διαθέσιμα εδώ και πολλά χρόνια, και ελπίζω ότι οι πολιτικοί θα ακούσουν τους ειδικούς και θα ενεργήσουν.

«Το Graduated Driving Licensing συζητήθηκε για πρώτη φορά στη Βουλή των Κοινοτήτων το 1993, και η (για πάντα) 12χρονη κόρη μου σκοτώθηκε σε ατύχημα νεαρού οδηγού το 2008. Είχαν ενεργήσει πολιτικοί πριν από τότε, ή κατά τις δεκαετίες από τότε, και όχι Απλά συζητήθηκε, η Alice μπορεί κάλλιστα να ανυπομονεί για τα 28α γενέθλιά της φέτος.

«Μεταξύ 20% και 40% των άλλων πενθούντων γονέων μπορεί να έχουν και τα παιδιά τους. Οι πολιτικοί πρέπει να αποφασίσουν εάν θα συνεχίσουν να αγνοούν τα στοιχεία και τις εκκλήσεις των γονέων ή τελικά θα αναλάβουν δράση».

Οι βουλευτές έχουν συζητήσει τον αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων νεαρών οδηγών τουλάχιστον από το 1993 και οι διαδοχικές κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου απέτυχαν να εισαγάγουν οποιοδήποτε είδος αλλαγής αδειοδότησης, επικαλούμενη ανησυχίες σχετικά με τον περιορισμό της ελευθερίας των νέων.

Ωστόσο, μια έκθεση το 2018 από το Εργαστήριο Έρευνας Μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αποφοίτηση άδειας οδήγησης όχι μόνο σώζει ζωές και μειώνει τους σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά εξοικονομεί επίσης εκατομμύρια λίρες.

Το 2022, οι ειδικοί στο Ίδρυμα RAC επιβεβαίωσαν ότι η Graduated Driving Licensing βελτιώνει την οδική ασφάλεια ενώ έχει ελάχιστο αντίκτυπο στην πρόσβαση των νέων οδηγών στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές δραστηριότητες.

Το Forget-me-not Families Uniting έχει την υποστήριξη της RoadPeace, της εθνικής φιλανθρωπικής οργάνωσης για θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, της Brake, της φιλανθρωπικής οργάνωσης για την οδική ασφάλεια και του The Road Victims' Trust.

Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις δήλωσαν: «Είμαστε περήφανοι που συγκεντρωνόμαστε για να στηρίξουμε αυτές τις οικογένειες και αυτό το αυξανόμενο κίνημα. Αυτές οι οικογένειες αξίζουν να ακουστούν και ελπίζουμε να δούμε επιτέλους δράση από την κυβέρνηση.

«Καλωσορίζουμε άλλες οικογένειες να συμμετάσχουν σε αυτήν την εκστρατεία και να μας βοηθήσουν να σταματήσουμε αυτούς τους περιττούς θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς, όπως και άλλες χώρες».

Οι οικογένειες που έχουν επηρεαστεί είναι ευπρόσδεκτες να συμμετάσχουν στο Forget-me-not Families Uniting. Για να εγγραφείτε στην ομάδα, κάντε αίτηση μέσω της ιδιωτικής τους ομάδας στο 

Facebook στη διεύθυνση  www.facebook.com/groups/1538311280234273  ή email στο  info@roadpeace.org

Πηγή: fevr.org

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου