Υπεγράφη η Διαβαθμιδική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Ρόδου και της
Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για την εκχώρηση της υλοποίησης του έργου
«Βελτίωση Επαρχιακής Οδού από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο» προς
την ΠΝΑι, με στόχο την λειτουργική αναβάθμιση της οικιστικής και
τουριστικής περιοχής.
Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τμήματα, εντός των ορίων οικισμού
Ιξιάς, εντός του σχεδίου πόλεως Ιαλυσού κι εντός των ορίων του οικισμού
Κρεμαστής, που υπολογίζεται περίπου στα 6 χιλ. Ο προϋπολογισμός του
έργου ανέρχεται στο ποσό των 4 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου
από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Περιφέρειας
Νοτίου Αιγαίου.
Αναρχία στον οδικό άξονα
Σημειώνεται ότι για τις δυσκολίες του έργου σχετικές δηλώσεις είχε κάνει
ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
Νίκος Λυμπερόπουλος. Όπως εξήγησε ο κ. Λυμπερόπουλος μιλώντας στον RV,
είναι ένας πολύπαθος οδικός άξονας, αφού έχουν περάσει όλα τα δίκτυα
κοινής ωφέλειας, όλα τα δίκτυα Τηλεπικοινωνιών, υπάρχει μία αναρχία στις
πεζοδιαβάσεις, αλλά και στην τοποθέτηση των στάσεων λεωφορείων, μία
αναρχία στις κυκλοφοριακές συνδέσεις, υπάρχουν πάρα πολλές παράνομες
αριστερές στροφές και εμφανίζει αυτή την άσχημη εικόνα, ενώ δημιουργεί
και μεγάλη οδηγική ασάφεια στους χρήστες της οδού. Στα αξιοσημείωτα
είναι το γεγονός ότι σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων υπάρχουν 320 φρεάτια τα
οποία δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στον οδικό άξονα, προκαλώντας
συνεχόμενες “αναταράξεις” και κραδασμούς στα οχήματα των οδηγών.
Όπως είπε ο κ. Λυμπερόπουλος, εξηγώντας τις παρεμβάσεις από πλευράς
ΠΝΑι, “είναι μία βασική είσοδος στην πόλη της Ρόδου, ένας πολύ βασικός
οδικός άξονας που συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου κι έχει
μήκος περίπου 10 χιλιόμετρα. Η Περιφέρεια τι έχει σκοπό να κάνει; Να
προχωρήσουμε σε ασφαλτόστρωση, σε αποκατάσταση όλων των ασφαλτικών
στρώσεων και θα συνδυαστεί με αποκατάσταση όλων αυτών των φρεατίων που
συναντάμε στο δρόμο μας προς το αεροδρόμιο και είναι φρεάτια πάνω από
τον κεντρικό αγωγό λυμάτων, ακριβώς στην πορεία κύλισης του τροχού του
οχήματος. Κάποιος που οδηγεί προς το αεροδρόμιο -επειδή το έχουμε
μετρήσει- συναντάει 320 φρεάτια (!) τα οποία προφανώς καταλαβαίνουμε ότι
δεν έχουν καμία δουλειά να βρίσκονται σε εκείνο το συγκεκριμένο σημείο
με αποτέλεσμα συνεχώς ο οδηγός να πέφτει συνεχώς σαν σε λακκούβες. Αυτό
είναι μεγάλο πρόβλημα, το οποίο θα πρέπει να αποκατασταθεί στο πλαίσιο
αυτού του έργου.
Ταυτόχρονα θα κατασκευαστούν και έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης ομβρίων
υδάτων, καινούργια δηλαδή δίκτυα, που θα συλλέγουν τα νερά της βροχής
για να μη λιμνάζουν. Θα βελτιωθούν τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, καθώς και
θα κατασκευαστούν νέα πεζοδρόμια γιατί ο ένας δρόμος ειδικά που κινείται
σε αστική, ημιαστική και περιαστική περιοχή όπως είναι ο συγκεκριμένος
δρόμος δεν είναι μόνο η άσφαλτος είναι και τα πεζοδρόμια, θα
κατασκευαστεί κόμβος στην συμβολή της Ε.Ο. Τσαΐρι -Αεροδρομίου, με την
παραλιακή οδό που οδηγεί στο αεροδρόμιο, δηλαδή τα φανάρια όχι στην
είσοδο του αεροδρόμιου, αλλά τα προηγούμενα, θα αντικατασταθούν με
κυκλικό κόμβο.
«Είναι ένας πολύπαθος οδικός άξονας, δηλαδή έχουν περάσει όλα τα δίκτυα
κοινής ωφέλειας, όλα τα δίκτυα Τηλεπικοινωνιών, υπάρχει μία αναρχία στις
πεζοδιαβάσεις, υπάρχει μία αναρχία και στην τοποθέτηση των στάσεων
λεωφορείων, μία αναρχία στις κυκλοφοριακές συνδέσεις, υπάρχουν πάρα
πολλές παράνομες παράτυπες αριστερές στροφές που γίνονται συνεχώς για να
εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτησίες, είναι ένας δρόμος πραγματικά που ενώ
είναι μία από τις βασικές εισόδους της πόλης Ρόδου εμφανίζει αυτή την
πάρα πολύ άσχημη εικόνα και δημιουργεί και μεγάλη οδηγική ασάφεια στους
χρήστες της οδού και αναπτύσσονται και συνθήκες επικινδυνότητας, ειδικά
τους καλοκαιρινούς μήνες και όχι μόνο. Όλο αυτό λοιπόν προσπαθούμε,
είναι κάτι το οποίο γίνεται σε αυτή την έκταση πρώτη φορά τουλάχιστον
στα Δωδεκάνησα εξ όσων γνωρίζω, να το δούμε πάλι με μία ολιστική
προσέγγιση στην περίπτωση όπως των δικαστηρίων, έτσι αντίστοιχα, δεν
περιοριζόμαστε στην άσφαλτο, δεν είναι αυτή η λογική σε αυτήν την
εργολαβία να φτιάξουμε άσφαλτο. Δεν είναι μόνο τα φρεάτια, είναι ένα
συνολικό να το πω έτσι απλά νοικοκύρεμα του δρόμου» ανέφερε ο κ.
Λυμπερόπουλος.
Η Διαβαθμιδική Σύμβαση
Με την παρούσα Διαβαθμιδική Σύμβαση συμφωνείται από τα συμβαλλόμενα
μέρη, ότι ο Δήμος Ρόδου παραχωρεί προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την
υλοποίηση του έργου: «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού υπ. αριθμ. 81α02 νήσου
Ρόδου από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο» ενώ η Περιφέρεια Νοτίου
Αιγαίου αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την υλοποίηση του ως άνω έργου.
Σκοπός υλοποίησης του έργου είναι η βελτίωση της βατότητας της
Επαρχιακής Οδού, από τον κόμβο Φανερωμένης έως το Αεροδρόμιο, για την
λειτουργική αναβάθμιση της οικιστικής και τουριστικής περιοχής. Το
αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού υπ. αριθμ.
81α02 νήσου Ρόδου από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο»» και
συγκεκριμένα την υλοποίηση των εργασιών επί της Eπαρχιακής Oδού 81Α02
εντός των ορίων οικισμού Ιξιάς, εντός του σχεδίου πόλεως Ιαλυσού και
εντός των ορίων του οικισμού Κρεμαστής, οι οποίες προβλέπονται να
πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου. Το συνολικό μήκος των τμημάτων
της εν λόγω Επαρχιακής Οδού, για τα οποία παραχωρείται η αρμοδιότητα
εκτέλεσης εργασιών στην ΠΝΑι, υπολογίζεται στα 5.900μ. Όλες οι εργασίες
θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την μελέτη που θεωρήθηκε από τη Δ/νση
Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Ο
προϋπολογισμός του ανωτέρω έργου ανέρχεται στο ποσό των 4.000.000,00 €
και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από πόρους του ΠΔΕ της Περιφέρειας Νοτίου
Αιγαίου.
Η Διαβαθμιδική Σύμβαση ισχύει για 41 μήνες από την ημέρα υπογραφής της παρούσας Διαβαθμιδικής Σύμβασης.
ΠΗΓΗ: https:www.dimokratiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου