15 Αυγ 2008

Η οδική ασφάλεια θέλει και τρόπο και κόπο

Η Ε.Ε κήρυξε τον πόλεμο στους παραβάτες οδηγούς και κάλεσε τις 27 χώρες μέλη της να υλοποιήσουν " τα πρόστιμα χωρίς σύνορα ". Στο μέλλον και εφόσον γίνουν τα σχέδια της Ε.Ε πραγματικότητα -θα δημιουργηθεί μια κοινή ηλεκτρονική τράπεζα δεδομένων για τις 27 ευρωπαϊκές χώρες και οι παραβάτες θα υποχρεώνονται να πληρώνουν τα πρόστιμα, ανεξάρτητα από τον τόπο μόνιμης διαμονής τους.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα επόμενα χρόνια θα ζήσουμε μια πλήρη εναρμόνηση όλων των κανόνων της αυτοκίνησης με βάση νέα δεδομένα, που θα θεσπιστούν από την Ε.Ε. Τα διπλώματα οδήγησης δεν θα αποκτήσουν μόνον ενιαία εμφάνηση με τη μορφή πιστωτικής κάρτας, αλλά και οι υποψήφιοι οδηγοί θα εκπαιδεύονται και θα αξιολογούνται με τον ίδιο τρόπο, είτε πρόκειται για Πολωνούς είτε για Μαλτέζους. Τα ίδια θα ισχύσουν επίσης για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τις ποινές και τα πρόστιμα. Μια τέτοια εξέλιξη θα απλοποιούσε σίγουρα τις μετακινήσεις εντός της Ε.Ε, εμπεριέχει όμως αρκετούς κινδύνους. Οι ανισότητες και οι διαφορές μεταξύ των 27 χωρών αφορούν και τους οδηγούς. Άλλες αδυναμίες εμφανίζει Έλληνας οδηγός και άλλες ένας Σουηδός, άλλο το βιοτικό επίπεδο ενός Σλοβένου και άλλο ενός Βρετανού. Θα έπρεπε λοιπόν να υπάρξει ένας βασικός κορμός διατάξεων, ταυτόχρονα όμως να δοθεί έμφαση και στις εθνικές ιδιαιτερότητες. Μπορεί μεν να είναι κοινός στόχος της οδικής ασφάλειας, των λιγότερων τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος από το αυτοκίνητο, όμως οι αφετηρίες είναι εντελώς διαφορετικές. Εμείς ξεκινάμε σίγουρα πολύ πιο πίσω από κάποιους Ευρωπαίους " συναθλητές μας ", αφού η οδηγική μας συνειδητοποίηση αρχίζει ουσιαστικά στη σχολή οδήγησης, ενώ αλλού βιώνουν από τα γεννοφάσκια τους τη σωστή συμπεριφορά στον δρόμο. Άρα πρέπει να κάνουμε διπλή προσπάθεια για να τους φτάσουμε. Δύο ώρες τη βδομάδα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία αυτοί ; Τέσσερεις εμείς! Είκοσι υποχρεωτικά μαθήματα για το δίπλωμα αυτοί! Σαράντα εμείς! Γιατί η οδική ασφάλεια δεν θέλει μόνο τρόπο, θέλει και κόπο. Ιδιαίτερα όταν τόσα χρόνια επιδιώκεις να τη βελτιώσεις ........ροχαλίζοντας.
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ auto NEA 26 Μαρτίου 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου