Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Αυγ 2008

Η οδική ασφάλεια θέλει και τρόπο και κόπο

Η Ε.Ε κήρυξε τον πόλεμο στους παραβάτες οδηγούς και κάλεσε τις 27 χώρες μέλη της να υλοποιήσουν " τα πρόστιμα χωρίς σύνορα ". Στο μέλλον και εφόσον γίνουν τα σχέδια της Ε.Ε πραγματικότητα -θα δημιουργηθεί μια κοινή ηλεκτρονική τράπεζα δεδομένων για τις 27 ευρωπαϊκές χώρες και οι παραβάτες θα υποχρεώνονται να πληρώνουν τα πρόστιμα, ανεξάρτητα από τον τόπο μόνιμης διαμονής τους.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα επόμενα χρόνια θα ζήσουμε μια πλήρη εναρμόνηση όλων των κανόνων της αυτοκίνησης με βάση νέα δεδομένα, που θα θεσπιστούν από την Ε.Ε. Τα διπλώματα οδήγησης δεν θα αποκτήσουν μόνον ενιαία εμφάνηση με τη μορφή πιστωτικής κάρτας, αλλά και οι υποψήφιοι οδηγοί θα εκπαιδεύονται και θα αξιολογούνται με τον ίδιο τρόπο, είτε πρόκειται για Πολωνούς είτε για Μαλτέζους. Τα ίδια θα ισχύσουν επίσης για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τις ποινές και τα πρόστιμα. Μια τέτοια εξέλιξη θα απλοποιούσε σίγουρα τις μετακινήσεις εντός της Ε.Ε, εμπεριέχει όμως αρκετούς κινδύνους. Οι ανισότητες και οι διαφορές μεταξύ των 27 χωρών αφορούν και τους οδηγούς. Άλλες αδυναμίες εμφανίζει Έλληνας οδηγός και άλλες ένας Σουηδός, άλλο το βιοτικό επίπεδο ενός Σλοβένου και άλλο ενός Βρετανού. Θα έπρεπε λοιπόν να υπάρξει ένας βασικός κορμός διατάξεων, ταυτόχρονα όμως να δοθεί έμφαση και στις εθνικές ιδιαιτερότητες. Μπορεί μεν να είναι κοινός στόχος της οδικής ασφάλειας, των λιγότερων τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος από το αυτοκίνητο, όμως οι αφετηρίες είναι εντελώς διαφορετικές. Εμείς ξεκινάμε σίγουρα πολύ πιο πίσω από κάποιους Ευρωπαίους " συναθλητές μας ", αφού η οδηγική μας συνειδητοποίηση αρχίζει ουσιαστικά στη σχολή οδήγησης, ενώ αλλού βιώνουν από τα γεννοφάσκια τους τη σωστή συμπεριφορά στον δρόμο. Άρα πρέπει να κάνουμε διπλή προσπάθεια για να τους φτάσουμε. Δύο ώρες τη βδομάδα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία αυτοί ; Τέσσερεις εμείς! Είκοσι υποχρεωτικά μαθήματα για το δίπλωμα αυτοί! Σαράντα εμείς! Γιατί η οδική ασφάλεια δεν θέλει μόνο τρόπο, θέλει και κόπο. Ιδιαίτερα όταν τόσα χρόνια επιδιώκεις να τη βελτιώσεις ........ροχαλίζοντας.
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ auto NEA 26 Μαρτίου 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: