Μειώνονται τα τροχαία δυστυχήματα στις εθνικές οδούς, αλλά αυτό δεν αρκείΣε αχίλλειο πτέρνα της προσπάθειαςγια μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων αναδεικνύονται το επαρχιακό δίκτυο και οι διασταυρώσεις μέσα στις πόλεις, τις οποίες οι οδηγοί περνούν αψηφώντας τους κανόνες της προτεραιότητας.
Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων σε τροχαία από το 2000 έως τώρα-φθάνει σε 23,6%- η Ελλάδα απέχει πολύ από τον στόχο που έχει τεθεί με ευρωπαΙκή οδηγία και προβλέπει τη μείωση των θανάτων στους δρόμους κατά 50% έως το 2010 σε σχέση με το 2000.
" Είναι φανερό ότι ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό μέχρι το 2010 δεν μπορεί να επιτευχθεί" δηλώνει στα ΝΕΑ ο κ. Αντώνης Καστής ειδικός συντονιστής στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.
" Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην κακή συντήρηση του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου καθώς παρατηρείται μεγάλη έλλειψη πόρων "
ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Από την ανάλυση των στοιχείων της Τροχαίας και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων σημειώνεται σε κατοικημένες περιοχές και στο επαρχιακό δίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων το 2008, τα 43 έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών -Πατρών ( στοίχησαν τη ζωή σε 55 πολίτες) και τα 54 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης ( 65 νεκροί).
Σε κατοικημένες περιοχές όμως έγιναν 470 δυστυχήματα στα οποία βρήκας τον θάνατο 490 πολίτες, ενώ στα 445 θανατηφόρα που έγιναν στο λοιπό οδικό δίκτυο της περιφέρειας έχασν τη ζωή τους 485 άνθρωποι.
Για την Τροχαία βασική αιτία των δυστυχημάτωνείναι ο παράγων άνθρωπος-οι επικίνδυνες παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς σύνεση, η παραβίασ της προτεραιότητας και των σημάνσεων.
Με αυτή την άποψη συμφωνεί ο δικηγόρος Μιλτιάδης Σφουντούρης που έχει ασχοληθεί με τα τροχαία ατυχήματα και επισημαίνει " Το πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι πολυπαραγοντικό και με αυτό το δεδομένο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αναμφισβήτητα, βασικότατο ρόλο παίζει ο προσωπικός παράγων με τη διάπραξη θανατηφόρων παραβάσεων. Πρώτα είναι ο παράγων οδηγός και μετά ακολουθούν οι υποδομές, το αυτοκίνητο. Οι υποδομές είναι συγκεκριμένερς και γι αυτό ο οδηγός πρέπει να προσέχει".
Θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά 100.000 κατοίκους
ΕΛΛΑΔΑ 14,9
ΗΠΑ 14,3
Ιταλία 9,7
Γαλλία 7,7
Βρετανία 5,4
Νορβηγία 5,2
Ελβετία 5,0
Σουηδία 4,9
Μάλτα 2,7
Πηγή
International Road Traffic and Accident
database 2006
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
Κακή συντήρηση του εθνικού δικτύου και κακοτεχνίες
Πολοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα με λάδωμα ή πλαστές ιατρικές εξετάσεις
Είσοδος σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επειδή υπάρχει μια λωρίδα
Έλλειψη πινακίδων σήμανσης
Επιθετική οδήγηση
Χρήση αλκοόλ
Έλλειψη φωτισμού, προστατευτικών κιγκλιδωμάτων και νησίδων
Κακή συντήρηση των οχημάτων
Χρήση κινητών τηλεφώνων
Χρήση προβολέων με αποτέλεσμασ να " τυφλώνονται" οι οδηγοί
Η μεγάλη ηλικία ορισμένων οδηγών
" Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει "
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ όσον αφορά την οδική ασφάλεια αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για το γεγονός ότι τα τροχαία δεν έχουν μειωθεί όσο έθεταν ως στόχο οι ευρωπαϊκές οδηγίες, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο-βουλευτή και Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας κ Άρη Σταθάκη.
" Δεν γίνεται απολύτως τίποτα συντονισμένα για την οδική ασφάλεια. Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορεί σε κάθε Υπουργείο να υπάρχει και μιά επιτροπή εθνικής ασφάλειας που δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων, λέει και προσθέτει: " Με το θέμα της οδικής ασφάλειας, είτε δεν ασχολούμαστε, είτε το θυμόμαστε περιστασιακά. Πολλοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα λαδώνοντας και θεωρούν τους εαυτούς τους " οδηγάρες" μη φορώντας κράνος ή κάνοντας προσπεράσεις σε ακατάλληλους δρόμους ". Η έλλειψη πραγματικής πολιτικής βούλησης ευθύνεται, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Νότη Παρασκευόπουλο μέλος του Ι.Ο.Α.Σ " Πάνος Μυλωνάς ", για τις τραγωδίες στην άσφαλτο.. '' Όποια μέτρα και να λάβει η Πολιτεία, ξέρουμε ότι μόλις περάσουν πέντε-έξι εβδομάδες θα έχουν χαλαρώσει".
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λια Νεσφυγέ, Θόδωρος Νικολάου
ΤΑ ΝΕΑ/Πέμπτη 23 Απριλίου 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου