2 εκ. ευρώ ημερησίως το κόστος
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασικό αντικίνητρο για την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης τόνισε ο Β’ αντιπρόεδρος του ΒΕΘ Δημήτριος Μαντζούκης κατά την πρόσφατη διήμερη διάσκεψη με θέμα: «Κυκλοφοριακό - Οδικό Δίκτυο -Συγκοινωνίες - Στάθμευση».
0 κ. Μαντζούκης ανέφερε ότι: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι γνωστό σε όλους εμάς πού ζούμε και εργαζόμαστε σ αυτήν την πόλη αλλά και στους κάθε είδους επισκέπτες και ασφαλώς αποτελεί ένα βασικό αντικίνητρο για την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα διάβασα στον Τύπο ότι σε καθημερινή βάση το κόστος από την έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση την άσκοπη αναζήτηση θέσεων στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη και τις χαμένες εργατοώρες υπολογίζεται στο ποσό των 2 εκ ευρώ, ημερησίως.
Πληροφορήθηκα επίσης ότι τις καθημερινές τα οχήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης δύσκολα τρέχουν με περισσότερα από 12 χιλιόμετρα την ώρα ενώ όταν γίνεται πορεία κινούνται με ταχύτητα βαδίσματος περίπου 5 χιλιόμετρα την ώρα. Κι εφόσον χρειάζονται 40 λεπτά για να βρεθεί μια θέση παρκινγκ, με τις διάφορες πορείες η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει μέχρι και τη μιάμιση ώρα. Για τη διαδρομή Καλαμαριά - Σιδηροδρομικός Σταθμός κάνεις τον ίδιο χρόνο με το ταξίδι Θεσσαλονίκη - Γρεβενά. Οι αιτίες είναι γνωστές και αναλύονται επί σειρά ετών από τους ειδικούς: Αύξηση του πληθυσμού, αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων και η έλλειψη θέσεων παρκινγκ, οδηγούν σε μία κατάσταση η οποία αποτελεί καθημερινό βραχνά τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επιχειρηματίες. 0 υπερπληθυσμός (μεγάλος αριθμός κατοίκων σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές) της πόλης, η παράνομη στάθμευση και το πολεοδομικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης αποτελούν τις κυριότερες αιτίες δημιουργίας του κυκλοφοριακού προβλήματος. Οι λύσεις που προτείνονται εδώ και δεκαετίες ως οι πιο αποτελεσματικές, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, είναι η δημιουργία περισσότερων θέσεων στάθμευσης, που έρχεται να λύσει το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης και όχι η περισσότερη εποπτεία από την Τροχαία.
Σήμερα και παρά το γεγονός ότι αναμένεται να ξεκινήσει έναν νέος κυκλοφοριακός «Γολγοθάς» για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, καθώς αρχίζει το κλείσιμο των δρόμων, στο πλαίσιο των πρόδρομων εργασιών κατασκευής του μετρό εν τούτοις θεωρούμε ότι είναι ένα έργο ζωής για την πόλη μας το οποίο σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας θα προσδώσει πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο στην οικονομία όσο και στη βελτίωση της ζωής των πολιτών όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Βορείου Ελλάδος.
Οι αναμενόμενος θετικές επιπτώσεις εκτιμούμε ότι αφορούν ειδικότερα στους τομείς της ενίσχυσης του τουρισμού, της ανάπτυξης του real estate, και αύξησης της απασχόλησης.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ,το οποίο έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα αιχμής και κατεύθυνσης, και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες ανά ημέρα, εκ των πραγμάτων θα ωθήσει την εμπορική ανάπτυξη στην πόλη, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, στα σημεία όπου θα κατασκευαστούν οι σταθμοί, η υποθαλάσσια αρτηρία, θα επηρεάσει σε βάθος χρόνου την κτηματαγορά, ενώ παράλληλα ώθηση στην αγορά των Logistics θα δώσει η επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της πόλης.
0 βιοτεχνικός κόσμος της πόλης μετά από διεκδικήσεις 3 δεκαετιών περίπου βλέπει επιτέλους να ξεκινούν αρκετά σημαντικά έργα τα οποία θα ανακουφίσουν την καθημερινότητα του μικρομεσαίου επιχειρηματία.
Η ολοκλήρωση τόσο του μετρό όσο και της υποθαλάσσιας αρτηρίας συνδυασμό με τη βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου και του λιμανιού θα επιτρέψουν στη Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί ως ένα σύγχρονο κομβικό σημείο οικονομικής ανάπτυξης στην ευρύτερη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού δηλώνουμε πρόθυμοι να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις.^
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου