21 Ιαν 2010

" ΞΗΛΩΜΑ " ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ-ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΔΗΜ. ΡΕΠΠΑΣ


"Ξήλωμα» στις παράνομες πινακίδες "
Παρεμβάσεις, για την οδική ασφάλεια, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας εξαγγέλλοντας, μεταξύ άλλων, το «ξεπάγωμα» της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, καθώς και του εθνικού συμβουλίου.Στην τοποθέτησή του, στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε συνολικά 20 πρωτοβουλίες. Η χώρα μας παρουσιάζει έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς απωλειών σε τροχαία δυστυχήματα και υπολείπεται σημαντικά των στόχων που η ίδια έχει θέσει, στο πλαίσιο των σχετικών πρωτοβουλιών της Ε.Ε.Για το 2008 η Ελλάδα είχε «υποσχεθεί» λιγότερες από 1.000 απώλειες εξαιτίας των τροχαίων, ωστόσο στο τέλος του έτους είχαν καταγραφεί 1.550 νεκροί - απόκλιση άνω του 50%.
Ο Δημ. Ρέππας χαρακτήρισε «μάστιγα» τις παράνομα τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες, τονίζοντας πως πλέον θα υπάρχει πιστή τήρηση των διατάξεων. Αφησε, μάλιστα, ανοικτό το ενδεχόμενο να συσταθεί στο υπουργείο Υποδομών ειδική υπηρεσία για το ξήλωμα των πινακίδων, οι οποίες τοποθετούνται εν μια νυκτί και με κάποιο… μαγικό τρόπο καταφέρνουν να εξασφαλίζουν και ηλεκτροδότηση.Το υπουργείο προτίθεται επίσης να προχωρήσει σε αναθεώρηση του πολεοδομικού κανονισμού, προκειμένου το ελάχιστο επιτρεπτό πλάτος των πεζοδρομίων να είναι 3 μέτρα, από 2,10 μ. σήμερα. Επίσης, μίλησε και για καταγραφή των «μελανών σημείων» του οδικού δικτύου, στην οποία αναμένεται να συνδράμουν και οι πολίτες μέσω ειδικής υπηρεσίας, που θα δέχεται τηλεφωνικά τις καταγγελίες τους.
Στα μέτρα περιλαμβάνεται επίσης η σύνδεση του bonus/malus των ασφαλιστικών εταιρειών (βάσει του οποίου ένας οδηγός «πριμοδοτείται» με έκπτωση στο ασφάλιστρο, αν δεν προκαλέσει ατύχημα) και με το point system. Σύμφωνα με τον υπουργό, τα διοικητικού χαρακτήρα πρόστιμα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ θα πρέπει να επηρεάζουν και το ασφάλιστρο.
Επίσης, προβλέπονται παρεμβάσεις ήπιου χαρακτήρα, όπως η οριζόντια διαγράμμιση του STOP, η δημιουργία λωρίδων αντίθετης ροής έξω από νοσοκομεία για την καλύτερη πρόσβαση σε αυτά και ο καθαρισμός και η επανατοποθέτηση των πινακίδων.
«Είναι στη σωστή κατεύθυνση τα μέτρα. Τα ίδια είχαμε πει και εμείς στα πρόσφατα συνέδριά μας, το ζήτημα, όμως, είναι, πρώτον, να λειτουργήσουν και, δεύτερον, να αξιολογούνται», σχολιάζει ο συγκοινωνιολόγος Π. Παπαδάκος. Υπενθυμίζει, ωστόσο, πως και επί των ημερών του Γ. Σουφλιά είχε ξεκινήσει προσπάθεια καταγραφής των προβληματικών σημείων του οδικού δικτύου, «το ερώτημα, όμως, είναι αν έγινε κάτι. Είναι ουσιαστική η ύπαρξη ενός μητρώου οδών, που θα καταγράφει το σύνολο του υπεραστικού οδικού δικτύου. Είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει σε μόνιμη, 24άωρη βάση, παρακολούθηση του κυκλοφοριακού φόρτου, ώστε η Πολιτεία να γνωρίζει ποια είναι τα σημεία με τη μεγαλύτερη κίνηση, πού εντοπίζονται τα περισσότερα προβλήματα, από πού γίνεται η διέλευση των βαρέων οχημάτων, ώστε να προγραμματίζει καλύτερα τις παρεμβάσεις της».
«Τα μέτρα είναι σωστά, αρκεί κάθε 5 χρόνια να αξιολογούνται. Να βλέπουμε, δηλαδή, τι αποτέλεσμα είχε η κάθε παρέμβαση, αν απέδωσε, αν δεν απέδωσε», προσθέτει ο Π. Παπαδάκος, τονίζοντας τη σημασία της αστυνόμευσης.

«Στην περίοδο 2001-2003, με την εντατικοποίηση των ελέγχων από την Τροχαία, είδαμε σημαντική μείωση στους θανάτους από τροχαία. Μετά το 2004 ατόνησε η αστυνόμευση, οι τροχονόμοι ελέγχουν κάθε φορά μία ή δύο παραβάσεις και αγνοούν τις υπόλοιπες» τονίζει/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου