Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Ιαν 2010

" ΞΗΛΩΜΑ " ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ-ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΔΗΜ. ΡΕΠΠΑΣ


"Ξήλωμα» στις παράνομες πινακίδες "
Παρεμβάσεις, για την οδική ασφάλεια, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας εξαγγέλλοντας, μεταξύ άλλων, το «ξεπάγωμα» της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, καθώς και του εθνικού συμβουλίου.Στην τοποθέτησή του, στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε συνολικά 20 πρωτοβουλίες. Η χώρα μας παρουσιάζει έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς απωλειών σε τροχαία δυστυχήματα και υπολείπεται σημαντικά των στόχων που η ίδια έχει θέσει, στο πλαίσιο των σχετικών πρωτοβουλιών της Ε.Ε.Για το 2008 η Ελλάδα είχε «υποσχεθεί» λιγότερες από 1.000 απώλειες εξαιτίας των τροχαίων, ωστόσο στο τέλος του έτους είχαν καταγραφεί 1.550 νεκροί - απόκλιση άνω του 50%.
Ο Δημ. Ρέππας χαρακτήρισε «μάστιγα» τις παράνομα τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες, τονίζοντας πως πλέον θα υπάρχει πιστή τήρηση των διατάξεων. Αφησε, μάλιστα, ανοικτό το ενδεχόμενο να συσταθεί στο υπουργείο Υποδομών ειδική υπηρεσία για το ξήλωμα των πινακίδων, οι οποίες τοποθετούνται εν μια νυκτί και με κάποιο… μαγικό τρόπο καταφέρνουν να εξασφαλίζουν και ηλεκτροδότηση.Το υπουργείο προτίθεται επίσης να προχωρήσει σε αναθεώρηση του πολεοδομικού κανονισμού, προκειμένου το ελάχιστο επιτρεπτό πλάτος των πεζοδρομίων να είναι 3 μέτρα, από 2,10 μ. σήμερα. Επίσης, μίλησε και για καταγραφή των «μελανών σημείων» του οδικού δικτύου, στην οποία αναμένεται να συνδράμουν και οι πολίτες μέσω ειδικής υπηρεσίας, που θα δέχεται τηλεφωνικά τις καταγγελίες τους.
Στα μέτρα περιλαμβάνεται επίσης η σύνδεση του bonus/malus των ασφαλιστικών εταιρειών (βάσει του οποίου ένας οδηγός «πριμοδοτείται» με έκπτωση στο ασφάλιστρο, αν δεν προκαλέσει ατύχημα) και με το point system. Σύμφωνα με τον υπουργό, τα διοικητικού χαρακτήρα πρόστιμα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ θα πρέπει να επηρεάζουν και το ασφάλιστρο.
Επίσης, προβλέπονται παρεμβάσεις ήπιου χαρακτήρα, όπως η οριζόντια διαγράμμιση του STOP, η δημιουργία λωρίδων αντίθετης ροής έξω από νοσοκομεία για την καλύτερη πρόσβαση σε αυτά και ο καθαρισμός και η επανατοποθέτηση των πινακίδων.
«Είναι στη σωστή κατεύθυνση τα μέτρα. Τα ίδια είχαμε πει και εμείς στα πρόσφατα συνέδριά μας, το ζήτημα, όμως, είναι, πρώτον, να λειτουργήσουν και, δεύτερον, να αξιολογούνται», σχολιάζει ο συγκοινωνιολόγος Π. Παπαδάκος. Υπενθυμίζει, ωστόσο, πως και επί των ημερών του Γ. Σουφλιά είχε ξεκινήσει προσπάθεια καταγραφής των προβληματικών σημείων του οδικού δικτύου, «το ερώτημα, όμως, είναι αν έγινε κάτι. Είναι ουσιαστική η ύπαρξη ενός μητρώου οδών, που θα καταγράφει το σύνολο του υπεραστικού οδικού δικτύου. Είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει σε μόνιμη, 24άωρη βάση, παρακολούθηση του κυκλοφοριακού φόρτου, ώστε η Πολιτεία να γνωρίζει ποια είναι τα σημεία με τη μεγαλύτερη κίνηση, πού εντοπίζονται τα περισσότερα προβλήματα, από πού γίνεται η διέλευση των βαρέων οχημάτων, ώστε να προγραμματίζει καλύτερα τις παρεμβάσεις της».
«Τα μέτρα είναι σωστά, αρκεί κάθε 5 χρόνια να αξιολογούνται. Να βλέπουμε, δηλαδή, τι αποτέλεσμα είχε η κάθε παρέμβαση, αν απέδωσε, αν δεν απέδωσε», προσθέτει ο Π. Παπαδάκος, τονίζοντας τη σημασία της αστυνόμευσης.

«Στην περίοδο 2001-2003, με την εντατικοποίηση των ελέγχων από την Τροχαία, είδαμε σημαντική μείωση στους θανάτους από τροχαία. Μετά το 2004 ατόνησε η αστυνόμευση, οι τροχονόμοι ελέγχουν κάθε φορά μία ή δύο παραβάσεις και αγνοούν τις υπόλοιπες» τονίζει/

Δεν υπάρχουν σχόλια: