Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Μαΐ 2010

ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΝΕΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.....

Του Γ. Μαρίνου

Πριν από πολλά χρόνια, ταξιδεύοντας με μια μεγάλη νοικιασμένη κούρσα από τη Στοκχόλμη προς μια άλλη Σουηδική πόλη, διατύπωσα στον οδηγό την απορία γιατί δεν υπήρχε καμιά διαφημιστική πινακίδα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Μα, απαγορεύονται, με πληροφόρησε, επειδή μπορεί να γίνουν αιτία τροχαίου δυστυχήματος. Με τις μεγάλες ταχύτητες που τρέχουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους , η παραμικρή απόσπαση της προσοχής του οδηγού από κάποια, συνήθως προκλητική, διαφήμιση μπορεί να αποδειχθεί αιτία στραβοτιμονιάς με θανατηφόρο αποτέλεσμα για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Εδώ στην Ελλάδα , που είναι όλοι οι δρόμοι φορτωμένοι από κάθε είδους διαφημιστικές και πινακίδες άσχετες προς την οδική συμπεριφορά.
Στην ίδια διαδρομή στη Σουηδία διερωτήθηκα γιατί σε μια ασταμάτητη ευθεία χωρίς διασταυρώσεις αλλάζουν κάθε τόσο τα όρια της ταχύτητας χωρίς εμφανή λόγο. Απάντηση: Επειδή σε μια ευθεία μονότονη διαδρομή μπορεί να καταλάβει υπνηλία τον οδηγό και να επέλθει το τροχαίο. Και όταν και πάλι διερωτήθηκα γιατί τηρεί με τόση θρησκευτική ευλάβεια τα όρια της ταχύτητας, που σε ορισμένα σημεία ήταν υπερβολικά χαμηλά, μου απάντησε ‘ότι δεν θέλει ως επαγγελματίας να χάσει το ψωμί του.
Με αυτά και με άλλα δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει το ευρωπαϊκό ρεκόρ θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Ούτε το ότι η πρώτη αιτία θανάτου στη χώρα μας είναι τα τροχαία. Γι αυτό θρηνούμε 2.000 νεκρούς κάθε χρόνο. Γιατί το έγκλημα αυτό εδώ ούτε προλαμβάνεται, ούτε άλλωστε τιμωρείται. Αυτή είναι η Ελλάδα;
ΒΗΜΑ 17-10-2004
Ερώτηση : Γιατί η Ελλάδα παραμένει πρώτη χώρα μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών στα τροχαία δυστυχήματα.
Γιατί; ....ας απαντήσουν αυτοί που νομοθετούν, σχεδιάζουν , γιατί;.. δεν υπάρχει πολιτική βούληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: