31 Ιουλ 2010

ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΝΟΥΔΗΣ

Επάρκεια Εκπαιδευτή
Η προσπάθειά μου να περιγράψω την επάρκεια ενός εκπαιδευτή της σχολής οδηγών είναι γενική και σχετικά θεωρητική. Η έννοια ¨ επάρκεια εκπαιδευτή¨ θα μπορούσε να έχει την επωνυμία του ¨ καλού δασκάλου¨ έννοια που χρησιμοποιείται στις περισσότερες περιπτώσεις όπου το αποτέλεσμα από ¨ Αυτόν ¨ τον εκπαιδευτή έφτασε στα αναμενόμενα υψηλά επίπεδα όπου αρχίζει και γίνεται αντικείμενο καλών σχολίων και συζητήσεων από τους γονείς, ενός υποψηφίου οδηγού, τους φίλους του, και οι συστάσεις αυτού του τύπου επηρέασαν την κοινωνική εκτίμηση όπου ο εκπαιδευτής αυτός με την επάρκειά του, ο καλός εκπαιδευτής ταυτίζεται με τον εκπαιδευτή που έχει την ικανότητα να μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευόμενοι σε όλα τα στάδια εκπαίδευσής τους για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με την δική μου άποψη η επάρκεια ενός εκπαιδευτή πρέπει να εκπληρώνει κάποιες βασικές απαιτήσεις, που σημαίνει να είναι προνοητικός και συνειδητός, να αγαπά την τάξη και να είναι ακριβής, να είναι ενθουσιώδης, με οργανωμένη γνώση και ενδιαφέρον, κοινωνική και επικοινωνιακή ικανότητα, υπομονετικός και επιμένων, ευήκοος, ευκίνητος, παιδαγωγός και διδάσκαλος.
Η τελευταία αυτή ιδιότητα που αναφέρω παραπάνω αφορά την επάρκεια του εκπαιδευτή να είναι διδάσκαλος και να ξεχωρίζει από τον επαγγελματία δάσκαλο της κοινής έννοιας από τον διδάσκαλο με διδακτική ικανότητα. Ο γνωστός διδάκτωρ Τσέχος στην καταγωγή Κομένιος, εμπνευστής της θεωρίας για την χρήση εποπτικών μέσων στην εκπαίδευση εννοούσε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε πραγματικά αντικείμενα και αληθινές παραστάσεις σαν βοηθητικά μέσα στην εκπαίδευση στο μέτρο του δυνατού.
Προσωπικά πιστεύω πως στην καθημερινή δουλειά του εκπαιδευτή η διδακτική είναι το εργαλείο που εφαρμόζει τη θεωρητική γνώση επακριβώς στην κυκλοφοριακή πραγματικότητα. Η διδακτική επάρκεια του εκπαιδευτή με ένα ευρύ σχέδιο αντιμετώπισης πολλών τύπων προβλημάτων και η ικανότητα ενός θεαματικού τρόπου επινόησης καταστάσεων τον καθιστά πάντα έτοιμο στην επιλογή διαφόρων δρόμων με πλήρη συνείδηση και γνώση για τυχόν δυσκολίες που θα παρουσιασθούν με δυνατότητα παρέμβασης και επιλογής εναλλακτικής λύσης.( διδακτική= μεθοδολογία διδασκαλίας).
Ένα πλήθος από κυκλοφοριακές καταστάσεις εμφανίζονται κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ενός υποψηφίου οδηγού. Είναι βασικό για έναν εκπαιδευτή με επάρκεια να έχει διαθέσιμη ικανότητα και γνώση, και να την καταθέτει με στρατηγικό τρόπο κι σε αναλογίες που να μπορεί ο εκπαιδευόμενος να δεχθεί για την εκάστοτε λύση του προβλήματος καθοδηγώτας τον στην γνώση που είναι χρήσιμη εκείνη την στιγμή και πως θα την εφαρμόσει π.χ. δεν είναι αρκετό να μπορεί κανείς να αναλύσει θεωρητικά και να αναπτύξει την εφαρμογή του κανόνα της δεξιάς προτεραιότητας επιβάλλεται επίσης να επιτρέψουμε την έξοδο της γνώσης και την ενεργοποίησή της πριν από μια διασταύρωση και μετά από μια επιτυχημένη εφαρμογή της γνώσης να αισθανθεί την αμοιβή της λύσης του προβλήματος.
Ο εκπαιδευτής λοιπόν πρέπει να καθοδηγεί και να επιλέγει την γνώση που θα προβληματίζει και θα ενισχύει την ικανότητα εκτίμησης του εκπαιδευόμενου. Η αν αφήσουμε τον Meyer να εκφρασθεί ¨Ο διδάσκαλος αναδεικνύει ποιοτικά τους μαθητές του όταν αυτοί με μέθοδο και σιγουριά εφαρμόζουν στην πράξη τη γνώση¨. (Meyer H 1987 - Arfwedson G )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου