Στο προσκήνιο και πάλι η ένταξη του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση.
Αφορμή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας
Η ΚΕΔΚΕ κλήθηκε σε διάλογο και κατέληξε σε οκτώ προτάσεις, υπογραμμίζοντας το ρόλο της Αυτοδιοίκησης στο συγκεκριμένο θέμα.
Την ανάγκη να ενταχθεί το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση υπογραμμίζει για ακόμη μια φορά η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας με πρόταση της προς το Εθνικό. Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Η πρόταση εστάλη στο Συμβούλιο την περασμένη Πέμπτη και πλέον αναμένεται η απάντηση. Πάντως το θέμα έχει κατά καιρούς απασχολήσει την Αυτοδιοίκηση και η ΚΕΔΚΕ αποφάσισε να το αναδείξει, με αφορμή την απαίτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ενσωματωθεί η οδηγία 2008/96/ΕΚ στο Εθνικό μας Δίκαιο, μέχρι και τις 19 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Το σκεπτικό της πρότασης.
Με αφορμή λοιπόν την πρόταση αλλά και τα σχέδιο του οδικής ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το θέμα ανακινείται. Όπως προκύπτει, το Εθνικό Σχέδιο κινείται, μεταξύ άλλων, στους άξονες:
Κυκλοφοριακή Αγωγή και επιμόρφωση σχετικά με την οδική ασφάλεια – Υπουργείο Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Δράσεις οδικής ασφάλειας και αυτοδιοίκηση – Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Η ΚΕΔΚΕ λοιπόν επισημαίνει ότι ο πλέον ενεργός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εντοπίζεται σ' αυτούς τους άξονες, ειδικότερα μετά τη σχετική επιστολή του υφυπουργού κ. Σηφουνάκη ο οποίος τους κάλεσε να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, για το θέμα της ένταξης της κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση ώστε να συναποτελέσουν τη βάση συζήτησης για το θέμα, στο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας που θα συγκληθεί στο τέλος του μήνα.
Οκτώ προτάσεις από την ΚΕΔΚΕ.
Με βάση τα δεδομένα αυτά λοιπόν, έγινε συζήτηση από την οποία προέκυψε η πρόταση της ΚΕΔΚΕ προς το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων προτείνει τα ακόλουθα:
1. Την εκπόνηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τις ανάγκες της σχολικής εκπαίδευσης με βάση τις επιστημονικές απόψεις αλλά και που θα ενσωματώνει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής
2. Τη συμμετοχή στην εφαρμογή των προγραμμάτων των επιτροπών παιδείας και ποιότητας ζωής του κάθε Δήμου με βάση το νέο μοντέλο οργάνωσης του καλλικρατικού Δήμου
3. Την αξιοποίηση της εμπειρίας και του ρόλου των σχολικών τροχονόμων
4. Την αξιοποίηση σχετικών διαδραστικών μέσων που διαθέτουν τα σχολεία , Ιδρύματα , ΜΚΟ ή φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και την ευρεία χρήση του εκπαιδευτικού υλικού μέσω των portal και των εφαρμογών e-learning, των Δήμων, ΤΕΔΚ, ΚΕΔΚΕ και άλλων φορέων της Αυτοδιοίκησης.
5. Την ένταξη στο σχεδιασμό και τη συστηματική αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής στους Δήμους που διαθέτουν τέτοια υποδομή. Η χρησιμοποίηση των Π.Κ.Α. στην εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο μέσα από το σχολείο, όσο και με πρωτοβουλία των φορέων λειτουργίας τους, καθώς και μέσω οργανωμένων προγραμμάτων επιμέρους κοινωνικών ομάδων πρέπει να γίνεται συστηματικά. Επίσης η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν και να διαμορφωθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα, κάποια υπάρχοντα πάρκα, ως πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, με την προϋπόθεση της μη κοπής των δέντρων.
6. Την έμφαση στις συνθήκες αστικής κινητικότητας και ειδικά στις εξυπηρετήσεις ΑΜΕΑ , μητέρων με καροτσάκια , ηλικιωμένων κτλ .
7. Την ειδική αναφορά στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και του "σεβασμού" του ποδηλατοδρόμου για τη χρήση που προορίζεται με δεδομένο ότι σε πολλούς Δήμους έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα ποδηλατοδρόμοι και δεν έχουν ενσωματωθεί στη λειτουργία της πόλης και στη συνείδηση των πολιτών
8. Τη συμβολή της Δημοτικής Αστυνομίας στη ίδια κατεύθυνση αλλά και τη συμβολή της στη τεχνική αστυνόμευση στις οδικές υποδομές αρμοδιότητας του οικείου Δήμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου