Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Ιουλ 2010

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΕΔΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Στο προσκήνιο και πάλι η ένταξη του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση.
Αφορμή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας
Η ΚΕΔΚΕ κλήθηκε σε διάλογο και κατέληξε σε οκτώ προτάσεις, υπογραμμίζοντας το ρόλο της Αυτοδιοίκησης στο συγκεκριμένο θέμα.
Την ανάγκη να ενταχθεί το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση υπογραμμίζει για ακόμη μια φορά η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας με πρόταση της προς το Εθνικό. Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Η πρόταση εστάλη στο Συμβούλιο την περασμένη Πέμπτη και πλέον αναμένεται η απάντηση. Πάντως το θέμα έχει κατά καιρούς απασχολήσει την Αυτοδιοίκηση και η ΚΕΔΚΕ αποφάσισε να το αναδείξει, με αφορμή την απαίτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ενσωματωθεί η οδηγία 2008/96/ΕΚ στο Εθνικό μας Δίκαιο, μέχρι και τις 19 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Το σκεπτικό της πρότασης.

Με αφορμή λοιπόν την πρόταση αλλά και τα σχέδιο του οδικής ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το θέμα ανακινείται. Όπως προκύπτει, το Εθνικό Σχέδιο κινείται, μεταξύ άλλων, στους άξονες:
Κυκλοφοριακή Αγωγή και επιμόρφωση σχετικά με την οδική ασφάλεια – Υπουργείο Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Δράσεις οδικής ασφάλειας και αυτοδιοίκηση – Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Η ΚΕΔΚΕ λοιπόν επισημαίνει ότι ο πλέον ενεργός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εντοπίζεται σ' αυτούς τους άξονες, ειδικότερα μετά τη σχετική επιστολή του υφυπουργού κ. Σηφουνάκη ο οποίος τους κάλεσε να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, για το θέμα της ένταξης της κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση ώστε να συναποτελέσουν τη βάση συζήτησης για το θέμα, στο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας που θα συγκληθεί στο τέλος του μήνα.

Οκτώ προτάσεις από την ΚΕΔΚΕ.

Με βάση τα δεδομένα αυτά λοιπόν, έγινε συζήτηση από την οποία προέκυψε η πρόταση της ΚΕΔΚΕ προς το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων προτείνει τα ακόλουθα:
1. Την εκπόνηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τις ανάγκες της σχολικής εκπαίδευσης με βάση τις επιστημονικές απόψεις αλλά και που θα ενσωματώνει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής
2. Τη συμμετοχή στην εφαρμογή των προγραμμάτων των επιτροπών παιδείας και ποιότητας ζωής του κάθε Δήμου με βάση το νέο μοντέλο οργάνωσης του καλλικρατικού Δήμου
3. Την αξιοποίηση της εμπειρίας και του ρόλου των σχολικών τροχονόμων
4. Την αξιοποίηση σχετικών διαδραστικών μέσων που διαθέτουν τα σχολεία , Ιδρύματα , ΜΚΟ ή φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και την ευρεία χρήση του εκπαιδευτικού υλικού μέσω των portal και των εφαρμογών e-learning, των Δήμων, ΤΕΔΚ, ΚΕΔΚΕ και άλλων φορέων της Αυτοδιοίκησης.
5. Την ένταξη στο σχεδιασμό και τη συστηματική αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής στους Δήμους που διαθέτουν τέτοια υποδομή. Η χρησιμοποίηση των Π.Κ.Α. στην εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο μέσα από το σχολείο, όσο και με πρωτοβουλία των φορέων λειτουργίας τους, καθώς και μέσω οργανωμένων προγραμμάτων επιμέρους κοινωνικών ομάδων πρέπει να γίνεται συστηματικά. Επίσης η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν και να διαμορφωθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα, κάποια υπάρχοντα πάρκα, ως πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, με την προϋπόθεση της μη κοπής των δέντρων.
6. Την έμφαση στις συνθήκες αστικής κινητικότητας και ειδικά στις εξυπηρετήσεις ΑΜΕΑ , μητέρων με καροτσάκια , ηλικιωμένων κτλ .
7. Την ειδική αναφορά στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και του "σεβασμού" του ποδηλατοδρόμου για τη χρήση που προορίζεται με δεδομένο ότι σε πολλούς Δήμους έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα ποδηλατοδρόμοι και δεν έχουν ενσωματωθεί στη λειτουργία της πόλης και στη συνείδηση των πολιτών
8. Τη συμβολή της Δημοτικής Αστυνομίας στη ίδια κατεύθυνση αλλά και τη συμβολή της στη τεχνική αστυνόμευση στις οδικές υποδομές αρμοδιότητας του οικείου Δήμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: