31 Μαρ 2011
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΓΙΑ ΕΡΓΑ της Ε.Ο ΡΟΔΟΥ-ΛΙΝΔΟΥ
ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ Ε.Ο ΡΟΔΟΥ-ΛΙΝΔΟΥ: ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ
29 Μαρ 2011
28 Μαρ 2011
ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΙΛΙΖΟΥΜΕ
Η ΕΞΥΠΝΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ
ΜΕ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Πλήρως μηχανογραφημένη θα είναι η διαδικασία, η οποία θα βιντεοσκοπείται. Προβλέπονται εξετάσεις και σε πίστα ελιγμών. Με ηλεκτρονική κλήρωση η επιλογή των εξεταστών, που θα υποβάλλουν «πόθεν έσχες» «EΘΝΟΣ» 28/3 Αλλάζει ριζικά από την επόμενη χρονιά η διαδικασία εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης με στόχο την εφαρμογή διαφανούς διαδικασίας, τη μείωση των επισκέψεων των υποψηφίων στις διευθύνσεις μεταφορών και την καταπολέμηση του «λαδώματος», το οποίο εκτιμάται ότι φτάνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι εξετάσεις προτείνεται να περιλαμβάνουν πλέον τρία στάδια, καθώς στα θεωρητικά και την πορεία θα προστεθούν οι ειδικοί ελιγμοί σε πίστα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σε δεύτερη φάση Η μελέτη της σχετικής επιτροπής του υπουργείου Υποδομών έχει ήδη ολοκληρωθεί. «Προτεραιότητά μας είναι η διαφάνεια στις εξετάσεις. Γι' αυτό και το πόρισμα της μελέτης πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του Μαΐου, προκειμένου οι αλλαγές να εφαρμοστούν μέσα στο 2012» τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Χάρης Τσιόκας. Η απόκτηση διπλώματος θα είναι δυσκολότερη, καθώς οι υποψήφιοι θα πρέπει να εξεταστούν και σε πίστες ελιγμών. Η εξέταση θα ακολουθεί τη θεωρητική και θα είναι προαπαιτούμενη για την εξέταση του υποψηφίου στον δρόμο. Η διαδικασία των εξετάσεων θα είναι πλήρως μηχανογραφημένη σε όλα τα στάδια και θα βιντεοσκοπείται σχεδόν στο σύνολό της, ενώ το αδιάβλητο θα επιτυγχάνεται και με την ηλεκτρονική κλήρωση των εξεταστών λίγη ώρα πριν από την εξέταση. Οι εξετάσεις προτείνεται να περιλαμβάνουν πλέον τρία στάδια, καθώς στη θεωρητική και την πορεία θα προστεθούν οι ειδικοί ελιγμοί σε πίστα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σε δεύτερη φάση, καθώς προς το παρόν υπάρχουν μόνο έξι πίστες σε όλη την Ελλάδα. Στις πίστες αυτές θα γίνεται η εξέταση των υποψηφίων σε ελιγμούς, οπισθογωνία, στάθμευση και αναστροφές. Εάν ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τη δοκιμασία, θα εξετάζεται και στον δρόμο. Οι εξεταστές θα υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης πόθεν έσχες, θα ανήκουν σε ειδικό αυτοτελή φορέα, ο οποίος θα ελέγχεται από Σώμα Επιθεωρητών. Οσοι με βάση τους μηχανογραφικούς ελέγχους παρουσιάζουν ακραία αποτελέσματα σε σχέση με τις μέσες πανελλαδικές τιμές θα επιτηρούνται από τον ειδικό φορέα εποπτείας των εξετάσεων και θα απομακρύνονται σε περίπτωση κακής εκτέλεσης των καθηκόντων τους. Στόχος είναι η μείωση στο ελάχιστο της μεσολάβησης του ανθρώπινου παράγοντα, στον οποίο αποδίδονται οι διακυμάνσεις στα ποσοστά επιτυχίας, καθώς έως σήμερα στις ήδη μηχανογραφημένες θεωρητικές εξετάσεις το ποσοστό επιτυχίας είναι περίπου 50%, ενώ στις πρακτικές φτάνει το 75% για την Αθήνα και «εκτοξεύεται» έως και το 95% σε ορισμένες επαρχιακές πόλεις. Αλλαγές Μέσω ΕΛΤΑ η αποστολή των νέων διπλωμάτων Απευθείας στον πολίτη μέσω του ταχυδρομείου από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το οποίο έχει και την ευθύνη της εκτύπωσης, σχεδιάζεται να αποστέλλεται η άδεια οδήγησης στον δικαιούχο αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων του υποψήφιου οδηγού. Σύμφωνα με την πρόταση των μελετητών, θα αρκεί μόλις μία επίσκεψη στην υπηρεσία μεταφορών για τον πολίτη από την έναρξη της εκπαίδευσης έως τη χορήγηση της άδειας με την πλήρη εφαρμογή του νέου μηχανογραφικού συστήματος, όταν μέχρι σήμερα απαιτούνταν τουλάχιστον τρεις επισκέψεις μετά την έκδοση του Δελτίου Εκπαίδευσης. Βιβλίο Εξετάσεων
Παράλληλα ήδη έχουν ξεκινήσει διαπρα-γματεύσεις μεταξύ του υπουργείου και των υπευθύνων για τη συγγραφή του εγχει-ριδίου θεωρητικής εξέτασης, ώστε να υπάρξει η συμφωνία που θα επιτρέπει την ανάρτηση της ύλης στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι υποψήφιοι να έχουν δωρεάν πρόσβαση σ' αυτήν. Αλλαγές προβλέπονται, όμως, και για τους εκπαιδευτές οδηγών, καθώς αυξάνονται στα 2 από 1,5 χρόνο τα έτη σπουδών. Ολη η εκπαί-δευση θα παρέχεται από ΙΕΚ, ενώ εξετάσεις θα διενεργούνται και στις 13 περιφέρειες της χώρας αντί των τριών σήμερα. Τι αλλάζει από το 2012 Θεωρητική εξέταση Βιντεοσκόπηση εξέτασης. Σύστημα απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων. Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων (επόπτες/ποσοστό επιτυχίας). Κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα και όχι server σε κάθε Νομαρχία όπως ισχύει σήμερα. Πορεία Δημιουργία ειδικού Σώματος Επιθεωρητών και φορέα εποπτείας. Καθορισμός διαδικα-σιών ελέγχου του έργου των εξεταστών και απομάκρυνσή τους από το Σώμα σε περίπτωση κακής εκτέλεσης των καθηκόντων τους. Υποχρεωτική υποβολή πόθεν έσχες από τους εξεταστές.
Μεταφορά της διαδι-κασίας χορήγησης αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Υποδομών. Πίστες
Διενέργεια ειδικών ελιγμών σε πίστες. Στους ειδικούς ελιγμούς στο όχημα κατά την εξέταση θα βρίσκεται μόνον ο υποψήφιος οδηγός με προϋπόθεση τη βεβαίωση της σχολής του ότι παρακολούθησε τον ελάχιστο αριθμό απαιτούμενων μαθημάτων. Η εξάσκηση θα μπορεί να γίνεται με οποιοδήποτε αυτοκίνητο είτε με τη βοήθεια του εκπαιδευτή είτε με τη βοήθεια έμπειρου οδηγού (τρία χρόνια δίπλωμα αντίστοιχης κατηγορίας). Ελεύθερο τίμημα για την εξάσκηση. Βιντεοσκόπηση εξέτασης. Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων.
Ρεπορτάζ: ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΞΑΝΑΚΟΒΟΥΝ ΚΛΗΣΕΙς ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ
18 Μαρ 2011
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑΤΑ ΔΩΔ/ΣΑ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ
Την πρώτη θέση μεταξύ όλων των Νομών της Ελλάδας σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αναλογικά με τον πληθυσμό τους, κατέκτησαν τα Δωδεκάνησα για το έτος 2010!
Το παραπάνω αποτελεί διαπίστωση της ετήσιας εκτίμησης επικινδυνότητας των Νομών της Ελλάδας, αυτή τη φορά με βάση τα τροχαία ατυχήματα του 2010.
Τα στοιχεία προκύπτουν από μελέτη του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Η έρευνα έγινε από τον διευθυντή του Εργαστηρίου, καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, τον διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης, Μιχάλη Νικολαράκη και τον επίκουρο καθηγητή Μιχάλη Δούμπο.
Η έρευνα παρουσιάστηκε στην Κρήτη προχθές και πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα ολόκληρη τις προσεχείς ημέρες.
Σημειώνεται ότι το έτος 2009 ο νομός Δωδεκανήσου βρισκόταν στην 20η θέση στην ίδια λίστα. Στη δεύτερη θέση επανήλθε ο Νομός Φθιώτιδας και στην τρίτη ο Νομός Αρκαδίας. Ακολουθούν η Καρδίτσα, η Αθήνα και το υπόλοιπο Αττικής, η Ευβοια, η Αργολίδα, η Μεσσηνία, η Πιερία, η Θεσπρωτία, η Βοιωτία, η Κορινθία, η Χαλκιδική, η Λακωνία, η Ηλεία, η Ζάκυνθος και η Καβάλα.
Οι 17 νομοί που προαναφέραμε είναι σύμφωνα με τη μελέτη νομοί υψηλής επικινδυνότητας από άποψη τροχαίων ατυχημάτων.
Οπως επισημαίνεται στη μελέτη ο Νομός Δωδεκανήσου παρουσίασε σοβαρότατες αυξήσεις, με 38 νεκρούς (αύξηση 19%), 71 σοβαρά τραυματίες (αύξηση 77%) και 314 ελαφρά τραυματίες (αύξηση 68%).
Σύμφωνα με τους καθηγητές:
"Ο Νομός χρειάζεται περισσότερη μελέτη λόγω της νησιωτικής μορφολογίας του για να διαπιστωθεί σε ποιο νησί υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα, ώστε να ληφθούν μέτρα άμεσης προτεραιότητας.
Επίσης πρέπει να μελετηθεί ποια χρονική περίοδο γίνονται τα ατυχήματα, αν πρόκειται για την καλοκαιρινή περίοδο να προβλεφθεί ενημέρωση για τους κινδύνους που διατρέχουν οι επισκέπτες - παραθεριστές".
Γενικότερα, όπως σημειώνουν, το 2010 καταγράφηκε μείωση μόνο στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες υπήρξαν αυξήσεις με την μεγαλύτερη 5,1% στους σοβαρά τραυματίες. Συνολικά έγιναν 297 περισσότερα ατυχήματα και οι παθόντες αυξήθηκαν κατά 244 άτομα σε σχέση με το 2009.
Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 182 (1.281 από 1.463) επιτυγχάνοντας το βραχυπρόθεσμο στόχο που είχε τεθεί από την αρχή του έτους για μείωσή τους κατά 100 άτομα, αλλά μένοντας μακριά από τον μακροπρόθεσμο στόχο του «καθ' οδόν 2006 - 2010» των 1.010 νεκρών για το 2010 με απόκλιση 271 ατόμων. Με λίγη ακόμα προσπάθεια, όμως, μπορεί να επιτευχθεί το 2011 αυτός ο στόχος, ώστε η χώρα μας να υπολείπεται κατά ένα μόνο έτος των υπολοίπων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος καθώς σε 12 νομούς διαπιστώθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων.
Συμπερασματικά, αναφέρουν:
«- Το 2010 οι επιδόσεις της χώρας μας συνολικά στην οδική ασφάλεια κρίνονται αρνητικές. Αναμενόταν καλύτερα αποτελέσματα, δεδομένης της μείωσης των οχηματοχιλιομέτρων κατά 10%. Δεν καρποφόρησαν οι πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν στην αρχή της χρονιάς και εγκαταλείφθηκαν ημιτελείς. Δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια σημαντική πρωτοβουλία που θα ανακινήσει το ενδιαφέρον για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
- Για να επιτευχθεί τόσο ο στόχος της σημαντικής μείωσης των νεκρών κάτω των 1000 ατόμων αλλά και των ατυχημάτων γενικότερα, θα πρέπει να εκπονηθεί και εφαρμοσθεί συγκεκριμένο σχέδιο που θα προβλέπει ανά περιοχή και κατηγορία ατυχήματος τις μειώσεις που πρέπει να γίνουν και τους επιμέρους στόχους.
- Το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων για την ανανέωση του στόλου και την κυκλοφορία ασφαλέστερων οχημάτων θα βοηθήσει πολύ.
- Πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης γιατί και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
- Πρέπει να οργανωθεί και να υλοποιηθεί (σε κεντρικό επίπεδο) μια εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.
- Κάποιοι νομοί χρειάζονται έκτακτα μέτρα γιατί παρουσιάζουν χρόνιο πρόβλημα. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι Καλλικρατικοί Δήμοι μπορούν να αναλάβουν δράση για την περιοχή ευθύνης τους, εφόσον ανήκει στις επικίνδυνες περιοχές.
- Οι ασφαλιστικές εταιρείες εξακολουθούν να μην συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες μείωσης των ατυχημάτων και γενικότερα της πρόληψης. Η δραστηριοποίησή τους προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε σημαντικά, τόσο το κοινωνικό σύνολο, αλλά και τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες».
Πηγή: www.dimokratiki.gr
16 Μαρ 2011
ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011
Σε επανακαθορισµό των ορίων ταχύτητας σε βασικούς οδικούς άξονες της χώρας σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων, στο πλαίσιο της δηµιουργίας ενός νέου σύγχρονου πλαισίου για την οδική ασφάλεια.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, δεν εξετάζεται η περαιτέρω αύξηση του ανώτατου ορίου στους µεγάλους αυτοκινητοδρόµους (εθνικές οδοί), που ήδη σήµερα είναι τα 130 χιλιόµετρα την ώρα, αλλά ο επαναπροσδιορισµός των ορίων σε επιµέρους οδικούς άξονες εκτός κατοικηµένων περιοχών. Τα νέα όρια ταχύτητας θα αποφασιστούν ανά οδικό άξονα.
Παράλληλα, σχεδιάζεται σειρά αλλαγών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που θα ισχύσουν από το ερχόµενο φθινόπωρο. Οι τελικές αποφάσεις για όλες τις αλλαγές που αφορούν τον τοµέα της οδικής ασφάλειας θα ληφθούν έως τον ερχόµενο Ιούνιο, όπως ανακοινώθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Εθνικού Συµβουλίου Οδικής Ασφάλειας.
Ο νέος ΚΟΚ που σχεδιάζει το υπουργείο Υποδοµών θα προβλέπει τη διατήρηση στα σηµερινά επίπεδα των αυστηρών προστίµων - ποινών για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, την εκλογίκευση στα πρόστιµα που συνδέονται µε ήπιες παραβάσεις του ΚΟΚ και τη µείωση του χρόνου αφαίρεσης των αδειών κυρίως σε επαγγελµατικά οχήµατα.
Οι αλλαγές που προωθεί η αρµόδια επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών στόχο έχουν να θεσπισθούν νέοι κανόνες στην οδική κυκλοφορία, καθώς το υφιστάµενο σύστηµα θεωρείται ότι έχει αποτύχει. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ αυστηρό, µε αποτέλεσµα ακόµη και τα όργανα της Τροχαίας να κάνουν τα «στραβά µάτια».
Στόχος του υπουργείου είναι να υπάρξει ένα δικαιότερο σύστηµα, το οποίο δεν θα «κάνει εκπτώσεις» στις εγκληµατικές παραβάσεις, θα δίνει έµφαση στην πρόληψη και θα είναι πιο επιεικές κυρίως απέναντι σε κατηγορίες επαγγελµατιών που µε τον υφιστάµενο ΚΟΚ τους αφαιρείται η άδεια οδήγησης για µεγάλο διάστηµα, προκαλώντας προβλήµατα στην καθηµερινότητά τους. Σύµφωνα µε πληροφορίες, µείωση των προστίµων που ενδεχοµένως να είναι 30% έως και 50% θα υπάρξει σε παραβάσεις όπως είναι η απόρριψη αντικειµένων από κινούµενο όχηµα (από 400 ευρώ σε 280 ευρώ), η παραβία ση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστηµάτων (από 400 σε 280 ευρώ) και η έλλειψη µέτρων παθητικής ασφάλειας, π.χ. ζώνες και κράνη (από 700 σε 490 ευρώ).
Αµετάβλητο θα παραµείνει το ύψος των προστίµων των 700 ευρώ που επιβάλλονται για παραβάσεις οι οποίες σχετίζονται άµεσα µε την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχηµάτων. Τέτοιες παραβάσεις είναι η παραβίαση του ερυθρού σηµατοδότη και του STOP, η παραβίαση των σιδηροδροµικών διαβάσεων, οι επικίνδυνοι ελιγµοί και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών. Επίσης, αυστηρές ποινές θα προβλέπονται και για όσους παραβιάζουν το όριο ταχύτητας εντός κατοικηµένων περιοχών.
Το σχέδιο νόµου προβλέπεται επίσης να εντάξει ή να συµπληρώσει στον ΚΟΚ και κανόνες για την ασφαλή µετακίνηση των πεζών, των ΑµΕΑ και των δικυκλιστών (ποδηλάτες, µοτοσυκλετιστές). Υπό συζήτηση είναι η αύξηση κατά 50% των προστίµων για αυτοσχέδιους αγώνες στους δρόµους (από 700 σε 1.050 ευρώ), για διπλοπαρκάρισµα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες (από 40 σε 60 ευρώ), για στάθµευση σε ράµπα ΑµΕΑ (από 150 σε 300 ευρώ), για στάθµευση σε πεζοδρόµιο (από 80 σε 160 ευρώ), καθώς και για παρεµπόδιση της κυκλοφορίας του τραµ (από 50 ευρώ σε 300 ευρώ).
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ " SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Από τα 56 ιδρυτικά μέλη 33 είναι συγγενείς Α΄βαθμού θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων. Στα ιδρυτικά μέλη περιλαμβάνονται επίσης εκπρόσωποι σημαντικών κοινωνικών φορέων ανάμεσα τους οι πρόεδροι της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), της Ενωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), της Ενωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών Θεσσαλονίκης, του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ Χαιδαρίου κα. Στα ιδρυτικά μέλη ανήκουν οι πρόεδροι και των δυο οργανώσεων μελών της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) στην Ελλάδα, της «ΕΥΘΥΤΑ-Ρόδου» και της «You Are What U Do - Κώστας Κουβίδης».
- Σύμφωνα με το καταστατικό, η πλειοψηφία του Δ.Σ. του συλλόγου θα αποτελείται από ανθρώπους που έχουν απώλεια. - Ο σύλλογος έχει πανελλαδικό χαρακτήρα, προσπαθώντας να καλύψει το κενό που υπάρχει στις περισσότερες πόλεις. Δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τους τοπικους συλλόγους που ηδη λειτουργουν σε μια σειρά πόλεις αλλα απεναντίας θα επιδιώξει τον συντονισμό και την κοινή δράση με αυτούς χωρίς ηγεμονισμούς και μικρότητες που δεν μπορούν να εχουν σχέση με ανθρώπους με τόσο βαριά τραύματα.
-«SOS Τροχαία Εγκλήματα». Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή: Ανδριωτάκης Μανώλης, Αποστόλου Νίκος, Βατράνη Νικολέττα, Βλαχάκη Χριστιάνα, Καρυδάκης Φαίδων, Κουβίδης Γιώργος, Κρητικός Αλέξανδρος, Μανιός Νίκος, Σταυρουλάκης Μανώλης.
www.soste.gr
Επικοινωνία: «SOS Τροχαία Εγκλήματα» Δαφνομήλη 44 Αθήνα, 114 71 soste.gr@gmail.com τηλ. 6977229631 6971542433
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΚΡΑΝΗ
Παρά την παραδοχή ότι τα κράνη σώζουν ζωές, η κυβέρνηση δήλωσε ότι αδυνατεί να μειώσει το ΦΠΑ που σήμερα φθάνει το 23/%, με αποτέλεσμα ένας μοτοσυκλετιστής να καλείται να πληρώσει πάνω από 300 ευρώ για να αγοράσει ένα ασφαλές επώνυμο κράνος
Δημοσιεύτηκε: Μάρτιος 16 2011
Όπως αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς, την περίοδο 2007-2009, η χώρα μας είχε θέσει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ζήτημα να περιληφθούν τα κράνη στον πίνακα αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, χωρίς αυτό να γίνει αποδεκτό, καθότι δεν έτυχε της απαιτούμενης υποστήριξης από τις λοιπές εθνικές αντιπροσωπείες. «Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν κρίνεται σκόπιμη η επαναφορά του ιδίου αιτήματος», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών.
Να προτείνει εκ νέου η κυβέρνηση προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, τη μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη, είχαν ζητήσει οι ανεξάρτητοι βουλευτές Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης, Γιώργος Κοντογιάννης και Ελευθέριος Αυγενάκης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές επικαλούνταν επίσημα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων, σύμφωνα με τα οποία οι μοτοσικλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτες ξεπερνούν το 20%, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πολλές ζωές θα είχαν σωθεί αν οι αναβάτες φορούσαν κράνη, καθώς υπολογίζεται ότι η χρήση κράνους μειώνει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά περίπου 25%.
Τα κράνη υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, που στη χώρα μας είναι πλέον 23%, είχαν επισημάνει οι βουλευτές μαζί με το γεγονός ότι "μόνο ο ένας από τους δύο καθρέφτες είναι υποχρεωτικός με αποτέλεσμα να επαφίεται στην κρίση του αγοραστή αν θα ξοδέψει χρήματα για τον επιπλέον καθρέφτη ή όχι".
9 Μαρ 2011
Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ... Μέρος Ι
Όμως, πόσο επικίνδυνη είναι τελικά η οδήγηση αυτή Κι αν όντως είναι επικίνδυνη, τι πρέπει να προσέχουμε, ώστε να κινούμαστε με ασφάλεια στο χιονισμένο οδόστρωμα
Α. Ελέγξτε και εξοπλίστε κατάλληλα το αυτοκίνητο σας.
1. Αλλάξτε, εφόσον έχετε τη δυνατότητα, τα ελαστικά σας με χειμερινά ελαστικά. Η ειδική σύνθεση γόμας και το «ειδικής χάραξης» προφίλ διασφαλίζουν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, όταν οδηγείτε στο χιόνι ή και γενικά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
2. Προσθέστε την κατάλληλη ποσότητα αντιπηκτικού στο ψυγείο της μηχανής, αλλά και κατάλληλο πρόσθετο αντιπηκτικό στο δοχείο της πλυστικής συσκευής. Θα προστατέψει το αυτοκίνητό σας από τον πάγο και τη διάβρωση.
3. Ελέγξτε την μπαταρία για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή ισχύ για τις εκκινήσεις στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και την υπερκατανάλωση ενέργειας.
4. Ελέγξτε τα φρένα σας. Εάν τα φρένα δεν έχουν την σωστή κατανομή, δεν αποδίδουν σωστά και το αυτοκίνητο μπορεί να «τραβάει» αριστερά ή δεξιά κατά το φρενάρισμα.
5. Έχετε μαζί σας εξοπλισμό ανάγκης. Αλυσίδες, φακός, μια κουβέρτα, ένα πτυοσκάπανο, μια ξύστρα χιονιού και γάντια είναι απαραίτητα.
6. Ελέγξτε το καλοριφέρ και το a/c. Θα σας εξασφαλίσουν άνεση και θα κρατήσουν το παρμπρίζ σας καθαρό από πάγο και συγκεντρώσεις ατμών.
7. Αλλάξτε τα λάδια. Τα λιπαντικά για χειμερινές συνθήκες εξασφαλίζουν εύκολη εκκίνηση.
8. Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα υγρά για το παρμπρίζ. Με κατάλληλους υαλοκαθαριστήρες, ένα αντιψυκτικό διάλυμα θα κρατά πάντα καθαρό το παρμπρίζ.
Β. Οδηγίες για πριν και κατά την οδήγηση
1. Φροντίζετε πριν από κάθε μετακίνηση σε χιόνια, το ρεζερβουάρ σας να είναι, για κάθε ενδεχόμενο, πάντα γεμάτο με καύσιμα.
2. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ότι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Προβλέψτε λοιπόν παραπάνω χρόνο για να φθάσετε στον προορισμό σας.
3. Τετραπλασιάστε την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση ανάμεσα σε εσάς και το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σας δώσει αρκετό χρόνο να σταματήσετε.
4. Προσπαθήστε να προβλέπετε τις κινήσεις των άλλων αλλά και την επόμενη κίνηση σας για να έχετε περισσότερο χρόνο χειρισμών και αντίδρασης.
5. Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) τα έχουμε πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν και για να μην πιάνουν χιόνι.
6. Αν χρειαστεί να βάλετε αλυσίδες, θυμηθείτε:
οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς,
μετά από λίγα μέτρα κίνησης τις ξανατεντώνουμε και
όταν φοράμε αλυσίδες η ανώτατη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 50 km/h
6. Κρατήστε το αυτοκίνητό σας καθαρό. Το τακτικό ξέπλυμα με καθαρό νερό μειώνει τη διάβρωση που προκαλείται από τα χημικά, το αλάτι και το χαλίκι που χρησιμοποιείται για την απόψυξη των δρόμων.
7. Προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα, για αυτό προσαρμόστε ανάλογα την οδήγησή σας.
8. Να βλέπετε και να σας βλέπουν. Φροντίστε την ορατότητα κρατώντας τα φώτα σας αναμμένα και το παρμπρίζ σας καθαρό.
9. Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται.
10. Αν υποψιάζεστε ότι θα χιονίσει, σηκώστε τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο πάνω στο παρμπρίζ.
11. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα "πιτσιλιστήρια". Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και θα χρειαστείτε σπάτουλα ή θα περιμένετε κάνα δίωρο να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.
12. Ξεκινάτε με πολύ λίγο γκάζι πατινάροντας ελαφρά τον συμπλέκτη, κι αν είναι δυνατόν, με την 2η ταχύτητα. Προσπαθήστε να αλλάζετε ταχύτητες όσο πιο απαλά και λιγότερο γίνεται.
13. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη. Προχωρείτε αργά και σταθερά, παίρνετε τις στροφές "γλυκά" και προσοχή στο φρένο: το ABS βοηθάει αλλά δεν κάνει θαύματα!
14. Αποφύγετε τις ουρές βιαστικών και εκνευρισμένων, κάποιος αγανακτισμένος θα κάνει "τη στραβή".
15. Αν δε μπορείτε να τους προσπεράσετε με ασφάλεια, αφήστε τους να απομακρυνθούν, όπως ξέρετε η αγανάκτηση στο δρόμο είναι «κολλητική».
16. Το καλοριφέρ χρησιμοποιήστε το με μέτρο και σε θερμοκρασία…ανθρώπινη: η υπερβολική ζέστη θα σας νυστάξει και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο.
17. Όταν γλιστράτε στο χιόνι και αυτό μπορεί να είναι συνεχές… Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, μη φρενάρετε απότομα, αλλά, πατήστε το συμπλέκτη (αυτό θα προσφέρει στους τροχούς περισσότερη πλευρική πρόσφυση) διορθώστε την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και φρενάρετε μαλακά, αν χρειαστεί!
Σημειώστε:
Με βροχή, ομίχλη, χιόνι με ή χωρίς αλυσίδες, τη διαφορά στην ασφάλεια κάνει πάντα ο οδηγός. Ούτε τα ερπυστριοφόρα πάνε παντού, και μόνο η εμπειρία με το καθαρό μυαλό μπορεί να βάλει ασφαλή όρια. Δε χρειάζεται να ρισκάρουμε αν δεν υπάρχει ανάγκη χάριν της οποιασδήποτε τετρακίνησης, και σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάμε όταν τα καιρικά φαινόμενα είναι έντονα και σε εξέλιξη... Θυμηθείτε, ότι καλός οδηγός είναι αυτός που ξέρει: πότε, πού κινείτε, με τι ρίσκο, με ποια ταχύτητα και τι κινδύνους διατρέχει αυτός και οι γύρω του.
04 March 2011 Signatory Event
The European Road Safety Charter concluded its national signing events tour on the 3rd of March in the amphitheatre of the Ministry of Infrastructure, Transport and Networks in Athens, Greece. The event was a huge success as it attracted not only a large number but also a variety of organizations that were willing to commit to road safety related actions.
Mr. Argyris Peroulakis head of Communications for the Representation of the European Commission in Greece welcomed the participants and the signatories to the event. He continued on to briefly describe the European Road Safety Charter and to explain the significance of such initiatives. Mr Peroulakis presented some statistics regarding the current road safety situation in Greece and emphasised on the need for road safety related actions.
Mr. Spyros Vougias Vice-Minister at the Ministry of Infrastructure, Transport and Networks expressed the importance of road safety related actions and explained that the current situation in Greece is mainly due to the fact that road safety had not been raised on time as an issue of great importance, the lack of coordination amongst the responsible bodies was also a contributing factor for today’s situation. Mr Vougias presented the measures that are taken in order to improve the current situation and described those that are planned for the future in terms of making the country’s roads safer. According to the Vice-Minister the Hellenic Government is aiming to significantly decrease the number of accidents and to reach the European objectives within the next decade. As such the quality of life will be improved of which road safety is of the greatest importance.
The following organizations committed to improve Greece’s roads within the next three years:
ATTIKH ODOS A.E., Active Zone Network S.A., AIESEC Hellas, ANAPIRIA TORA, Attica Road Safety Education Parks - Jumicar Greece, ATTIKES DIADROMES A.E., AUTOPANORAMA.GR., AVIN OIL S.A., AVIS Greece., AXA Insurance Greece, CARCRAZY.GR., Diageo Hellas, Driveland, Driving Schools SAMARAS, Eksantas Driving School, Euroscience Hellenic Division, FOERST SIMULATORS (GREECE & CYPRUS DISTRIBUTORS), Frotcom Hellas, GatoGreece, Hellenic Association of Travel and Tourist Agencies, Hellenic Motorcyclists Club LEMOT, Make Roads Safe Hellas, Motothesis The Institute of the Hellenic Motorcycle federation, Municipality of Rhodes, Municipality of Skiathos, Pegasus Driving School, PERPATO Association of People with Mobility Problems, PFIZER HELLAS A.E., Quality and Safety, RSF Hellas, Soma Hellinon Proskopon (Scouts of Greece), Spasto.gr., The Car Driving Instructors Association of Eastern Thessaloniki, The Cyclist Association of Santorini, The Hellenic Institute of Transportation Engineers, The Serres Directorate of Primary Education, Toyota Hellas, Vasilakis S Nikolaos, Vasilis Orfanos Driving School, Vasilis Tsitsiklis S.A., You Are What You Do - Kostas Kouvidis, Young Safe Drivers.
The following organizations renewed their commitment and expressed their willingness to continue on working for safer roads in Greece:
AEK F.C., Athens International Airport S.A., Coral A.E. (former Shell Hellas A.E.)., Gefyra S.A., Greek Automobile Club (ELPA), Hellenic Association of Insurance Companies, HELLENIC FUELS SA - BP Hellas, Hellenic Logistics Association, Hellenic Red Cross, Imako Media S.A., INTRACOM HOLDINGS, MSFREE.GR - Portal for Motorsports, MUNICIPALITY OF CHANIA, Municipality of Alonissos, Municipality of Larissa, Municipality of Mykonos, Municipality of Patras, MUNICIPALITY OF THESSALONIKI TRAFFIC DIRECTORATE, Municipality of Volos, ORODA (Organization for Road Safety - City of Athens), PROVOLI – PUBLICITY S.A. (ex: HIGHSIDING S.A.), Road Safety Institute Panos Mylonas, Thessaloniki A.E., University of Athens Medical School, Centre for Research and Prevention of Injuries (CE.RE.PR.I.).
The actions to be taken by the above organizations can be found on: www.erscharter.eu
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας το 2008, η Πρόεδρος Καρύδη Ελένη ήταν στην συνάντηση στις 3 Μαρτίου 2011 και είχε την ευκαιρεία να συνομιλήσει και να ανταλάξει απόψεις για την Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα με τους συμμετέχοντες.
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Defensive Driving, ή, των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν!
Άρθρο του Άρη Ζωγράφου στο 2x4.gr
Ως "Αμυντική Οδήγηση" ορίζουμε το σύνολο των συμπεριφορών που επιτρέπουν στον οδηγό να προβλέπει, να αναγνωρίζει και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποφύγει με ασφάλεια τους ενδεχόμενους οδικούς κινδύνους.
Από αυτόν τον ορισμό γίνεται προφανής η ανάγκη για περισσότερους "Αμυντικούς οδηγούς" στο σήμερα . Αυτός που οδηγεί αμυντικά, προσαρμόζει τον τρόπο με τον οποίο κινείται το όχημα του, με γνώμονα πάντα την αποφυγή ατυχήματος στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης που αντιμετωπίζει, και σε αντίθεση με την "Επιθετική" οδήγηση που χαρακτηρίζει το μέσο Έλληνα οδηγό...
Προσπαθώντας να ορίσουμε και την προαναφερθείσα "Επιθετική Οδήγηση", θα λέγαμε πως είναι η οδήγηση, κατά την οποία ο οδηγός αντιμετωπίζει τις συνθήκες κίνησης, που επικρατούν, ως εμπόδιο στην απρόσκοπτη σχεδιασμένη πορεία του, εμπόδιο το οποίο πρέπει να αποφύγει με κάθε μέσον, αναλώνοντας τις υποτιθέμενες "δεξιότητες" του σε ριψοκίνδυνες οδηγητικές αποφάσεις και ελιγμούς .
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις δυο προσεγγίσεις, θα παρουσιάσουμε ένα τυχαίο σενάριο που συχνά συναντούμε στην οδηγητική μας καθημερινότητα:
Κινούμαστε σε έναν δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο βγάζει, μαζί με το φλας, και την «μούρη» του αυτοκινήτου, κλείνοντας την μισή λωρίδα, στον δρόμο μπροστά μας.
Αμυντική οδηγητική προσέγγιση:
Ο οδηγός, έχοντας προβλέψει ότι σε αυτόν τον δρόμο υπάρχει το ενδεχόμενο να εκκινήσει ένα σταθμευμένο όχημα, κινείται με ταχύτητα που θα του επιτρέψει να φρενάρει χωρίς να τρομοκρατήσει τον οδηγό που τον ακολουθεί (Παρακολουθώντας τις αντιδράσεις του από τον καθρέπτη). Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται και τα 2 ατυχήματα: την πρόσκρουση του οχήματός του στο μπροστινό εκκινούμενο όχημα ή την πρόσκρουση του από πίσω οχήματος στο όχημά του.
Επιθετική οδηγητική προσέγγιση:
Ο οδηγός έχοντας προβλέψει ότι σε αυτόν τον δρόμο υπάρχει το ενδεχόμενο να εκκινήσει ένα σταθμευμένο όχημα , ακολουθεί ένα «δοκιμασμένο» σενάριο αποφυγής (εμείς θα το χαρακτηρίζαμε σενάριο από ταινία τρόμου), βγαίνοντας στην αντίθετη λωρίδα, χωρίς να χρειαστεί να ανακόψει καθόλου ταχύτητα. Φυσικά με αυτό τον ελιγμό δημιουργούνται πολλαπλοί και ασύμμετροι κίνδυνοι (από το μηχανάκι που τον προσπερνάει εκείνη την στιγμή, τον πεζό που θέλει να διασχίσει κάθετα τον δρόμο, μέχρι και το αυτοκίνητο που θα βγει από στενό στο αντίθετο ρεύμα μη κοιτώντας προς την κατεύθυνση που θα έρχεται αυτός, γιατί είναι αντίθετα…) .
Από το παραπάνω παράδειγμα κατανοούμε τα προφανή οφέλη του να οδηγείς αμυντικά, αντιλαμβανόμαστε ωστόσο, πως η αμυντική οδήγηση χρειάζεται γνώση, δεξιότητα, πρόβλεψη και διάθεση να μοιραστείς τον δρόμο, και όλα αυτά με βασικό στόχο την αποφυγή των ατυχημάτων.
Τι σημαίνει όμως ατύχημα Η δική μας θεώρηση των πραγμάτων μας οδηγεί στο ακραίο συμπέρασμα πως η χρήση του όρου «Ατύχημα» είναι και η ίδια ατυχής! Ατύχημα σημαίνει κάτι το αναπόφευκτο, το μοιραίο. Όμως στη φύση των ατυχών καταστάσεων που συνήθως περιγράφει, και στις οποίες σχεδόν πάντα μπορούν να εντοπιστούν και να μετρηθούν παράγοντες σφάλματος, ταιριάζει περισσότερο ο χαρακτηρισμός «σύγκρουση». Η σύγκρουση έχει μια αιτία (συνήθως ανθρώπινο σφάλμα) και ως εκ τούτου, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σε μεγάλο βαθμό αποφευκτή.
Και σε αυτό το «αποφευκτό» θα σταθούμε, προκειμένου να τονίσουμε τη σημασία της ανάπτυξης ενός αμυντικού στυλ οδήγησης από τα πρώτα «βήματα» του εκπαιδευόμενου οδηγού, διότι ένας αμυντικός οδηγός:
είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει μια σύγκρουση, ειδικά αν έχει εκπαιδευτεί σε αυτό, και
είναι σε θέση να προβλέπει ή να εντοπίζει τις συγκρούσεις που κάποιος άλλος μπορεί να προκαλέσει, και να τις αποφεύγει.
Παράλληλα όμως με την αμυντική οδηγητική προσέγγιση, της αρχική εκπαίδευσης, πρέπει η αμυντική οδήγηση να γίνει υπόθεση όλων, όσων εμπλέκονται με τον οποιονδήποτε τρόπο στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας. Η αμυντική οδήγηση και η αντιμετώπιση της επιθετικότητας, που είναι κυρίαρχη σήμερα στους δρόμους, πρέπει να αποτελούν το αντικείμενο συνεχούς οδηγητικής εκπαίδευσης, περιοδικά, για όλους τους οδηγούς.
Συμπερασματικά, η "οξύτητα" ενός οδηγού είναι εφικτή και ΕΙΝΑΙ απαραίτητη. Δεν αποτελεί συμπεριφορά ενός δειλού-άπειρου οδηγού, ούτε αποδίδεται σε κάποιο κληρονομικό χάρισμα, στο DNA μας, ή στην Τύχη. Η δυνατότητα του να "αφουγκραζόμαστε" το περιβάλλον μας, να προβλέπουμε, να αποφεύγουμε και να αποτρέπουμε, είναι απαραίτητο εργαλείο στην οδηγητική μας καθημερινότητα. Η Αμυντική Οδήγηση σώζει ζωές, τη δική μας και των γύρω μας, και, ευτυχώς για εμάς… μαθαίνεται!
OΔΗΓΗΣΗ στο ΧΙΟΝΙ και στον ΠΑΓΟ
(Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί ένα μέσο οδηγό, από έναν ικανό οδηγό;)
Ενώ ο μέσος οδηγός συνήθως αντιδρά στις οδικές καταστάσεις που διαμορφώνονται αυτοσχεδιάζοντας εκείνη τη στιγμή, ο ικανός οδηγός προβλέπει τις καταστάσεις που θα διαμορφωθούν, παίρνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα, κι έτσι τις διαχειρίζεται αποτελεσματικά ή απλά τις αποφεύγει! Η οδήγηση στο χιόνι δεν είναι και ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο! Πολλές φόρες όμως, αν ξέρει κάνεις τι κάνει, αν γνωρίζει τις δυνατότητες του αυτοκίνητου του, αλλά και οι συνθήκες του δρόμου, μπορεί να γίνει και διασκεδαστική.
Αυτό που διαφοροποιεί ένα μέσο οδηγό, από έναν ικανό οδηγό είναι η Προνοητικότητα!
Ενώ ο μέσος οδηγός συνήθως αντιδρά στις οδικές καταστάσεις που διαμορφώνονται αυτοσχεδιάζοντας εκείνη τη στιγμή, ο ικανός οδηγός προβλέπει τις καταστάσεις που θα διαμορφωθούν, παίρνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα, κι έτσι τις διαχειρίζεται αποτελεσματικά ή απλά τις αποφεύγει!
Η οδήγηση στο χιόνι δεν είναι και ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο! Πολλές φόρες όμως, αν ξέρει κάνεις τι κάνει, αν γνωρίζει τις δυνατότητες του αυτοκίνητου του, αλλά και οι συνθήκες του δρόμου, μπορεί να γίνει και διασκεδαστική.
Οδηγώντας σε χιονισμένο οδόστρωμα
Η απλή λογική ορίζει: "Μην ξεκινάτε να πάτε πουθενά αν δεν έχετε εξοπλίσει κατάλληλα το αυτοκίνητο σας ή εάν δεν το εμπιστεύεστε".
Επειδή στη χώρα μας τα ελαστικά χιονιού (Μ+S = Λάσπη + Χιόνι) είναι άγνωστες λέξεις ακόμη και για πολλούς τροχονόμους, φροντίστε να έχετε φορέσει τις αντιολισθητικές αλυσίδες, γιατί ο πάγος καιροφυλακτεί...! Σημειώστε ότι κατά κανόνα φοράμε τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς, εκτός κι αν αλλιώς ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματός σας. Αυτή η πληροφορία, όπως και άλλες χρήσιμες για το όχημά σας, υπάρχουν στο βιβλίο του κατασκευαστή.
Μη μετακινηθείτε εάν δεν έχετε:
1. εξασφαλίσει την ορατότητα κρατώντας τα φώτα διασταυρώσεως αναμμένα και
2. καθαρίσει όλο το όχημά σας από τα χιόνια. Το στρώμα χιονιού πάνω στον ουρανό του αυτοκινήτου είναι επικίνδυνο για τους άλλους αλλά και για τον ίδιο τον οδηγό. Σε κάποιο πιθανό φρενάρισμα τα χιόνια θα έλθουν μπροστά στο παρμπρίζ και θα περιορίσουν την ορατότητά του. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα τα χιόνια να πέσουν στο παρμπρίζ των ακολουθούντων, ενώ στην περίπτωση που πίσω από το όχημά σας ακολουθεί μοτοσικλέτα, είναι σίγουρο ότι δεν θα θέλετε να είστε στην θέση του οδηγού της…!
Η ζώνη ασφαλείας (ακόμη κι αν κινείσθε με 20 km/h) είναι υποχρεωτική, όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για όλους τους συνεπιβαίνοντες. Ακόμη και αν σε άλλες περιστάσεις δεν την φοράτε, κάτι που δεν το συνιστούμε σε καμία περίπτωση, στις συνθήκες που περιγράφουμε τώρα, είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ, πριν βάλουμε μπροστά.
Μη χρησιμοποιήστε cruise control. Η χειμερινή οδήγηση απαιτεί να είστε προσηλωμένοι στις συνθήκες οδήγησης και να έχετε πάντα τον πλήρη έλεγχο του οχήματος. Και η παραμικρή διάσπαση της προσοχής σας, μπορεί να αποδειχθεί μοιραία.
Η απόσταση ακινητοποιήσεως του οχήματος στο χιόνι είναι 10πλάσια από ότι στο στεγνό οδόστρωμα. Όταν κινούμαστε με 50 km/h, η απόσταση, στην οποία θα σταματήσει το όχημά μας σε άμεση ανάγκη ακινητοποίησης, είναι (50/10)2 x 10 = 250 μέτρα.
Σε τέτοιες συνθήκες το όχημα γλιστρά ανεξέλεγκτα . . .
Τι πρέπει να κάνετε εάν αρχίζετε να ολισθαίνετε
· Πρώτα απ’ όλα, να μην πανικοβάλεστε!
· Δεύτερον, μη φρενάρετε!
· Τρίτον, μην επιταχύνετε!
· Καθορίστε το σημείο που θέλετε να κατευθυνθείτε, και στρέψτε το βλέμμα σας εκεί.
· Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, δηλαδή στρίβετε με μικρές γωνίες τιμονιού προς το μέρος όπου εξολισθαίνει το πίσω μέρος του οχήματός σας.
· Όταν το όχημά σας δεν υπακούει, αποσυμπλέξτε, ώστε να μην υπάρχει επιπλέον δύναμη, εκτός της αδράνειας, που να εκτρέπει το όχημά σας.
· Αν έχετε αυτόματο κιβώτιο, οδηγήστε με τον μοχλό είτε στο Manual είτε στο 1. Αν το όχημά σας δεν υπακούει και εξολισθαίνει, τοποθετήστε τον μοχλό στο "Ν" για να σταματήσετε την εκτροπή.
Τι πρέπει να κάνετε αν αποκλειστείτε στο χιόνι…
· Προσπαθήστε να μείνετε ψύχραιμοι. Ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμβουλος.
· Παραμείνετε ζεστοί, εξασφαλίζοντας τον εξαερισμό του οχήματος σας. Ανάβετε το κινητήρα κάθε ώρα για 10 περίπου λεπτά.
· Καθαρίστε το χώρο πίσω από την εξάτμιση, για να αποφύγετε τη δηλητηρίαση από τα καυσαέρια.
· Μην εγκαταλείπετε το όχημά σας.
· Προσπαθήστε να γίνετε ορατοί έχοντας αναμμένα τα φώτα σας, και βάλτε στην κεραία οροφής κάποιο πανί ή το ανακλαστικό γιλέκο.
· Μη μένετε ακίνητοι μέσα στο όχημα, αλλά κάντε κάποιες ασκήσεις για να βοηθήσετε την κυκλοφορία του αίματος.
Μετά το τέλος της περιπέτειας. . .
Τελειώνοντας το ταξίδι ή την περιπέτεια, πλύνετε πολύ καλά το όχημά σας και τις αλυσίδες που χρησιμοποιήσατε, γιατί το αλάτι που έχει κολλήσει στο κάτω μέρος του οχήματός σας δημιουργεί διάβρωση, τόσο στα κινούμενα μέρη, όσο και στους θόλους
4 Μαρ 2011
ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΦΟΡΤΗΓΟ
Άφησε την τελευταία της πνοή στο Κέντρο Υγείας
Μία 77χρονη κάτοικος του Προδρόμου Πηνείας στην Ηλεία έχασε σήμερα τη ζωή της, όταν στην προσπάθεια της να διασχίσει δρόμο του χωριού παρασύρθηκε από φορτηγό. Η ηλικιωμένη, ενώ περνούσε στην απέναντι πλευρά του δρόμου, βρέθηκε δίπλα σε φορτηγό που ήταν σταματημένο. Όμως ακριβώς εκείνη τη στιγμή ο οδηγός, χωρίς να έχει αντιληφθεί τη γιαγιά, έθεσε το φορτηγό σε κίνηση με αποτέλεσμα το βαρύ όχημα να την παρασύρει.Η 77χρονη διεκομίσθη με ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Σιμόπουλου, όπου και κατέληξε λίγη ώρα μετά.
Πηγή: iliatora.gr
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ
Κυριακή 5/12, Μαρινέλα Σαντα Εφέμια, Ιταλία. Ομάδα ποδηλατών πραγματοποιούσε βόλτα στους δρόμους της πόλης.
Οδηγός, υπό την επήρεια ναρκωτικών προσπαθώντας να τους προσπεράσει, ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα και τους παρέσυρε.
Επτά σκοτώθηκαν ακαριαία, ενώ ο όγδοος άφησε την τελευταία του πνοή κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο.
Άλλοι τέσσερις νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.
ΔΕΙΤΕ: http://www.youtube.com/watch?v=eSGUNqa4nTA&feature=player_embedded
Οδηγός ''θέρισε'' ποδηλάτες:
Παρασκευή 25/2, Πόρτο Αλέγκρε, Βραζιλία, οδηγός πέρασε μέσα από ποδηλατοπορεία 130 ποδηλατών, και τραυμάτισε 40!
Ο δράστης Ricardo Jose Neis οδηγούσε ένα μαύρο VW Golf ακολουθώντας την πορεία για αρκετή ώρα.
Ο οδηγός συνελήφθη αργότερα μια και δεν σταμάτησε φυσικά μετά το κατόρθωμα του.
ΔΕΙΤΕ: http://www.dailymotion.com/video/xhaty0_driver-tries-to-kill-cyclists-in-critical-mass_news