Εχετε παρατηρήσει αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες να... ξεσαλώνουν στους ελληνικούς δρόμους το καλοκαίρι; Ορισμένες φορές, οι αριθμοί κυκλοφορίας παραπέμπουν σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Σουηδία κ.ά., όπου η οδηγική παραβατικότητα είναι πολύ χαμηλή. Αρα, πρέπει να υποθέσουμε ότι μεταμορφώνονται προς το χειρότερο οι ξένοι και οι ομογενείς οδηγοί μόλις πατήσουν σε ελληνικό έδαφος. Δεν πρόκειται πάντως για κάποια ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Κύρια αιτία είναι η ανυπαρξία κεντρικού μηχανισμού, που θα μπορούσε να καταγράψει αμέσως τα στοιχεία του αλλοδαπού παραβάτη οδηγού και να τον υποχρεώσει να πληρώσει το προβλεπόμενο πρόστιμο, ακόμη και όταν θα έχει επιστρέψει στην πατρίδα του.
Θεωρητικά αυτό μπορεί να γίνει από το προηγούμενο φθινόπωρο, αλλά το απαιτούμενο χαρτομάνι και η έλλειψη μίας κεντρικής τράπεζας δεδομένων για τους ευρωπαίους οδηγούς φρενάρουν κάθε προσπάθεια. Ορισμένες χώρες μάλιστα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ούτε καν εδέησαν να υπογράψουν τη συγκεκριμένη συμφωνία. Τα πράγματα θα αλλάξουν ριζικά από το 2013 οπότε θα λειτουργήσει η πανευρωπαϊκή τράπεζα δεδομένων Eucaris με τα στοιχεία όλων των ταξινομημένων οχημάτων στην Ε.Ε., στα οποία θα έχουν πρόσβαση και τα 27 κράτη-μέλη. Ετσι θα μπορεί να βρεθούν εύκολα τα στοιχεία των παραβατών οδηγών ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους, ενώ θα καθοριστούν και διαδικασίες είσπραξης των προστίμων, με εξαίρεση τις παραβάσεις που επισύρουν αφαίρεση διπλώματος ή ποινές φυλάκισης.
Οι ποινές θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του κράτους όπου έγινε η παράβαση, το οποίο θα καρπώνεται και τα χρήματα από τα πρόστιμα ώστε να έχει κίνητρο για να ενεργοποιήσει τη διαδικασία. Εννοείται ότι πρόκειται για δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα. Φαίνεται όμως ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Θεωρητικά αυτό μπορεί να γίνει από το προηγούμενο φθινόπωρο, αλλά το απαιτούμενο χαρτομάνι και η έλλειψη μίας κεντρικής τράπεζας δεδομένων για τους ευρωπαίους οδηγούς φρενάρουν κάθε προσπάθεια. Ορισμένες χώρες μάλιστα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ούτε καν εδέησαν να υπογράψουν τη συγκεκριμένη συμφωνία. Τα πράγματα θα αλλάξουν ριζικά από το 2013 οπότε θα λειτουργήσει η πανευρωπαϊκή τράπεζα δεδομένων Eucaris με τα στοιχεία όλων των ταξινομημένων οχημάτων στην Ε.Ε., στα οποία θα έχουν πρόσβαση και τα 27 κράτη-μέλη. Ετσι θα μπορεί να βρεθούν εύκολα τα στοιχεία των παραβατών οδηγών ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους, ενώ θα καθοριστούν και διαδικασίες είσπραξης των προστίμων, με εξαίρεση τις παραβάσεις που επισύρουν αφαίρεση διπλώματος ή ποινές φυλάκισης.
Οι ποινές θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του κράτους όπου έγινε η παράβαση, το οποίο θα καρπώνεται και τα χρήματα από τα πρόστιμα ώστε να έχει κίνητρο για να ενεργοποιήσει τη διαδικασία. Εννοείται ότι πρόκειται για δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα. Φαίνεται όμως ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
ΠΗΓΗ: AUTONEA. Πέτρος Πιτσίνης. Λόγια του Δρόμου 13/07/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου