Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιουλ 2011

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ και στην ΟΔΗΓΗΣΗ



Εχετε παρατηρήσει αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες να... ξεσαλώνουν στους ελληνικούς δρόμους το καλοκαίρι; Ορισμένες φορές, οι αριθμοί κυκλοφορίας παραπέμπουν σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Σουηδία κ.ά., όπου η οδηγική παραβατικότητα είναι πολύ χαμηλή. Αρα, πρέπει να υποθέσουμε ότι μεταμορφώνονται προς το χειρότερο οι ξένοι και οι ομογενείς οδηγοί μόλις πατήσουν σε ελληνικό έδαφος. Δεν πρόκειται πάντως για κάποια ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Κύρια αιτία είναι η ανυπαρξία κεντρικού μηχανισμού, που θα μπορούσε να καταγράψει αμέσως τα στοιχεία του αλλοδαπού παραβάτη οδηγού και να τον υποχρεώσει να πληρώσει το προβλεπόμενο πρόστιμο, ακόμη και όταν θα έχει επιστρέψει στην πατρίδα του.
Θεωρητικά αυτό μπορεί να γίνει από το προηγούμενο φθινόπωρο, αλλά το απαιτούμενο χαρτομάνι και η έλλειψη μίας κεντρικής τράπεζας δεδομένων για τους ευρωπαίους οδηγούς φρενάρουν κάθε προσπάθεια. Ορισμένες χώρες μάλιστα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ούτε καν εδέησαν να υπογράψουν τη συγκεκριμένη συμφωνία. Τα πράγματα θα αλλάξουν ριζικά από το 2013 οπότε θα λειτουργήσει η πανευρωπαϊκή τράπεζα δεδομένων Eucaris με τα στοιχεία όλων των ταξινομημένων οχημάτων στην Ε.Ε., στα οποία θα έχουν πρόσβαση και τα 27 κράτη-μέλη. Ετσι θα μπορεί να βρεθούν εύκολα τα στοιχεία των παραβατών οδηγών ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους, ενώ θα καθοριστούν και διαδικασίες είσπραξης των προστίμων, με εξαίρεση τις παραβάσεις που επισύρουν αφαίρεση διπλώματος ή ποινές φυλάκισης.
Οι ποινές θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του κράτους όπου έγινε η παράβαση, το οποίο θα καρπώνεται και τα χρήματα από τα πρόστιμα ώστε να έχει κίνητρο για να ενεργοποιήσει τη διαδικασία. Εννοείται ότι πρόκειται για δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα. Φαίνεται όμως ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

ΠΗΓΗ: AUTONEA. Πέτρος Πιτσίνης. Λόγια του Δρόμου 13/07/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: