9 Οκτ 2011

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑιΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΥΡΗΤΟ
















...Οι οργανώσεις μας δεν είναι απλά ομάδες που ενδιαφέρονται για την οδική ασφάλεια.
Είναι ταυτόχρονα ομάδες γεννημένες και σημαδεμένες απ όλα όσα σημαίνει και συνεπάγεται
η βίαιη, αιφνιδιαστική και πλήρως αναιτιολόγητη απώλεια συγκεκριμένων προσώπων.
Οι συναντήσεις μας λοιπόν δε θα μπορούσαν να γίνονται ερήμην αυτών των προσώπων...

Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR).

Η Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR) συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια ύπαρξης. Από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι της 2 Οκτωβρίου πραγματοποίησε την ετήσια συνάντηση των μελών της στη Βηρυτό του Λιβάνου. Δεκάδες συμμετέχοντες που εκπροσωπούσαν οργανώσεις από χώρες της Ευρώπης (Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Λουξεμβούργο, Βέλγιο, Ολλανδία, Ελβετία, Ιταλία, Ιρλανδία, Ελλάδα, Τουρκία, Κροατία, Σλοβενία, Σερβία, Πολωνία, Ρουμανία) συναντηθηκαν και αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις και ηρθαν σε επαφή με μέλη οργανώσεων που δραστηριοποιουνται στο Λίβανο και άλλες χωρες της Μέσης Ανατολής για το ζήτημα της υπεράσπισης των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων και της προώθησης της οδικής ασφάλειας.

Η YASA (Youth Association for Social Awareness), οργάνωση με έδρα το Λίβανο με ενεργή παρουσία σε πολλές αραβικές χώρες εδώ και 15 χρόνια και το Zeina Hauch Foundation οργάνωσαν ένα πλήθος εκδηλωσεων στη διαρκεια της συνάντησης. Η Ομοσπονδία για πρωτη φορα πραγματοποίησε την συναντηση της εκτος Ευρώπης, ανταποκρινόμενη αφ ενός στην πρόσκληση της YASA, με την οποία υπάρχει πολύχρονη συνεργασία, θέλοντας ταυτόχρονα αφετέρου να υποστηρίξει την δουλειά της στον Λίβανο απέναντι σε μια τραγική πραγματικότητα: Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι η Βηρυτος μια πόλη με πάνω από δύο εκατομμύρια κατοικους (περισσότερο από το μισο πληθυσμό της χώρας) όχι μονο δεν έχει Μετρό αλλά δεν υπάρχει καν αστική συγκοινωνία! Ολες οι μετακινησεις πραγματοποιουνται με ΙΧ και ταξί. Για να χουμε μικρο μέτρο σύγκρισης: η Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε κατέχτησε την χειρότερη θέση της Ευρώπης με 113 θανάτους ανα εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία εγκλήματα. Στο Λίβανο ο αριθμός είναι υπερδιπλάσιος! Αν αναλογιστεί κανείς βέβαια πως ο Λίβανος αποτελεί μια από τις καλύτερες περιπτώσεις από τις με ομοια χαρκτηριστικά μ αυτόν χώρες μπορει εύκολα να αντιληφθεί πόσο ρεαλιστικές δυστυχώς είναι οι προειδοποιήσεις του Π.Ο. Υγείας πως από 1.3 εκατομμύρια νεκρους από τροχαία εγκλήματα παγκόσμια το 2010 θα περάσουμε σε πάνω από 2 εκατομμυριο το 2020 με την κυρια αυξηση στις φτωχες και υπο αναπτυξη χωρες.


—Η γενοκτονία δεν έχει σύνορα, παιδιά που χάθηκαν στους δρόμους του Λιβάνου. Αν είχαν χαθεί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς θα οργανώναμε διαδηλώσεις ενάντια στη βαρβαρότητα. Αλλά ο θάνατος από τροχαίο θεωρείται "παράπλευρη απώλεια της προόδου"...
- Στις 30 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Λιβανέζο – Ευρωπαική ημερίδα για την Οδική Ασφάλεια στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι του γραφείου Μέσης Ανατολής του Π.Ο.Υ. καθως και μεγάλος αριθμός κρατικών αξιωματούχων από τα εμπλεκομενα με την οδική ασφάλεια υπουργεία. Η FEVR ή έθεσε το ζήτημα της ανάπτυξης ενός διλτύου Μέσων μαζικής Μεταφοράς με έμφαση στα Μέσα σταθερής τροχιάς καθώς και τις ανάπτυξης των απαραίτητων υποδομών που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των πεζών και των ποδηλατών σαν προυπόθεση για την ουσιαστική μείωση του αριθμου των ανθρώπων που χάνονται στους δρόμους. Το απόγευμα της ίδιας ημέρα, στον Κήπο των Θυμάτων, στο πρόαστιο Ain Saadeh οπου έχει ανεγερθεί από το 1925 ένα από τα πρώτα στον κόσμο μνημεία για τα θύματα πολύνεκρου τροχαίου, φιλοξενούμενοι της δημάρχου είχαμε την ευκαιρία μέσω μικρών ομιλιών όλων των συμμετεχόντων, μιας βαθύτερης αλληλογνωριμίας. Οι οργανώσεις μας δεν είναι απλά ομάδες που ενδιαφέρονται για την οδική ασφάλεια. Είναι ταυτόχρονα ομάδες γεννημένες και σημαδεμένες απ όλα όσα σημαίνει και συνεπάγεται η βίαιη, αιφνιδιαστική και πλήρως αναιτιολόγητη απώλεια συγκεκριμένων προσώπων. Οι συναντήσεις μας λοιπόν δε θα μπορούσαν να γίνονται ερήμην αυτών των προσώπων.


—Κήπος των Θυμάτων, στο κέντρο η δήμαρχος του Ain Saadeh και ο πρόεδρος της FEVR . Πίσω τους το πρώτο στον κόσμο (1925) μνημείο για θύματα τροχαίου δυτυχήματος
- Τις δύο ημέρες που ακολούθησαν συζητήθηκαν αναλυτικά πάρα πολλά θέματα με κυρίαρχο την στάση που θα κρατήσουμε στην «Συμμαχία ΜΚΟ για την Οδική Ασφάλεια» που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΠΟΥ για να προωθήσει δράσεις σε σχέση με την Δεκαετία Δράσης για τη Οδική Ασφάλεια 2011 – 2020. Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων εκτίμησε ως αρνητικές τις εξελίξεις σ αυτή την Συμμαχία εξ αιτίας της προσπάθειας ορισμένων Αμερικανικών οργανώσεων να αυτοαναγορευτουν ως εκπρόσωποι της και της τεχνοκρατικής αντιληψης που προωθουν για την οδική ασφάλεια. Για την ώρα κρίθηκε σκόπιμο η FEVR να παραμείνει στη «Συμμαχία» αλλα αν δεν υιοθετηθουν δημοκρατικές διαδικασίες και μια πολιτική που θα αναφέρεται ευθέως στην υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων θα επανεκτιμήσει την στάση της.



Αντιπρόσωποι στην γενική συνέλευση της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων ΤροχαίωνΑπό την Ελλάδα συμμετείχαν τρεις αντιπρόσωποι εκπροσωπώντας τις δύο οργανώσεις μέλη της FEVR στην Ελλάδα, την “ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου” και την “You Are What U Do -Κώστας Κουβίδης” και τον νεοσύστατο Σύλλογο μας “SOS Τροχαία Εγκλήματα”.

Περισσότερα για την FEVR ΕΔΩ: http://fevr.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου